Skocz do zawartości

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów mam takie Pytanie Robię remont silnika w moim c 360 i napotkałem problem a mianowicie musiałem zmienić blok niestety do bloku którego kupiłem nie było Stopek Korbowodów i tu rodzi się moje pytanie czy spasują mi ze starego bloku czy muszę robić symetrie ??? Z góry dziękuje za Odpowiedz.

Opublikowano (edytowane)

Jak dasz inne stopki do innego bloku to moga różnić się średnice na poszczególnych mocowaniach łożysk głównych, gniazda panewek mogą być lekko owalne, nie posiadać wspólnej osi. W zakładzie przykręcą kazdą stopke na swoje miejsce i dokładnie sprawdza czy wczystkie otwory sa dokładnie w osi i czy maja jednakową średnice, aby potem po zamocowaniu wału i panewek nie było niespodzianek ze na którejs ci coś przyłapie

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Każda stopka pasuje tylko do swojej podstawy.Razem były wytoczone,inna stopka może sie różnic minimalnie i nie

będzie już osiowości.Tak więc trzeba zrobić wycieczke do warsztatu

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Stóp głównych pod żadnym pozorem nie wolno zamieniać nawet między sobą, a co dopiero z innego silnika.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma dwóch takich samych części , nigdy nie da się wykonać dwóch elementów o takich samych wymiarach zawsze są setne czy tysięczne części {mm} różnicy z tąd tolerancje i pasowania, a taki element jak skomplikowany duży odlew wykonany metodą traconych modeli ma odchyłki nawet do kilku [mm] , oraz w każdym bloku otwór osiowy pod wał jest rozwiercany indywidualnie razem ze stopkami indywidualnie dopasowanymi do tego bloku panie @zbożowy, przy zmianie stopek musowo trzeba na nowo przeprowadzić osiowanie bloku, powinno sie w sumie zawsze ze szlifem wału... po chłopsku mówiac bo jak założysz lub pozamieniasz stopki to beda jaja nie otwory, i nie ma siły aby wał się lekko prawidłowo obracał

uprzedziliscie mie o minutki :rolleyes:

Edytowane przez bobytempelton
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witaj kolego @bobytempelton :D i wszystko w temacie :)

Opublikowano (edytowane)

tak ja to wiem tylko kolega pyta o stopy korbowodow. a co ma stopa korbowodu do stóp glównych? myslalem ze to sie dobiera w stosunku do korbowodu i do walu.

a przepraszam w temacie jest napisane ze chodzi o glowne. nie zauwazylem, ale w poscie pisze juz o korbowodach...

Edytowane przez zbozowy
Gość Profil usunięty
Opublikowano

W sumie to nie wiadomo o co @jasho tak naprawdę chodzi, bo założył temat i poszedł chyba sobie spać. :lol:

Opublikowano

przynajmniej wesoło się zrobiło :lol: osiowanie,honowanie to nudy.

jak nie zrobi jak mu radziliście to sam będzie korbowe gonił,i to chyba nie tylko stopy.

jak chodzi o stopy korbowodów-to ja bym wziął całe korbowody ze starego,po co je mieszać-przecież je się nawet samemu oznacza żeby później łamigłówki nie było-punktakiem czy numeratorem-w nowych silnikach nierzadko są już pooznaczane.główne prawie zawsze są poznaczone-nie wiem jak to w chińczykach wygląda-pewnie jakieś płotki porysowane :lol:

Opublikowano

Jedno i drugie można regenerować, a w korbowodach wazy się tez główki i stopy(zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta). Nazwał jak nazwał i nie trudno wywnioskować o jakie stopy mu chodziło.

