Skocz do zawartości
jasho

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-360
jasho    0

Witam forumowiczów mam takie Pytanie Robię remont silnika w moim c 360 i napotkałem problem a mianowicie musiałem zmienić blok niestety do bloku którego kupiłem nie było Stopek Korbowodów i tu rodzi się moje pytanie czy spasują mi ze starego bloku czy muszę robić symetrie ??? Z góry dziękuje za Odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Nie ma korbowodów głównych.

Powstają razem z blokiem silnika i od innego nie powinny pasować. Musisz dać blok do obróbki.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbozowy    29

i co to da? nie rozumiem chyba do konca o co wam chodzi... jezeli mozecie to wytlumaczcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Jak dasz inne stopki do innego bloku to moga różnić się średnice na poszczególnych mocowaniach łożysk głównych, gniazda panewek mogą być lekko owalne, nie posiadać wspólnej osi. W zakładzie przykręcą kazdą stopke na swoje miejsce i dokładnie sprawdza czy wczystkie otwory sa dokładnie w osi i czy maja jednakową średnice, aby potem po zamocowaniu wału i panewek nie było niespodzianek ze na którejs ci coś przyłapie

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Każda stopka pasuje tylko do swojej podstawy.Razem były wytoczone,inna stopka może sie różnic minimalnie i nie

będzie już osiowości.Tak więc trzeba zrobić wycieczke do warsztatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Stóp głównych pod żadnym pozorem nie wolno zamieniać nawet między sobą, a co dopiero z innego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Nie ma dwóch takich samych części , nigdy nie da się wykonać dwóch elementów o takich samych wymiarach zawsze są setne czy tysięczne części {mm} różnicy z tąd tolerancje i pasowania, a taki element jak skomplikowany duży odlew wykonany metodą traconych modeli ma odchyłki nawet do kilku [mm] , oraz w każdym bloku otwór osiowy pod wał jest rozwiercany indywidualnie razem ze stopkami indywidualnie dopasowanymi do tego bloku panie @zbożowy, przy zmianie stopek musowo trzeba na nowo przeprowadzić osiowanie bloku, powinno sie w sumie zawsze ze szlifem wału... po chłopsku mówiac bo jak założysz lub pozamieniasz stopki to beda jaja nie otwory, i nie ma siły aby wał się lekko prawidłowo obracał

uprzedziliscie mie o minutki :rolleyes:

Edytowano przez bobytempelton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witaj kolego @bobytempelton :D i wszystko w temacie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

tak ja to wiem tylko kolega pyta o stopy korbowodow. a co ma stopa korbowodu do stóp glównych? myslalem ze to sie dobiera w stosunku do korbowodu i do walu.

a przepraszam w temacie jest napisane ze chodzi o glowne. nie zauwazylem, ale w poscie pisze juz o korbowodach...

Edytowano przez zbozowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sumie to nie wiadomo o co @jasho tak naprawdę chodzi, bo założył temat i poszedł chyba sobie spać. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

stopy korbowodów głównych-wszystko jasne-mamy jakieś główne korbowody? :lol:

Pierwszy korbowód jest główny,bo reszta musi go gonić. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

przynajmniej wesoło się zrobiło :lol: osiowanie,honowanie to nudy.

jak nie zrobi jak mu radziliście to sam będzie korbowe gonił,i to chyba nie tylko stopy.

jak chodzi o stopy korbowodów-to ja bym wziął całe korbowody ze starego,po co je mieszać-przecież je się nawet samemu oznacza żeby później łamigłówki nie było-punktakiem czy numeratorem-w nowych silnikach nierzadko są już pooznaczane.główne prawie zawsze są poznaczone-nie wiem jak to w chińczykach wygląda-pewnie jakieś płotki porysowane :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Korbowody też nie mają stopy zamiennej, poza tym w jednym silniku korbowody muszą się zgadzać wagowo, różnica w wadze nie może przekraczać 10g. Dziwny temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jedno i drugie można regenerować, a w korbowodach wazy się tez główki i stopy(zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta). Nazwał jak nazwał i nie trudno wywnioskować o jakie stopy mu chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasho    0

Dzięki koledzy za szybkie odpowiedzi chodzi mi o stopki główne źle napisałem No to Musze wysłać bloczek Do warsztatu Bo poskręcałem i wał nie chce się obracać tak jak koledzy pisali powstało jajo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Albo przesunięcie połowy otworu w stopie względem drógiej połowy w bloku. Tego można się było spodziewać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Jedno i drugie można regenerować, a w korbowodach wazy się tez główki i stopy(zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta). Nazwał jak nazwał i nie trudno wywnioskować o jakie stopy mu chodziło.

