Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
szymsajm

MF 3125 Jak dojść do pompy hydraulicznej?

Polecane posty

szymsajm    0

Witam.

 

Nie dawno przestała działać w MF 3125 pompa hydrauliczna, ale chyba nie cała, bo z tego co wiem to pompa ta składa się z dwóch pomp.

 

Podnośnik, wspomaganie kierownicy i wyjścia hydrauliczne działają dalej.

 

Nie działa:

1. WOM

2. Blokada

3. Żółw/Zając

4. Wyłącznik napędu

 

Na desce po uruchomieniu silnika nie gaśnie czerwona kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni biegów.

 

Na skrzyni biegów są 2 dekielki, jeden z prawej a drugi z lewej strony.

Czy do tej pompy można dojść przez któryś z tych dekielków, czy konieczny będzie rozbiór skrzyni biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Jeśli podnośnik i wspomaganie kierownicy działają to pompa jest dobra, możliwe że nawalił czujnik ciśnienia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymsajm    0

Jutro sprawdzę ten czujnik, bo dziś nie mam już siły. Oby to była jego wada a nie pompy.

 

Dzięki za podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kravter    36

jezeli wspomaganie i podnosnik dziala to pompa na 999999% jest dobra bo one maja jedna pompe (w kazdym razie seria 36 ale tu pewnie tez) ja mialem w swoim 3630 ze nie bylo masy tylko ze umnie blokada sie wlanczala ale to pewnie czujnik ci poszedl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymsajm    0

Odłączyłem od czujnika kabelki(żółty i czerwony)i je połączyłem, kontrolka zgasła, ale po kilkunastu sekundach a nie od razu , włączyłem WOM i po paru sekundach znów kontrolka zapaliła się i już nie gaśnie.

 

A co do pompy to w serii MF 31XX jest zamontowana pompa zębata podwójna.

Trochę poszperałem w necie i znalazłem te informacje na tej stronie :

POMPY HYDRAULICZNE DO CIĄGNIKA Massey Ferguson

 

Skoro wałek uruchomił się to chyba z pompą jest wszystko ok.

Może gdzieś w innym miejscu coś nie łączy, może podczas łączenia kabelków od czujnika poruszałem innymi przewodami i na chwile kontrolka zgasła, lecz zaraz znów stało się to samo od drgania.

 

Może ktoś miał podobny problem

Edytowano przez szymsajm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymsajm    0

No i po problemie.

 

Problem tkwił w wtyczce wetkniętej w komputer (umieszczony pod kabiną), wysunęła się z gniazda tak ze 3mm.

Żeby wyciągnąć tę wtyczkę to trzeba przycisnąć zabezpieczenie.

Skoro mają zabezpieczenia to jak ona mogła się wysunąć?

Może ktoś kiedyś już tam grzebał i nie wcisnął jej do końca.

 

Po znalezieniu "awarii" teraz wydaje się, że to było banalnie proste :rolleyes:

Człowiek uczy się całe życie.

 

Dzięki wam za pomoc

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

no mowilem ci ^^ zawsze szukaj najpierw w elektryce :P najczesciej sie kabel przetrze albo kostka nielaczy moze zasnidziec albo cos :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pepe2
      Kolega zakupił taki ciągnik , jest to prawie to samo co mf 255 tylko podstawowa różnica to skrzynia biegów , jest tam 12 biegów do przodu i półbieg pod obciążeniem załączany hydraulicznie ?..., ciągnik z 1985 roku , miał ktoś do czynienia z taką skrzynią ? jeśli tak to niech napisze czego się spodziewać  , czy to jakiś bubel czy udana konstrukcja .
    • Przez grzesiek10314turbo
      Witam. Od jesieni mam problem z renault. Zaczeła mi głośno pracować pompa hydraulikii po 3-4 godz pracy skrzynia biegów była ukrop, ciągnik ciężej odpala i jest o te jakby  kilka KM słabszy. Natomiast wszystko czyli podnośnik wyjścia hydr, i wspomaganie działają okey.  Więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem 2 filtry hydrauliki. Nic to jednak nie dało i jeździlem dalej. Ostanio zabrałem się za to i wykręciłem orbitrol zawiozłem do sprawdzenia- okazał się okey. Mechanik przeczyścił mi ten zawór od powrotu z orbitrola który rozdziela strumień na skrzynie i pompę. Nic to jednak nie pomogło. Idąc dalej zmieniłem olej z Agrola STOU na nowy taki sam i zakupiłem nową pompę hydrauliki . Założyliśmy i efekt jest taki że już nie wyje a jakby teraz gwiźdze jeszcze głośniej bo  pompa generuje większe ciśnienie, a usterka jak była takdalej gdzieś tkwi. 
      Załamuje juz ręce na tą maszynę. Może wie ktoś coś na ten temat. 
    • Przez tomek2201
       
      Witam. Czy ktoś zwiększał lub wie jak zwiększyć dawkę paliwa w Reneault Ares 620 pompa LUCAS?
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
    • Przez Preedom
      Witam,
      po wymianie oleju hydrauliki (Fusch Agrifarm STOU 10W30) i filtra oleju świeci się czerwona kontrolka od braku ciśnienia w skrzyni biegów oraz zielona kontrolka napędu na cztery koła. 
      Nie da się:
      - zmienić żółw/zając (cały czas żółw)
      - nie da się wyłączyć napędu na cztery koła
      Działa:
      - Podnośnik
      - wspomaganie kierownicy
      - sprzęgło
       
      Ktoś ma jakieś pomysły? Od czego zacząć diagnozę?
       
×