Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

1. Wyjmujesz siedzenie.

2. Odczepiasz linki od sprzęgła WOM,hamulca ręcznego,zaczepu hitch (ja zawsze odkręcam przy poszczególnych elementach).

3. Odkręcasz panel sterowania podnośnikiem,Odkręcasz i wyjmujesz dolną tylną szybę wraz z ramką, odkręcasz wszystkie śruby mocujące podłogę

4 Rozłączasz kable od sygnalizacji wł. WOM i ham.ręcznego.

5. Wyciągasz całą podłogę do góry uważając aby nie po haczyć tapicerki,jak masz już manewr wyjmujesz z ciągnika.

6. Teraz masz już elegancki dostęp do podnośnika,przydało by się wszystko ładnie wyczyścić z wszystkiego syfu.

7. Odkręcasz rurkę u góry i przy skrzyni biegów (to ta co prowadzi do filtra bacznego hydrauliki, jest ona w połowie skręcana),demontujesz

węże od siłownika pomocniczego,ściągasz główkę siłownika z ramienia podnośnika.

8. Odkręcasz inne przeszkadzające elementy tj.gniazdko elektryczne i pneumatyczne do przyczep,wyjmujesz sworzeń od dźwigni wałka

skrętnego, możesz odkręcić ramiona podnośnika żeby było

lżej zdjąć.

9. Odkręcasz i wyciągasz wszystkie śruby mocujące podnośnik do mostu, (jak ręcznie zdejmujesz uwiązujesz sobie mocno go do rury)

10.Zdejmujesz cały plecak i wyjmujesz do tyłu (warto przedtem przygotować czyste miejsce gdzie go położyć i wyciągać w dwie osoby).

 

To tak wydaje mi się ,że najistotniejsze rzeczy opisałem ,myślę ,że niczego nie pominąłem ,jeżeli tak niech ktoś poprawi.

Opublikowano (edytowane)

wystarczy wyjac siedzenie i odkrecic sruby z tyłu podłogi. Podloge przechylasz w strone kierownicy i masz dobry dostep do korpusu podnosnika. Można i cala podloge wyjac ale powodzenia potem przy podpinaniu linek od hamulca recznego.

Edytowane przez Cezary4514
Opublikowano

Kolega Cezary4514 ma racje wystarczy pochylić podłogę i jest luks miejsca. Dzisiaj skręciłem podnośnik i pompę i mam kolejny problem tego typu ze jak włączę wałek WOM-u to mi coś dziwnie grzechocze. Pompa chodzi ładnie pięknie bo jak pociągnę za wajchę do podnoszenia przyczepy to przygasa ciągnik wiec pracuje a podnośnik nie chce podnosić. Spotkał się ktoś z takim problemem?

Opublikowano

Aby nie rozpoczynać nowego tematu to zapytam tutaj ponieważ mam problem z podnośnikiem w Zetorze 7711 ponieważ co chwila mi opuszcza i podnosi maszynę czy obojętnie co mu zaczepie. Chcę wyjąć podnośnik i zawieść go do zakładu w Gnieźnie aby mi go sprawdzili. Mam prośbę pytanie aby mi ktoś krok po kroku powiedział jak wyjąć (wymontować) ten podnośnik co odkręcać jeśli chodzi o kabinę, jakieś porady ?? :rolleyes:

Pierwsze co, to wyjmujesz tloczysko i sprawdzasz uszczelnienia. Koszt wymiany niewielki, podobniez w tloku wspomagajacym. Bo to jest przyczyna tego opuszczania i podnoszenia. Serwis zrobi to samo, za odpowiednią opłatą oczywiście.

 

wystarczy wyjac siedzenie i odkrecic sruby z tyłu podłogi. Podloge przechylasz w strone kierownicy i masz dobry dostep do korpusu podnosnika. Można i cala podloge wyjac ale powodzenia potem przy podpinaniu linek od hamulca recznego.

Ja zawsze podloge cala wywalalem, wiecej miejsca :D

A i problemow potem jakos nie bylo bo te koncowki linek przy dzwigienkach hamulca i sprzęgła są nakręcane.

 

rechot1992 - prawdopodobnie cos pomieszales z dzwigienkami.

