czesio200

MTZ 82 dusi się

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
czesio200    2769

witam

ruskowi coś odwaliło i zaczął sie dusić i gasnąć ;[ odpala normalnie filtry czyste co mogło się stać..? czy może to być pompka zasilająca..?

dodam że gdy mi z zgasł zapalił i gdy dopompowałem ręczną pompką paliwa wszedł na obroty pochodził 3 min na dużych obrotach i zgasł jakby zabrakło paliwa.. podpowiedzcie coś.. :rolleyes:


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizonek56    0

ty a weź powiedz czy on kopci czy normalnie?? bo może cos pompa jakie paliwo włałes moze paproch sie gdzies dostał zobacz odstojnik:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

Mojem uteż tak odwalało. Jak jechałem prasować nie mógł z 7 ruszyc po prasowaniu postawiłem na podwórko i nie odpalił już, patrzę węże zassane. Wąż zbiornik-odstojnik zapchał się


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    5624

pewnie przewod w zbiorniku sie zatkal tak jak bylo u mnie w pronarze przedmuchaj porzadnie sprezarka powinno pomoc ale na jak dlugo to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dinek94    13

To może być :pompa paliwowa, pompka zasilająca albo zapłon ,rozrząd ale to już chyba nie ale sprawdź ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    613

Zlej paliwo ze zbiorników, odkręć kraniki i je przeczyść. Warto też przemyć zbiorniki. Ten typ tak ma, że po pewnym czasie, nie wiadomo jak, nałazi brudu i zatyka kraniki.

Szczególnie zapłon :lol:.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRTVP    0

Musisz zbadać wszystkie wężyki, zbiorniki itp. w których znajduje się paliwo. MTZ, który był kiedyś w pobliskim gospodarstwie miał ten sam problem, ale to chodziło coś o paliwo, nie było czyste czy coś.


I love MTZ, I'm MTZ fan, bigest fan in the world.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

Standard w Ruskim

Najpierw sprawdź banalne rzeczy a nie jak niektórzy już tu radzą że padnięta pompka zasilająca itp co najgorsze zapłon ,rozrząd :D

Pewnie nie dochodzi paliwo ten typ tak ma :) Mój też się często przytyka.

A więc zacznij od prostych czynności, odkręć wężyk od filtra co idzie do baków paliwa po prawej stronie ciągnika i spróbuj przedmuchać jak nie da rady to masz baki przypchane to najlepiej spuścić z nich paliwo odkręcając kraniki często bywa tak, że po odkręceniu nie chce z nich zlecieć tak że trzeba pomóc udrożnić drutem. Od Razu odkręć tą drugą śrubę przy filtrze co idzie do odstojnika i zobacz czy w tym oczku jak i na śrubie paliwa w jednej i drugiej nie ma paprochów bardzo często tam się zapycha. Przy okazji wyczyść filtr paliwa. Jak będziesz go odpowietrzał to nalej paliwa do odstojnika bo będzie tak jak pisałeś pochodzi parę minut i zgaśnie bo wypali paliwo a nie nadąży ciągnąć, chyba że przepompujesz aż górną śrubką pójdzie na odstojniku wtedy ok , ja radzę tam nalać.

I to powinno pomóc.

 

Pozdrawiam


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    2769

filtry wyczyściłem pompka raczej dobra bo jak włożyłem wężyk do butelki to chodzi.. teraz szukam dalej do zbiornika musi gdzieś być przytkane.. dzięki za wszystkie podpowiedzi niektóre troche mnie przeraziły zwłaszcza te z rozrządem i pompą paliwową B)

 

ps już zrobione zatkał się wężyk który idzie ze zbiorników do pierwszego filtra prz samym filtrze ;[ już śmiga ja trzeba :D

Edytowano przez czesio200

czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

miałem to samo :) niestety ten typ tak ma :) u mnie się przypchało na krućcu łączący 2 zbiorniki w jeden przewód :) i też nie pójdzie ale kompresor i poszło ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj