Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy koledzy wczoraj moj MF zaczał sie dziwnie zachowywac rano pojechałem uprawiac scierniska i jak konczyłem koło 13 to juz agregat troche wolniej niz zawsze podnosił a wieczorem musiałem zaorac 1,5 ha pola i po tym juz ledwo mogł podniesc pług niezaleznie czy na wolnych czy wysokich obrotach plug ledwo ledwo szedł w gore do tego wspomaganie ciezko działa a po właczeniu połbiegu nie dosc ze on sie nie włacza to zapala sie kontrolka od cisnienia w skrzyni wysokie obroty nic na to nie pomagaja. I włąsnie nie wiem co sie stało czy to wina filtra hydrauliki oleju czy moze czegos innego bo dodam ze dzis rano wszystko chodzi ok bo ciagnik jest zimny. Jesli ktos by cos wiedział w tej sprawie bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Własnie od kupna oleju nie wymieniałem w nim i to był bład ale tylko 300 mth u mnie zrobił i nie miał oleju wogole z niczym mieszanego wogole wyjsc hydraulicznych nie uzywałem.

Tak własnie mysle zeby wymienic olej i filtr bo problem pojawił sie nagle wczesniej go nie było a nawet jego oznak nie było. A gdzie jest ten filtr od wspomagania bo ja patrze i patrze i nie moge go u siebie znalezc moze w 3080 nie ma?

 

A olej kupie chyba BP.

Edytowane przez pablo21
Opublikowano (edytowane)

Patrząc od przodu znajduje się po lewej stronie przed filtrem głównym taka metalowa kopułka z wkładem siatkowym . Nie zapala się przypadkiem kontrolka od zapchanego filtra ?. Być może pompa już się kończy musisz to sprawdzić. Stan oleju jest ?

Edytowane przez masseyferguson6140
Opublikowano (edytowane)

To tak filtra od wspomagania u mnie nie ma jest tylko filtr głowny hydrauliki bo az tak slepy nie jestem. A co do kontrolek wczoraj jedynie tak jak mówiłem na rozgrzanym oleju przy właczaniu połbiegu zapalała sie ta czerwona kontrolka która zapala sie przy nacisnieciu sprzegła na wyłaczonym silniku moze pomyliłem od czego ona jest ale od czegos od skrzyni na pewno zaraz posprawdzam sobie. A jak pompe hydrauliczna sprawdzic i tak chyba trzeba wymienic olej i filtr wiec nie ma co sie zastanawiac nad tym nie?

No stan oleju jest a nawet deko wiecej ponad stan.

Edytowane przez pablo21
Opublikowano

Ja bardzo dobrze wiem ze nowy olej i filtr to podstawa ale zycie to zycie i tak wyszło coz moj bład ale tak bywa.

Dzis jade po olej i filtr i zobaczymy czy to tego wina czy trzeba usterki dalej szukac ale olej i tak trzeba wymienic i tak.

Opublikowano

kolego jak masz jakiegoś kumatego gościa zmierzcie cisnienie w hydraulice wykręcasz czujnik i w jego miejsce wkręcasz zegar ciś. powinno wynosić 17 bar. jak będzie trochę niższe niema dużego problemu i zacznij pracować podnośnikiem zobaczusz co się będzie dziać na zegarze , póżniej przełanczaj wszystkie funkcje wałek,blokada, żółw-zając jeśli ciśnienie spadnie i za moment powóci do wyjściowego pompa jest w porzędku szukaj dalej filtr ,olej ja swojego zalałem fushem pożądny olej ale troche koszyuje jak coś niewiesz pytaj.pozdrawiam

Opublikowano

@mariuszsz1lez nie wprowadzaj człowieka w błąd. Jeszcze ktoś to przeczyta i zrobi tak jak piszesz. Tak nie można sprawdzić pompy. Z tym podnośnikiem i jego wpływem na obwód 17 bar to juz całkiem głupote walnąłeś. To nie ta sekcja pompy. Ogólnie to nic z tego co napisałeś nie jest prawdą. Przeczytaj temat, który podałem w linku. Tam jest wszystko opisane.

 

PS. Rozumiem że chcesz pomóc ale jak na razie więcej szkodzisz niż pomagasz.

Opublikowano

Myślę że wymiana filtrów i oleju za wiele nie pomoże, jak by filtry były zawalone mułem to na zimnym oleju prędzej by ci się kontrolka od filtra zaświeciła.

 

Miałem podobne objawy, tzn. na zimnym oleju cud malina a jak zaorałem 3ha olej złapał temperaturę to już pługu nie moglem podnosić.

