Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zukasz

Brak ładowania Claas Dominator 76

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
zukasz    2

Witam

Mam problem z licznikiem, otóż ciągle świeci się kontrolka od ładowania.

Alternator był wyjmowany i został sprawdzony, ładuje i napięcie jest dobre - miernik wskazuje 14V.

Co może być przyczyną? Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę o odpowiedź, każda informacja może okazać się cenna i przyczynić się do rozwiązania problemu.

 

Alternator Bosch'a

- po dodaniu gazu kontrolka nie gaśnie

- wszystkie bezpieczniki są ok.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowano przez zukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

regulator napięcia - też mam to ale przy mercator 75 i szukam regulatora

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

regulator napięcia jest włożony nowy. Alternator ma 12V a regulator 14V czy to nie problem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

raczej chyba nie... A gdzie dostałeś ten regulator?? :huh:

 

A może styki na regulatorze czy na innych złączach są zaśniedzoałe i miże gubić <_<

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Sprawdź czy przewód od kontrolki idący do alternatora nie zwiera gdzieś do masy, zapnij kontrolkę bezpośrednio na alternatorze między stałym plusem a złączem od wzbudzenia i odpal ciągnik, jak kontrolka zgaśnie to masz bałagan w przewodach :D


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też jestem za tym, że coś jest źle podłączone skoro alternator się wzbudza a kontrolka nie gaśnie. Wstaw zdjęcia alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Skoro na regulatorze jest 14V a na wyjściu alternatora 12V (a powinno być jednakowe w obu punktach), to stawiałbym na wewnętrzne uszkodzenie alternatora (dioda dodatnia lub przerwa w połączeniu). W takich okolicznościach prąd z diod wzbudzenia (zasilający regulator) płynie poprzez kontrolkę ładowania na instalację maszyny (pojazdu). Proponuję sprawdzić kierunek przepływu prądu przez kontrolkę, w sprawnym układzie plus powinien być od strony stacyjki.

Jeśli będziesz mógł, to jak rozwiążesz problem napisz co było jego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Autor napisał, że alternator ładuje, napięcie na jego wyjściu wynosi 14V, a nie na regulatorze. Ale poczekajmy na więcej informacji, bo dalsze pisanie jest bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

Problem rozwiązany.

Wadliwy był alternator, w środku było coś nie tak z uzwojeniem i z diodami, raz ładował a raz nie.

Poza tym elektryk źle sprawdził napięcie. Zawiozłem alternator do speca, który od razu stwierdził, że alternator ma za małe ładowanie.

Włożyliśmy nowy alternator, lekko gazu i kontrolka zgasła.

 

Mieliśmy też problem z cofaniem się gardzieli, raz działało raz nie, tak samo jak ładowanie. Dopiero po kilku godzinach doszliśmy do sedna sprawy. Otóż dopóki nie zgaśnie kontrolka od ładowania, cofanie się nie włączy. Nie ma ładowania = gardziel się nie cofnie. To tak na przyszłość jeśli ktoś miałby ten sam problem i szukałby rozwiązania.

 

Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
    • Przez emsi
      Wigan pomoglby ktoś podłączyć ten alternator 
      http://www43.zippyshare.com/v/5NWLnVmJ/file.html
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez c330ursus
      Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator
       
      Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.