Skocz do zawartości
gienek1312

5211- zacina się podnośnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gienek1312    0

Witam

Mam pytanie czy ma ktoś taki problem w Zetorze że podnosnik tak jakby sie zacina? <_<

Kiedy chce cos podnieśc do gory to musze trzymac dzwignię odchyloną do tyłu i gazowac a po chwili tak jak by sie odcina i dzwiga normalnie, a nieraz odrazu dzwiga. Czym to może byc spowodowane? :huh:

Prosilbym o jakies podpowiedzi w miare mozliwosci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    6

A dzwiga zawieszone maszyny, czy niedaje rady?

Filtry kiedy były ostatnio wymieniane moze sie zapchały, poziom oleju jest w normie, podnosnik był ostatnio robiony, naprawiany?.

Obstawiam ze cos jest przytkane-syfem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

a w jakiej pozycji masz dźwignię od regulacji D -M-P , pierwsza od strony fotela ? Przestaw do skrajnej tylnej na "P" i popróbuj. Może być też tak ,że cylinder siłownika jest porysowany bardziej w miejscu ,gdzie podnosi wolniej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zenekbizon    6

ja bym sprawdził filtr na pompie nad zaczepem co jest takie sitko okragłe tam jest i to wyczyść ja miałem podobnie na siłe też szło aż potargała sitko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dodi    105

Ja mam w swoim ursusie podnośnik od tego modelu. Miałem ten sam problem. Coś musiało na cięgiełkach się zaciąć a że byłem daleko do domu musiałem improwizować to poszarpałem trochę ramionami od TUZ na różnych pozycjach dźwigni i o dziwo pomogło :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gienek1312    0

A dzwiga zawieszone maszyny, czy niedaje rady?

Filtry kiedy były ostatnio wymieniane moze sie zapchały, poziom oleju jest w normie, podnosnik był ostatnio robiony, naprawiany?.

Obstawiam ze cos jest przytkane-syfem.

dzwiga wszystko elegancko tylko wlasnie dopiero po chwili

olej jest a filter nie wiem kiedy byl zmieniany

a w jakiej pozycji masz dźwignię od regulacji D -M-P , pierwsza od strony fotela ? Przestaw do skrajnej tylnej na "P" i popróbuj. Może być też tak ,że cylinder siłownika jest porysowany bardziej w miejscu ,gdzie podnosi wolniej .

jest na srodku ale tej dzwigni nie ruszy bo zardzewiala i zaleciala syfem bo moj wujek tak dba o sprzet ;/

Edytowano przez gienek1312

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

to zacznij od przestawienia do pozycji P , max w tył , filtry są na przelewie z rozdzielacza ,więc ich drożność nie ma większego znaczenia w tym przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gienek1312    0

to zacznij od przestawienia do pozycji P , max w tył , filtry są na przelewie z rozdzielacza ,więc ich drożność nie ma większego znaczenia w tym przypadku

i powinno zaczac dzialac tak jak powinno?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gienek1312    0

Panowie mam jeszcze jedno pytanie jak eksploatowac ten ciagnik tak zeby nie palil duzo i zeby dzialal dlugo bo juz poszed w nim silnik do roboty jest i mam juz dosc ciaglej roboty przy nim :)

Mogle liczyc na jeks porady? :rolleyes:

z gory dzieki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Zacznij od kupna lżejszych butów i dopasuj maszyny do niego. Napraw to co zostało w nim zaniedbane, pilnuj filtrów i płynów. Nic więcej nie wymaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    827

To a odnośnie podnośnika tak 2 pytania (jeżeli autor nie ma nic przeciwko):

1: Do czego dokładnie służy ta dźwignia D M P

2: Jakie zadanie ma dźwignia ta na samym przedzie nad grzybkiem od blokady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Postaram sie odpowiedzieć..

1. to są 3 regulacje podnośnika:

D- siłowa (cieżkie maszyny na TUZie, tzn. Agregat/talerzówka/ różne ciężkie maszyny.)

M- mieszana( cieższe i lżejsze maszyny)

P- pozycyjna ( wajcha w tym miejscu, powinna trzymac daną maszyne na tuzie, tak aby np. Jak ustawimy talerzówke/kultywator to ma być w jednej pozycji tak jakby nie miała wchodzić głębiej ani się podnosić.)

2. Te pokrętło, ma ustawić prędkość reakcji wajchy TUZa (tzn. szybciej albo wolniej reagować na nasz ruch ręką) i jednocześnie w ustawieniu na szybsze powinien szybciej podnosić.

