Skocz do zawartości
arni251

Problem z przednim kołem,.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
arni251    5

Witam mam belarusa 820, dziś jadąc polem zablokowało mi przednie lewe koło, jakoś powoli dojechałem do domu odkręciłem ten dekielek na chyba 6 srub na klucz 12 i tam są dwa tryby, jeden idzie z osi a drugi wpada do całej tej przekładni od koła. Gdzieś mi z tamtąd uciekł olej i zaczęło już szlifować ten tryb co wychodzi z osi. I teraz nie wiem co było przyczyną blokowania koła, myyślę że zatarło sie jakieś łożysko ale gdzie one są i jakie??Jutro bede rozbierać całosc i coś muszę znaleść. Więc prosze o podpowiedzi od czego tam zacząć żeby nie rozbierać tego co nie trzeba. Dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Odkręć koło a potem pokrywą zwolnicy. Wtedy będziesz miał wszystko na górze i zobaczysz jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

zobacz, czy nie rozwalło co wałka atakującego w mechanizmie różnicowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

konopek00    0

u mnie sąsiada w mtz 1025 łozysko na ataku poszło:9 musiał wywalić całe tryby i wszystko nowe.nistety blokada mu poszła ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeżeli poszedł uszczelniacz na pionowym wałku w przekładni kątowej to myślę że syf poleciał do zwolnicy. Żeby wióry z kątowej dostały się do dyferencjału musiały by się rozlecieć dwa uszczelniacze na półośce a nawet wtedy było by to prawie niemożliwe.

 

Wygląda kolego na to że rzadko sprawdzasz stan płynów. Polecam robić to częściej.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    175
Napisano (edytowany)

Prawdopodobnie masz takie luzy na łożyskach, że zęby koła talerzowego nachodzą na zęby dolnej zębatki w zwolnicy.

- podnosisz przodek

-odkręcasz koło, odkręcasz błotnik z wąsem od wspomagania -będzie wygodniej

-odkręcasz dekiel zwolnicy, wyleci olej lub substancja olejopodobna, przyjrzyj się na stan zębów koła talerzowego i niestety trzeba wymiemić wszystkie łożyska

-odkręć 4 z 6 śrub przy przekładni kontowej, powinna opaść reszta zwolnicy

-odkręć 2 pozostałe, teraz tuleję z wałkiem pionowym trzeba wybić

w korpusie tulei przy zębatce są 2 śruby na śrubokręt trzeba je wykręcić, wybić ośkę z łożyskami, wymień łożyska, pozostałe w korpusie uszczelniacze wymień

-pozioma ośka jest zabezpieczona podobnie wkrętem z kontrą w korpusie, wykręć i wyciągnij oś z łożyskami, łożyska wymień, uszczelniacz w korpusie też. Przy składaniu zwróć uwagę na podkładki dystansowe. Drugie koło też do remontu. Warto sprawdzi też luzy na łożyskach wałka atakującego w dyferencjale (to ten dokręcany do wałka), też daje takie objawy.

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

Zrobiłem wszystko tak jak kolega wyżej powiedział i tak, puścił uszczelniacz i wyciekł olej z przekładni kątowe wtedy zatarło sie łożysko górne na wałku pionowym i przyblokowało wałek i tym samym hrupnęło pare zębów na trybie wałka poziomego i rachunek taki- wałek poziomy 125zł, dwa łożyska po 31zł, dwa uszczelniacze po 4zł i 5 litry oleju za 5 dych i cały dzień bawienia sie w smarach bezcenne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575
Napisano (edytowany)

Dwa dni temu wymieniałem oringi w zwrotnicach i kasowałem luz na jednym kole... faktycznie babranina w smarze jest bezcennym doświadczeniem he he.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×