Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam niedawno kupiłem DF M620 i mam kilka pytań to użytkowników tego ciągnika jak i innych podobnych do niego a wiec:

 

 

Podczas ruszania najpierw wybierać bieg a następnie kierunek jazdy i pozwolić aby Power Shift sam ruszał? Czy wybierać bieg potem kierunek jazdy i ruszać ze sprzęgła nożnego? Czy ostatnia opcja wybierać najpierw kierunek jazdy potem bieg a następnie ruszać ze sprzęgła tego "guzikowego" które jest na dźwigni zmiany biegów?

 

Którego sprzęgła używacie do ruszania i zmiany biegów tego "guzikowego" czy nożnego? Bo człowiek który przywiózł mi mojego DF na podwórko ten odpowiedzialny za rozładunek powiedział żeby nie używać nożnego tylko tego "guzikowego" a nożnego tylko do cofania pod przyczepy czy pod maszyny bo niby się niszczy szybko czy na prawdę powinienem używać najczęściej tego "guzikowego" ?

 

Czy jest jakaś różnica w tym gdy ciągnik rusza z Power Shift-a czy z sprzęgła guzikowego chodzi mi o szarpniecie i moc podczas ruszania?

Opublikowano

Pracuj nim tylko na tym sprzęgle w guziku. Kolejność raczej nie ma znaczenia nom chyba że użyjesz rewersu i będziesz się zastanawiał jaki bieg zapiąć wtedy zacznie piszczeć. A co do podczepiania, podjeżdżania pod coś to użyj reduktora i wtedy na pewno dasz radę podjechać bez użycia sprzęgła nożnego. Ja tak robię i mi ciągnik śmiga. Znajomy natomiast Agrotronem jeździ i ma 511 mtg i już mu sprzęgło zaczynu puszczać, ciągnik jest zmulony a powinien reagować natychmiast. A co do szarpania to na zimnym oleju przy pierwszym ruszaniu będzie szarpał potem tylko przy zmianie biegów szybko będzie tracił prędkość ale olej się troszkę rozgrzeje i już śmiga normalnie :)

Opublikowano (edytowane)

Zimą jest zalecane aby troszkę się rozgrzał [ok 10-15min] przed jazdą, żeby olej osiągnął swoje właściwości i prawidłowo spełniał swoje funkcje w skrzyni i sprzęgle.

Ja jak jeżdżę ciągnikami z rewersem bezsprzęgłowym i sprzęgłem w guziku to najpierw wrzucam bieg z guzikiem, puszczam ręczny i na końcu włączam rewers, ponieważ uważam że z rewersu ciągnik łagodniej rusza niż ze sprzęgła, bo centralka sterowania skrzynią jest ustawiona żeby łagodnie ruszał z rewersu. Takie są moje odczucia :P

 

Po pewnym czasie dojdziesz do wprawy i sprzęgła będziesz używał tylko w nagłych sytuacjach ;)

Edytowane przez kris14
Opublikowano

Dziękuje za pomoc Podcepiomy i Kris14 to bardzo cenne dla mnie informację :) Może jeszcze ktoś ma jakieś porady co do sposobu jazdy takim ciągnikiem jakieś wskazówki i sugestię które są pomocne w poprawnym użytkowaniu i wygodnej jeździe :)

Opublikowano

jakie sprzęgło główne? Jest jedno sprzęgło odpowiedzialne za ruszanie. Różnica pomiędzy "guzikowym", a "nożnym" jest taka , że w nożnym regulujesz dowolnie siłownikiem poprzez potencjometr w nim zamontowany, a guzikowe jest już z góry zaprogramowane (ewentualnie niektóre ciągniki oferują stopień agresywności tego sprzęgła) W MF zalecają nie używać nożnego, bo się rozkracza jeden z czujników i łapie jak sie go pierdyknie :lol:

Opublikowano

Tak jak pisze b0gdan, sprzęgło guzikowe i noże to jedno i to samo sprzęgło :P Nic się nie psuje tylko potencjometr na pedale może się po 15 latach zużyć :D Co do ruszania to dla mnie wygodniej jest jak ciągnik sam rusza z rewersu (powershutle a nie powershift :P ).

Opublikowano

Panowie ; ) Tu nie chodzi tyle co o nieużywanie nożnego , tylko bardziej o jazde na pół sprzęgle , trzeba sprzęgło puszczać dosyć energicznie ponieważ w DF-ach w sprzęgle masz tak że jest 12 tarcz sprzęgłowych mosiężnych i 13 tarcz bodajże stalowych i przy powolnym puszczaniu sprzęgła bądź jedzie na tzw. półsprzęgle te tarcze trą o siebie i bardzo szybko się zużywają , dlatego serwisanci zalecają sprzęgło z guziczka i samego rewersu ; )

 

Mam nadzieje że pomogłem .

 

pozdrawiam

Opublikowano

A jeszcze takie małe pytanko jakim biegiem jeździcie w pługu ?? Mam Overuma 4 obracalnego skibowego odkładnie 40cm i nie wiem jakim biegiem jeździć mam dość ciężkie ziemie sama glina w sumie i dużo górek :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v