Skocz do zawartości
MateuszL123

Wymiary elementów WOM

Polecane posty


MateuszL123    0

Witam! Piszę w następującej kwestii. Jestem studentem Politechniki Warszawskiej i robię pracę inżynierską z wzmacniacza momentu U385. Wcześniej jednak muszę zrobić taki mały projekt. Chodzi o zaprojektowanie sprzęgła WOM. Nie musi to być idealnie, bo to jeszcze nie dyplomówka, ale do obliczeń potrzebne mi są pewne wymiary. Ponadto, aby oddać jako tako skalę poszczególnych elementów potrzebuję kilku innych wymiarów.

Chodzi mi głównie o wymiary tarcz (średnice wewnętrzne, zewnętrzne, z wypustkami zewnętrzne, grubość). Do tego całkowita długość zabieraka zewnętrznego (koszyk+wejście wału), długość samego koszyka i średnica, oraz jeśli by się dało to także otwór wejściowy pod wom w ciągniku (średnica), rozstaw i liczbę śrub kołnierza, oraz długość zabieraka wewnętrznego (tego, który zazębia się z wewnętrznymi płytkami). Oczywiście będę wdzięczny za wszystkie informacje i jeśli będę miał chociaż wymiary tarcz sprzęgłowych to jakoś bym sobie poradził, bo chodzi raczej o skalę, a płytki wystarczą do obliczeń.Może ktoś ma wyjęty WOM od 385, albo pochodnych (912/914, 1224 itp.) i mógłby mi podać jakieś wymiary- wystarczy zwykła suwmiarka i ok. 1mm dokładności. Dziękuję z góry i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zbozowy    29

czwarty rok na SiMRze a kombinowac sie jeszcze nie nauczyles. Pojdz do byle jakiego sklepu z czesciami popros o tarcze i ja zmierz(znajdz w necie sklep zadzwon i niech ci zmierza). jak masz wymiary tarczy to reszte zaprojektujesz, wymiary pewnie nie musza sie w 100% zgadzac z tymi rzeczywistymi bo z tego co zrozumialem to masz zaprojektowac sprzeglo wom na nowo a nie skopiowac juz istniejace. Powinienes juz robic cos podobnego na projektowaniu PKM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


MateuszL123    0

czwarty rok na SiMRze a kombinowac sie jeszcze nie nauczyles. Pojdz do byle jakiego sklepu z czesciami popros o tarcze i ja zmierz(znajdz w necie sklep zadzwon i niech ci zmierza). jak masz wymiary tarczy to reszte zaprojektujesz, wymiary pewnie nie musza sie w 100% zgadzac z tymi rzeczywistymi bo z tego co zrozumialem to masz zaprojektowac sprzeglo wom na nowo a nie skopiowac juz istniejace. Powinienes juz robic cos podobnego na projektowaniu PKM.

 

Spoko, spoko. Nie byłbym na 4 jak bym nie potrafił kombinować. Oczywiście- pójście do sklepu jest najbardziej naturalnym co można zrobić, zaraz po przekopaniu neta. Zapytałem na forum, bo tematów o WOM jest dużo, więc myślałem, że komuś się po domu walają te tarcze ;), a ze sklepem- nie chodzi bynajmniej o lenistwo, tylko to, że w sklepie do którego mam blisko czasem robią wieeelką łaskę, że w ogóle coś przyniosą- nawet jeśli chcę kupić, a nie zmierzyć. Oczywiście- masz absolutną rację, że wystarczy rozmiar tarcz i sam to nawet napisałem powyżej. Reszta wymiarów jest tylko po to, żeby wyglądało to w miarę proporcjonalnie i sprawiało wrażenie, że ew. by się zmieściło do Ursusa bez wieeelkiej rewolucji w konstrukcji, ale to jestem w stanie zrobić na podstawie zdjęć w necie, dlatego zależało mi głównie na tarczach. Sprzęgło robione na PKM oczywiście jest fajne...tylko, że do wolnostojącej maszyny, a nie traktoru w którym przewidziano pod nie konkretne miejsce i ani milimetra więcej (PS. podobno w tym roku już go nie ma- znaczy się sprzęgła). PS. A Kolega po SIMRze?

PS@. Do inżynierki po materiały polecę do Ursusa pewnie, ale z tym to trochę lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbozowy    29

to ciekawe jakie projekty sie teraz bedzie robic:d jak piszesz prace u Zebrowskiego to dobrze wybrales bo to przyjazny czlek. Moze da wam jakies materialy, poszukajcie tez w bibliotece podobnych prac. ja juz po inzynierskich, teraz robie magisterke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MateuszL123    0

Tak u dr Żebrowskiego, bo jego wiedza praktyczna w temacie jest porażająca dla zwykłego śmiertelnika;) i choć miałem robić coś z jakąś koparą, albo ładowarką, to temat przekładni planetarnych bardzo mnie zainteresował i padło na wzmacniacz.

