Skocz do zawartości
aldanio

problem ze wspomaganiem w zetorze 7211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
aldanio    2

Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Hmm... Tak napewno nie powinno być. Ja mam 7245 i w miejscu kreci sie tylko neiznacznie cięzej niz podczas jazdy. Ciagnik mam dopiero 3 dni wiec narazie nie wiem co u ciebie moze byc nie tak. Ale ktos napewno bedzie wiedzial o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3
Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.

 

zatrzymam w sensie z gasi ciągnik czy stane? bo jak sie zgasi to nie skręcisz w miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ARTUR05    0

Ia mam zetora 7245 w którym mam wspomaganie, ale już razy wymieniałem wspomaganie bo pąpa nawalała i mnie kosztowała 500zł!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

masz tak odkad go kupiles?? czy wczesniej bylo dobrze??

A tak w ogole to kiedys kolega mial tak ze to wspomaganie nie dzialalo i jak ciagnik jedzie to w miare da sie kolami skrecic,a na postoju wiadomo jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aldanio    2

Kupiłem go dopiero 2 dni temu i odrazu pojechał w pole i jak sie jedzie to jednym paluszkiem sie skreca a jak sie stanie to w prawa strone dobeze skreca a w lewa nie chce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Szanowni koledzy. Mam taki problem: Wymieniliśmy w układzie wspomagania, orbitrol, pompę na nówkę,sprawdziliśmy filtr i olej, i nadal cięzko się skręca. co jest nie tak??? Jak się jedzie na wysokich obrotach to pół biedy, ale jak na wolnych obrotach to gały na wierzch wyłażą od zapierania się. Siłownik jest OK. Wcześniej wspomaganie śmigało jak mażenie, podczas cofania na wolnych obrotach tak około 800 obr/min wystarczyło ręką popchnąć kierę i sama leciała do końca, a teraz o takim rarytasie można zapomnieć :) Fakt faktem, że zmieniliśmy orbitrol z 80 na 125. zanim zmieniliśmy pompę i efektów pożądanych to nie przyniosło. Myślę, że spróbujemy jeszcze wsadzić z powrotem orbitrol 80. Czy to coś pomoże? Już można zgłupieć z tym wspomaganiem, a przy robocie z ładowaczem będzie jeszcze gorzej. Proszę o sensowne podpowiedzi, z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

@Marcelix; Winny jest orbitrol. Tego typu układ kierowniczy (hydrostatyczny) powinien mieć wszystkie elementy odpowiednio dobrane. Wydatek pompy, średnica orbitrolu, siłownika i przewodów z których przelewowy powinien mieć większy przekrój.

Jak byś orbitrol zmienił w drugą stronę to przy max. prędkości był by kłopot utrzymać.

Zmień na taki jak miałeś i powinno być ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Koledzy, gwoli ścisłości- omawiany problem wspomagania dotyczy Zetora 7745T z fabrycznym układem wspomagania kierowniczego. Nikt nic w nim nie przerabiał i niczego nie montował na własną rękę.

farmer7745 wczoraj zmieniliśmy orbitrol na ten który był wcześniej i nic to specjalnie nie pomogło. Sam już nie wiem co to może być :) Ciśnienie na siłownik podaje, ale skręcanie to nie to co kiedyś. Najwyraźniej orbitrol już dogorywa i trzeba będzie poszukać nowego o tych samych parametrach. Chyba że siłownik puszcza na tłoku między komorami :) Czy to jest możliwe???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Już się wszystko wyjaśniło w związku z opornym wspomaganiem. Wszystkiemu winne były sprężyny w mechanizmie różnicowym przedniego mostu. Otóż owe sprężyny były wymieniane na nowe, ale też nie zdały egzaminu (lipna jakość) Chodzi tu o sprężyny synchronizatora mechanizmu różnicowego, które stanowią pseudo blokadę tegoż mechanizmu. Mówiąc krótko zablokowały na stałe ten mechanizm i nie rozłączało go na zwrotach, tym samym powodowało to opór na kierownicy. Może wydać się to dziwne, ale jak to puściło to i wspomaganie się odnalazło. Niestety kosztem popękanych kamieni na krzyżaku lewej zwrotnicy :) Na szczęście sam krzyżak nie ucierpiał, a kilka dni temu wymienione obie strony na nówki :) Jutro działamy dalej. Trzeba kupić nowe sprężyny i powinno być git :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Niestety, po wymianie wyżej opisywanych przeze mnie sprężyn wspomaganie działało super tak jak dawniej, ale... tylko jeden dzień :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziubek    4

ja miałem podobnie tylko,ze nie mogłem skręcić w prawo i okazało się że poszły łożyska w zwrotnicy(ale na wszelki wypadek sprawdź ciśnienie w orbitrolu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadam1302    3

