Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam zamiar założyć w swoim mtz 82 z 1993 roku orbitrol tylko nie wiem który wybrać czy montowany na kolumnę kierownicy czy bezpośrednio montowany pod kierownicę różnica w cenie to 350 zł więcej ten bezpośrednio pod kierownicę. Proszę o pomoc i z góry dziękuję :-)

Opublikowano

Wszystko działa normalnie. Kolumna zostaje. Blokade włącza olej powracający z orbitrola . Zaworek który jest nad rozdzielaczem blokady utrzymuje go pod cisnieniem i jak właczysz blokadę działa elegancko.

Opublikowano

NIE DAWNO PRZERABIAŁEM UKŁAD KIEROWNICZY W MTZ 82 ORBITROL ZAMONTOWAŁEM PRZY KOLUMNIE WYDAJE MISIE ŻE POD KIEROWNICĄ JEST WIĘCEJ KOROWODU DŁUGIE PRZEWODY RAMKA NA ORBITROL WIĘCEJ PROBLEMU SPRAWIŁO MI DOROBIENIE UCHWYTU NA SIŁOWNIK PONIEWAŻ NIE MA ODLEWU NA GWINT MYŚLĘ ŻE POMPA JEST ZA SŁABA W CIĄGNIKACH BELARUS NOWYCH UKŁAD DZIAŁA LŻEJ PRECYZYJNIEJ ALE JEST DUŻO LEPIEJ JAK NA STARYM UKŁADZIE NA KTÓRYM NIE DA LO SIĘ JECHAĆ CAŁY UKŁAD MOŻNA KUPIĆ OKOŁO 2500 U NAS ZA MONTAŻ WOŁAJĄ PRZED 1000 JA CZĘŚCI KUPOWAŁEM ODDZIELNIE NIEKTÓRE DORABIAŁEM KOSZT TO OKOŁO 1200 1500 MONTAŻ WE WŁASNYM ZAKRESIE

Opublikowano

faktycznie na allegro można kupić za 1600 coś pokręciłem może chodziło mi że w warsztacie z montażem wołają około 2500 mnie części wyniosły tak orbitrol używany z zaworem 300 siłownik 270 ramie do siłownika 180 wałek 90 sworznie 120 płytka 30 + przewody śruby nyple tulejki na allegro mają ramiona nowego typu ja tego nie wymieniałem dokupiłem starego typu z mocowaniem na siłownik drążki zostały jak były nie mam możliwości wrzucić zdjęć może wystarczy opis z blachy 20mm wyciąłem kołnierz który trzeba dopasować w miejscu w którym skręcony jest most wygląda to jak by z felgi wyciąć środek z mocowaniem na piastę i przeciąć na pół do kołnierza od spodu przyspawałem pas blachy który z drugiej strony przykręcony jest jarzmem do blachy przyspawane jest mocowanie na siłownik trzeba to wszystko dobrze ustawić dopasować aby koła po skręceniu nie blokowały się z przewodami trzeba uważać aby nie pomylić przy orbitrolu bo można skasować pompę przewód od pompy którym idzie olej do orbitrola powrót i dwa wychodzą na siłownik w mostach przy których są odlewy nie ma problemu zakładają oryginalne uchwyty

Opublikowano

witam odswieze temat chce zalozyc orbitrol w swoim mtz 82, glownie zalezy mi na polepszeniu skretu i zastanawiam aie czy nie zalozyc orpitrolu 160 (pompe mam 16) i silownika od tura o skoku 250mm tylko czy to bedzie dobrze dzialalo oryginalny silownik ma skok 200mm.

Opublikowano

Skok większy to większy skręt, ważna jest średnica bo od niej zależy ile obrotów będziemy robić kierownicą z lewej do prawej i odwrotnie ( w każdą stronę będzie inna ilość obrotów). Pisząc polepszenie skrętu masz na myśli większy skręt czy aby kręciło się lżej?

Opublikowano

Nie będzie dobrze działało, przy maksymalnym skręcie będzie łamało zwrotnicę lub wyginać drążek. Do tego orbitrola i pompy załóż siłownik c60 to bezpieczny max w lewo i prawo.

Opublikowano

Chodzi mi o to aby skręt był jak największy, ktoś na forum miał założony inny siłownik i skręt był dużo większy niż na oryginalnym tylko nie wiem jaki to był siłownik

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v