Skocz do zawartości

[Ursus C-360] Zalety i wady!


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Co do tych wyjących zwolnic-luz na wałku atakującym (regulacja to podkładki dystansowe).Po dłuższej eksploatacji należało by wymienić wieniec i koło zębate wałka atakującego no i oczywiście łożyska, częstą przyczyną jest też okręcanie nakrętki.A co do zwojnic, wymiana łożysk, uszczelniacz + OLEJ, i maszyna bryka. Nie zaliczyłbym tej usterki do wad tylko do zaniedbań użytkownika. Na 10 punktów C-360 daje 8,C-330 9,5 punkta.

Opublikowano
Nie chcę nikogo pouczać ani się wymądrzać, ale to nie zwolnice wyją tak okrutnie w 60-tkach. Jest to przekładnia główna, która ma proste zęby (w odróżnieniu od np. c-330 czy Zetora). Ale jak dobrze się to ustawi, to nawet w ogóle może nie wyć. Sęk w tym żeby nie było luzu na łożyskach, bo to najczęstsza przyczyna wycia tych ciągników.

im młodsza 60tka to bardziej wył tylny most ,nie wiem czemu

Opublikowano

My mamy 2 "sześćdzisiatki" od kilkunastu lat. Kiedyś naprawdę dobrze dostawały. Kilkakrotnie każda była w sezonie przegrzewana, orkanem jak się mieszanke z 2ha zbierało to 2 dni na całym gazie chodziły, aż czarny dym szedł. W tranporcie jak się po 14-15 ton ciągało, to pod niektóre gory się "3" wjezdzało. Ale zawsze ojciec o nie dbał. Olej był wymieniany okresowo, zawsze byly dobrze "dogrzewane" przed robota, nigdy sie nie katowalo ich bezmyslnie. I życzyłbym sobie, żeby zetor tyle, co one wytrzymał.

Pewnie - mają swoje wady, ale jako pomocnicze, gdy ktos nie wymaga duzego komfortu, sa naprawde wystarczajace. Mnie kiedyś wystarczyło, że latem było w miarę chłodno w kabinie, zima cieplo. Kiedyś hałas mi nie przeszkadzał, bo nie znałem lepszych ciągników. Teraz przyznaje, ze cięzko wytrzymać ;) A siła uciągu zależy w dużej mierze od opon, chociaż super by było, gdyby standardowo miały "przod".

Opublikowano

To niestety prawda, im młodsza 60-tka tym bardziej wył tylny most. Moja jest z 1987 roku i wył mocno po 19 latach eksploatacji. Wymieniłem koło talerzowe i tryb atakujący, ustawiłem, ale i tak trochę wyje. Jest lepiej, ale nie idealnie. Podobno trzeba by założyć tryby od Zetora, i bym tak zrobił, ale koszt samych trybów to ok. 800 zł. I trzeba jakąś podkładkę pod atak dotaczać. Może kiedyś się o tym pomyśli, to będzie na 5-tce całkiem cicho.

Opublikowano

oj co wy tam gadacie 360 naprawde dobry ciagniczek jak traficie na jakieś ustrojstwa albo od poczatku sie psującve to macie. ja jedynie to moge poskarzyc sie na wyjące mosty ale to sie da wyeliminowac przy najbliższym ręmącie tylnego mostu wsadzcie sobie zetorowskie t6ryby i juz nic nie wyje. u mnie na 40 ha przez 8 lat sama obrabiała i fakt ze co rok am sie cos dłubneło ale chodziła bez problemu buraki sama wykopała wyciagneła na skład wszystko wysztko sama teraz mamy po dziadku c 4011 i przerobiona na 360 i 385 no to teraz odpoczywa sobie 360 na spółke z 4011 rózne prace lzejsze robią. 360 załozyłem tura no i teraz zobie jezdzi i tam słome podwozi kiszonke ładuje takie lekkie siewnik opryskiwacz bronki przyczepke gdzies podtarknąć takie lekkie. Ale musz epowiedziec chociaz 360 ma te prawie 30 lat a c4011 ponad 40 to tak jak robią te same roboty to 4011 jes mniej wadliwa chyba robiona jeszce kiedy brano pod uwagę solidnośc i jakość złozenia a nie na sztuke

Opublikowano

A ja tam nawet lubie jak tylny most wyje to dodaje haryzmy temu ciągnikowi i podkreśla jego moc bynajmniej ja tak sadze.

My mamy ten ciągnik od nowości i od samego początku wykorzystana była jego cała moc jak się kiedys wyjechalo orac to wyjeżdzało sie o 6 rano a wracało o 11 na wieczór w końcu na 35ha + usługi byl tylko jeden ciągnik i nie mogę na niego nażekac to naprawde dobra maszyna. :D

Opublikowano

A mi się to nawet podoba jak wyje(mi może tak ale nie temu co jedzie w kabinie) :D Zawsze można poznać że jedzie to 360 bo jest wejście na 5 bieg szosowy i już nie słychać silnika a wycie :) Łatwo się poznaje ten ciągnik.

Opublikowano

ja kabiny nie mam bo tata 4 lata temu wywalił bo sie nie dało wytrzymać. moja c-360 ma specyficzny dziwięk taki fajny a nie jak u niekturych takie puchanie.

 

ja kabiny nie mam bo tata 4 lata temu wywalił bo sie nie dało wytrzymać. moja c-360 ma specyficzny dziwięk taki fajny a nie jak u niekturych takie puchanie.

Opublikowano

największą wadą jest tak jak ktoś wcześniej wspomniał wspólne załączanie WOM i pompy podnośnika. Mają one jeszcze inne wady ale który ciągnik ich nie ma, zalety niskie koszty remontów, wielu mechaników, swoją drogą ciekawe jak będą się zachowywać JD, DF gdy będą miały powyżej 10-15 lat.

Opublikowano
A mi się to nawet podoba jak wyje(mi może tak ale nie temu co jedzie w kabinie) ;) Zawsze można poznać że jedzie to 360 bo jest wejście na 5 bieg szosowy i już nie słychać silnika a wycie ;) Łatwo się poznaje ten ciągnik.

JA mieszkam w polach i zawsze wiek kiedy jedzie ojciec czy inna c360 po wyciu ale top wycie czasami występuje w 3512

w c360 mam kabinę skośną(nie znam poprawniej nazwy) to da się przyzwyczaić do wycia i mi już to wcale nie przeszkadza

Opublikowano
. dokładnie z tymi mth powiedziałeś

tylko zapomniałem jeszcze dodać że te co robią ponad 500 czasem dłużej pochodzą jak te co robią 50 zależy też od operatora(i to sporo zależy)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v