aldanio

problem ze wspomaganiem w zetorze 7211

Polecane posty

aldanio    2

Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Hmm... Tak napewno nie powinno być. Ja mam 7245 i w miejscu kreci sie tylko neiznacznie cięzej niz podczas jazdy. Ciagnik mam dopiero 3 dni wiec narazie nie wiem co u ciebie moze byc nie tak. Ale ktos napewno bedzie wiedzial o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3
Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.

 

zatrzymam w sensie z gasi ciągnik czy stane? bo jak sie zgasi to nie skręcisz w miejscu


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ARTUR05    1

Ia mam zetora 7245 w którym mam wspomaganie, ale już razy wymieniałem wspomaganie bo pąpa nawalała i mnie kosztowała 500zł!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

masz tak odkad go kupiles?? czy wczesniej bylo dobrze??

A tak w ogole to kiedys kolega mial tak ze to wspomaganie nie dzialalo i jak ciagnik jedzie to w miare da sie kolami skrecic,a na postoju wiadomo jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aldanio    2

Kupiłem go dopiero 2 dni temu i odrazu pojechał w pole i jak sie jedzie to jednym paluszkiem sie skreca a jak sie stanie to w prawa strone dobeze skreca a w lewa nie chce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

regulujemy wkręcając lub wykręcając tłoczysko aby na postoju koła ustawiły sie prosto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3086

znowu to samo czyli serwo 6 strona tego forum


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Szanowni koledzy. Mam taki problem: Wymieniliśmy w układzie wspomagania, orbitrol, pompę na nówkę,sprawdziliśmy filtr i olej, i nadal cięzko się skręca. co jest nie tak??? Jak się jedzie na wysokich obrotach to pół biedy, ale jak na wolnych obrotach to gały na wierzch wyłażą od zapierania się. Siłownik jest OK. Wcześniej wspomaganie śmigało jak mażenie, podczas cofania na wolnych obrotach tak około 800 obr/min wystarczyło ręką popchnąć kierę i sama leciała do końca, a teraz o takim rarytasie można zapomnieć :) Fakt faktem, że zmieniliśmy orbitrol z 80 na 125. zanim zmieniliśmy pompę i efektów pożądanych to nie przyniosło. Myślę, że spróbujemy jeszcze wsadzić z powrotem orbitrol 80. Czy to coś pomoże? Już można zgłupieć z tym wspomaganiem, a przy robocie z ładowaczem będzie jeszcze gorzej. Proszę o sensowne podpowiedzi, z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

@Marcelix; Winny jest orbitrol. Tego typu układ kierowniczy (hydrostatyczny) powinien mieć wszystkie elementy odpowiednio dobrane. Wydatek pompy, średnica orbitrolu, siłownika i przewodów z których przelewowy powinien mieć większy przekrój.

Jak byś orbitrol zmienił w drugą stronę to przy max. prędkości był by kłopot utrzymać.

Zmień na taki jak miałeś i powinno być ok.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Koledzy, gwoli ścisłości- omawiany problem wspomagania dotyczy Zetora 7745T z fabrycznym układem wspomagania kierowniczego. Nikt nic w nim nie przerabiał i niczego nie montował na własną rękę.

farmer7745 wczoraj zmieniliśmy orbitrol na ten który był wcześniej i nic to specjalnie nie pomogło. Sam już nie wiem co to może być :) Ciśnienie na siłownik podaje, ale skręcanie to nie to co kiedyś. Najwyraźniej orbitrol już dogorywa i trzeba będzie poszukać nowego o tych samych parametrach. Chyba że siłownik puszcza na tłoku między komorami :) Czy to jest możliwe???


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

To sprawdź siłownik.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Już się wszystko wyjaśniło w związku z opornym wspomaganiem. Wszystkiemu winne były sprężyny w mechanizmie różnicowym przedniego mostu. Otóż owe sprężyny były wymieniane na nowe, ale też nie zdały egzaminu (lipna jakość) Chodzi tu o sprężyny synchronizatora mechanizmu różnicowego, które stanowią pseudo blokadę tegoż mechanizmu. Mówiąc krótko zablokowały na stałe ten mechanizm i nie rozłączało go na zwrotach, tym samym powodowało to opór na kierownicy. Może wydać się to dziwne, ale jak to puściło to i wspomaganie się odnalazło. Niestety kosztem popękanych kamieni na krzyżaku lewej zwrotnicy :) Na szczęście sam krzyżak nie ucierpiał, a kilka dni temu wymienione obie strony na nówki :) Jutro działamy dalej. Trzeba kupić nowe sprężyny i powinno być git :)


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Niestety, po wymianie wyżej opisywanych przeze mnie sprężyn wspomaganie działało super tak jak dawniej, ale... tylko jeden dzień :):)


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziubek    4

ja miałem podobnie tylko,ze nie mogłem skręcić w prawo i okazało się że poszły łożyska w zwrotnicy(ale na wszelki wypadek sprawdź ciśnienie w orbitrolu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadam1302    4

Problem polega na tym że po wymianie węża wspomaganie zaczelo się zacinac i jak sie zatnie to ciężko kierownicą ukręcic trzeba się zaprzec . Rozmawialiśmy z mechanikiem powiedzial że może byc zapowietrzone jeśli jest zapowietrzone to niech ktoś napisze jak sie odpowietrza. I jeszcze podobno ma byc czerwony olej w spomaganiu czy to prawda ??? . Prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej wlałeś?? Mówią ze powinien być boxol ale ja miałęm zalanego hydrolem i to działało tak samo


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moorgi    582

Hmm nic nie słyszałem o tym czerowyn oleju, ale ja do swojego leje BOXOL ;) czy zapowietrzone to nie wiem (bo nie mam o tym zapowietrzaniu pojecia) ale sprawdz ile masz oleju jak mało to dolej do pełna i powinno pomoc jak nie to moze serwomechanizm ci siadł, albo pompa.. Nowa to wydatek okolo 800 zł, moglo sie tez lozysko kierownicy zatrzec w koncu wal kierownicy sie ukreci więc trzeba porozkrecac i sprawdzac szybko :) U mnie w 6245 jak siadło kupilem nowy serwomechanizm i powoli powoli łapalo az wm koncu zalapało ale mam duzy luz w kierownicy nie wiem czemu :( i w miejscu da sie w sumie krecic tylko czasami cos złapie i trzeba troszke ruszyc ale bardzo komfortowo i tak sie kreci ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadam1302    4

co do oleju to nie mam pojęcia jaki jest wlany tata znalazl jakiś i dolal ale nie wiem co to jest ale może byc pewne że są pomieszane oleje . a jeśli chodzi o kolumne to łożysko było wymieniane 2 lata temu i jest smarowane więc zatrzec sie napewno nie zatarło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, teraz mi już to potwierdziłeś, olej może Ci sie bużyć od zmieszania i sie zacina kierownie do tego stopnia ze się nie da skręcić, więc tak spuść z całej intslacji olej, wymień filt i zalej nowym olejem problem powinien zniknąć :)


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

może poprostu jest zapowietrzony, Odkręć/poluzuj weze i aż bedzie leciał olej dobrze to je skręć. Wtedy dolej oleju. I po temacie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj