Skocz do zawartości
czesio200

MTZ 82 dusi się

Polecane posty

czesio200    1457

witam

ruskowi coś odwaliło i zaczął sie dusić i gasnąć ;[ odpala normalnie filtry czyste co mogło się stać..? czy może to być pompka zasilająca..?

dodam że gdy mi z zgasł zapalił i gdy dopompowałem ręczną pompką paliwa wszedł na obroty pochodził 3 min na dużych obrotach i zgasł jakby zabrakło paliwa.. podpowiedzcie coś.. :rolleyes:


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizonek56    0

ty a weź powiedz czy on kopci czy normalnie?? bo może cos pompa jakie paliwo włałes moze paproch sie gdzies dostał zobacz odstojnik:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Mojem uteż tak odwalało. Jak jechałem prasować nie mógł z 7 ruszyc po prasowaniu postawiłem na podwórko i nie odpalił już, patrzę węże zassane. Wąż zbiornik-odstojnik zapchał się


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1913

pewnie przewod w zbiorniku sie zatkal tak jak bylo u mnie w pronarze przedmuchaj porzadnie sprezarka powinno pomoc ale na jak dlugo to nie wiem


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dinek94    13

To może być :pompa paliwowa, pompka zasilająca albo zapłon ,rozrząd ale to już chyba nie ale sprawdź ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Zlej paliwo ze zbiorników, odkręć kraniki i je przeczyść. Warto też przemyć zbiorniki. Ten typ tak ma, że po pewnym czasie, nie wiadomo jak, nałazi brudu i zatyka kraniki.

Szczególnie zapłon :lol:.

Edytowano przez agromatik

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRTVP    0

Musisz zbadać wszystkie wężyki, zbiorniki itp. w których znajduje się paliwo. MTZ, który był kiedyś w pobliskim gospodarstwie miał ten sam problem, ale to chodziło coś o paliwo, nie było czyste czy coś.


I love MTZ, I'm MTZ fan, bigest fan in the world.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    8

Standard w Ruskim

Najpierw sprawdź banalne rzeczy a nie jak niektórzy już tu radzą że padnięta pompka zasilająca itp co najgorsze zapłon ,rozrząd :D

Pewnie nie dochodzi paliwo ten typ tak ma :) Mój też się często przytyka.

A więc zacznij od prostych czynności, odkręć wężyk od filtra co idzie do baków paliwa po prawej stronie ciągnika i spróbuj przedmuchać jak nie da rady to masz baki przypchane to najlepiej spuścić z nich paliwo odkręcając kraniki często bywa tak, że po odkręceniu nie chce z nich zlecieć tak że trzeba pomóc udrożnić drutem. Od Razu odkręć tą drugą śrubę przy filtrze co idzie do odstojnika i zobacz czy w tym oczku jak i na śrubie paliwa w jednej i drugiej nie ma paprochów bardzo często tam się zapycha. Przy okazji wyczyść filtr paliwa. Jak będziesz go odpowietrzał to nalej paliwa do odstojnika bo będzie tak jak pisałeś pochodzi parę minut i zgaśnie bo wypali paliwo a nie nadąży ciągnąć, chyba że przepompujesz aż górną śrubką pójdzie na odstojniku wtedy ok , ja radzę tam nalać.

I to powinno pomóc.

 

Pozdrawiam


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    1457

filtry wyczyściłem pompka raczej dobra bo jak włożyłem wężyk do butelki to chodzi.. teraz szukam dalej do zbiornika musi gdzieś być przytkane.. dzięki za wszystkie podpowiedzi niektóre troche mnie przeraziły zwłaszcza te z rozrządem i pompą paliwową B)

 

ps już zrobione zatkał się wężyk który idzie ze zbiorników do pierwszego filtra prz samym filtrze ;[ już śmiga ja trzeba :D

Edytowano przez czesio200

czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

miałem to samo :) niestety ten typ tak ma :) u mnie się przypchało na krućcu łączący 2 zbiorniki w jeden przewód :) i też nie pójdzie ale kompresor i poszło ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1913

no to dobrze ze juz wszystko w porzadku

 

p.s Zapraszam wszystkich posiadaczy rusków do KPK Kumurun Team

 

http://www.agrofoto....__1#entry752335 :rolleyes:


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.