Skocz do zawartości
MateuszL123

Wymiary elementów WOM

Polecane posty

MateuszL123    0

Witam! Piszę w następującej kwestii. Jestem studentem Politechniki Warszawskiej i robię pracę inżynierską z wzmacniacza momentu U385. Wcześniej jednak muszę zrobić taki mały projekt. Chodzi o zaprojektowanie sprzęgła WOM. Nie musi to być idealnie, bo to jeszcze nie dyplomówka, ale do obliczeń potrzebne mi są pewne wymiary. Ponadto, aby oddać jako tako skalę poszczególnych elementów potrzebuję kilku innych wymiarów.

Chodzi mi głównie o wymiary tarcz (średnice wewnętrzne, zewnętrzne, z wypustkami zewnętrzne, grubość). Do tego całkowita długość zabieraka zewnętrznego (koszyk+wejście wału), długość samego koszyka i średnica, oraz jeśli by się dało to także otwór wejściowy pod wom w ciągniku (średnica), rozstaw i liczbę śrub kołnierza, oraz długość zabieraka wewnętrznego (tego, który zazębia się z wewnętrznymi płytkami). Oczywiście będę wdzięczny za wszystkie informacje i jeśli będę miał chociaż wymiary tarcz sprzęgłowych to jakoś bym sobie poradził, bo chodzi raczej o skalę, a płytki wystarczą do obliczeń.Może ktoś ma wyjęty WOM od 385, albo pochodnych (912/914, 1224 itp.) i mógłby mi podać jakieś wymiary- wystarczy zwykła suwmiarka i ok. 1mm dokładności. Dziękuję z góry i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

czwarty rok na SiMRze a kombinowac sie jeszcze nie nauczyles. Pojdz do byle jakiego sklepu z czesciami popros o tarcze i ja zmierz(znajdz w necie sklep zadzwon i niech ci zmierza). jak masz wymiary tarczy to reszte zaprojektujesz, wymiary pewnie nie musza sie w 100% zgadzac z tymi rzeczywistymi bo z tego co zrozumialem to masz zaprojektowac sprzeglo wom na nowo a nie skopiowac juz istniejace. Powinienes juz robic cos podobnego na projektowaniu PKM.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MateuszL123    0

czwarty rok na SiMRze a kombinowac sie jeszcze nie nauczyles. Pojdz do byle jakiego sklepu z czesciami popros o tarcze i ja zmierz(znajdz w necie sklep zadzwon i niech ci zmierza). jak masz wymiary tarczy to reszte zaprojektujesz, wymiary pewnie nie musza sie w 100% zgadzac z tymi rzeczywistymi bo z tego co zrozumialem to masz zaprojektowac sprzeglo wom na nowo a nie skopiowac juz istniejace. Powinienes juz robic cos podobnego na projektowaniu PKM.

 

Spoko, spoko. Nie byłbym na 4 jak bym nie potrafił kombinować. Oczywiście- pójście do sklepu jest najbardziej naturalnym co można zrobić, zaraz po przekopaniu neta. Zapytałem na forum, bo tematów o WOM jest dużo, więc myślałem, że komuś się po domu walają te tarcze ;), a ze sklepem- nie chodzi bynajmniej o lenistwo, tylko to, że w sklepie do którego mam blisko czasem robią wieeelką łaskę, że w ogóle coś przyniosą- nawet jeśli chcę kupić, a nie zmierzyć. Oczywiście- masz absolutną rację, że wystarczy rozmiar tarcz i sam to nawet napisałem powyżej. Reszta wymiarów jest tylko po to, żeby wyglądało to w miarę proporcjonalnie i sprawiało wrażenie, że ew. by się zmieściło do Ursusa bez wieeelkiej rewolucji w konstrukcji, ale to jestem w stanie zrobić na podstawie zdjęć w necie, dlatego zależało mi głównie na tarczach. Sprzęgło robione na PKM oczywiście jest fajne...tylko, że do wolnostojącej maszyny, a nie traktoru w którym przewidziano pod nie konkretne miejsce i ani milimetra więcej (PS. podobno w tym roku już go nie ma- znaczy się sprzęgła). PS. A Kolega po SIMRze?

PS@. Do inżynierki po materiały polecę do Ursusa pewnie, ale z tym to trochę lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

to ciekawe jakie projekty sie teraz bedzie robic:d jak piszesz prace u Zebrowskiego to dobrze wybrales bo to przyjazny czlek. Moze da wam jakies materialy, poszukajcie tez w bibliotece podobnych prac. ja juz po inzynierskich, teraz robie magisterke.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    0

Tak u dr Żebrowskiego, bo jego wiedza praktyczna w temacie jest porażająca dla zwykłego śmiertelnika;) i choć miałem robić coś z jakąś koparą, albo ładowarką, to temat przekładni planetarnych bardzo mnie zainteresował i padło na wzmacniacz.

