Skocz do zawartości
kris14

Valtra N163-Nowość

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taka moc i tyle cylindrów, bezkonkurencyjna.

Mi wizualnie się nie podoba każdy ma inny gust, ale w moim wypadku mówię nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maxiben    14

i co z tego przesciganie sie ile to mozna wyciagnac z 4 garow ja wole 130 km z 6 cyl dluzej wytrzyma i mniej spali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek3125    5

Dla mnie bobma, tyle kucy i 4 cyl. to jakie to bedzie miało spalanie na 1 mtg. orki.? lub na ha...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

ciekawe jak długo to bedzie działać kazdy materiałma swoją wytrzymałośc wkoncu coś pęknie tu juz jest duzo za duzo choć patrząc na ciagniki a samochody silnik z opla 2,0 ma 136 KM a tu bedzie w Valtrze 171 z 4,9 ale znowu 6,5 leylanda ma 110-130KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

duzo wieksze jak tej samej mocy 6 cyl

 

Potrafisz to uzasadnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    115

A modelu z silnikiem Eco Power niebędzie :huh:

 

Wiecie od kiedy będą dostępne?

Mniejsze N'ki zostają bez zmian?


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Zmiany obejmują modele:

 

N113, 123, 143 HiTech

 

N143, 163 Versu

 

N143, 163 Direct

 

Starsze modele mogą być przez jakiś czas w ofercie równolegle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

Potrafisz to uzasadnić?

z mojego praktycznego doswiadczenia 4 cyl ciagnik w tej samej maszynie spalil wiecej jak 6 cyl dlatego ze ma ciezej a na 6cyl mozna pracowac ze zredukowana liczbe obrotow ja nie przekraczam 1800 i to sie oplaca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chodziło mi o jakieś twarde dowody, wykresy itd. To, że 4 ma ciężej, to też jakieś nieporozumienie. Użytkownika interesuje przebieg momentu, jeśli 2 silniki mają taki sam to ciągną tak samo, nie ważne ile mają cylindrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masseyy    0

Przy takiej mocy lepszym rozwiązaniem bedzie 6 cylindrów. Płynniej pracuje w wgl.


MF 5470, Pronar 82SA, Ursus 3512, Weidemann 3006 i Bizonek Z056 xD Macie pytania w sprawie trzody?? Pisać!! Pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

Chodziło mi o jakieś twarde dowody, wykresy itd. To, że 4 ma ciężej, to też jakieś nieporozumienie. Użytkownika interesuje przebieg momentu, jeśli 2 silniki mają taki sam to ciągną tak samo, nie ważne ile mają cylindrów.

 

teorii zes sie naczytal czy co? Edytowano przez maxiben

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie tylko, nawet trochę uczyłem się o tym.

Takie opinie: czwórka w lekkich pracach pali mniej, w ciężkich więcej od 6 pojawiają się bardzo często, jednak nikt nie potrafi udowodnić i uzasadnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Chyba liczba cylindrów nie ma takiego znaczenia co pojemność silnika? Nieprawdaż? Od tego są uwarunkowane osiągi?

 

PS: Sama koncepcja całego ciągnika jest dobra, gdzie potrzeba dużej mocy przy małych gabarytach i małej masie własnej.

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kiedyś tak było, teraz w silnikach doładowanych pojemność da się "oszukać". W nowych ciągnikach właśnie tak się robi, mały silnik(mała pojemność, 4 cylindry zamiast 6- w efekcie małe straty wewnętrzne) i duże ciśnienie doładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

Nie tylko, nawet trochę uczyłem się o tym.

Takie opinie: czwórka w lekkich pracach pali mniej, w ciężkich więcej od 6 pojawiają się bardzo często, jednak nikt nie potrafi udowodnić i uzasadnić.

ale po co mi to wiedziec to juz rola dla bardziej zaawansowanych ja patrze z praktyki i tak jest jak piszesz dla mnie najwazniejsze jest ile paliwa spale na ha i w jakim czasie to zrobie i na moje wychodzi ze 6 cyl lepiej ale nie zawsze

A wracajac do tematu moim zdaniem to jest wyscig kto ile wyciagnie niewazne jakim kosztem taki prestiz naszcescie my rolnicy mamy mozliwosc wyboru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

jakiś czas temu w top technice było porównanie fakt faktem deutz fahr-a ale to o to samo chodzi i wycnikało z niego że 4 ma mniejsze spalanie wyższy moment obrotowy cichszy i odznaczał się lepszą kulturą pracy co kolwiek to oznacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

no wlasnie co to oznacza? a praktyka ?

 

a jezdziles ciagnikami 4 i 6cyl ? jaka kultura w 4 chyba cos ci sie pomylilo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Nie chce mi się grzebać w stosach czasopism aby tu te skany wstawiać, pisze co przeczytałem,

nie miałem okazji porównywania tamtych ciągników to ci nie powiem na czym ta kultura polegała, i radził bym unikania porównywania starych konstrukcyjnie silników z nowymi bo to calkiem inna bajka, jak np silnik TSI VOLKSWAGENA pojemność mała mocy dużo i kultura pracy też nienaganna.( to akurat jednostka benzynowa ale nic innego mi na szybkości do głowy nie wpadło)

Edytowano przez janusz20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

z ta bajka to racja a ja porownoje nowe czyli z tego roku i 3 letni to kultura jak pisales na moje o niebo lepiej w 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

ciekawe jak długo to bedzie działać kazdy materiałma swoją wytrzymałośc wkoncu coś pęknie tu juz jest duzo za duzo choć patrząc na ciagniki a samochody silnik z opla 2,0 ma 136 KM a tu bedzie w Valtrze 171 z 4,9 ale znowu 6,5 leylanda ma 110-130KM

 

czy to coś tak strasznego?

valtra 170 KM, 4,9 l wysilenie= 34 KM/l

volvo fh12-silnik o symbolu d13 500KM 12,8 l 39KM/l

scania 5cyl do 320KM i chyba 8,7l 37KM/l

 

o żywotności tych motorów nie muszę się rozpisywać, podobnie jak o świetnych, niskoobrotowych charakterystykach i sprawności.

 

może czas zmienić mentalność i dziadkowe poglądy, że silnik konstruowane w latach 50'i 60' a nawet póżniej miały dawane wysilenie poniżej 20KM/l i współczynnik bezpieczeństwa konstrukcji na poziomie ok 2,5-3. inna technologia produkcji, inne materiały i są efekty.


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×