Problem polega na tym że po wymianie węża wspomaganie zaczelo się zacinac i jak sie zatnie to ciężko kierownicą ukręcic trzeba się zaprzec . Rozmawialiśmy z mechanikiem powiedzial że może byc zapowietrzone jeśli jest zapowietrzone to niech ktoś napisze jak sie odpowietrza. I jeszcze podobno ma byc czerwony olej w spomaganiu czy to prawda ??? . Prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moorgi    278

Hmm nic nie słyszałem o tym czerowyn oleju, ale ja do swojego leje BOXOL ;) czy zapowietrzone to nie wiem (bo nie mam o tym zapowietrzaniu pojecia) ale sprawdz ile masz oleju jak mało to dolej do pełna i powinno pomoc jak nie to moze serwomechanizm ci siadł, albo pompa.. Nowa to wydatek okolo 800 zł, moglo sie tez lozysko kierownicy zatrzec w koncu wal kierownicy sie ukreci więc trzeba porozkrecac i sprawdzac szybko :) U mnie w 6245 jak siadło kupilem nowy serwomechanizm i powoli powoli łapalo az wm koncu zalapało ale mam duzy luz w kierownicy nie wiem czemu :( i w miejscu da sie w sumie krecic tylko czasami cos złapie i trzeba troszke ruszyc ale bardzo komfortowo i tak sie kreci ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadam1302    3

co do oleju to nie mam pojęcia jaki jest wlany tata znalazl jakiś i dolal ale nie wiem co to jest ale może byc pewne że są pomieszane oleje . a jeśli chodzi o kolumne to łożysko było wymieniane 2 lata temu i jest smarowane więc zatrzec sie napewno nie zatarło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moorgi    278

Moze ten wezyk co wymieniles jakis zapchany albo cos..? :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, teraz mi już to potwierdziłeś, olej może Ci sie bużyć od zmieszania i sie zacina kierownie do tego stopnia ze się nie da skręcić, więc tak spuść z całej intslacji olej, wymień filt i zalej nowym olejem problem powinien zniknąć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

może poprostu jest zapowietrzony, Odkręć/poluzuj weze i aż bedzie leciał olej dobrze to je skręć. Wtedy dolej oleju. I po temacie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Gregu
      Witam,
      Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.
      Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??
      Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo?
      z góry dzieki za wasze podpowiedzi
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie potrzebuje pomocy ostatnio zauważylem ze mam rozlecianą kolumne, spróbowałem dokręcić i nalać oleju i olej sie wylał z lewej strony tam gdzie jest cały mechanizm co skręca i teraz czy da sie jakos uszczelnić? Trzeba kabine podnosić. Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez tomasz880101
      Witam wszystkich z Agro Foto mam taki problem, a mianowicie kupiłem niedawno zetora 5211 w stanie całkiem dobrym lecz ma jedną wadę, a dokładnie ma spore luzy w układzie kierowniczym. Pomyślałem sobie, puki nie ma dużo roboty to naprawie tą usterkę zacząłem od razu od kolumny kierowniczej bo nigdzie indziej luzów nie ma odkręciłem górną część kolumny i faktycznie śruba kulowa bo tak to się nazywa- ten cały mechanizm, jest wyrobiony. Kupiłem już go nowy ale teraz obawiam się że będę musiał unosić kabinę bo trzeba odkręcić boczne pokrywy kolumny żeby wymontować stare części a wmontować nowe.
      Tu jest moje pytanie do was czy ktoś może już coś takiego robił i czy trzeba faktycznie tą kabinę unosić, bo to się zanosi na kupę roboty zwłaszcza bez profesjonalnego sprzętu.
      Prosiłbym o kolejne czynności jakie powinno się przy tym wykonywać. Z góry dzięki
    • Przez Krystian7745
      Witam posiadam wspomaganie przerobione na orbitrol i zakupiłem amortyzator drgan moje pytanie jak go założyć żeby działał poprawnie ? potrzeba go podłączyc pod jakis zbiorniczek czy oddzielny jakis ? jakim olejem go zalać ? 
       
      http://sklep.mizar.com.pl/images/watermark/wpx_5b21049821db8a4370ccd1183ee85071.jpg
×