 

Co do wymiarów- byłem w sklepie i ku zdziwieniu mojemu (i nie tylko) trafiłem na bardzo spoko człowieka, który nawet pożyczył mi miarkę (okazało się, że te tarcze są b. duże, ale o tym niżej, i mi suwmiarki nie stykło). Pokazał mi też koszyk i podał jeden bardzo ważny wymiar. Niewiem, czy te wymiary są komuś potrzebne, al może ktoś kiedyś będzie szukał, albo znajdzie w garażu i będzie się zastanawiał do czego to jest (mierzyłem na kolanie, metrówką- więc dokładność mała):

 

- tarcza wewnętrzna:

 

- średnica zewnętrzna:170 mm

- śr. wew (minimalna): 135 mm ; występy: 4-5 mm (ciężko było zmierzyć)

- grubość ok 3,5 mm

 

- tarcza zewnętrzna- tej nie było, więc dostałem tarczę od przedniego napędu porównam jeszcze z normą, ale wymiary być może są takie same jak WOM)

 

- z wypustkami- 184mm

- bez 170

- wew 140

 

O-ringi uszczelniające całość (w korpusie)- 3 sztuki- 180x3

Zabierak: l~58,5 mm (dla 6 płytek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bazalt    0

Witam, potrzebuje schematu budowy mechanizmu do włączania wałka odbioru mocy, z naciskiem na ciegła którędy i jak mają iść. Czy cięgła od wzmacniacza będą pasowały? Nic w katalogu znaleść nie moge.

Dowiedziałem się od znajomego że mechanizmy do włączania urządzeń mam jak stwierdził starego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thomas2135    1211

Najlepiej będzie jak sam ściągniesz sobie katalog części od ursusa 904 czyli starszego modelu skoro piszesz, że masz starsze rozwiązanie w co wątpię. Mała uwaga, bo plik ma wirusa, więc antywirus może zablokować dostęp do niego ato jest niestety jedyny katalog części do tych modeli dostępny w internecie.

 

Katalog części 904

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bazalt    0

Mam ten katalog, miałem okazje mieć tez w formie papierowej, ani ja ani brat czy tez sprzedawca nie doszliśmy do ładu. Rozebrać rozbiore ale dopiero po niedzieli, a że teraz troche chory jestem to szukam o co w tym wszystkim chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bazalt    0

Musze kupić bo brakuje jednego cięgna

Edytowano przez Bazalt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thomas2135    1211

No to przecież w tym katalogu jest wszystko. Wystarczy znaleźć cięgno i jego numer katalogowy i po kłopocie. Co do cięgien każde jest inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bazalt    0

Rozebrałem, brakuje mi dolnego cięgna, znalazłem wreszci9e to w katalogu.

Nie orientuje się ktoś w cenach tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thomas2135    1211

 Takie kompletne cięgiełko nie powinno kosztować więcej jak 15zł. To tylko kawałek pręta z  plastikową główką i  dźwigienką. 

Edytowano przez Thomas2135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Thomas2135
      Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.
      Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić
       
      P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.
      Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
    • Przez TomekPL
      Witam. Mam takie pytanie czy dźwignia miernika impulsów powinna mieć luzy czy powinna być sztywna?
    • Przez tata1
      Witam
      Nurtuje mnie pytanie, czy ktoś dorabiał przełącznik 540/1000 obr. Bo do brony wirnikowej stosuje 1000obr, a do reszty 540. No i przełączqanie jest niewygodne, muszę odkręcić te dwie śruby, wyjąć z boku końcówkę z drobnym frezem, zatkać ją czymś co mam pod ręką (śruba, patyk, gałązka z wierzby :-) ), włożyć zatkaną końcówkę i zakręcić dekielek z powrotem, by uzyskać 1000 obrotów na WOM. Nie mówie, że chce przełącznik w kabinie, mógłby być tam na dole z prawej strony, tylko by to była jakaś dziwignia. Mam już pomysł na tą dźwignię, ale może nie warto "obalać przewróconego muru" i ktoś to już zrobił i ma u siebie. Może jest w sprzedaży? Macie jakieś info ?
       
       
      ZAPRASZAM KILKA POSTÓW NIŻEJ - CIEKAWE ROZWIĄZANIA
    • Przez marcin7795
      Witam. Mam taki problem z WOM w ursusie tzn. Wszystko się załącza jak należy tylko jak ma ciężko to się rozłącza i słychać zgrzytanie jak obroty dam małe obroty silnika to wałek się załącza do daje gazu i pracuje ale gdy ma ciężko to z powrotem to samo. Co się dzieje? Jaka jest przyczyna?
    • Przez Bartizi00m
      siemka jestem ciekaw czy mozna zalozyc do 80-ki przedni WOM moze sie podzielicie opiniami ze mna
×