Skocz do zawartości
Bodzio122333

Jak jeździć DF M620?

Polecane posty

Witam niedawno kupiłem DF M620 i mam kilka pytań to użytkowników tego ciągnika jak i innych podobnych do niego a wiec:

 

 

Podczas ruszania najpierw wybierać bieg a następnie kierunek jazdy i pozwolić aby Power Shift sam ruszał? Czy wybierać bieg potem kierunek jazdy i ruszać ze sprzęgła nożnego? Czy ostatnia opcja wybierać najpierw kierunek jazdy potem bieg a następnie ruszać ze sprzęgła tego "guzikowego" które jest na dźwigni zmiany biegów?

 

Którego sprzęgła używacie do ruszania i zmiany biegów tego "guzikowego" czy nożnego? Bo człowiek który przywiózł mi mojego DF na podwórko ten odpowiedzialny za rozładunek powiedział żeby nie używać nożnego tylko tego "guzikowego" a nożnego tylko do cofania pod przyczepy czy pod maszyny bo niby się niszczy szybko czy na prawdę powinienem używać najczęściej tego "guzikowego" ?

 

Czy jest jakaś różnica w tym gdy ciągnik rusza z Power Shift-a czy z sprzęgła guzikowego chodzi mi o szarpniecie i moc podczas ruszania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    34

Pracuj nim tylko na tym sprzęgle w guziku. Kolejność raczej nie ma znaczenia nom chyba że użyjesz rewersu i będziesz się zastanawiał jaki bieg zapiąć wtedy zacznie piszczeć. A co do podczepiania, podjeżdżania pod coś to użyj reduktora i wtedy na pewno dasz radę podjechać bez użycia sprzęgła nożnego. Ja tak robię i mi ciągnik śmiga. Znajomy natomiast Agrotronem jeździ i ma 511 mtg i już mu sprzęgło zaczynu puszczać, ciągnik jest zmulony a powinien reagować natychmiast. A co do szarpania to na zimnym oleju przy pierwszym ruszaniu będzie szarpał potem tylko przy zmianie biegów szybko będzie tracił prędkość ale olej się troszkę rozgrzeje i już śmiga normalnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Zimą jest zalecane aby troszkę się rozgrzał [ok 10-15min] przed jazdą, żeby olej osiągnął swoje właściwości i prawidłowo spełniał swoje funkcje w skrzyni i sprzęgle.

Ja jak jeżdżę ciągnikami z rewersem bezsprzęgłowym i sprzęgłem w guziku to najpierw wrzucam bieg z guzikiem, puszczam ręczny i na końcu włączam rewers, ponieważ uważam że z rewersu ciągnik łagodniej rusza niż ze sprzęgła, bo centralka sterowania skrzynią jest ustawiona żeby łagodnie ruszał z rewersu. Takie są moje odczucia :P

 

Po pewnym czasie dojdziesz do wprawy i sprzęgła będziesz używał tylko w nagłych sytuacjach ;)

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dziękuje za pomoc Podcepiomy i Kris14 to bardzo cenne dla mnie informację :) Może jeszcze ktoś ma jakieś porady co do sposobu jazdy takim ciągnikiem jakieś wskazówki i sugestię które są pomocne w poprawnym użytkowaniu i wygodnej jeździe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Nie do końca, ponieważ z tego co wiem sprzęgło główne sterowane jest osobno, niż sprzęgła rewersu.

Stąd różnica w zachowaniu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

jakie sprzęgło główne? Jest jedno sprzęgło odpowiedzialne za ruszanie. Różnica pomiędzy "guzikowym", a "nożnym" jest taka , że w nożnym regulujesz dowolnie siłownikiem poprzez potencjometr w nim zamontowany, a guzikowe jest już z góry zaprogramowane (ewentualnie niektóre ciągniki oferują stopień agresywności tego sprzęgła) W MF zalecają nie używać nożnego, bo się rozkracza jeden z czujników i łapie jak sie go pierdyknie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

ależ to samo sprzęgło jest pod guzikiem i to samo sprzęgło pozwala zmienić kierunek rewersowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Tak jak pisze b0gdan, sprzęgło guzikowe i noże to jedno i to samo sprzęgło :P Nic się nie psuje tylko potencjometr na pedale może się po 15 latach zużyć :D Co do ruszania to dla mnie wygodniej jest jak ciągnik sam rusza z rewersu (powershutle a nie powershift :P ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Panowie ; ) Tu nie chodzi tyle co o nieużywanie nożnego , tylko bardziej o jazde na pół sprzęgle , trzeba sprzęgło puszczać dosyć energicznie ponieważ w DF-ach w sprzęgle masz tak że jest 12 tarcz sprzęgłowych mosiężnych i 13 tarcz bodajże stalowych i przy powolnym puszczaniu sprzęgła bądź jedzie na tzw. półsprzęgle te tarcze trą o siebie i bardzo szybko się zużywają , dlatego serwisanci zalecają sprzęgło z guziczka i samego rewersu ; )

 

Mam nadzieje że pomogłem .

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie małe pytanko jakim biegiem jeździcie w pługu ?? Mam Overuma 4 obracalnego skibowego odkładnie 40cm i nie wiem jakim biegiem jeździć mam dość ciężkie ziemie sama glina w sumie i dużo górek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

2 lub 3, półbieg dobrany zależnie do obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zimrex
      Witam serdecznie zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 85  na 15ha 
      Prace jakie by wykonywał to orka, siew, belowania, itp. 
      Interesują mnie awarie, spalanie, opinie 
      Tu macie link https://www.olx.pl/i2/rolnictwo/ciagniki/q-deutz-fahr-agrotron-85/?view=gallery   może ktoś zna tego handlarza 
      Z góry dziękuje za odp.
    • Przez macius11157
      witam posiadam pierwsza zime deutza dx 4.50 i strasznie opornie pali kreci w miare szybko dym leci ale nie lapie a jak juz zlapie to odrazu ladnie wchodzi na obroty czy one tak pala czy po prostu cos jest nie tak ? zas jak jest cieply to pali od strzala
    • Przez DawidWsik
      Witam mam pytanie do amortyzacji przedniej osi. Podnosi i opuszcza bez problemu lecz wydaje mi się że w ogóle nie amortyzuje gdyż byłem na skupie to w innym ciągniku jak wjeżdżał na wagę to cały przód się bujał.
    • Przez andrzej80j
      Witam mam problem z półbiegami szarpie ciągnikiem i nieczuc zmiany przełączanie pomiędzy "L" i "M" tylko czasami nieraz chodzi wszystko dodam że na "H" ciągnik jedzie ok nic nie szarpie . Dzięki zgóry za podpowieć
       
    • Przez kamil18fmr
      Czyżby kolejna zubożona wersja ciężkiego ciągnika w 6 cylindrach na polski rynek?
      W polskiej sieci dealerskiej nawet chyba jeszcze o nim nie słyszeli, nawet na polskojęzycznej stronie internetowej nie ma wzmianki o tym modelu.
      Seria 6G wygląda na konkurencję dla segmentu Pumy X, NH T7 165S.
      Ktoś się może już interesował tym tematem?
      http://www.deutz-fahr.com/en-us/products/tractors/5911-6g-series
       
      http://www.deutz-fahr.com/en-us/products/tractors/5911-6g-series
       
×