Skocz do zawartości
Bodzio122333

Jak jeździć DF M620?

Polecane posty

Witam niedawno kupiłem DF M620 i mam kilka pytań to użytkowników tego ciągnika jak i innych podobnych do niego a wiec:

 

 

Podczas ruszania najpierw wybierać bieg a następnie kierunek jazdy i pozwolić aby Power Shift sam ruszał? Czy wybierać bieg potem kierunek jazdy i ruszać ze sprzęgła nożnego? Czy ostatnia opcja wybierać najpierw kierunek jazdy potem bieg a następnie ruszać ze sprzęgła tego "guzikowego" które jest na dźwigni zmiany biegów?

 

Którego sprzęgła używacie do ruszania i zmiany biegów tego "guzikowego" czy nożnego? Bo człowiek który przywiózł mi mojego DF na podwórko ten odpowiedzialny za rozładunek powiedział żeby nie używać nożnego tylko tego "guzikowego" a nożnego tylko do cofania pod przyczepy czy pod maszyny bo niby się niszczy szybko czy na prawdę powinienem używać najczęściej tego "guzikowego" ?

 

Czy jest jakaś różnica w tym gdy ciągnik rusza z Power Shift-a czy z sprzęgła guzikowego chodzi mi o szarpniecie i moc podczas ruszania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    34

Pracuj nim tylko na tym sprzęgle w guziku. Kolejność raczej nie ma znaczenia nom chyba że użyjesz rewersu i będziesz się zastanawiał jaki bieg zapiąć wtedy zacznie piszczeć. A co do podczepiania, podjeżdżania pod coś to użyj reduktora i wtedy na pewno dasz radę podjechać bez użycia sprzęgła nożnego. Ja tak robię i mi ciągnik śmiga. Znajomy natomiast Agrotronem jeździ i ma 511 mtg i już mu sprzęgło zaczynu puszczać, ciągnik jest zmulony a powinien reagować natychmiast. A co do szarpania to na zimnym oleju przy pierwszym ruszaniu będzie szarpał potem tylko przy zmianie biegów szybko będzie tracił prędkość ale olej się troszkę rozgrzeje i już śmiga normalnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Zimą jest zalecane aby troszkę się rozgrzał [ok 10-15min] przed jazdą, żeby olej osiągnął swoje właściwości i prawidłowo spełniał swoje funkcje w skrzyni i sprzęgle.

Ja jak jeżdżę ciągnikami z rewersem bezsprzęgłowym i sprzęgłem w guziku to najpierw wrzucam bieg z guzikiem, puszczam ręczny i na końcu włączam rewers, ponieważ uważam że z rewersu ciągnik łagodniej rusza niż ze sprzęgła, bo centralka sterowania skrzynią jest ustawiona żeby łagodnie ruszał z rewersu. Takie są moje odczucia :P

 

Po pewnym czasie dojdziesz do wprawy i sprzęgła będziesz używał tylko w nagłych sytuacjach ;)

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dziękuje za pomoc Podcepiomy i Kris14 to bardzo cenne dla mnie informację :) Może jeszcze ktoś ma jakieś porady co do sposobu jazdy takim ciągnikiem jakieś wskazówki i sugestię które są pomocne w poprawnym użytkowaniu i wygodnej jeździe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Nie do końca, ponieważ z tego co wiem sprzęgło główne sterowane jest osobno, niż sprzęgła rewersu.

Stąd różnica w zachowaniu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

jakie sprzęgło główne? Jest jedno sprzęgło odpowiedzialne za ruszanie. Różnica pomiędzy "guzikowym", a "nożnym" jest taka , że w nożnym regulujesz dowolnie siłownikiem poprzez potencjometr w nim zamontowany, a guzikowe jest już z góry zaprogramowane (ewentualnie niektóre ciągniki oferują stopień agresywności tego sprzęgła) W MF zalecają nie używać nożnego, bo się rozkracza jeden z czujników i łapie jak sie go pierdyknie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

ależ to samo sprzęgło jest pod guzikiem i to samo sprzęgło pozwala zmienić kierunek rewersowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

