Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam mtz1025.3 w którym jest tylko układ hamulcowy dwuprzewodowy,czy można zainstalować w nim dodatkowo układ jednoprzewodowy.Jak to zrobić samemu i tanim kosztem.Proszę,pomóżcie!

Opublikowano

Czyli wystarczy podłączyć dodatkowy przewód z czarnym szybkozłączem (za pomocą dodatkowego trójnika) do trójnika łączącego przewód zasilający czerwone szybkozłącze z przewodem łączącym zbiornik powietrza ciągnika z zaworem pod pedałem hamulca ciągnika?Jeślitak,to znaczy,że podczas hamowania zawór dwuobwodowy ciągnika podaje ciśninie do żółtego szybkozłącza i jednocześnie odcina ciśnienie do czerwonego szybkozłącza?.Myślałem,że ciśninie w czerwonym złączu jest cały czas i podłączenie się do niego nic nieda.

Opublikowano

Miałem rację,takie połączenie nic nie daje.Nikita czy u Ciebie nie wstawiono jakiegoś dodatkowego zaworu sterującego od którego wyprowadzono czarne szybkozłącze jednoobwodowe?

Opublikowano

Panowie nie kombinujcie najprościej trzeba wymienić zawór pneumatyczny na identyczny wyglądem ale z innym tłoczkiem (o przeciwnej zasadzie działania) - różni się końcówka nr katalogowego sprawdźcie w katalogu np Pronara z instalacją jednoprzewodową.- Nie kupujcie na oko bo bo zawory do wersji jednoprzewodowej występowały w dwóch wersjach różniących się trochę gabarytami. Sprzedawca w sklepie będzie wiedział. ( a i jeszcze polecam wymianie końcówkę złącza pneumatycznego bo oryginalna raczej niezbyt pasuje..)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Miałem rację,takie połączenie nic nie daje.Nikita czy u Ciebie nie wstawiono jakiegoś dodatkowego zaworu sterującego od którego wyprowadzono czarne szybkozłącze jednoobwodowe?

Popatrzę ale AFAIR jest podpięte tak jak pisałem wyżej - pod czerwone gniazdo, wstawili trójnik i podpięli.

Dwuprzewodowej instalacji nie sprawdzałem bo nie mam do czego jej podpiąć a i tak nie będę jej nigdy używał.

Opublikowano

Mam mtz1025.3 w którym jest tylko układ hamulcowy dwuprzewodowy,czy można zainstalować w nim dodatkowo układ jednoprzewodowy.Jak to zrobić samemu i tanim kosztem.Proszę,pomóżcie!

Gotowe.Zawór zwany "kapusta",dwa trojniki, trzy przewody wysokociśniniowe plus własny montaż.Powstał system hamulcowy 2+1.Koszt 360 zł.

Opublikowano

Ja z ciekawości zobaczyłem jak jest w moim DF i okazało się ze jest tak jak henes, trójnik dany jakieś 30 cm przed czerwonym gniazdem 30cm przewodu i gniazdo do instalacji jednoprzewodowej i to wszystko w kwestii przeróbki ;)

Opublikowano

można poporosić zdjęcia tego co dołożyłeś i gdzie?

Zdjęć nie mogę chwilowo zrobić.Próbowałem zrobić tak jak jest u Ciebie,niestety hamulce nie działały.Rozwiązanie,które zastosowałem ,wyczytałem w internecie i zobaczyłem w NH u znajomego.Zastosowałem zawór hamowania przyczepy 45100100,który zawiesiłem pod kabiną z lewej strony w pobliżu zbiornika paliwa.Zasilanie zaworu(wyjście nr1) podłączyłem przewodem hydraulicznym i trójnikiem z nakrętką z trójnikiem z którego wyprowadzone jest zasilanie czerwonego złącza,z prawej strony ciągnika.Z wyjścia nr2 zaworu wyprowadziłem zaasilanie dodatkowego złącza czarnego na tył ciągnika.Wyjście nr4 zaworu połączyłem za pomocą przewodu hydraulicznego i trójnika z nakrętką z przewodem zasilającym żółte złącze ciągnika.Trójnik zamontowałem w miejscu zamontowania żółtego złącza.Wszystko dziła bez zarzutu.

