Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
DonPedro

Jak docierac nowego Jelonka??

Polecane posty

jesli chodzi o silnik to tak jak każdy ciągnik czyli zalać pół zbiornika paliwem i ustawić na minimalne obroty i co jakiś czas zwiekszać i prace zaczynać od czegoś "lekkiego"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Teraz ciągniki wychodzą z fabryki już dotarte. Producenci zalecają tylko żeby przez pierwsze 50 mth unikać zbyt wysokich obrotów (opwyżej 2000rpm). Słyszałem nawet od serwisanta, że dobrze też jest go puścić od razu w normalną pracę, tylko bez nadmiernego przeciążania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DonPedro    3

No bo mi serwisant powiedział aby dac go w normalna prace tylko ze przez pierwsze 50 mth obroty moga spaśc o około 150 aa przez drgie 50 o jakieś 200/250. bo powiedział ze jesli bedzie sie nim tylko jezdzic i nic robił nie bedzie to ze bedzie nam brał olej. Troszke mi sie to dziwne wydało i dlatego sie pytam jak wy docieraliscie swoje jelenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Twój serwisant miał racje. Czasy kiedy ciągniki stały 2 dni na podwórku i tylko "pyrkały" już dawno minęły. Te zalecenia nie dotyczą tylko jeleni, ale wszystkich zachodnich ciągników. Nie wiem ja to jest z belarusami itp. bo nie miałem z tym do czynienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Macie racje jelonki już są dotarte a po za tym każą od razu dawać w ciężką robotę np: w pług -taki mi powiedzieli ,między innymi aby po to co by

ewetualne usterki wyszły podczas gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

W JD jest pewnie podobnie jak w MF, silnik jest wstępnie dotarty i należy odrazu dać go w cięższą robote (do 80% obciążenia), przez pierwsze 50 mth unikać bardzo wysokich obrotów i przeciążania. Potem zalać świerzym olejem i można pracować normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Chyba lekko przesadził... W baku zrobił by się mały wir i wciągnął całe paliwo <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Większość ciągników jest już dotarta. Jak brałem Ursusa 4514 w 98r. to serwisant mówił, że silniki są docierane w fabryce na hamownii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjKrak    0

Rozmawiałem ze znajomym serwisantem o docieraniu to stwierdził że "lekka" praca lub jazda bez sensu tylko może źle wpłynąć na przebieg docierania. Można go od razu wykorzystywać do cieżych prac. Oczywiście bez przesady, około 70% obciążenia. Podczas docierania jeleń jest specjalnym olejem zalany przeznaczonym do docierania. W tym okresie muszą sie ułożyć tuleje, tłoki pierścienie itd. Po okresie docierania zalewają zwykły olej i można śmigać do 100% obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JarekWLKP    1

W przypadku Jeleni to nawet powyżej 100% obciążenia <_<

Prawda. Wszystkie silniki JD zalane są na początku specjalnym olejem do docierania i można na nim normalnie pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
W przypadku Jeleni to nawet powyżej 100% obciążenia <_<

Żeby gasł? Dziwne to docieranie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelJD    13

Każdy, kto kupi dobry ciągnik musi się nim nacieszyć! Oczywiście pierwsze dni to jazda samym ciągnikiem, a co do janków to są dotarte, ale jescze na oleju do docierania, po 100 godzinach się ten olej wymienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gimo    0

Podczas kupna mojego jelonka mówili mi żeby dawać go w najcięższą robote ale jeździć na około 1500obr/min do 1800obr/min i chyba mieli racje bo jak narazie to pięknie pracuje.

Pozdrawaim!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DonPedro    3

Kierowca ktory go nam Przywiozł POwiedział aby przez pierwsze 20 mtg był oszczedzany tzn uzywany do lekich prac. i jak juz będzie ciezko pracował to zyby nie jezdzic od rana do wieczora tylko pół dnia paracy i do domu. No wiec aktualnie jezdzimy sobie tylko i pracuje z ładowaczem Badź tez jezdzimy po zielonke. Teraz bedziemy nim wozic obornik noi jak Wywieziemy to idzie w pług:):P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57
Kierowca ktory go nam Przywiozł POwiedział aby przez pierwsze 20 mtg był oszczedzany tzn uzywany do lekich prac. i jak juz będzie ciezko pracował to zyby nie jezdzic od rana do wieczora tylko pół dnia paracy i do domu. No wiec aktualnie jezdzimy sobie tylko i pracuje z ładowaczem Badź tez jezdzimy po zielonke. Teraz bedziemy nim wozic obornik noi jak Wywieziemy to idzie w pług:):D

 

Trochę dziwne to :D

 

Tylko w cięższej robocie pół dnia :D

On ma wlany olej na docieranie, po 100 mtg wleją już normalny, alwe nie martw się, śmiało możesz już od początku dawać mu w p....

Ja jak swojego prowadziłem do domu to gaz w podłodze prawie cały czas, zresztą do dziś dostaje.

 

Ale uważaj bo przy cięższej robocie zanim się dobrze silnik nie ułoży to nawet do 500 mtg będzie brał olej ale z biegiem czasu unormuje się :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DonPedro    3

takie były zalecenia kierowcy. Ja sam osobiscie tego nie słyszałem tylko moj tata. a o tym oleju to z tego co słyszałem to moze brac ale jak sie jezdzi własnie tak jak my teraz a nie w ciezkiej pracy Przynajmniej tak mi mowił serwisant... Ale jak tak popytałem tych wszstkich serwisantow o docieranie to kazdy za przeproszeniem Pier... co innego:/. Robertbara a ty skad jestes? ile twoj jeleń ma mth? Brał ci olej na początku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Może i zużyje w lekkiej pracy na dotarciu oleju ale na bank więcej w ciężkiej pracy.

 

Mój ma obecnie jakieś 2800 mtg, zawsze dostawał w kite od samego początku, choć często pracuje w ładowaczu przy lekkiej pracy.

 

Na dzień dzisiejszy nie bieże mi oleju nawet w orce -może znikome ilości ale między wymianami co 500 mtg nie dolewam.

 

Jestem z okolic Bełchatowa, zresztą jeśli przytoczysz mój login w BISie bedą wiedzieć o kogo chodzi :D

 

Który Ci takich info o docieraniu udzielił, najlepiej to pogadaj z Włodkiem z serwisu on Ci prawde powie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DonPedro    3

Imion nie znam ale ten co go nam przywiozł to juz był troche wiekowy ja wiem 50lat ? nie mam pojecia ale wydaje mi sie ze jest najstarszy z nich wszystkich.A jak bylismy tam pierwszy raz ogladac i zamawiac to taki młody wysoki po studiach informatycznych mowił aby go odrazu brac w ciezka prace bo jesli bedziemy sobie tak tylko jeździli to bedzie nam brał olej aha noi kazał mu 5 sib zakładac natomiast Małolepszy 4.Jedyne w czym byli zgodni to to aby nie brac do niego polskiego tura tylko od nich JD :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Zależy na jakie gleby chcesz pług, myślę że jeśli chciałbyś 50 cm skibę to polecam 4 skiby :P Bedzie sobie radził a w 5 może mieć ciężko, choć jeśli go doposażysz to nie podniesie :D

 

Co do Tura to mam takie samo zdanie, ja też swojego zamieniam na John Deera :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DonPedro    3

Chciałbym miec 50cm na korpus ale nic z tego :D Będe miał kvernelanda 45 cm na korpus albo Vogel&noot 48cm na korpus oczywiscie zabezpieczenia resor :P . A ziemie to mam przerozne począwszy od IIklasy do VI ale wychdzi tak ogolnie IVklasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×