Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zwracam się z pytaniem o

pronara 82sa otóż zastanawia mnie

dlaczego niektóre ciągniki mają tak mało

zrobionych mtg i są już na sprzedaż za około

40 tys. chciałbym się dowidzieć czy

pronar 82sa to dobry wybór na 20ha 4i5

klasy ziemi ile pali jak jest z częściami do

tego ciągnika.

pozdrawiam. :)

Opublikowano

ten ciagnik to generalnie złom. wiem bo mam

Spalanie całkiem niezłe potrafiłem się zmieścic w 10 litrach na ha orki. części dosyć tanie

plusy to duża masa a co za tym idzie dobry uciag i...i to koniec plusów o minusach i awariach juz gdzies pisałem

Opublikowano

i znów zacznie się bitwa przeciwników ( tych co nie mają a słyszą bzdury) i tych co mają i coś o tym wiedzą... że złom to się z tobą nie zgodzę nie wiem jak jest z pronarami ale w przypadku belarusów nie ma aż takiej tragedi jaką opisujesz, to jest ciągnik nie na wystawy a do pracy w polu. osobiście posiadam 1025 mtz belarusa

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sam sobie przeczysz. Skoro ma Pronara i twierdzi, że to złom to chyba nie bez powodu. Czyja opinia ma być wiarygodna jeśli nie właściciela?

Opublikowano

Moim zdaniem to zależy od operatora jak prawidłowo powinien traktor chodzić. Jeżeli jest np. 10 operatorów do jednego ciągnika to ten ciągnik napewno sprawnie nie będzie chodzić, gdyż każdy operator jeździ wg swojego gustu.

Opublikowano

witam

ja mam w posiadaniu pronara 82SA jak go kupilem to mial 1200 mtg +/-

teraz ma 1350 mtg uzytkuje go wlasnie na ok 20 ha ziemi klasy 4 i 3

spalanie jest wg mnie niskie bo na hektar orki wahalo sie od ok 7-10 l (przy rozsadnej jezdzie)

w transporcie 5-8 l na mtg zaleznie od obciazenia

awarie jakie w nim mialem a raczej usterki to :

pekniety przewod paliwowy

wyciek ze szpilek mocujacych kolektor wydechowy (usuniete)

wyciek z walka ataku przedniego napedu ( usuniete)

potrafil sie zapowietrzyc (uciety smog i po problemie )

mam go juz ponad rok i narazie wiekszych problemow nie ma jest ciezki i ma dobry uciag

wiec jak znasz sie troche na mechanice to wiekszosc usterek sam usuniesz (prosta budowa) a za te pieniadze polecam ciagnik tylko trzeba na dobry egzemplarz trafic a nie na zloma

czesci sa smiesznie tanie i ogolnie dostepne (przynajmniej w mojej okolicy)

i na duzego plusa zasluguje oczywiscie silnik MMZ nie moge powiedzec na niego zlego slowa (do - 10 * pali bez swiecy ) malo pali jest zrywny choc turbo nie ma i jak na 82 km to jest b. mocny

jak masz jeszcze jakies pytania to chetnie odpowiem

Opublikowano

Nie moge zlego slowa powiedziec. Jestem wlascicielem 82sa 2005r. na twoich ha bedziesz z niego b. zadowolony ja mam 24ha. jesli sie ma 30 lub wieciej robi sie dokuczliwe lekkie ciekniecia oleju itp.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

witam

ja mam w posiadaniu pronara 82SA jak go kupilem to mial 1200 mtg +/-

teraz ma 1350 mtg uzytkuje go wlasnie na ok 20 ha ziemi klasy 4 i 3

spalanie jest wg mnie niskie bo na hektar orki wahalo sie od ok 7-10 l (przy rozsadnej jezdzie)

 

Oszczędna maszyna, bez dwóch zdań :blink: .

Opublikowano

kolego ja też jak wybierałem ciągnik to czytałem na AF o pronarach i za nic w świecie bym go nie kupił bo co drugi narzeka, a tu nagle Ojciec mi wyskakuje że kupujemy Pronara 1221A a ja za nic nie chciałem się zgodzić ale niestety nie udało mi się go przekonać i zawitał u mnie kolejny kolega ze wschodu. Byłem sceptycznie nastawiony do niego ale jestem jego najczęstszym operatorem że tak powiem w 90% i jeśli chodzi o awaryjność to jestem mile zaskoczony, miałem usterki ale to już było przy zakupie widać i spodziewałem się tego a tak to śmiga aż miło także szukaj dobrze i bierz ruska śmiało. Aha i następny ciągnik u mnie to będzie kolejny rusek :) już sam nie wiem który :)

Opublikowano

gdyby się tak psuły jak opisujecie to nikt by ich nie kupywał... a nawet jeżeli coś pójdzie niedaj boże to kosztuje to śmieszne pieniądze a nie kilka tysięcy jak w przypadku np NH lub DF

Opublikowano

wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

bo w mojej okolicy to przeważnie są

same massey fergusony a pronar to

jak na lekarstwo a te fergusony

to jakieś cuda w tych skrzyniach się dzieją

i boję się tego brać bo tam wszystko drogie.