Opublikowano

A jak sprawdzić rozdzielacz ?? Bo dajmy na to mam agregat składany hydraulicznie i podniosę maszyne i chce go złożyć podniesionego dam ok 1000 obrotów to maszyna się zamyka ale opada na podnośniku

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli składa się dobrze to znaczy ,że obwód hydrauliki zewnętrznej działa ok. Podnośnik TUZ ma osobna listwe w rozdzielaczu i nie jest to jedno z drugim powiązane. Napisałeś ,że maszyna opada na podnośniku, jest to najprawdopodobniej wina Manszet uszczelniających tłok podnośnika zużyły się ze starości i przepuszczają to dlatego tak opada i podnosi ,słusznie podpowiada tutaj kolega @maks.Dopiero w

następnej kolejności może być to wypracowany zawór bezpieczeństwa przy cylindrze,a rozdzielacz obstawiał bym w ostatniej kolejności.

 

Sprawdzić rozdzielacz możesz podłączając pod wlot sprężone powietrze i obserwować gdzie ucieka,i jak to wszystko chodzi przy różnych położeniach dzwigni podnoszenia.

Edytowane przez Radekk
Opublikowano

Raczej jest dobrze złożone bo kolega Radekk wysłał mi zdjęcia i było złożone tak samo. Nie wiem tylko skąd ten zgrzyt jak włączę WOM. A mam jeszcze pytanie odnośnie rozdzielacza. Powinien on być po skosie do obudowy czy równo? Chodzi mi o to ze rozdzielacz przy cylindrze odstawał mi do góry a przy dźwigienkach był równo z obudową

Opublikowano (edytowane)

Takie złożenie jak na zdjęciach jest na pewno prawidłowe,bo podnośnik działa bez zarzutu.

 

Rozdzielacz powinien być w jednej płaszczyźnie przylegania tak jak płaszczyzna uszczelki.(nie wiem czy o to chodziło)

 

Ten zgrzyt tylko przy włączaniu,czy cały czas? (jak przy włączaniu to sprawdź w pierwszej kolejności czy sprzęgło dobrze rozłącza WOM)

Opisz dokładniej co jest Czy w żadnej kombinacji dzwigni nie podnosi? Napisałeś ,że obwód zewnętrzny działa. Przyczyny trzeba szukać w rozdzielaczu,tłoku badz zaworze bezpieczęstwa cylindra.(wykluczam opcję ,że jest coś nie tak złożone). Dobrym pomysłem było by sprawdzenie podnośnika sprężonym powietrzem szczelności i co się w ogóle dzieje.

Edytowane przez Radekk
Opublikowano (edytowane)

A wiec miałem ten sam problem co kolega @Jakub21 uszczelniacze na tłoku były takie ze po wyjeciu cylindra tłok sam wyleciał :D .

Edit Czy kolega @Radek mógłby opowiedziec jak wyglada to sprawdzenie powietrzem ?

Edytowane przez andrzej261082
Opublikowano

To sprawdzenie powietrzem wygląda tak ,że nakładamy kawałek pasującego węża na tulejkę centrującą w rozdzielaczu i przykładamy pistolet i puszczamy sprężone powietrze.Obserwujemy co sie dzieje czy gdzieś nie ucieka wtedy kiedy nie powinno ,tzn . operujemy odpowiednio tą dźwignią od podnośnika w tym czasie widzimy jak chodzą nam te wszystkie ''dźwigienki'' po swoich prowadzeniach. Tym sposobem możemy wstępnie ocenić i sprawdzić jak działa ten cały mechanizm.

Opublikowano

A wiec miałem ten sam problem co kolega @Jakub21 uszczelniacze na tłoku były takie ze po wyjeciu cylindra tłok sam wyleciał :D .

Edit Czy kolega @Radek mógłby opowiedziec jak wyglada to sprawdzenie powietrzem ?

Właśnie czy kolega @Radek mógłby wyjaśnić gdzie wpiąć wąż z powietrzem i czy gdzieś powinno uchodzić czy nigdzie i czy potem wszystko się samo odpowietrzy czy trzeba jakoś te powietrze usunąć ??

Opublikowano

No pisze Ci, z boku bloku idzie taka rurka zasilajaca od pompy i wchodzi ona w pokrywe a dalej w rozdzielacz. To podpinasz powietrze wlasnie tam w pokrywe.

