Skocz do zawartości

ciagniki rodziny Farmtrac


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bo na poczatku myślałem , że rzeczywiście trafiły Ci sie felerne modele i dlatego narzekasz ale jak zobaczyłem, że jeździsz z turem na dwóch kołach to już wiem dlaczego wszystko zaczyna ciec i pekać i nie jest to wina fabryki. Ja mam już w swoim ponad 2 tys godzin i na razie wiem gdzie się leje paliwo i wymienia olej.

Opublikowano

witam jeśli mogę się podzielić opiniom na temat ciągnika Farmtrac 690 DT z turem żeby mieć leprze osiągi ładowania zmniejszenia się prawdopodobieństwo obalenia się na przechyle ciągnika to wlałem w tylne Koła wodę mam szerokie ogómienie w nim i się mieści około 280l wody w jedno koło zalewając delikatnie poniżej ranta górnej cześći felgi  mam w nim wlane wode już drugi rok jestem zadowolony z osiągów traktory które zwiększył prze sto traktor przestał mniej doskakiwać na dziurach zwiększył w polu swój uciąg    podczas pracy ładowaczem nie potrzeba już obciążenia praktycznie na tył a do tego dodam że przez ten czas raz dostałem dziurę w dętce i znalazłem metode żeby spuszczać łatwo wode z koła z dętki na zimę   

Opublikowano (edytowane)

Ursusc385 z tym bezpiecznym opieraniem się o wspornik przedniej osi to bym mocno uważał. W modelu 675 ten wspornik przykręcony jest 2 śrubami do silnika i ma takie dwie 5 cm wypustki z każdej strony silnika które opierają się przy pochyleniu o oś. Z pełnym krokodylem przejeżdżałem przez taki garb na płycie obornikowej i z jednej strony ta wypustka omsknęła się z osi, gwint na tych 2 śrubach się zerwał, tak że przednie koło oparło się aż o bok silnika. Całe szczęście obok stała przyczepa o którą oparł się ciągnik, bo już by leżał. Może w 690 dt te wsporniki są lepiej zrobione, bo w 675 dt to jest słaby element i jak puści wspornik to zobaczysz.

 

Zrobiłem sobie w końcu obciążnik z betonu, kamieni i stali na tylny tuz ok. 1 tony, jak masz cbm to zapięcie zajmie 1 minutę, a ciągnikiem bez przedniego napędu można ładować. Obciążnik jest krótki więc spokojnie można manewrować, nie to co z podpiętą maszyną. Wadą jest tylko to, że podnośnik przy nim dostaje.

 

Ostatnio w 80 4WD jak podpinam coś cięższego na tylny tuz to zaczął mi podrywać podnośnik tak jakby przepuszczał. Ale jak zgaszę ciągnik z obciążeniem, albo przełączę rozdzielacz na ładowacz do nie opada. ale jak podnośnik pracuje to co chwilę podrywa niezależnie od wysokości podniesienia. Tak jakby tylko trochę przepuszczał i to korygował, a dalej nie opadał. Co to może być?

Edytowane przez tompil
Opublikowano

tam gdzie są montowane linki od podnośnika z tyłu jest jakby wodzik idzie tam wsadzić klucz 13 i może to się przestawiło możliwe że można i też jest tam śruba z sprężynka możliwe że by wystarczyło to jakoś wyregulować ale tylko moje przypuszczenia

 

a jeśli chodzi o obciążnik wole osobiście mieć tą wodę w kołach

Opublikowano

Że ci wytrzymał 4 lata to musiałeś go nie za często zapalać . Bo jak przy częstym gaszeniu i zapalaniu to te ich dwa lata i koniec zawsze było  tak że miesiac po gwarancji i nowy


A co do podnośnika pomanewrój  tymi wajchami od reakcji opuszczania i podnoszenia powinno pomóc w małym mi tak samo robił że opuszczał i od razu podnosił tak jak by drgał i przestawiłem to i do tej pory jest już ok .

Opublikowano

ok, spróbuje w poniedziałek poregulować tymi pokrętłami bo nie pamiętam kiedy ostatni raz je ruszałem.

 

Te wsporniki przedniej osi w 690 dt są takie same jak mam w Zetorze Forterra i tu nie ma możliwości żeby coś zeskoczyło, a w 675 to słabo jest zrobione i trzeba uważać. 

 

U mnie równo 2 lata wytrzymał oryginalny ZAP, także słabo. Później włożyłem jakąś używkę z wózka widłowego wytrzymała 3 lata, potem kupiłem w grene jakiś tani, ma 2 lata i tej zimy nie wytrzyma. Także akumulatory to niekończąca się historia.

W fordzie fiesta urwała mi się teraz cela w oryginalnym akumulatorze po 14 latach, ani razu nie doładowywany prostownikiem i w każde mrozy palił.

Opublikowano (edytowane)

Może turbo bierze olej, u mnie w wolnossącym od wymiany do wymiany nic nie ubywa. Wszystko zależy ile tego oleju ubywa, bo w nowych silnikach ubywanie oleju staje się standardem zapisywanym w instrukcjach obsługi.

