Skocz do zawartości
MateuszL123

Wymiary elementów WOM

Polecane posty

MateuszL123    1

Witam! Piszę w następującej kwestii. Jestem studentem Politechniki Warszawskiej i robię pracę inżynierską z wzmacniacza momentu U385. Wcześniej jednak muszę zrobić taki mały projekt. Chodzi o zaprojektowanie sprzęgła WOM. Nie musi to być idealnie, bo to jeszcze nie dyplomówka, ale do obliczeń potrzebne mi są pewne wymiary. Ponadto, aby oddać jako tako skalę poszczególnych elementów potrzebuję kilku innych wymiarów.

Chodzi mi głównie o wymiary tarcz (średnice wewnętrzne, zewnętrzne, z wypustkami zewnętrzne, grubość). Do tego całkowita długość zabieraka zewnętrznego (koszyk+wejście wału), długość samego koszyka i średnica, oraz jeśli by się dało to także otwór wejściowy pod wom w ciągniku (średnica), rozstaw i liczbę śrub kołnierza, oraz długość zabieraka wewnętrznego (tego, który zazębia się z wewnętrznymi płytkami). Oczywiście będę wdzięczny za wszystkie informacje i jeśli będę miał chociaż wymiary tarcz sprzęgłowych to jakoś bym sobie poradził, bo chodzi raczej o skalę, a płytki wystarczą do obliczeń.Może ktoś ma wyjęty WOM od 385, albo pochodnych (912/914, 1224 itp.) i mógłby mi podać jakieś wymiary- wystarczy zwykła suwmiarka i ok. 1mm dokładności. Dziękuję z góry i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

czwarty rok na SiMRze a kombinowac sie jeszcze nie nauczyles. Pojdz do byle jakiego sklepu z czesciami popros o tarcze i ja zmierz(znajdz w necie sklep zadzwon i niech ci zmierza). jak masz wymiary tarczy to reszte zaprojektujesz, wymiary pewnie nie musza sie w 100% zgadzac z tymi rzeczywistymi bo z tego co zrozumialem to masz zaprojektowac sprzeglo wom na nowo a nie skopiowac juz istniejace. Powinienes juz robic cos podobnego na projektowaniu PKM.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MateuszL123    1

czwarty rok na SiMRze a kombinowac sie jeszcze nie nauczyles. Pojdz do byle jakiego sklepu z czesciami popros o tarcze i ja zmierz(znajdz w necie sklep zadzwon i niech ci zmierza). jak masz wymiary tarczy to reszte zaprojektujesz, wymiary pewnie nie musza sie w 100% zgadzac z tymi rzeczywistymi bo z tego co zrozumialem to masz zaprojektowac sprzeglo wom na nowo a nie skopiowac juz istniejace. Powinienes juz robic cos podobnego na projektowaniu PKM.

 

Spoko, spoko. Nie byłbym na 4 jak bym nie potrafił kombinować. Oczywiście- pójście do sklepu jest najbardziej naturalnym co można zrobić, zaraz po przekopaniu neta. Zapytałem na forum, bo tematów o WOM jest dużo, więc myślałem, że komuś się po domu walają te tarcze ;), a ze sklepem- nie chodzi bynajmniej o lenistwo, tylko to, że w sklepie do którego mam blisko czasem robią wieeelką łaskę, że w ogóle coś przyniosą- nawet jeśli chcę kupić, a nie zmierzyć. Oczywiście- masz absolutną rację, że wystarczy rozmiar tarcz i sam to nawet napisałem powyżej. Reszta wymiarów jest tylko po to, żeby wyglądało to w miarę proporcjonalnie i sprawiało wrażenie, że ew. by się zmieściło do Ursusa bez wieeelkiej rewolucji w konstrukcji, ale to jestem w stanie zrobić na podstawie zdjęć w necie, dlatego zależało mi głównie na tarczach. Sprzęgło robione na PKM oczywiście jest fajne...tylko, że do wolnostojącej maszyny, a nie traktoru w którym przewidziano pod nie konkretne miejsce i ani milimetra więcej (PS. podobno w tym roku już go nie ma- znaczy się sprzęgła). PS. A Kolega po SIMRze?

PS@. Do inżynierki po materiały polecę do Ursusa pewnie, ale z tym to trochę lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

to ciekawe jakie projekty sie teraz bedzie robic:d jak piszesz prace u Zebrowskiego to dobrze wybrales bo to przyjazny czlek. Moze da wam jakies materialy, poszukajcie tez w bibliotece podobnych prac. ja juz po inzynierskich, teraz robie magisterke.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    1

Tak u dr Żebrowskiego, bo jego wiedza praktyczna w temacie jest porażająca dla zwykłego śmiertelnika;) i choć miałem robić coś z jakąś koparą, albo ładowarką, to temat przekładni planetarnych bardzo mnie zainteresował i padło na wzmacniacz.