Mam pytanie do tego pronara bo u mnie pracował

by w 4-skibowych pługach zagonowych , prasa kostka

agregat 2.5m , kosiarka , jak myślicie dałby rade

w takim zestawie? :)

Opublikowano (edytowane)

Pronare 82A stu motogodzin nawet nie zrobiliśmy i mieliśmy ponad osiem poważnych awarii;] Na jego miejsce MTZ przyszedł a w 2008 roku Belarus, w MTZ przewody paliwowe zmienione, cieknie z deka, w belarusie jeden przewód dokręcony, 1600 mtg i zero awarii, pronar to niepewny temat dla mnie, w tym przypadku musi sie popaść db sprzęt, użytkowanie ma znaczenie ale na moim przykładzie popadł nam sie hebel i tyle, nadawał sie jedynie do stania w garażu, bo tam sie nie psuł, i to nie do końca bo raz po orce pozostawiony miał problem z odpaleniem i co sie okazało, poszła pompa wtryskowa i alternator, nie wiem z jakiej parafii;]Pług 4x40 dla niego to lajt, agregat 3m by pasował, a co do prasy to odpowiedź znasz;)

Edytowane przez yahooo777
Opublikowano

u mnie nie było żadnej poważnej awari oprócz wymiany simeringa w przednim napędzie w półoście ( 10 minut roboty i 5 zł koszt :) ) a po za tym śmigam spokojnie.... wczoraj orałem 3ha na bardzo ciężkiej ziemi pługiem 4x40 i szło dobrze z predkością 6,5 - 7 km/h oraz to co zaorałem zasiałem zestawem uprawowym 2,5m opartym na bronie wirnikowej i siewniku. w tym roku na sianie ludzie c360 orzą pługiem 2 skibowym bo jest bardzo cieżko z powodu suszy ( deszczu nie było od podorywki) Mój belarus 1025 spalił 50 l na zaoranie i zasianie tych 3 ha :) tylko z tym że po orce nie bronowałem bo w przypadku mojego agregatu jest to zbyteczne... Nie powiem że traktor nic nie czuł w orce bo był mniejwięcej obciążony w 80 % ( obroty oscylowały w granicy 1,8- 2,0 tys obr/min

Gość Profil usunięty
Opublikowano

czyli wg Ciebie 7-10 litrow na hektar to duzo ? czy zle Cie zrozumialem ?

W 7 litrów/ha nie uwierzę, podobnie jak 95 % użytkowników forum.

Opublikowano (edytowane)

te 7 spalil na lekkiej ziemi (na polu o dl. ok 1km gdzie nie ma praktycznie jazdy na pusto i bardzo malo nawrotow i nie orze sie "poprzeczniaka" i zaoranie trwa godzine ) w niezbyt glebokiej orce ale jak jest 3, 2 klasa ziemi (dawno nie padalo i idzie ciezko to wychodzi ok 10 ( np. 1h 20 arow w piatek oralem wziol 15 litrow bylo sporo nawrotow i jazdy na pusto) wiec to sie ma od warunkow glebowych przede wszystkim i ulozenia pola jazdy nawrotow itp.

p.s zapomnialem dodac ze plug 4*35 czyli troszke mniejszy jak ciagaja inni uzytkownicy (mam na mysli 4*40)

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

Spokojnie spali siedem jak jezdzi w piaskownicy. Pług wezmie 1,6 metra, bieg zapnie szybki, orka głęboka to ze 20cm, 1500 obrotów bo po co więcej jak oporu nie ma, kawałek długi i prosty , 1 ha robisz w 40 minut. Da się?

Opublikowano (edytowane)

o widze ze jeden sie zna troche na tym :) nie kazdy musi pilowac traktor i walic w kolano jak tego nie wymaga gleba

oczywiscie ze da sie :rolleyes:

wiec panowie jak nie wiecie to nie komentujcie bo jak sie ostro po garach da to rusek i 20 l wezmie na 1 ha a pozniej taki powie jeden z drugim ze wiecej pali jak zetor / ursus i zlom i dziadostwo ruskie

a po za tym trzeba wiedziec przy jakich obrotach ciagnik ma najwiekszy moment i w tych obrotach oscylowac

(najnizsze spalanie i najlepszy uciag)

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano (edytowane)

I tu jest przewaga mtz-ta nad mniejszymi zetorami że ma biegów kupe. Prędkość regulujesz biegami a silnik trzymasz w ekonomicznym zakresie. 60-ka i zetor to ci tylko but zostaje bo do pola to dwa biegi mają. Przykładów jest pewno więcej ale te dwa mi do głowy przyszły bo tym robiłem.

 

Dzięki kolego za wsparcie :rolleyes:

 

 

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v