 

Generalnie to kabiny są wg mnie najsłabszym elementem tych ciągników. Dawno powinni zrobić swoją kabinę, a nie korzystać z tych kabin. Zero wyciszenia, drzwi przy zamykaniu trzaskają że prawie szyba wyskoczy, brak schowków, o działaniu klimy nie wspominając.  

 

Poza tym uważam że to są w miarę udane ciągniki i jeśli myślisz że jakbyś kupił ciągnik zachodniej marki to nie miałbyś w nim żadnych ustrek to się grubo mylisz. Tu przynajmniej nie ma elektroniki to można sobie samemu ogarnąć, bo serwisy wszystkich marek to są dobre do brania kasy, a jak coś to umywają ręce i mówią że ten typ tak ma. Wystarczy poczytać na AF czy w prasie rolniczej gdzie ciągle są artykuły że rolnik kupił nowy ciągnik i serwis nie może poradzić sobie z naprawami.

Edytowane przez tompil
Opublikowano

Ceny napraw są porównywalne do wartości pierwotnej ciągnika, bo skądś ta cena wynika.
Znam osoby które zapłaciły 30 tys. zł ze remont skrzyni w John deerze także nie ma o czym rozmawiać.
Jest to składak i będzie miał swoje awarie, ale 30 tys. to przez całe jego istnienie nie wydam na naprawy.

Zamiast biadolić na forum to lepiej ciśnij serwis dopóki masz gwarancję.

Opublikowano

Nawet te 3 awarie to 30 tys. zł nie będą kosztowały. Zwłaszcza, że sprzęgło czy łożyska w skrzyni można samemu naprawić to koszt części nie będzie duży, a do takiej bezstopniówki w John deerze do już samemu nie podejdziesz.

Wymieniłem ostatnio sprzęgło w zetorze forterra i koszt części zamknął się w 1 tys. zł oryginał LUK, docisk tylko dałem do przeszlifowania, nie wymieniałem.

Koszty nie są duże, ale obawiam się że długo nie wytrzyma.  Jedyne co można powiedzieć to że ten typ tak ma.

 

Zaprowadź ciągnik do jakiegoś szpeca od klimatyzacji, dołożysz kilka stów i zrobi Ci z tym porządek, bo szkoda mieć ciągnik z klimą i nie móc z niej korzystać.

Opublikowano

No ale on z niej korzysta a to w lato głowe umyje albo stopy zależy jak poleci :D No o tym że filmik kasowałeś bo mieli Ci zrobić tą limę to nie wiedziałem ale skoro mówisz że znowu umyli ręce to szok...

Opublikowano

To jaki był problem ze wspomaganiem, ciężko się kręciło? Tam jest orbitrol? 
Co do sprzęgła, to ktoś w Farmerze takie coś kombinował :) Sam do jumza się przymierzałem, nie było by to trudne. Nie chcesz nogą pracować, czy ciężko się go wciska i z ładowaczem męczy się noga? :) 

Opublikowano

Wydaje mi się jakbyśmy mieli 2 różne ciągniki. Ja nie mogę skręcić kołami jak mam z 1 tonę na ładowaczu i tylko gdy kręcę w miejscu, bo podczas jazdy nie ma problemu. Co do sprzęgła to chodzi ciężej niż w Forterze i Celtisie gdzie są pompki, ale uważam że i tak jest wystarczająco lekko, tylko pedał jest trochę za wysoko zamontowany i ze 2 razy noga mi się omsknęła przy dojeżdżaniu ładowaczem. Za to hamulce w 675 DT są zdecydowanie za słabe.

Opublikowano

Od kogoś wymagają, ale żeby dać coś od siebie to już problem ;)

 

Wywaliłem dziś u siebie w 675 zawór ciśnieniowy od wspomagania kierownicy, który jest zaraz przy zbiorniczku, zobaczymy czy coś zdziała. Bo była tragedia u mnie ze wspomaganiem ;)

 

 

Przerabiał ktoś sprzęgło na hydrauliczne ?

jak spraktykujesz czy pomogło wywalenie zaworu ciśnieniowego podczas podnoszenia czegoś na ładowaczu i skręcaniu na miejscu to daj znać czy opłaca się to robić :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Orientuje się ktoś jak ustawić rozrząd/kąt wtrysku w farmtrac 555?
    • Przez olwenboniface
      Cześć wszystkim!
      Od kilku dni zauważyłem, że w moim Farmtrac 675 DT układ hydrauliczny reaguje z opóźnieniem – szczególnie przy podnoszeniu i opuszczaniu osprzętu. Olej był wymieniany miesiąc temu, filtr wygląda w porządku. Ciśnienie też w normie.
      Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zachowaniem? Zastanawiam się, czy problem może leżeć w zaworze sterującym lub pompie. Każda wskazówka mile widziana – zanim oddam ciągnik do serwisu, chciałbym poznać Wasze opinie.
      Z góry dzięki za pomoc i dobre rady!
      among us online
    • Przez Bartek1994
      Chcę kupić Farmtraca 675 DT.Chciałbym aby właściciele tego ciągnika podzielili się swoją opinia o nim.Z góry dziekuję.
    • Przez Gazpacho
      Mam problem z podnośnikiem, a konkretnie podnosi za nisko. Pytanie: czy jest możliwość wyższego podnoszenia bez demontażu ramion?



    • Przez goldnick
      Witam jak naprawic silnik po spaleniu elektroniki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v