 

Co do wymiarów- byłem w sklepie i ku zdziwieniu mojemu (i nie tylko) trafiłem na bardzo spoko człowieka, który nawet pożyczył mi miarkę (okazało się, że te tarcze są b. duże, ale o tym niżej, i mi suwmiarki nie stykło). Pokazał mi też koszyk i podał jeden bardzo ważny wymiar. Niewiem, czy te wymiary są komuś potrzebne, al może ktoś kiedyś będzie szukał, albo znajdzie w garażu i będzie się zastanawiał do czego to jest (mierzyłem na kolanie, metrówką- więc dokładność mała):

 

- tarcza wewnętrzna:

 

- średnica zewnętrzna:170 mm

- śr. wew (minimalna): 135 mm ; występy: 4-5 mm (ciężko było zmierzyć)

- grubość ok 3,5 mm

 

- tarcza zewnętrzna- tej nie było, więc dostałem tarczę od przedniego napędu porównam jeszcze z normą, ale wymiary być może są takie same jak WOM)

 

- z wypustkami- 184mm

- bez 170

- wew 140

 

O-ringi uszczelniające całość (w korpusie)- 3 sztuki- 180x3

Zabierak: l~58,5 mm (dla 6 płytek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Witam, potrzebuje schematu budowy mechanizmu do włączania wałka odbioru mocy, z naciskiem na ciegła którędy i jak mają iść. Czy cięgła od wzmacniacza będą pasowały? Nic w katalogu znaleść nie moge.

Dowiedziałem się od znajomego że mechanizmy do włączania urządzeń mam jak stwierdził starego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2516

Najlepiej będzie jak sam ściągniesz sobie katalog części od ursusa 904 czyli starszego modelu skoro piszesz, że masz starsze rozwiązanie w co wątpię. Mała uwaga, bo plik ma wirusa, więc antywirus może zablokować dostęp do niego ato jest niestety jedyny katalog części do tych modeli dostępny w internecie.

 

Katalog części 904

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Mam ten katalog, miałem okazje mieć tez w formie papierowej, ani ja ani brat czy tez sprzedawca nie doszliśmy do ładu. Rozebrać rozbiore ale dopiero po niedzieli, a że teraz troche chory jestem to szukam o co w tym wszystkim chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Musze kupić bo brakuje jednego cięgna

Edytowano przez Bazalt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2516

No to przecież w tym katalogu jest wszystko. Wystarczy znaleźć cięgno i jego numer katalogowy i po kłopocie. Co do cięgien każde jest inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Rozebrałem, brakuje mi dolnego cięgna, znalazłem wreszci9e to w katalogu.

Nie orientuje się ktoś w cenach tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2516

 Takie kompletne cięgiełko nie powinno kosztować więcej jak 15zł. To tylko kawałek pręta z  plastikową główką i  dźwigienką. 

Edytowano przez Thomas2135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robson76
      Witam, taki problem mam, jak poprawnie powinny być podłączone rurki od sprzęgła i hamulca wom, czyli jeśli na tylnym moście jest przykręcona na górze to gdzie powinna być podłączona na pokrywie biegów? do otworu tego bardziej z przodu czy z tyłu?? ponieważ ciągnik kupiłem od tzw. "mechaników" i chcę ogarnąć co i jak bo WOM działa dosyć nietypowo, a że nie znalazłem rozwiązania to od razu zapytam co jest nie tak jeśli: wałek kręci się po włączeniu mechanicznym ale nie wyłącza się hydrauliką nawet przy obciążeniu?, poza tym przy zgaszonym ciągniku można wałkiem obracać zarówno po mechanicznym załączeniu wałka  jak również wiadomo przy  rozłączonym? jakieś sugestie ? w chwili obecnej nie mam możliwości wymontowania całego wałka z mostu bo być może problem tkwi w braku uszczelniaczy na całym tym ustrojstwie zwanym WOM?
    • Przez TomekPL
      Witam. Mam takie pytanie czy dźwignia miernika impulsów powinna mieć luzy czy powinna być sztywna?
    • Przez tomek912e
      Witam. Ostatnio zakupiłem nowy nabytek Ursuska 912 rok 83 ładny stan , silnik po remoncie bardzo ładnie chodzi ale nie bede sie rozpisywał przejde wiec do rzeczy. Problem jest tego typu że jak jade na biegu czy na luzie jak zwalniam to w prawej zwolnicy coś jargoli.
    • Przez manika
      Witam mam ursus c-385 i nie wiem co się dzieje z blokadą mechanizmu różnicowego ,gdy ją wcisnę podczas orki szczególnie podczas przyorywania obornika to ona wyskakuje nawet jeśli przytrzymuje ją nogą to uniesie mi nogię do góry i wyskoczy.Tylko raz na pięć razy uda mi się ją na chwile przytrzymać całym ciężarem ciała i wtedy zadziała ale tylko na chwilkie.Proszę o rady dlaczego tak się dzieje .Dzięki z góry za podpowiedzi
    • Przez Bartizi00m
      siemka jestem ciekaw czy mozna zalozyc do 80-ki przedni WOM moze sie podzielicie opiniami ze mna
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.