 

Myślę że mój post jest zrozumiały, wink.gif

Edytowano przez przemrolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

@przemrolnik nie tak

 

D-siłowa tzw.drgawka do pracy z maszynami typu np pług jak trafi na kamień to spowoduje podniesienie pługa lub ciągnik zacznie grzęznąć to też go uniesie (tylko zakres tego podnoszenia to ok 10-20 cm ;) ) po ustaniu przeszkód wróci na pozycję zadaną , można używać do innych maszyn jak się nada w tej pozycji nie podnosi belek do samej góry z 10 cm brakuje

M-mieszana

P-pozycyjna nic się nie rusza jak ustawisz tak stoi

 

A ta dźwignia to służy szybkości reakcji ale automatycznej czyli tej z D i M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Vincero
      Witam
      Nie wiem czy w dobrym miejscu dodaje temat ale mam problem z wspomaganiem w moim Zetorze 7211
      Otóż od pewnego czasu zapalam ciągnik a koła samoczynnie same się zakręcają w lewo .. po chwili działa wspomaganie odkręcę i działa wszystko lecz za jakiś czas znowu nie mogę w prawo ciężko idzie kierownica ..
      z tym problemem zajrzałem do filtra ewidentnie do wymiany olej brudny i lekkie drobinki metali widzę pływają , dodam jeszcze że było go stanowczo za mało ... mam zamiar wlać nowy olej dokładnie Boxol 26 czytałem że może być lecz nie wiem jak z całego układu pozbyć się starego oleju ... ?
      Jak ktoś miał podobne problemy i wie jak szybko i skutecznie naprawić ten problem proszę o pomoc .
      A może jakiś inny wlać ? jaki używacie ?
    • Przez Majes897
      Witam. Dziś podczas orki po dłuższej pracy podnośnik zaczął mieć problemy z unoszeniem. Na koniec, gdy już robiłem poprzyczniak ledwie co już poradził pług 3 skibowy ( likwidacja ugoru na górach, żeby później nie było dlaczego tylko 3 skiby ). Zauważyłem również że jak już na koniec chciałem podnieść to tak jak by podnośnik próbował unieść ( tak jak by unosił lekko i opuszczał ). Olej jest, stan się zgadza. Co może być tego powodem ? Dodam że pompa była wymieniana rok temu.
       
      Z góry dziękuję, pozdrawiam.
    • Przez radek1996
      Witam, jestem posiadaczem takiego zetora mam problem z turem (tur 3 sekcje)wolno podnosi  wymienilem pompe na niby wydajniejsza (42l/min) zawór podkrecilem ale to i tak nic nie daje róznica miedzy ta pompą a starą jest niewielka i nurtuje mnie ciagle to ze gdy nie obsługuje tura a jest wlaczona pompa to ona wyje  do tego stopnia ze jest to odczuwalne tak jakby traktor dusilo dodam ze tur jest wpiety w wyjscie hydrauliczne . Filterek i magnez obok pompy czyszcze co dwa tyg okolo, filtr hydrauliki wymieniony . Dodam ze gdy podpiąłem weze do innego traktora wydajnosc okolo 50 l tur zeby was  nie sklamac bardzo szybko dzialal nawet chyba za szybko. 
       
       
      Czy da sie wpiac tak tura zeby nie byl pod wyjsciami hydraulicznymi ??
       
       
      Czy ma ktos z was moze w takim traktorze pompe na wom ? jak to działa
       
       
       
    • Przez Mares
      Witam. Obecnie mam podłączonego tura pod tylne wyjścia hydrauliki i jak chce używać innej maszyny to trzeba wypinać węże od tura i w te miejsce podpinać maszynę. Chce mieć z tyłu 4 szybkozłącza gdzie pod dwa będzie wpięty tur a pozostałe dwa gniazda będą do maszyn. I mam pytanie, zawór odcinający tura musi być na zasilaniu i na powrocie czy tylko na zasilaniu wystarczy ? Poniżej zamieszczam rysunek z tym o co mi chodzi.
      PS. Czy lepiej dać zawory 3 drożne ?

    • Przez tombien
      Podnośnik w moim Zetorze od jakiegoś czasu zachowuje się dziwnie. Gdy zaczepię coś cięższego to po rozgrzaniu na podniesionych ramionach opuszcza trochę i podnosi z powrotem do góry. Po prostu "faluje" maszyną na podnośniku. Po opuszczeniu ramion słychać w środku obudowy podnośnika specyficzne brzęczenie-syczenie. Po wyłączeniu pompy dźwięk ustaje. Gdy zostawię podniesione ramiona w górze i zgaszę silnik to powoli się opuszczają. Szukałem informacji na ten temat ale zdania się różne: rodzielacz lub oringi w nim, zespół tłoka z cylindrem lub zawór przeciążeniowowy lub filtr oleju. Czy ktoś zna 100% procentową przyczynę tego zachowania?
       
      Drugie pytanie: Żeby dotrzeć do rozdzielacza trzeba kabinę ściągać?
×