U mnie pomogła wymiana pompy na nową (i od razu wymiana oleju, filtrów) polecam Rexroth bo teraz taka mam i jest lepsza niż np. Caproni którą do tego modelu tez można dostać (miałem taką wcześniejszej, niby tańsza o 400 zł ale po 3 miesiącach padła i na gwarancje poszła).

Wymiana pompy raczej jest prosta, jak czujesz się na siłach to w 4-6 godzin sobie poradzisz. Jak nie to wołaj mechanika.

 

PS. mala rada jak samemu wymieniasz pompę i przy ponownym zakładaniu pokrywy z pompa proponuje odkręcenie pokrywy z takim jednym zaworem po przeciwnej stronie ciągnika, będzie ci wtedy naprawdę dużo łatwiej zamocować taka rurkę co idzie w poprzek od pokrywy z pompa do pokrywy z zaworem (najpierw montujesz pokrywa z pompa bez rurki później pokrywa z przeciwnej strony z odkręconym zaworem, celujesz rurka i następnie zawór)

Opublikowano

Zanim zabierze się do wymiany pompy najpierw wypadałoby zmierzyć ciśnienie. Tak w ciemno to trochę głupie rozwiązanie. Jak dokonać pomiarów już było pisane w podanym temacie.

Opublikowano

panie rafik ciśnienie w pompie jast jedno dopiero póżniej jast dzielone i tak sprawdza sie pompe podłancza się zegar i pokazuje jak na dłoni jak nie wierzysz podłącz sobie zegar odpal ciągnik i pokaże ci ciśnienie. następnie włącz np. wałek wom i zobaczysz co się stanie na zegarze ciśnienie spadnie do krytycznej i powinno wrócić do pierwotnego chyba że nie masz już uszczelniaczy na wałku tak samo dzieje się przy zmianie żół- zając, załączanie przedniego mostu, nie pisze czegoś czego nie wiem albo nie robiłem a ostatnio miałem problem z moim mf i twoje informacie kolego okazeły się błędne, bo nie sztuka poczytać trochę i się chwalić tylko trochę praktyki.

Opublikowano (edytowane)

Nie mam praktyki?? skoro tak twierdzisz to widocznie wiesz lepiej. Gdyby naprawa sprzętu była możliwa i skuteczna w 100 procentach bez odchodzenia od komputera to już byłbym milionerem. Jeszcze chyba nikt nie nauczył się stawiać 100% diagnozę bez oglądania maszyny. No ale możne ty będziesz pierwszy.

 

No ale dobrze wejdę z Toba w ta dyskusję. To zadam Ci takie ciekawe pytanie. Dlaczego ciśnienie na czujniku jest 17 bar a na wyjściu z pompy jest 170 bar?? Słyszałeś coś o tzw. "trójdziale" w tych MF-ach?? Wiesz jak dlaczego ciśnienie na końcu obwodu jest utrzymywane na poziome 17 bar?? Czy uważasz że pompa o stałym wydatku mogłaby utrzymywać tak stałą wartość w całym zakresie obrotów silnika??

Czy w takim wypadku pomiar ciśnienia po tak drastycznej korekcie jest miarodajny i mówi nam coś o stanie pompy??

 

Według Ciebie pompa mająca dwie sekcje najpierw łączy strumień oleju a następnie jeszcze raz jest on dzielony?? Nadal z całą stanowczości twierdze że mało wiesz o tych MF-ach. Tym bardziej nic nie wiesz o sposobie sprawdzenia głównego ciśnienia sekcji pompy, która zasila skrzynię i orbitrol.

Edytowane przez rafik256
Opublikowano (edytowane)

Przepraszam ze kim jestem?? Podaj jedno zdanie gdzie coś sobie wymyśliłem skoro mnie o to oskarżasz. Czekam na konkrety. A ja niby co robię?? Czy nie napisałem tego co powinien zrobić??

 

Jak na razie to ty wymyślasz niestworzone historie i opowiadania. Ja przynajmniej jak czegoś nie jestem pewien to ni piszę. Ponoć to ty jesteś praktykiem. W takim razie odpowiedz na moje pytania. To sie nazywa hipokryzja co ty uprawiasz.

Edytowane przez rafik256
Opublikowano

To może jednak niech RAFIK opisze procedurę sprawdzania układu bo śmiem twierdzić iż drugi Kolega troszeczkę musi jeszcze doczytać bądź precyzyjniej podawać wskazówki.

A wypadałoby ze strony http://mf.gustlik.2ap.pl/ pobrać część instrukcji HYDRAULIC gdzie są pokazane punkty pomiarowe obwodów tak niskiego jak i wysokiego ciśnienia a także na schemacie rozrysowany obieg oleju w nich. A ta instrukcja pozwoli obniżyć temperaturę na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v