Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.

Opublikowano

Hmm... Tak napewno nie powinno być. Ja mam 7245 i w miejscu kreci sie tylko neiznacznie cięzej niz podczas jazdy. Ciagnik mam dopiero 3 dni wiec narazie nie wiem co u ciebie moze byc nie tak. Ale ktos napewno bedzie wiedzial o co chodzi.

Opublikowano
Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.

 

zatrzymam w sensie z gasi ciągnik czy stane? bo jak sie zgasi to nie skręcisz w miejscu

Opublikowano

masz tak odkad go kupiles?? czy wczesniej bylo dobrze??

A tak w ogole to kiedys kolega mial tak ze to wspomaganie nie dzialalo i jak ciagnik jedzie to w miare da sie kolami skrecic,a na postoju wiadomo jest problem.

Opublikowano

Kupiłem go dopiero 2 dni temu i odrazu pojechał w pole i jak sie jedzie to jednym paluszkiem sie skreca a jak sie stanie to w prawa strone dobeze skreca a w lewa nie chce

Opublikowano

Szanowni koledzy. Mam taki problem: Wymieniliśmy w układzie wspomagania, orbitrol, pompę na nówkę,sprawdziliśmy filtr i olej, i nadal cięzko się skręca. co jest nie tak??? Jak się jedzie na wysokich obrotach to pół biedy, ale jak na wolnych obrotach to gały na wierzch wyłażą od zapierania się. Siłownik jest OK. Wcześniej wspomaganie śmigało jak mażenie, podczas cofania na wolnych obrotach tak około 800 obr/min wystarczyło ręką popchnąć kierę i sama leciała do końca, a teraz o takim rarytasie można zapomnieć :) Fakt faktem, że zmieniliśmy orbitrol z 80 na 125. zanim zmieniliśmy pompę i efektów pożądanych to nie przyniosło. Myślę, że spróbujemy jeszcze wsadzić z powrotem orbitrol 80. Czy to coś pomoże? Już można zgłupieć z tym wspomaganiem, a przy robocie z ładowaczem będzie jeszcze gorzej. Proszę o sensowne podpowiedzi, z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Opublikowano

@Marcelix; Winny jest orbitrol. Tego typu układ kierowniczy (hydrostatyczny) powinien mieć wszystkie elementy odpowiednio dobrane. Wydatek pompy, średnica orbitrolu, siłownika i przewodów z których przelewowy powinien mieć większy przekrój.

Jak byś orbitrol zmienił w drugą stronę to przy max. prędkości był by kłopot utrzymać.

Zmień na taki jak miałeś i powinno być ok.

Opublikowano

Koledzy, gwoli ścisłości- omawiany problem wspomagania dotyczy Zetora 7745T z fabrycznym układem wspomagania kierowniczego. Nikt nic w nim nie przerabiał i niczego nie montował na własną rękę.

farmer7745 wczoraj zmieniliśmy orbitrol na ten który był wcześniej i nic to specjalnie nie pomogło. Sam już nie wiem co to może być :) Ciśnienie na siłownik podaje, ale skręcanie to nie to co kiedyś. Najwyraźniej orbitrol już dogorywa i trzeba będzie poszukać nowego o tych samych parametrach. Chyba że siłownik puszcza na tłoku między komorami :) Czy to jest możliwe???

Opublikowano

Już się wszystko wyjaśniło w związku z opornym wspomaganiem. Wszystkiemu winne były sprężyny w mechanizmie różnicowym przedniego mostu. Otóż owe sprężyny były wymieniane na nowe, ale też nie zdały egzaminu (lipna jakość) Chodzi tu o sprężyny synchronizatora mechanizmu różnicowego, które stanowią pseudo blokadę tegoż mechanizmu. Mówiąc krótko zablokowały na stałe ten mechanizm i nie rozłączało go na zwrotach, tym samym powodowało to opór na kierownicy. Może wydać się to dziwne, ale jak to puściło to i wspomaganie się odnalazło. Niestety kosztem popękanych kamieni na krzyżaku lewej zwrotnicy :) Na szczęście sam krzyżak nie ucierpiał, a kilka dni temu wymienione obie strony na nówki :) Jutro działamy dalej. Trzeba kupić nowe sprężyny i powinno być git :)

Opublikowano

ja miałem podobnie tylko,ze nie mogłem skręcić w prawo i okazało się że poszły łożyska w zwrotnicy(ale na wszelki wypadek sprawdź ciśnienie w orbitrolu)

Opublikowano

Problem polega na tym że po wymianie węża wspomaganie zaczelo się zacinac i jak sie zatnie to ciężko kierownicą ukręcic trzeba się zaprzec . Rozmawialiśmy z mechanikiem powiedzial że może byc zapowietrzone jeśli jest zapowietrzone to niech ktoś napisze jak sie odpowietrza. I jeszcze podobno ma byc czerwony olej w spomaganiu czy to prawda ??? . Prosze o pomoc

Opublikowano

Hmm nic nie słyszałem o tym czerowyn oleju, ale ja do swojego leje BOXOL ;) czy zapowietrzone to nie wiem (bo nie mam o tym zapowietrzaniu pojecia) ale sprawdz ile masz oleju jak mało to dolej do pełna i powinno pomoc jak nie to moze serwomechanizm ci siadł, albo pompa.. Nowa to wydatek okolo 800 zł, moglo sie tez lozysko kierownicy zatrzec w koncu wal kierownicy sie ukreci więc trzeba porozkrecac i sprawdzac szybko :) U mnie w 6245 jak siadło kupilem nowy serwomechanizm i powoli powoli łapalo az wm koncu zalapało ale mam duzy luz w kierownicy nie wiem czemu :( i w miejscu da sie w sumie krecic tylko czasami cos złapie i trzeba troszke ruszyc ale bardzo komfortowo i tak sie kreci ;)

Opublikowano

co do oleju to nie mam pojęcia jaki jest wlany tata znalazl jakiś i dolal ale nie wiem co to jest ale może byc pewne że są pomieszane oleje . a jeśli chodzi o kolumne to łożysko było wymieniane 2 lata temu i jest smarowane więc zatrzec sie napewno nie zatarło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v