Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Najpierw sprawdź czy w "rusku" ten pręt co idzie od pedału sprzęgła nie jest zgięty i jak będzie prosty to wyreguluj luz i sprzęgło tymi śrubkami na tym pręcie. Wtedy jak nic nie da to dopiero się będzie myśleć. ;)

Opublikowano

Może nie działać hamulec skrzyni (jeśli w ogóle występuje).

 

A jak wcisniesz sprzęgło do oporu, a potem trzymając pedał odpalisz silnik i cały czas trzymając wrzucisz bieg,to pewnie nie zgrzyta?

 

To może byc wtedy ten hamulec, trzeba podkręcić cięgło co idzie nieco wyżej od sprzęgła, żeby dalej popychało tą sprężynkę (żeby się mocniej zgniatała). (jeśli nie pomyliłem modeli)

Opublikowano

Hamulec hamulcem. Nie we wszystkich skrzyniach jest i nie zgrzyta... powiedzmy. Jeśli go nie ma lub jeśli nie działa to gdy wciśniesz prawidłowo ustawione sprzęgło, poczekasz chwilke to tarcza sama przestanie się kręcić musi bieg wejśc bez zgrzytu. Jeśli się tak nie stanie to znaczy że z jakiegoś powodu nie wysprzęgla całkowicie. Re gulacje na łapach sprawdzić. Myślę że są różnice w ustawieniu lub w ogóle całe nie wysprzęgla.

Opublikowano (edytowane)

wszystkie biegi na postoju zgrzytają? W czasie jazdy nie zgrzytają?

 

w czasie jazdy zgrzyta najbardziej reduktor kiery da się na żółwika

a jeżeli chodzi o dziewiątkę to potrafi wejść nawet bez zgrzytu

rozkręciłem cięgło pod kabina i trochę pomogło

dodam jeszcze ze gdy zgaszę ciągnik na wstecznym biegu i chce dać na luz aby go zapalić to nie mogę wyrwać wajchy z wstecznego wtedy ktoś drugi musi go popchnąć troszeczkę do tyłu aby wyłączyć bieg wsteczny

Edytowane przez RycerzNocy
Opublikowano

To msprzęgło ci nie wysprzęgla na 100%. Ustaw jak należy i bedzie dobrze. Możesz to sprawdzić. Podnieś koło do góry, daj bieg, wciśnij sprzęgło i niech ktoś przekręci koło. Założe się że nie da rady.

Opublikowano

Hamulec hamulcem. Nie we wszystkich skrzyniach jest i nie zgrzyta...

 

Jeśli chodzi o MTZ i Belarusy, to hamulec raczej musi być (niektóre 50tki nie miały) U mnie pękła tarczka, a potem założyłem wałek od 50 i nie mam hamulca, bo wałek stoczenia nie posiadał. Sprzęgło wysprzęgla tak, że jak się wciśnie pedał, to można wałek sprzęgłowy z łatwością ręką obracać, ale i tak trzeba odczekiwać, bo zgrzyta trochę, ale jak się zmienia biegi, to bez zgrzytu przechodzą.

________________________________________________

Koledzy dobrze piszą. Sprzęgo ci ciągnie. Daj znać jak Ci poszło.

Opublikowano (edytowane)

To ten w wersji AVTO z Twojego avatara? Tak mi się wydaje, że jest otwór, tylko tam są kapturki wbite, ale hamowanie u ciebie wykonuje ten hydroreduktor...

 

Mam pytanie: Działa ci ten HydroReduktor, co na zdjęciu go widać?

A ten wężyk, to od wanienki pod rozdzielaczem?

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano (edytowane)

No to ten z awatara. Nie ma otworu w ogóle. Jest nadlew i to wszystko. Hamulca też nie ma. Trzeba po wcisnięciu sprzęgła chwile poczekać żeby tarcza staneła.

 

To ustrojstwo to biegi pełzające. Działają oczywiście. Tylko olej mi wyciska koło regulacji trzeba by oring wymienić. Poza tym to tego nie używam.

 

 

 

Wężyk idzie od odpowietrzenia zbiornika na olej hydrauliczny. Jak go kupiłem to waliło z niego olejem. Denerwowało mnie to i założyłem wężyk. Teraz przestało. Było za dużo oleju i tyle.

 

 

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v