Zaloguj się, aby obserwować  
zukasz

Brak ładowania Claas Dominator 76

Polecane posty

zukasz    2

Witam

Mam problem z licznikiem, otóż ciągle świeci się kontrolka od ładowania.

Alternator był wyjmowany i został sprawdzony, ładuje i napięcie jest dobre - miernik wskazuje 14V.

Co może być przyczyną? Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę o odpowiedź, każda informacja może okazać się cenna i przyczynić się do rozwiązania problemu.

 

Alternator Bosch'a

- po dodaniu gazu kontrolka nie gaśnie

- wszystkie bezpieczniki są ok.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowano przez zukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    292

regulator napięcia - też mam to ale przy mercator 75 i szukam regulatora

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

regulator napięcia jest włożony nowy. Alternator ma 12V a regulator 14V czy to nie problem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    292

raczej chyba nie... A gdzie dostałeś ten regulator?? :huh:

 

A może styki na regulatorze czy na innych złączach są zaśniedzoałe i miże gubić <_<

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Sprawdź czy przewód od kontrolki idący do alternatora nie zwiera gdzieś do masy, zapnij kontrolkę bezpośrednio na alternatorze między stałym plusem a złączem od wzbudzenia i odpal ciągnik, jak kontrolka zgaśnie to masz bałagan w przewodach :D


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też jestem za tym, że coś jest źle podłączone skoro alternator się wzbudza a kontrolka nie gaśnie. Wstaw zdjęcia alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Skoro na regulatorze jest 14V a na wyjściu alternatora 12V (a powinno być jednakowe w obu punktach), to stawiałbym na wewnętrzne uszkodzenie alternatora (dioda dodatnia lub przerwa w połączeniu). W takich okolicznościach prąd z diod wzbudzenia (zasilający regulator) płynie poprzez kontrolkę ładowania na instalację maszyny (pojazdu). Proponuję sprawdzić kierunek przepływu prądu przez kontrolkę, w sprawnym układzie plus powinien być od strony stacyjki.

Jeśli będziesz mógł, to jak rozwiążesz problem napisz co było jego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Autor napisał, że alternator ładuje, napięcie na jego wyjściu wynosi 14V, a nie na regulatorze. Ale poczekajmy na więcej informacji, bo dalsze pisanie jest bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

Problem rozwiązany.

Wadliwy był alternator, w środku było coś nie tak z uzwojeniem i z diodami, raz ładował a raz nie.

Poza tym elektryk źle sprawdził napięcie. Zawiozłem alternator do speca, który od razu stwierdził, że alternator ma za małe ładowanie.

Włożyliśmy nowy alternator, lekko gazu i kontrolka zgasła.

 

Mieliśmy też problem z cofaniem się gardzieli, raz działało raz nie, tak samo jak ładowanie. Dopiero po kilku godzinach doszliśmy do sedna sprawy. Otóż dopóki nie zgaśnie kontrolka od ładowania, cofanie się nie włączy. Nie ma ładowania = gardziel się nie cofnie. To tak na przyszłość jeśli ktoś miałby ten sam problem i szukałby rozwiązania.

 

Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
    • Przez c330ursus
      Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator
       
      Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź
    • Przez wicek
      Muszę kupić prostownik  ,a jest tego tyle że można zwariować .Przeznaczenie do samochodu i ciągnika  , samochód poj. około 60 ah , ciągnik do 200ah.
      Napiszcie jakie posiadacie i się sprawdzają.
    • Przez V12
      Witam
      Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
      Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
      Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
      Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
      W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
      Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
      W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
      Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
      A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj