Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zukasz

Brak ładowania Claas Dominator 76

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
zukasz    2

Witam

Mam problem z licznikiem, otóż ciągle świeci się kontrolka od ładowania.

Alternator był wyjmowany i został sprawdzony, ładuje i napięcie jest dobre - miernik wskazuje 14V.

Co może być przyczyną? Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę o odpowiedź, każda informacja może okazać się cenna i przyczynić się do rozwiązania problemu.

 

Alternator Bosch'a

- po dodaniu gazu kontrolka nie gaśnie

- wszystkie bezpieczniki są ok.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowano przez zukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291
(edytowany)

regulator napięcia - też mam to ale przy mercator 75 i szukam regulatora

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

regulator napięcia jest włożony nowy. Alternator ma 12V a regulator 14V czy to nie problem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291
(edytowany)

raczej chyba nie... A gdzie dostałeś ten regulator?? :huh:

 

A może styki na regulatorze czy na innych złączach są zaśniedzoałe i miże gubić <_<

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Sprawdź czy przewód od kontrolki idący do alternatora nie zwiera gdzieś do masy, zapnij kontrolkę bezpośrednio na alternatorze między stałym plusem a złączem od wzbudzenia i odpal ciągnik, jak kontrolka zgaśnie to masz bałagan w przewodach :D


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też jestem za tym, że coś jest źle podłączone skoro alternator się wzbudza a kontrolka nie gaśnie. Wstaw zdjęcia alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Skoro na regulatorze jest 14V a na wyjściu alternatora 12V (a powinno być jednakowe w obu punktach), to stawiałbym na wewnętrzne uszkodzenie alternatora (dioda dodatnia lub przerwa w połączeniu). W takich okolicznościach prąd z diod wzbudzenia (zasilający regulator) płynie poprzez kontrolkę ładowania na instalację maszyny (pojazdu). Proponuję sprawdzić kierunek przepływu prądu przez kontrolkę, w sprawnym układzie plus powinien być od strony stacyjki.

Jeśli będziesz mógł, to jak rozwiążesz problem napisz co było jego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Autor napisał, że alternator ładuje, napięcie na jego wyjściu wynosi 14V, a nie na regulatorze. Ale poczekajmy na więcej informacji, bo dalsze pisanie jest bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

Problem rozwiązany.

Wadliwy był alternator, w środku było coś nie tak z uzwojeniem i z diodami, raz ładował a raz nie.

Poza tym elektryk źle sprawdził napięcie. Zawiozłem alternator do speca, który od razu stwierdził, że alternator ma za małe ładowanie.

Włożyliśmy nowy alternator, lekko gazu i kontrolka zgasła.

 

Mieliśmy też problem z cofaniem się gardzieli, raz działało raz nie, tak samo jak ładowanie. Dopiero po kilku godzinach doszliśmy do sedna sprawy. Otóż dopóki nie zgaśnie kontrolka od ładowania, cofanie się nie włączy. Nie ma ładowania = gardziel się nie cofnie. To tak na przyszłość jeśli ktoś miałby ten sam problem i szukałby rozwiązania.

 

Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
    • Przez Wojtas501
      Tak jak w temacie dzisiaj powstała mi awaria z ładowaniem akumulatora. po opłukaniu ciągnika (alternatora oczywiście nie myłem, choć mogła woda z chłodnicy się dostać) i przejechaniu 2h ciągnik padł, pracował na wolnych obrotach i włączone światła więc mogło się tak zdarzyć, ale problem po krótkim podładowaniu się powtórzył. Po bezpiecznikach patrzyłem z lewej strony ciągnika, ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za ładowanie. Czy woda mogła uszkodzić alternator oraz czy są jeszcze gdzieś  bezpieczniki oprócz tego miejsca?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
    • Przez emsi
      Wigan pomoglby ktoś podłączyć ten alternator 
      http://www43.zippyshare.com/v/5NWLnVmJ/file.html
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.