Skocz do zawartości
mik45

MTZ skrzynia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mik45    0

Witam . Zaczynam nowy temat dlatego ze nie znalazlem odpowiedzi w innych . Tata remontował skrzynie bo wyła wymienił nakrętkę i wałek a także zębatke koła atakującego tą małą . Po złożeniu rusek gorzej wyje niż wcześniej juz na 4 biegu jest bardzo głośno . Ciągnik jest z 88 roku. Proszę o jakąś pomoc ;) Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

domyślam się że łożyska też zostały wymienione? jak u mnie urwała sie ta nakrętka to najgorzej wyło jak jechał np z górki lub na wstecznym wtedy tak jakby wypychało wałek, jeśli skrzynia ciągneła to było ciszej. Po drugie po wymianie tej zębatki powinno się ją odpowiednio ustawić aby dobrze zazębiała co jest skomplikowane bo trzeba by ściągać płyte z tylnego mostu. Ja przynajmniej wymierzyłem aby w miare pasowała, a jeśli stara nie była uszkodzona to trzeba było ją założyć.

 

Ja z tym wałkiem walczyłem już 3 razy w ciągu 5 lat... ostatnio zaspawałem nakrętkę, ale po roku i tak już wałek telepie, masakra jakaś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik45    0

tak łożyska wymienione , a wyje wtedy tak jak pan mowi jak jade z górki to wtedy wytrzymac nie idzie . I ostatnio tymi podkladkami chcialem wyregulować co są tam gdzie hamulce i ciągle to samo lecz trochę mniej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rino    1

Przyczyna jest prosta wymieniles tylkop mala zebatke koła atakującego a jak sie wymienia to trzeba wymieniac parami czyli mala i koło atakujace rowniez, dlatego wyje i bedzie wył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    10

najlepszy sposób=sprzedaj ciagnik :lol: ale nie, tak na poważnie, miałem pronara, wyć to wyje dopieru na 8 biegu, nie wspominając o 9, gdzie podczas jazdy ludzie w sąsiedniej wiosce wychodzili na ulice i patrzyli co się dzieje :lol: ....ale że na 4 biegu już ci wyje :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Mi też wył na 4. Okazało się że nakrętka się odkręciła na wałku.

Ty zrobiłeś błąd bo jednego trybu się nie wymienia, zawsze komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

najlepszy sposób=sprzedaj ciagnik :lol: ale nie, tak na poważnie, miałem pronara, wyć to wyje dopieru na 8 biegu, nie wspominając o 9, gdzie podczas jazdy ludzie w sąsiedniej wiosce wychodzili na ulice i patrzyli co się dzieje :lol: ....ale że na 4 biegu już ci wyje :blink:

 

No zrobiłeś błąd kupujać pronara. Po co kupowaleś pronara? nie mogłeś Belarusa, pieniędzy za dużo. Tyś chyba C-360 nie jeździł jak twierdzisz że tam wyje.

ja mam starego Belarusa i innego nie chce bo za te pieniadze to bajka no alejak ci 8 wyła to twój problem a nie innych kup forterre ale proxe power to zobaczymy dasz 2 x tyle i może 2 x tyle wytrzyma bez żadnej awari czyli jak miałeś 900mth to 1800 przy dobrych wiatrach :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    10

kupywałem pronara z myślą że polacy lepiej poskładają-źle myślałem, pronar miał 1000mth, mam teraz proxime 8441 i uwierz mi że w 4 lata nastukałem 3000mth z dwiema awariami-rozrusznik padł po roku i szyba przednia z nieznanej do dziś przyczyny bo w nocy... innego ciagnika nie chcem. Wkońcu mam cicho w kabinie i nic mnie nie boli od wajchowania dźwignią od biegów jak to miało miejsce w pronarze :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

masz starą proxime która jest na udanych podzespołach staszych tak jak 7745 czy podobne. A ja podkresliłem Power, power ewentualnie plus. Co ty jarałeś że stwierdziłeś że polacy lepiej składają? :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    3

Mi walła skrzynia w MTZ miesiąc temu własnie ten atak i przed remontem bardzo mi wył w kabinie szczegulnie na 9 jak się ciągło coś cieżkiego i zdjeło się go z gazu to aż głowa trzeszczała tak wył teraz po remoncie jest cichutko na początku owszem jak przyprowadziłem od mechanika to było gorzej jak przed remontem ale tak po 3 tygodniach wszystko się ustatkowało ale w skrzyni były wymieniane wszystkie łożyska i tryby sam koszt cześci wyniusł mnie 2 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

MAM MTZ 82 Z ROKU 1995.OD PEWNEGO CZASU NIE DZIAŁA MI REWERS SKRZYNI BIEGÓW[teraz jest ustawiony w pozycji na szybką jazdę]. WIE KTOŚ MOŻE CO MOGŁO SIĘ ZADZIAĆ ŻE NIE DZIAŁA??:P :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

A ty gdzie masz ten rewers?? Pierwsze słyszę o rewersie w MTZ 82 z 95r.A on jest mechaniczny czy elektrohydrauliczny.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

czego to sie czlowiek dowie o swoim mtz-cie nawet nie wiedzialem ze mam rewers teraz juz wiem do czego ta wajcha jest potrzebna :lol: :lol: a tak na powarznie odkrec pokrywke i sprawdz tam jest taka kulka ze sprezynka ja wymienilem na wieksza kulke bo byla jakas za mala i teraz wszystko gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

@TOMEK73 REWERS JEST POD KIEROWNICĄ.

 

@JANEK82 ale kulka od skrzyni biegów czy od tego "rewersa"? A Twój MTZ ma wajhę od biegów z boku czy po środku?? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

A po przełączeniu jechał do przodu lub do tyłu.Jaką masz skrzynię 18x18 czy 14x14.

Rewers to jest zmiana kierunku jazdy. Do przodu lub do tyłu.

Może tobie chodzi o reduktor biegów?

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

DLA TYCH KTÓRZY NIE WIEDZĄ O CO CHODZI TO REWERS POLEGA NA TYM ŻE GDY WRZUCAM NP.4 BIEG TO DO PRZODU JEDZIESZ TAK JAK BY NA 5.

A JAKA JEST RÓZNICA @TOMEK73 P0 MIĘDZY 14X14 A 18X18?? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

MOŻE I TAK TO SIĘ NAZYWA...:) A CO MOŻNA ZROBIĆ ŻEBY ZACZĄŁ ZNOWU PRACOWAĆ BO AKTUALNIE NIE CHCE DZIAŁAĆ...? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ale po przełączeniu co się dzieje. Czy jak przełączasz to masz jakiś luz, czy masz tylko szybki biegi i nic więcej. Wajcha lata i nic się nie włącza, żaden luz.Bo tam masz szybkie biegi -luz - wolne biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

WAJCHA JEST USTAWIONA TYLKO NA SZYBKICH BIEGACH I NIE MOŻNA JEJ PRZERZUCIĆ NA WOLNE BIEGI BO JEST ZACIĘTA.. <_< I ANI W LEWO ANI W PRAWO..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Zdejm podłogę i jak rączka wchodzi do skrzyni jest dekiel. Ściągnij go i dowiesz się co się dzieje.Być może że coś między kabiną o skrzynią wpadło i zablokowało.Coś nie wielkiego się zrobiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

A TY U SIEBIE MIAŁES MOZE TAKĄ AWARIĘ??/:)

TA DZWIGNIA CHODZI DOBRZE TYLKO TAM COŚ W SKRZYNI SIĘ ZBLOKOWAŁO.. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Nie miałem. Ale tam nic nie ma. Ta rączka wchodzi w skrzynię od razu na koło przesuwne.W trybach nie ma co się popsuć.To jest strasznie prosta skrzynia. Może coś z sprężynką lub kulką. Na pewno coś prostego.może kołek pękł co łączy tuleję a bolec co wychodzi ze skrzyni.Niech ci ktoś przełąncza reduktor w kabinie a ty się patrz czy przy samej skrzyni ten bolec co w nią wchodzi rusza się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

TEN BOLEC CO WCHODZI DO SKRZYNI SIEDZI SZTYWNO.. NAWET PRÓBOWAŁEM KLUCZEM[żabą] PRZEŁĄCZYĆ I NIE DAŁO RADY.. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×