aldanio

problem ze wspomaganiem w zetorze 7211

Polecane posty

aldanio    2

Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Hmm... Tak napewno nie powinno być. Ja mam 7245 i w miejscu kreci sie tylko neiznacznie cięzej niz podczas jazdy. Ciagnik mam dopiero 3 dni wiec narazie nie wiem co u ciebie moze byc nie tak. Ale ktos napewno bedzie wiedzial o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3
Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.

 

zatrzymam w sensie z gasi ciągnik czy stane? bo jak sie zgasi to nie skręcisz w miejscu


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ARTUR05    1

Ia mam zetora 7245 w którym mam wspomaganie, ale już razy wymieniałem wspomaganie bo pąpa nawalała i mnie kosztowała 500zł!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    12

masz tak odkad go kupiles?? czy wczesniej bylo dobrze??

A tak w ogole to kiedys kolega mial tak ze to wspomaganie nie dzialalo i jak ciagnik jedzie to w miare da sie kolami skrecic,a na postoju wiadomo jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aldanio    2

Kupiłem go dopiero 2 dni temu i odrazu pojechał w pole i jak sie jedzie to jednym paluszkiem sie skreca a jak sie stanie to w prawa strone dobeze skreca a w lewa nie chce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    17

regulujemy wkręcając lub wykręcając tłoczysko aby na postoju koła ustawiły sie prosto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1053

znowu to samo czyli serwo 6 strona tego forum


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    70

Szanowni koledzy. Mam taki problem: Wymieniliśmy w układzie wspomagania, orbitrol, pompę na nówkę,sprawdziliśmy filtr i olej, i nadal cięzko się skręca. co jest nie tak??? Jak się jedzie na wysokich obrotach to pół biedy, ale jak na wolnych obrotach to gały na wierzch wyłażą od zapierania się. Siłownik jest OK. Wcześniej wspomaganie śmigało jak mażenie, podczas cofania na wolnych obrotach tak około 800 obr/min wystarczyło ręką popchnąć kierę i sama leciała do końca, a teraz o takim rarytasie można zapomnieć :) Fakt faktem, że zmieniliśmy orbitrol z 80 na 125. zanim zmieniliśmy pompę i efektów pożądanych to nie przyniosło. Myślę, że spróbujemy jeszcze wsadzić z powrotem orbitrol 80. Czy to coś pomoże? Już można zgłupieć z tym wspomaganiem, a przy robocie z ładowaczem będzie jeszcze gorzej. Proszę o sensowne podpowiedzi, z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

@Marcelix; Winny jest orbitrol. Tego typu układ kierowniczy (hydrostatyczny) powinien mieć wszystkie elementy odpowiednio dobrane. Wydatek pompy, średnica orbitrolu, siłownika i przewodów z których przelewowy powinien mieć większy przekrój.

Jak byś orbitrol zmienił w drugą stronę to przy max. prędkości był by kłopot utrzymać.

Zmień na taki jak miałeś i powinno być ok.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    70

Koledzy, gwoli ścisłości- omawiany problem wspomagania dotyczy Zetora 7745T z fabrycznym układem wspomagania kierowniczego. Nikt nic w nim nie przerabiał i niczego nie montował na własną rękę.

farmer7745 wczoraj zmieniliśmy orbitrol na ten który był wcześniej i nic to specjalnie nie pomogło. Sam już nie wiem co to może być :) Ciśnienie na siłownik podaje, ale skręcanie to nie to co kiedyś. Najwyraźniej orbitrol już dogorywa i trzeba będzie poszukać nowego o tych samych parametrach. Chyba że siłownik puszcza na tłoku między komorami :) Czy to jest możliwe???


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

To sprawdź siłownik.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    70

Już się wszystko wyjaśniło w związku z opornym wspomaganiem. Wszystkiemu winne były sprężyny w mechanizmie różnicowym przedniego mostu. Otóż owe sprężyny były wymieniane na nowe, ale też nie zdały egzaminu (lipna jakość) Chodzi tu o sprężyny synchronizatora mechanizmu różnicowego, które stanowią pseudo blokadę tegoż mechanizmu. Mówiąc krótko zablokowały na stałe ten mechanizm i nie rozłączało go na zwrotach, tym samym powodowało to opór na kierownicy. Może wydać się to dziwne, ale jak to puściło to i wspomaganie się odnalazło. Niestety kosztem popękanych kamieni na krzyżaku lewej zwrotnicy :) Na szczęście sam krzyżak nie ucierpiał, a kilka dni temu wymienione obie strony na nówki :) Jutro działamy dalej. Trzeba kupić nowe sprężyny i powinno być git :)


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    70

Niestety, po wymianie wyżej opisywanych przeze mnie sprężyn wspomaganie działało super tak jak dawniej, ale... tylko jeden dzień :):)


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziubek    4

ja miałem podobnie tylko,ze nie mogłem skręcić w prawo i okazało się że poszły łożyska w zwrotnicy(ale na wszelki wypadek sprawdź ciśnienie w orbitrolu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadam1302    4

