Skocz do zawartości
paradoks

Problem z obrotomierzem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
paradoks    0

Witam.wszystko zaczęło się od momentu gdy 2 dni temu przy pracy zapaliła się kontrolka od ładownia jak się później okazało powodem był kabel(niebiesko-czerwony) który przetarł się o obudowę alternatora po naprawieniu tej usterki wszystko działało ok jednak później obrotomierz przestał działać porostu zaczyna skakać ale tylko przy wyższych obrotach motogodziny bije tylko ze wolno wszystkie pozostałe wskaźniki działają prawidłowo światła tez ok wszystko sprawdziłem nie wiem co mam robić bardzo proszę o wyrażenie swoich opinii i pomoc w tej sprawie. dodam ze ciągnik pronar 82 a 2004 rok

Edytowano przez paradoks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1409

w pronarach dane o predkosci obrotowej silnika bierze jakis czujnik ktory jest w alternatorze dane te pobiera z diody jak ci obrotomierz skacze to mozliwe ze ta dioda sie przepalila albo nadpalila na skutek zwarcia z masa albo poszedl jakis przekaznik ktory znajduje sie nad bezpiecznikami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, za takie posty od razu powinieneś bana dostać. To samo tyczy się postu użytkownika @Paatrykk5. Czujnikiem obrotów w tym ciągniku jest alternator. Nie ma tam żadnego dodatkowego układu. Sygnał nie jest pobierany z diody tylko z uzwojenia stojana przed mostkiem prostowniczym. Poza tym, dioda nie może się "nadpalić". Może mieć przerwę lub zwarcie (w zależności co spowodowało uszkodzenie). Najpierw należy doprowadzić do porządku ładownie. Naprawdopodobniej ślizga się pas, stąd wskazówka "skacze". Jeżeli napięcie ładowania jest w normie i cały układ sprawny, to przyczyny należy szukać w samym obrotomierzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paradoks    0

czujnik od obrotomierza?? pierwsze słyszę jak on wygląda gdzie się znajduje a przede wszystkim jak go sprawdzic bardziej podejrzewam ze to alternator daje za słaby impuls elektryczny

Edytowano przez paradoks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Alternator nie daje żadnego impulsu. Po prostu mierzona jest częstotliwość napięcia przemiennego generowanego przez alternator. Na wyjściu alternatora, do którego podłączony jest obrotomierz powinno występować napięcie przemienne około 8V. Oznacza to, że alternator jest sprawny i przyczyny należy szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paradoks    0

po przekręceniu kluczyka wskazówka letko się podnosi po odpaleniu nić nie reaguje a po naciskając gazu do oporu zaczyna skakać ale ale tylko do 1500 obrotów i pomyśleć ze od głupiego kabelka wszytko się popierdzieliło:( obrotomierz nie jest wymienialny<mogę się mylić> ja już coś to cała deska a to nie są tanie rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1409

kolego elektrotechnik ja za bardzo sie na elektryce nie znam i co dokladnie moze stac sie z dioda to nie wiem ale dzieki ze mnie poprawiles ale jednak tam obroty bierze z alternatora nie z kola zamachowego a moze jeszcze mi ktos powie czemu obrotomierz skacze jak sie wszystkie swiatla zapali spadekj napiecia czy cos innego ??

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to sobie przeczytaj moją sygnaturę, szczególnie punkt pierwszy. Co do "skakania" wskazówki, to poślizg pasa wywołuje takie objawy. Napisałem to w pierwszym moim poście, a Wam nawet nie chce się przeczytać tego tematu od początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paradoks    0

tylko ze pasek napięty do oporu możne ślizga dla tego ze trochę popękany jutro wymienię pasek ale wątpię aby to coś dało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paradoks    0

wymieniłem pasek i dalej to samo ale co ciekawe gdy włączę wszystkie swiatła to wskazówka skacze jak głupia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

też mam problem z ta instalacją.

zaczynając tak od początku:

-po przekręceniu kluczyka w położenie pierwsze wszystko wygląda poprawnie (wszystkie wskaźniki działają poprawnie, świeci się kontrolka ładowania, ciśnienia oleju, ciśnienia w układzie kierowniczym, obrotomierz lekko podnosi się w górę do wartości 0)

-po uruchomieniu silnika ładowanie dalej się pali, obrotomierz wariuje (przeważnie jednak skacze tak między 0-800 obr).

Problem przestaje być zauważalny po przekroczeniu 1000-1100 obr, tzn kontrolka ładowania gaśnie i obrotomierz działa poprawnie. Lecz gdy ponownie zmniejszę obroty silnika poniżej 1000obr , znowu zapala się kontrolka ładowania i obrotomierz znów szaleje.

-Druga sprawa to to że nawet przy gdy pracuje przy dużych obrotach silnika (najczęściej 1600-2000) po zapaleniu świateł (w masce i roboczych z tyłu ciągnika) obrotomierz ląduje na 0 lecz kontrolka ładowania się nie zapala. Niekiedy zauważalne jest taż przygasanie świateł.

Napięcie paska klinowego jak i jego stan jest w b.dobrym stanie.

 

@Elektrotechnik możesz powiedzieć czy mam szukać przyczyny problemu w alternatorze (alternator ma 1000w) i czy da się z tym uporać w domu czy jest konieczne oddanie go do elektryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najprawdopodobniej przyczyna leży w alternatorze, chociaż nie można wykluczyć samej instalacji. Należy posprawdzać wszystkie połączenia, oraz sam alternator zaczynając od pomiarów napięcia ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszosw    0

Podepne się pod temat.

Case cs

Musiałem po odpaleniu przegazować na ok 1400 do 1600 obr/min by kontrolka zgasła.

Na złomie kupiłem z audi disla alternator 120 Ah.

Teraz muszę przegazować do 900 1000 obr/ min ok. kontrolka gaśnie ( znaczna poprawa )pojawił się nowy problem skazówka skacze i niewychodzi poza 1500 obr/

min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boo45    2
Napisano (edytowany)

U mnie niestety ale również pojawił się problem z elektryką w pronar 82a. Gdy ciągnik jest na wysokich obrotach wszystko działa ok, natomiast gdy gwałtownie zdejmę nogę z gazu obrotościomierz idzie na 0, gasną światła, kontrolki na desce rozdzielczej. Odczepiłem kabelek od alternatora[idący pod obrotościomierz] i mimo tego gdy dodam gazu wskazówka obrotościomierza rusza się. Czyli zakładam że mam tu jakieś zwarcie. Bezpieczniki są ok, instalacja sprawdzona pobieżnie tez wygląda ok. Jutro za dnia będę wszystko po kolei rozbierał. Czy są jakieś szczególne miejsca, które mam sprawdzić dokładniej? Według schematu pierwszym podejrzanym pkt jest układ xmta15. Ale co i jak bedę zapewne wiedział jak wszystko rozbiorę. Jakby ktoś miał jakieś wskazówki będę wdzięczny.

Edytowano przez boo45

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×