Opublikowano

Dzięki koledzy za szybkie odpowiedzi chodzi mi o stopki główne źle napisałem No to Musze wysłać bloczek Do warsztatu Bo poskręcałem i wał nie chce się obracać tak jak koledzy pisali powstało jajo :)

Opublikowano
Jedno i drugie można regenerować, a w korbowodach wazy się tez główki i stopy(zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta). Nazwał jak nazwał i nie trudno wywnioskować o jakie stopy mu chodziło.

no ja wymieniałem np jeden korbowód i dawałem wszystkie 4 sztuki do warsztatu (w 3 starych wymiana główek) gdzie robili mi wał. Blok też poszedł do honowania przez wymianę pierwszej stopy.
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie honowania, to nie dotyczy tych stóp. Poprzez honowanie obrabia się tuleje cylindrów, w procesie którego to wizualnie uzyskują takie ukośne rysy, które to mają na celu lepsze utrzymywanie oleju na gładzi cylindra.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

Aj @zorzyk co za głupoty ty piszesz... honowanie jest to wykańczająca bardzo dokładna obróbka otworów poprzez szlifowanie, wykonuje się je na szlifierkach specjalizowanych zwanych HONOWNICAMI!!!! wg. ciebie jeżeli honuje się po to aby lepiej się trzymał olej, to po co jest proces docierania???to po dotarciu już nie trzyma się olej??? osiowanie bloku można wykonać honowicą, lub też odpowiednim rowiertakiem (ogromnym i dokładnym).

 

następna głupota- co daje oddzielne ważenie stopki od reszty korbowodu czy jak tam napisałeś główki-nie da się zważyć samej główki-bo jak? :blink: waży się cały korbowód z rozwierconą wyosiowaną tulejka,śrubami i podkładkami

Edytowane przez bobytempelton
Opublikowano (edytowane)

Po prostu nie znasz się wystarczająco na mechanice, procesach obróbki i eksploatacji. Tak najprościej, to odpowiednia obróbka do odpowiednich miejsc. Stóp korbowodów nie honuje się w dokładnym rozumieniu tego procesu obróbki, co do smarowania nie zmieniam zdania. Jak trochę przewiniesz to co na linku, to zobaczysz odpowiedź, poczytać też możesz.

http://www.passwordjdm.pl/printview.php?t=9458&start=0&sid=4c94ec745cfd48850256a6fd534e4181

 

Cytat na netu o honowniu, wspomniano tez o smarowaniu

 

Jedną z najważniejszych operacji podczas regeneracji silnika jest obróbka gładzi cylindra. Konstrukcje nowoczesnych silników charakteryzują się wąskimi tolerancjami średnic cylindrów oraz małymi wartościami odchyłek błędów kształtu. Również wymagania co do jakości powierzchni cylindra są bardzo wysokie. Sprostanie wymaganiom producentów bez zastosowania nowoczesnej, automatycznej honownicy jest niezwykle trudne.

 

Zagładzenie wytoczonego wcześniej cylindra z naddatkiem 0.01÷0.02 (mm) jest niewystarczające. Warstwa wierzchnia cylindra powinna posiadać strukturę materiału rodzimego, wolną od mikropęknięć i zniekształceń struktury powstających zawsze po operacji wytaczania.

 

Aby uzyskać strukturę materiału rodzimego, wielkość usuniętego podczas honowania naddatku powinna wynosić od 0.07 (mm) do 0.1 (mm) na średnicy.

 

Zawarte w żeliwie płatki grafitu powinny pozostać po regeneracji cylindra "otwarte" i "niezniekształcone". Zjawiska "zasmarowania" powierzchni cylindra grafitem lub struktura "płaszczowa" cylindra są uznawane przez producentów pierścieni tłokowych jako dyskwalifikujące cylinder.

 

Honowany cylinder powinien posiadać równomierną strukturę krzyżową o określonym kącie przecięcia rys, zapewniającą odpowiednie warunki smarowania zarówno podczas pracy jak i podczas rozruchu zimnego silnika.

 

Aby spełnić wymagania co do jakości cylindra należy zapewnić podczas operacji honowania warunki "czystego" skrawania, bez nadmiernego docisku osełek do powierzchni cylindra.

Edytowane przez zorzyk2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v