Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

914 ma słoneczko i regulacji nie ma, przy pedale cięgłem możesz wyregulować skok jałowy i nic po za tym.

Opublikowano

A czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak wyregulować sprzęgło w C-385 tam jest na takich trzech łapkach i łożysko oporowe wciska przy pomocy 3 śrub i jak to prawidłowo wyregulować czy na tych dzwigienkach z tymi śrubami ma być jakiś luz czy go przy pomocy tych śrub na klucz 22 zlikwidować??

Opublikowano

Pablo 16

Masz starszy typ sprzęgła, tak jak piasłes z dzwigienkami.

Na kazdej z trzech dzwigienek, masz po jednej sróbe i nimi regulujesz. Musisz ustawic

między łbem sróby, a łozyskiem wyciskowym odległość 3mm, i git :)

 

pozdr

Opublikowano

Witam! Tak jak w temacie. Zalozylismy dzis nowa tarcze sprzeglowa (ursus 1014) bo stara sie slizgala i nie wysprzegla. Co moze byc nie tak? Prosze o jakas podpowiedz. Z gory dziekuje. Pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ustawiłeś tą tarcze na tych 3 śrubkach koło docisku?

Jak ma słoneczko to co chcesz ustawiać?

 

 

Krzywa tarcza - nowa, mało prawdopodobne chociaż nie wykluczone, a hamulec dobrze macie ustawiony?

Opublikowano

tarcza krzywa? jak widzial ze krzywa to po ch...j zakladal? nie moze byc krzywa tarcza, to jest plastelina ze sie moze tak latwo skrzywic. poza tym byla nowa. czy nie byla? rozmawialem ze swoimi mechanikami, mowia ze ewidentnie odwrotnie zalozona tarcza

Opublikowano (edytowane)

stara byla zalozona odwrotnie bo nity tarly o sruby mocujace kolo zamachowe nowa zalozylismy dobrze. Nie wiem czy byla prosta w rekach tego nie sprawdzisz a na walek zaden z nas nie wlozyl i d*pa jutro bedziemy rozjezdzac jeszcze raz. Tarcza zalozona nowa nie jestem tak glupi zeby rozjezdzac ciagnik i stara zamieniac na stara

Edytowane przez crvx40
Opublikowano

ja bym obstawiał skrecony wałek mielismy tak w 355 niby wszystko dobrze ale nie wysprzeglało i tka sie okazało ze wałek był lekko skrecony i sie tarcz przyblokowała. 3 mozliwaosci 1 tak jak pisza poprzednicy najprawdopodobniej zle załozona 2 krzywa tarcz( ale raczej tak krzywa to ona nie była zeby odrazu sie blokowała) i 3 skrecony wałek i ja bym to obstawiał jezeli jest dobrze załozona noo mozla i by dać 4 mozliwośc ze frez / wielowpust jest zle zrobiony i przez to tez mogła sie przyblokować

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A czasem przy składaniu jej nie skrzywiliście - tzn. lekko się zeszedł czy śrubami na siłę?

Opublikowano

Najpierw przed rozebraniem sprawdź czy wałek co ciągnie, popycha, łożysko nie jest pęknięty,na środku,czy dobrze łożysko dociska słoneczko.Jak już rozbierzesz to sprawdź co wałek sprzęgłowy ze skrzyni nie jest wyrobiony na końcu frezu.Jak na frezie będzie lekko wyrobiony to pod szlifuj szlifierką. Bo być może że jak jest trochę wyrobiony to tarcza stoi w jednym miejscu,nie przesuwa się, pod czas wysprzęglania i będzie taki efekt.

Opublikowano

dexterek tak byla zalozona odwrotnie i tak jezdilismy bo nikt go nie rozjezdzal bo nie bylo takiej potrzeby a kupilismy go rok temu. Rozjechalismy dzisiaj tarcza byla jajowata a na docisku byly progi tokarz zjecal progi nowa tarcza i wszystko jest ok. Temat uwazam za zamkniety

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to tak jak wcześniej pisałem z knociliście ją przy składaniu ciągnika, bo jak jest jajowata to musielibyście zauważyć, no chyba że składaliście go po ciemku. :lol:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A gdzie takie buble sprzedają, to tak ku przestrodze. :rolleyes:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v