no ja wymieniałem np jeden korbowód i dawałem wszystkie 4 sztuki do warsztatu (w 3 starych wymiana główek) gdzie robili mi wał. Blok też poszedł do honowania przez wymianę pierwszej stopy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Odnośnie honowania, to nie dotyczy tych stóp. Poprzez honowanie obrabia się tuleje cylindrów, w procesie którego to wizualnie uzyskują takie ukośne rysy, które to mają na celu lepsze utrzymywanie oleju na gładzi cylindra.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Aj @zorzyk co za głupoty ty piszesz... honowanie jest to wykańczająca bardzo dokładna obróbka otworów poprzez szlifowanie, wykonuje się je na szlifierkach specjalizowanych zwanych HONOWNICAMI!!!! wg. ciebie jeżeli honuje się po to aby lepiej się trzymał olej, to po co jest proces docierania???to po dotarciu już nie trzyma się olej??? osiowanie bloku można wykonać honowicą, lub też odpowiednim rowiertakiem (ogromnym i dokładnym).

 

następna głupota- co daje oddzielne ważenie stopki od reszty korbowodu czy jak tam napisałeś główki-nie da się zważyć samej główki-bo jak? :blink: waży się cały korbowód z rozwierconą wyosiowaną tulejka,śrubami i podkładkami

Edytowano przez bobytempelton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Po prostu nie znasz się wystarczająco na mechanice, procesach obróbki i eksploatacji. Tak najprościej, to odpowiednia obróbka do odpowiednich miejsc. Stóp korbowodów nie honuje się w dokładnym rozumieniu tego procesu obróbki, co do smarowania nie zmieniam zdania. Jak trochę przewiniesz to co na linku, to zobaczysz odpowiedź, poczytać też możesz.

http://www.passwordjdm.pl/printview.php?t=9458&start=0&sid=4c94ec745cfd48850256a6fd534e4181

 

Cytat na netu o honowniu, wspomniano tez o smarowaniu

 

Jedną z najważniejszych operacji podczas regeneracji silnika jest obróbka gładzi cylindra. Konstrukcje nowoczesnych silników charakteryzują się wąskimi tolerancjami średnic cylindrów oraz małymi wartościami odchyłek błędów kształtu. Również wymagania co do jakości powierzchni cylindra są bardzo wysokie. Sprostanie wymaganiom producentów bez zastosowania nowoczesnej, automatycznej honownicy jest niezwykle trudne.

 

Zagładzenie wytoczonego wcześniej cylindra z naddatkiem 0.01÷0.02 (mm) jest niewystarczające. Warstwa wierzchnia cylindra powinna posiadać strukturę materiału rodzimego, wolną od mikropęknięć i zniekształceń struktury powstających zawsze po operacji wytaczania.

 

Aby uzyskać strukturę materiału rodzimego, wielkość usuniętego podczas honowania naddatku powinna wynosić od 0.07 (mm) do 0.1 (mm) na średnicy.

 

Zawarte w żeliwie płatki grafitu powinny pozostać po regeneracji cylindra "otwarte" i "niezniekształcone". Zjawiska "zasmarowania" powierzchni cylindra grafitem lub struktura "płaszczowa" cylindra są uznawane przez producentów pierścieni tłokowych jako dyskwalifikujące cylinder.

 

Honowany cylinder powinien posiadać równomierną strukturę krzyżową o określonym kącie przecięcia rys, zapewniającą odpowiednie warunki smarowania zarówno podczas pracy jak i podczas rozruchu zimnego silnika.

 

Aby spełnić wymagania co do jakości cylindra należy zapewnić podczas operacji honowania warunki "czystego" skrawania, bez nadmiernego docisku osełek do powierzchni cylindra.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam.Mam problem z odpaleniem szescdziesiatki.Otoz gdy mialem stary rozrusznik wraz z bendixem odpalał normalnie,lecz gdy rozrusznik sie spalil i zalozylismy nowy rozrusznik i nowy bendix pojawil sie problem.Otoz gdy proboje ja odpalic slychac jakby chodzil tylko sam rozrusznik,szczegolnie tak sie dzieje gdy jest zimno(w lato nie bylo takiego problemu,gorzej jest teraz w zime).Dodam ze zeby na wiencu sa wszystkie w porzadku.
      W czym moze byc problem.Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
    • Przez mafia5855
      Moja chłodnica strasznie się grzeje przy cięższych pracach polowych. Na dole chłodnicy znajduje się już rdza ok7cm². Czy mam ją wymienić czy może jakieś płyny pomogą bo zależy mi na jak najtańszych kosztach. Z góry dziękuję.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
    • Przez Sqowron
      Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 
×