 

Co do wymiarów- byłem w sklepie i ku zdziwieniu mojemu (i nie tylko) trafiłem na bardzo spoko człowieka, który nawet pożyczył mi miarkę (okazało się, że te tarcze są b. duże, ale o tym niżej, i mi suwmiarki nie stykło). Pokazał mi też koszyk i podał jeden bardzo ważny wymiar. Niewiem, czy te wymiary są komuś potrzebne, al może ktoś kiedyś będzie szukał, albo znajdzie w garażu i będzie się zastanawiał do czego to jest (mierzyłem na kolanie, metrówką- więc dokładność mała):

 

- tarcza wewnętrzna:

 

- średnica zewnętrzna:170 mm

- śr. wew (minimalna): 135 mm ; występy: 4-5 mm (ciężko było zmierzyć)

- grubość ok 3,5 mm

 

- tarcza zewnętrzna- tej nie było, więc dostałem tarczę od przedniego napędu porównam jeszcze z normą, ale wymiary być może są takie same jak WOM)

 

- z wypustkami- 184mm

- bez 170

- wew 140

 

O-ringi uszczelniające całość (w korpusie)- 3 sztuki- 180x3

Zabierak: l~58,5 mm (dla 6 płytek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Witam, potrzebuje schematu budowy mechanizmu do włączania wałka odbioru mocy, z naciskiem na ciegła którędy i jak mają iść. Czy cięgła od wzmacniacza będą pasowały? Nic w katalogu znaleść nie moge.

Dowiedziałem się od znajomego że mechanizmy do włączania urządzeń mam jak stwierdził starego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1382

Najlepiej będzie jak sam ściągniesz sobie katalog części od ursusa 904 czyli starszego modelu skoro piszesz, że masz starsze rozwiązanie w co wątpię. Mała uwaga, bo plik ma wirusa, więc antywirus może zablokować dostęp do niego ato jest niestety jedyny katalog części do tych modeli dostępny w internecie.

 

Katalog części 904

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Mam ten katalog, miałem okazje mieć tez w formie papierowej, ani ja ani brat czy tez sprzedawca nie doszliśmy do ładu. Rozebrać rozbiore ale dopiero po niedzieli, a że teraz troche chory jestem to szukam o co w tym wszystkim chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Musze kupić bo brakuje jednego cięgna

Edytowano przez Bazalt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1382

No to przecież w tym katalogu jest wszystko. Wystarczy znaleźć cięgno i jego numer katalogowy i po kłopocie. Co do cięgien każde jest inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Rozebrałem, brakuje mi dolnego cięgna, znalazłem wreszci9e to w katalogu.

Nie orientuje się ktoś w cenach tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1382

 Takie kompletne cięgiełko nie powinno kosztować więcej jak 15zł. To tylko kawałek pręta z  plastikową główką i  dźwigienką. 

Edytowano przez Thomas2135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Tomon007
      Witam . Chcialbym wymienic olej w tylnym moscie w samcu . Wie ktos gdzie jest korek spustowy , gdzie sie wlewa i jaki olej i ile litrow tego oleju ? Z gory dziekuje i pozdrawiam 
    • Przez Bartizi00m
      siemka jestem ciekaw czy mozna zalozyc do 80-ki przedni WOM moze sie podzielicie opiniami ze mna
    • Przez debrzyna
      Ktoś wie jakie jest przełożenie na zwolnicy ?
    • Przez jarzabek3
      Witam, z góry przepraszam jeśli już takowy temat był wałkowany ale ja nie znalazłem odpowiedzi.
      Ostatnio nabyłem Ursusa c 385 i jest w nim usterka. WOM po włączeniu dźwignią pod siedzeniem cały czas kręci. W ogóle nie reaguje na dźwignie po lewej stronie przy kierownicy. Co jest nie tak?? Wyczytałem że całkiem możliwe że tarczki wysiadły. Od czego mam najpierw zacząć sprawdzić??? Dodam także że przy włączonym wałku pod siedzeniem przy zgaszonym silniku nie idzie zakręcić ręką. Jedyna możliwośc kręcenia ręką jest gdy wyłączę WOM pod siedzieniem.
    • Przez Thomas2135
      Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.
      Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić
       
      P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.
      Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
×