Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zukasz

Brak ładowania Claas Dominator 76

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
zukasz    2

Witam

Mam problem z licznikiem, otóż ciągle świeci się kontrolka od ładowania.

Alternator był wyjmowany i został sprawdzony, ładuje i napięcie jest dobre - miernik wskazuje 14V.

Co może być przyczyną? Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę o odpowiedź, każda informacja może okazać się cenna i przyczynić się do rozwiązania problemu.

 

Alternator Bosch'a

- po dodaniu gazu kontrolka nie gaśnie

- wszystkie bezpieczniki są ok.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowano przez zukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

regulator napięcia - też mam to ale przy mercator 75 i szukam regulatora

Edytowano przez locke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

regulator napięcia jest włożony nowy. Alternator ma 12V a regulator 14V czy to nie problem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

raczej chyba nie... A gdzie dostałeś ten regulator?? :huh:

 

A może styki na regulatorze czy na innych złączach są zaśniedzoałe i miże gubić <_<

Edytowano przez locke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Sprawdź czy przewód od kontrolki idący do alternatora nie zwiera gdzieś do masy, zapnij kontrolkę bezpośrednio na alternatorze między stałym plusem a złączem od wzbudzenia i odpal ciągnik, jak kontrolka zgaśnie to masz bałagan w przewodach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też jestem za tym, że coś jest źle podłączone skoro alternator się wzbudza a kontrolka nie gaśnie. Wstaw zdjęcia alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Skoro na regulatorze jest 14V a na wyjściu alternatora 12V (a powinno być jednakowe w obu punktach), to stawiałbym na wewnętrzne uszkodzenie alternatora (dioda dodatnia lub przerwa w połączeniu). W takich okolicznościach prąd z diod wzbudzenia (zasilający regulator) płynie poprzez kontrolkę ładowania na instalację maszyny (pojazdu). Proponuję sprawdzić kierunek przepływu prądu przez kontrolkę, w sprawnym układzie plus powinien być od strony stacyjki.

Jeśli będziesz mógł, to jak rozwiążesz problem napisz co było jego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Autor napisał, że alternator ładuje, napięcie na jego wyjściu wynosi 14V, a nie na regulatorze. Ale poczekajmy na więcej informacji, bo dalsze pisanie jest bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

Problem rozwiązany.

Wadliwy był alternator, w środku było coś nie tak z uzwojeniem i z diodami, raz ładował a raz nie.

Poza tym elektryk źle sprawdził napięcie. Zawiozłem alternator do speca, który od razu stwierdził, że alternator ma za małe ładowanie.

Włożyliśmy nowy alternator, lekko gazu i kontrolka zgasła.

 

Mieliśmy też problem z cofaniem się gardzieli, raz działało raz nie, tak samo jak ładowanie. Dopiero po kilku godzinach doszliśmy do sedna sprawy. Otóż dopóki nie zgaśnie kontrolka od ładowania, cofanie się nie włączy. Nie ma ładowania = gardziel się nie cofnie. To tak na przyszłość jeśli ktoś miałby ten sam problem i szukałby rozwiązania.

 

Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×