Tak jak pisze b0gdan, sprzęgło guzikowe i noże to jedno i to samo sprzęgło :P Nic się nie psuje tylko potencjometr na pedale może się po 15 latach zużyć :D Co do ruszania to dla mnie wygodniej jest jak ciągnik sam rusza z rewersu (powershutle a nie powershift :P ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Panowie ; ) Tu nie chodzi tyle co o nieużywanie nożnego , tylko bardziej o jazde na pół sprzęgle , trzeba sprzęgło puszczać dosyć energicznie ponieważ w DF-ach w sprzęgle masz tak że jest 12 tarcz sprzęgłowych mosiężnych i 13 tarcz bodajże stalowych i przy powolnym puszczaniu sprzęgła bądź jedzie na tzw. półsprzęgle te tarcze trą o siebie i bardzo szybko się zużywają , dlatego serwisanci zalecają sprzęgło z guziczka i samego rewersu ; )

 

Mam nadzieje że pomogłem .

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie małe pytanko jakim biegiem jeździcie w pługu ?? Mam Overuma 4 obracalnego skibowego odkładnie 40cm i nie wiem jakim biegiem jeździć mam dość ciężkie ziemie sama glina w sumie i dużo górek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zacx18
      Witam  mam problem z rozłączaniem się rewersu elektrohydraulicznego   w ciągniku DF Agroplus 100  (skrzynia bez półbiegów). Rewers rozłącza się gdy obroty silnika spadną poniżej 800 obrotów powyżej 800 działa i nie ma  znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny    . Gdy rozłączy  się rewers  wyrzuca błąd   w postaci migającej lampki  (jedno błyśnięcie długie , cztery krótkie )
      Czy może być to wina pompy hydraulicznej ? czy coś innego ?
    • Przez Damiano604
      Witam, od dłuższego czasu mam problemy z ciągnikiem Same Silver 110, dokładnie rok temu po raz pierwszy wszystkie pompo-wtryskiwacze  zapiekły się i ciągnik wchodził na maksymalne obroty, wszystkie pompki rozebrałem, wyczyściłem następnie założyłem, przy okazji wyczyściłem cały zbiornik paliwa, założyliśmy nowy filtr paliwa ciągnik zaczął chodzić normalnie i tak przez prawie rok, 2 tygodnie temu problem powrócił i powtarza się, gdy odkręciliśmy filtr paliwa to był w nim sam szlam, pompki odblokowaliśmy i chodził kilka dni, niestety tylko kilka, objawy są takie że rano coraz ciężej odpala i nie chodzi cały czas równo i dzisiaj rano już nie chciał zapalić. Powiedzcie gdzie mam jeszcze patrzeć może jakieś oringi są do wymiany, absolutnie nie mam pojęcia co mam z tym zrobić a w internecie ciężko znaleźć ten temat. Silnik w nim to 1000.4-WTI
    • Przez maniek05
      witam mam problem załącza mi się przedni napęd i  dwa koła ciągną wszystko wyłączone samoczynnie się włancza  elektrozawór czyszczony tylko po założeniu go spowrotem cewka była gorąca i nie chciał się włączyć ale jakoś się włączył  może miał ktoś taki przypadek .
    • Przez Mixser0997
      Witam posiadam ciągnik deutz fahr agrotron 6.00s z 1996r. Pojawił się problem z ehr. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się pomarańczowa dioda, a podnośnik nie reaguje. Jedynie można podnosić i opuszczać guzikami z błotników.
      Ktoś wie co to może być? Jeśli tak proszę o pomoc
    • Przez Xeon
      Witam,
      Nie odbija mi pedał hamulca od lewego koła w DX 6.30 (we wszystkich DXach jest też tak pewno). - Po prostu trzeba posmarować ośkę na której zamocowane są oba pedały hamulcowe. Rzecz w tym, że nie ma tam żadnych smarowników (kalamitek). Jak to ogarnąć?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.