Opublikowano

Panowie nie kombinujcie najprościej trzeba wymienić zawór pneumatyczny na identyczny wyglądem ale z innym tłoczkiem (o przeciwnej zasadzie działania) - różni się końcówka nr katalogowego sprawdźcie w katalogu np Pronara z instalacją jednoprzewodową.- Nie kupujcie na oko bo bo zawory do wersji jednoprzewodowej występowały w dwóch wersjach różniących się trochę gabarytami. Sprzedawca w sklepie będzie wiedział. ( a i jeszcze polecam wymianie końcówkę złącza pneumatycznego bo oryginalna raczej niezbyt pasuje..)

 

Pozdrawiam

ja nie grzebałem - tak to zamontował STAGROL Dobre Miasto - niby dealer pronara i mtzta.

 

Natomiast muszę dodać że zrobili to tak że owszem - jednoobwodowy układ działa ale chcieliśmy podpiąć przyczepę znajomego (pojawiają się u nas powoli z dwuobwodowymi układami) to lipa, poduszki pompuje, powietrze w zbiorniku jest jednak aby zahamować trzeba zdjąć przewód (żółte złącze bo na czarnym jest cały czas ciśnienie).

Chłopaki więc spierniczyli sprawę.

 

Jak nie patrzył zastanawiam się jak teraz doprowadzić to do ładu i składu. Tak aby działała poprawnie instalacja jednoobwodowa oraz dwuobwodowa. Koszty grają znaczenie gdyż mam drugi ciągnik tj Zetor 10145 z jednoobwodową instalacją i myślę tam dołożyć dwuobwodową. Wiem, że wielkiego sensu to nie ma bo na razie przyczep dwuobwodowych nie mam na podwórku ale myślę że to kwestia czasu. Fajnie jakby w obu było to podobnie rozwiązane, w obu jednoobwodowa instalacja działa prawidłowo.

 

Najprościej chyba zastosować rozwiązanie z tego wątka: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/24245-jak-zamontowa%C4%87-do-ursusa-c385-dwuobwodowy-uk%C5%82ad-pneumatyczny/

Tylko jaki tam zawór idzie jako niebieski kwadrat?

Opublikowano

powiedzmy że w tym roku chciałem kumpla przyczepą pojechać po nawozy i sprawdzając dwuobwodówkę wyszły jaja :(

Zacząłem szukać i jest temat w którym użytkownik "polszu" powiedział wiele. Teraz kminię jak dołożyć do obu ciągników poprawnie działające dwa obwody ;)

Opublikowano

Na targach w kielcach przyglądałem się jak to jest tak z grubsza rozwiązana instalacja 2+1 w belarusie.   Jest po prostu do jednego  dokręcony drugi zawór pneumatyczny, między nimi cięgiełko w kształcie odwróconej litery T i odpowiednie podłączenie.  

Opublikowano

Dołóż zawór z przyczepy, do istniejącej instalacji w ciągniku, zgodnie ze schematem z linka który załączyłeś i po kłopocie. Robiłem do masseya 1 i 2 obwodowe na zaworze z MTZ i wszystko ładnie działa.

Opublikowano

podpiąłem tymczasowo ten zawór i wciśnięcie hamulca uruchamia hamulce w przyczepie, puszczenie pedału hamulca luzuje hamulce w przyczepie. Poduszki puszczają przy około 5atm, ciągnik ma zawór ustawiony na 6atm.

Więc chyba działa. Zastanawiam się jak to będzie z odpięciem obu przewodów (urwanie dyszla), wtedy też powinny chyba zadziałać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v