I potem tak (na logike, wystarczy przypomniec sobie jak sie zachowuje podnosnik):

-gdy wajcha na opuszczanie to powietrze powinno isc powrotem (na filtr)

-gdy wajcha w gorze (a ramiona w dole) to powietrze powinno isc do tloczyska

-gdy wajcha w gorze i podniesiesz ramiona to po podniesieniu powietrze zamiast do tloczyska bedzie szlo powrotem

 

Musisz pamietac, ze pod rozdzielacz jest podpieta dzwignia podnosnika ale i ramiona. Gdy ich pozycja bedzie rowna z ta wyznaczona przez dzwignie to olej (powietrze) przestanie byc kierowane do tloczyska.

Opublikowano

Dzisiaj do szlem do tego dlaczego mi nie podnosi podnośnik. Okazało się ze była nie dokręcona śruba na rurce wychodzącej z rozdzielacza i idącej do tulei cylindrycznej. Zrobiłem podnośnik w godzinę. Jaka była moja radość gdy sprawdziłem powietrzem jak radził kolega Radek i działało wszystko ale nie cieszyłem się długo. Podnośnik nadal działa nie dobrze. Objawy są dość dziwne gdyż, podnośnik ładnie podnosił gdy założyłem go bez siłownika wspomagającego. Jak założyłem wspomagający to zaczoł mi od razu opuszczać i falować. Jeszcze tak nie było z nim. A jak zgaszę silnik to podnośnik od razu opada na ziemie. Uszczelniacze są nowe bo wymieniałem i mam tez założony dodatkowy pierścień nad dwoma uszczelniającymi. Tuleja jest trochę porysowana ale nie aż tak żeby siłownik opuszczał.

Opublikowano

Jak faluje i opada po zgaszeniu, to znaczy, ze gdzies ucieka mu olej. Sprawdz podlaczenie tloczyska pomocniczego, glownego i czy nigdzie nie ucieka olej (powietrze).

Opublikowano

Ciężko cos doradzić jak sie tego nie widzi. Tak jak koledzy napisali powyżej gdzieś masz nieszczelność i ot cała przyczyna,może jakiś zawór sie przycina lub oring na tulejce centrującej jest nieszczelny,musisz to posprawdzać jeszcze raz szczegółowo ze spokojem a napewno znajdziesz przyczynę. Nie ma tam żadnej magii w tej konstrukcji. Dziwi mnie jedna kwestia ,że chodził Ci ładnie dopóki nie podłączyłeś siłownika pomocniczego, czyżby jakiś brud był we wężu i wleciał do rozdzielacza? A może to tylko zbieg okoliczności? A faluje dlatego ,że gdzieś jest ubytek oleju i rozdzielacz dodaje sobie automatycznie oleju do ustawionego położenia.

Opublikowano

A czy może to być przez to że żeby założyć siłownik trzeba było go trochę wyciągnąć i mógł nabrać powietrza i jest zapowietrzony teraz. Mam filmik jak działa teraz podnośnik z podpiętą platformą

Opublikowano

Ileż to razy ja rozbierając podnosnik niczego nie odpowietrzałem i działało bez problemu. Wychodzę więc z założenia, ze sam się odpowietrza, więc wydaje mi się, że to nie to.

Opublikowano

U mnie po zdjęciu podnośnika i wymontowaniu tłoka okazało się że uszczelnień praktycznie nie ma, metalowy pierścień był zapieczony a tłok porysowany. Nowy tłok nowego typu jak w nowych zetorach - 135zł

Uszczelniacze tłoka - 47zł

Podkładki i uszczelka podnośnika 15zł

Komplet naprawczy siłownika pomocniczego 25zł

Cylinder był jeszcze w dobrym stanie :rolleyes:

Wszystko poskładane przez noc utrzymał ok 500kg i nie opuścił nawet o centymetr. Dzięki za rady :rolleyes:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Gospodarz18882
      Tak jak w temacie, podnośnik opuszcza po zgaszeniu ciągnika, po 5 minutach cięgna są już w dolnej pozycji. I z ciężarem i bez. Po rozebraniu siłownika na tłoku jest tylko jedna uszczelka i jej stan jest jak na zdjęciu, może być ona przyczyną? z tego co widzę można ją kupić tylko zamawiając z włoch.





    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v