Skocz do zawartości

zetor 8045 10045- odłączenie turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy jest możliwośc zdjęcia turbiny z zetora 8045 (taki napis na masce ale to chyba 10045)? Chciałbym kupic taki ciągnik ale moc z turbiną byłaby u nas niewykorzystana, podobnie jest z maszynami do tego ciagnika, ponieważ obecnie główny jest c-360 . Jeśli ktoś sie orientuje czy jest bardzo duża różnica w spalaniu miedzy tym zetorem z turbiną i bez niej? Jakie koszty będą po zdjęciu tej turbiny tzn. jakie nowe części trzeba kupić (kolektor wydechowy itp)?

Pazdrawiam Mateusz

Opublikowano

Jeśli będziesz delikatnie obchodzić się z pedałem gazu to nie ma sensu robić tej przeróbki. Delikatnie będziesz jeździć a w razie czego zapas mocy masz pod nogą. Co do zdjęcia turbiny moc spadnie, wałek rozrządu do wymiany. A spalanie tak znacznie wcale nie spadnie.

Opublikowano

Nie ma sensu turbiny wyrzucać to bez turbiny to 914 będzie trochę lepsza od 60.O tyle lepsza że ma napęd i troszkę silniejsza. Ja to bez turbo to nawet bym nie kupował bo to nie ma sensu.

W silniku są tylko inne kąty na zaworach.Żaden wałek nie jest inny. Na zewnątrz silnika w pompie wtryskowej jest regulator inny i kolektory. Chłodnicę i filtr można kolankami pokombinować.

Opublikowano (edytowane)

"W silniku są tylko inne kąty na zaworach.Żaden wałek nie jest inny"

 

W takim razie czym sa regulowane owe katy na zaworach o ile wogole sie takie reguluje? :lol:

 

 

Jesli nie masz zamiaru wykorzystywać ciągnika 100konnego to po co go kupować. Kup 8045 i po kłopocie. A gadanie ze z turbina pali wiecej paliwa to kolejna "ludowa przypowieść". Z turbina mozesz pociagnac wiekszy plug,agregat itd i tym samym paliwem wykonac prace szybciej niz 60 z 3skibowym plugiem.

Edytowane przez szczewko
Opublikowano

chyba w 10145 może być inny kąt początku wtrysku ale to tylko pompę wystarczy przestawić zresztą i tak ją trzeba wyjąć i do pompiarza dać żeby dawkę zmniejszyć, i nie wiem jak regulator tz czy pasuje. jeszcze kolektor wydechowy i inaczej jest łączenie z powietrznym ale to tylko inaczej połączyć. chłodnica i filtr powietrza są większe ale to nie przeszkadza. Wg mnie ciężki ursus czy tam zetor 80 konny nie jest tak dużo mocniejszy od 60 gdyż ma dużo większa masę a koni chyba dokładnie ma 76 a c-360 52 to jest 24 km jak dla mnie to zostaw to turbo i ciesz się z mocy ciągnika pozdro.

Opublikowano

Wg mnie ciężki ursus czy tam zetor 80 konny nie jest tak dużo mocniejszy od 60 gdyż ma dużo większa masę a koni chyba dokładnie ma 76 a c-360 52 to jest 24 km jak dla mnie to zostaw to turbo i ciesz się z mocy ciągnika pozdro.

 

te 24KM to 46% mocy 60tki i 31,5% mocy 80tki więc uwierz, ale to jest duża różnica, szczególnie w ciężkich pracach polowych. Co do masy to się z Tobą zgodzę, w połączeniu z szerszymi oponami zwiększa znacznie siłę uciągu 80tki w porównaniu do 60tki. Gdyby C-360 miała tyle mocy co C-385 czy 912 to i tak nie wykonała takiej pracy jak wymienione większe Ursusy. Więc te 24KM różnicy to aż, a nie tylko.

624 KM a 600 to już nie taka różnica.

Opublikowano

kolego ja wiem ile jest mocniejszy i naprawdę nie ma jakiegoś szalu wiadomo że praca jest przyjemniejsza no chodź by przez kabinę która jest amortyzowana i przodka nie ściąga podczas orki ale w ciężkich warunkach 3 pługi to wszystko co może pociągnąć przynajmniej w moich regionach na rędzinach ilastych. ja jestem zdania że jak zmienić to na coś mocniejszego żeby zapas mocy był czyli na 10145 w końcu ma spalanie jednostkowe mniejsze od 80-tki, więc w orce czy innych pracach polowych nie powinna więcej spalić niż 4- bez turbo bo ma zapas mocy i nie trzeba mu cały czas gazować. a każdy robi jak uważa no i to wszystko. pozdro

Opublikowano

A jakie na zaworach mogą być kąty?? :lol: :lol: :lol: :lol: Zawór i gniazda zaworów, w głowicy. :o :o

Napisales a sam nie wiesz o czym. Pewnie ci chodzilo o katy otwarcia zaworów ktore sie zmiania tylko wałkiem rozrzadu poprzez zmiane ksztaltu i wzniosu krzywek, no chyba ze ma V-tech ja w Hondzie. Zawor to ma kat 45* a gniazdo zaworowe 45*30" przez co sie uszczelnia jedno w drugim.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v