Problem polega na tym że po wymianie węża wspomaganie zaczelo się zacinac i jak sie zatnie to ciężko kierownicą ukręcic trzeba się zaprzec . Rozmawialiśmy z mechanikiem powiedzial że może byc zapowietrzone jeśli jest zapowietrzone to niech ktoś napisze jak sie odpowietrza. I jeszcze podobno ma byc czerwony olej w spomaganiu czy to prawda ??? . Prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej wlałeś?? Mówią ze powinien być boxol ale ja miałęm zalanego hydrolem i to działało tak samo


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moorgi    367

Hmm nic nie słyszałem o tym czerowyn oleju, ale ja do swojego leje BOXOL ;) czy zapowietrzone to nie wiem (bo nie mam o tym zapowietrzaniu pojecia) ale sprawdz ile masz oleju jak mało to dolej do pełna i powinno pomoc jak nie to moze serwomechanizm ci siadł, albo pompa.. Nowa to wydatek okolo 800 zł, moglo sie tez lozysko kierownicy zatrzec w koncu wal kierownicy sie ukreci więc trzeba porozkrecac i sprawdzac szybko :) U mnie w 6245 jak siadło kupilem nowy serwomechanizm i powoli powoli łapalo az wm koncu zalapało ale mam duzy luz w kierownicy nie wiem czemu :( i w miejscu da sie w sumie krecic tylko czasami cos złapie i trzeba troszke ruszyc ale bardzo komfortowo i tak sie kreci ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadam1302    4

co do oleju to nie mam pojęcia jaki jest wlany tata znalazl jakiś i dolal ale nie wiem co to jest ale może byc pewne że są pomieszane oleje . a jeśli chodzi o kolumne to łożysko było wymieniane 2 lata temu i jest smarowane więc zatrzec sie napewno nie zatarło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, teraz mi już to potwierdziłeś, olej może Ci sie bużyć od zmieszania i sie zacina kierownie do tego stopnia ze się nie da skręcić, więc tak spuść z całej intslacji olej, wymień filt i zalej nowym olejem problem powinien zniknąć :)


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

może poprostu jest zapowietrzony, Odkręć/poluzuj weze i aż bedzie leciał olej dobrze to je skręć. Wtedy dolej oleju. I po temacie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maniol913
      Mój problem polega na pompie wspomagania,gdyż skręca kierownica w lewo a w prawo nie chce.Próbowałem wkręcać i wykręcać siłownik ale to nie pomagało,rozebrałem też zawór który jak gdyby zmienia obieg oleju ,rozebrałem też sam siłownik i tam też jest wszystko spoko.Wszystko skręciłem i ustawiłem i nadal skręca w jedną stronę w lewo.Stawiam na pompę wspomagania .Miał ktoś podobny przypadek ,bo już sam nie wiem co to może być.PROSZĘ o szybką odpowiedz. Z góry SERDECZNIE DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM.
    • Przez tomzetor
      proszę pomozcie wymieniłem uszczelnienie w siłowniku wspomagania w 7211 iprzestało działać wspomaga tylko w lewo przed wymianą samoczynnie skręcał w prawo
    • Przez tomasz880101
      Witam wszystkich z Agro Foto mam taki problem, a mianowicie kupiłem niedawno zetora 5211 w stanie całkiem dobrym lecz ma jedną wadę, a dokładnie ma spore luzy w układzie kierowniczym. Pomyślałem sobie, puki nie ma dużo roboty to naprawie tą usterkę zacząłem od razu od kolumny kierowniczej bo nigdzie indziej luzów nie ma odkręciłem górną część kolumny i faktycznie śruba kulowa bo tak to się nazywa- ten cały mechanizm, jest wyrobiony. Kupiłem już go nowy ale teraz obawiam się że będę musiał unosić kabinę bo trzeba odkręcić boczne pokrywy kolumny żeby wymontować stare części a wmontować nowe.
      Tu jest moje pytanie do was czy ktoś może już coś takiego robił i czy trzeba faktycznie tą kabinę unosić, bo to się zanosi na kupę roboty zwłaszcza bez profesjonalnego sprzętu.
      Prosiłbym o kolejne czynności jakie powinno się przy tym wykonywać. Z góry dzięki
    • Przez Davidmix
      Witam jaki polecacie wlać olej do wspomagania zetor 7245??
      Ile powinno go być??
    • Przez Michal3512
      Witam
      Odkąd kupiłem zetora cały czas kapie mi olej do wspomagania.
      Wyciek jest z głowiczki dokładniej z okolic sworznia kulistego oraz delikatny wyciek z siłownika dokładnie w miejscu gdzie ściskamy go obejmą chyba z zaworu suwakowego.
       Kupiłem zestaw naprawczy - oring na zawór suwakowy, podkładki miedziane + osłony pyłoszczelne,  całość poskładałem, sworzeń w miarę ciasno chodzi ale niestety dalej jest wyciek.
      Czy ktoś miał taki ? Zastanawiam się czy to juz czas na zakup nowej głowiczki ale chce się upewnić tutaj na forum
      Proszę o rady, pozdrawiam 








×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj