Skocz do zawartości
Bodzio122333

Jak jeździć DF M620?

Polecane posty

Witam niedawno kupiłem DF M620 i mam kilka pytań to użytkowników tego ciągnika jak i innych podobnych do niego a wiec:

 

 

Podczas ruszania najpierw wybierać bieg a następnie kierunek jazdy i pozwolić aby Power Shift sam ruszał? Czy wybierać bieg potem kierunek jazdy i ruszać ze sprzęgła nożnego? Czy ostatnia opcja wybierać najpierw kierunek jazdy potem bieg a następnie ruszać ze sprzęgła tego "guzikowego" które jest na dźwigni zmiany biegów?

 

Którego sprzęgła używacie do ruszania i zmiany biegów tego "guzikowego" czy nożnego? Bo człowiek który przywiózł mi mojego DF na podwórko ten odpowiedzialny za rozładunek powiedział żeby nie używać nożnego tylko tego "guzikowego" a nożnego tylko do cofania pod przyczepy czy pod maszyny bo niby się niszczy szybko czy na prawdę powinienem używać najczęściej tego "guzikowego" ?

 

Czy jest jakaś różnica w tym gdy ciągnik rusza z Power Shift-a czy z sprzęgła guzikowego chodzi mi o szarpniecie i moc podczas ruszania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    34

Pracuj nim tylko na tym sprzęgle w guziku. Kolejność raczej nie ma znaczenia nom chyba że użyjesz rewersu i będziesz się zastanawiał jaki bieg zapiąć wtedy zacznie piszczeć. A co do podczepiania, podjeżdżania pod coś to użyj reduktora i wtedy na pewno dasz radę podjechać bez użycia sprzęgła nożnego. Ja tak robię i mi ciągnik śmiga. Znajomy natomiast Agrotronem jeździ i ma 511 mtg i już mu sprzęgło zaczynu puszczać, ciągnik jest zmulony a powinien reagować natychmiast. A co do szarpania to na zimnym oleju przy pierwszym ruszaniu będzie szarpał potem tylko przy zmianie biegów szybko będzie tracił prędkość ale olej się troszkę rozgrzeje i już śmiga normalnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261
(edytowany)

Zimą jest zalecane aby troszkę się rozgrzał [ok 10-15min] przed jazdą, żeby olej osiągnął swoje właściwości i prawidłowo spełniał swoje funkcje w skrzyni i sprzęgle.

Ja jak jeżdżę ciągnikami z rewersem bezsprzęgłowym i sprzęgłem w guziku to najpierw wrzucam bieg z guzikiem, puszczam ręczny i na końcu włączam rewers, ponieważ uważam że z rewersu ciągnik łagodniej rusza niż ze sprzęgła, bo centralka sterowania skrzynią jest ustawiona żeby łagodnie ruszał z rewersu. Takie są moje odczucia :P

 

Po pewnym czasie dojdziesz do wprawy i sprzęgła będziesz używał tylko w nagłych sytuacjach ;)

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dziękuje za pomoc Podcepiomy i Kris14 to bardzo cenne dla mnie informację :) Może jeszcze ktoś ma jakieś porady co do sposobu jazdy takim ciągnikiem jakieś wskazówki i sugestię które są pomocne w poprawnym użytkowaniu i wygodnej jeździe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

A rewers i przycisk w dźwigni to chyba to samo sprzęgło więc co za różnica ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Nie do końca, ponieważ z tego co wiem sprzęgło główne sterowane jest osobno, niż sprzęgła rewersu.

Stąd różnica w zachowaniu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

jakie sprzęgło główne? Jest jedno sprzęgło odpowiedzialne za ruszanie. Różnica pomiędzy "guzikowym", a "nożnym" jest taka , że w nożnym regulujesz dowolnie siłownikiem poprzez potencjometr w nim zamontowany, a guzikowe jest już z góry zaprogramowane (ewentualnie niektóre ciągniki oferują stopień agresywności tego sprzęgła) W MF zalecają nie używać nożnego, bo się rozkracza jeden z czujników i łapie jak sie go pierdyknie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Tylko tu była mowa o ruszaniu z rewersu i sprzęgła guzikowego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

ależ to samo sprzęgło jest pod guzikiem i to samo sprzęgło pozwala zmienić kierunek rewersowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

To jak tak jest to niech tak zostanie hehe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    137

Tak jak pisze b0gdan, sprzęgło guzikowe i noże to jedno i to samo sprzęgło :P Nic się nie psuje tylko potencjometr na pedale może się po 15 latach zużyć :D Co do ruszania to dla mnie wygodniej jest jak ciągnik sam rusza z rewersu (powershutle a nie powershift :P ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Panowie ; ) Tu nie chodzi tyle co o nieużywanie nożnego , tylko bardziej o jazde na pół sprzęgle , trzeba sprzęgło puszczać dosyć energicznie ponieważ w DF-ach w sprzęgle masz tak że jest 12 tarcz sprzęgłowych mosiężnych i 13 tarcz bodajże stalowych i przy powolnym puszczaniu sprzęgła bądź jedzie na tzw. półsprzęgle te tarcze trą o siebie i bardzo szybko się zużywają , dlatego serwisanci zalecają sprzęgło z guziczka i samego rewersu ; )

 

Mam nadzieje że pomogłem .

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie małe pytanko jakim biegiem jeździcie w pługu ?? Mam Overuma 4 obracalnego skibowego odkładnie 40cm i nie wiem jakim biegiem jeździć mam dość ciężkie ziemie sama glina w sumie i dużo górek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    137

2 lub 3, półbieg dobrany zależnie do obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MrRadny69
      Witam, mam problem, a mianowicie cieknie olej z uszczelniacza na wale korbowym w Agrotronie 6.20. Prosba o podpowiedz czy do wymiany uszczelniacza trzeba odjezdzac przodem ciagnika czy moze kolo pasowe da sie zdemontowac bez wiekszych problemow nie robiac tego.
    • Przez longi
      Witam.niedawno kupiłem deutz fahra 6.61.mam problem ze sprzęgłem tzn.ciężko chodzi pedał sprzęgła,poza tym niekiedy gdy ciągnik jedzie i wciśnie sie pedał sprzęgła to strasznie coś "wyje"a ciągnik pomału dalej jedzie.czy ktoś wie co tam może byc zepsute?za wszelkie odpowiedzi i pomoc zgóry dziękuje!
      jeszcze mam jedno pytanie.od czego jest taki plastikowy zbiornik z tyłu traktora pod kabiną?czy ten ciągnik posiada osobny układ hydrauliczny?(chodzi mi dokładnie o to czy do hydrauliki jest pobierany olej ze skrzyni biegów czy może z tego zbiornika pod kabiną)
    • Przez Grzenio
      Wie ktoś może co oznacza błąd nr 85 w DF agrotronie z 2008 r.
      Może ktoś już spotkał się z tym błędem?
      Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez waldek_84
      Witam, zastanawiam się nad zakupem deutz fara dx6.31. Czy ktoś może mi o nim coś powiedzieć np: jak z awaryjnością, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp.? 
    • Przez axel84
      Witam mam problem z podnośnikiem w Hurlimann H 5110. A mianowicie przy pracy z pługiem przy podnoszeniu zacina się lub samoczynnie podnosi do góry. Rozdzielacz był robiony chromowany pompa po regeneracji tłoczysko zrobione siłowniki wspomagające zrobione filtr hydrauliki wymieniony olej wymieniony jak w specyfikacji . Traktor jest z turem tur chodzi dobrze szybko podnosi tak samo kiper. Proszę o pomoc  bo nie wiem co tu jeszcze zrobić by ten podnośnik chodził jak należy . 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.