Skocz do zawartości
paradoks

Problem z obrotomierzem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
paradoks    0

Witam.wszystko zaczęło się od momentu gdy 2 dni temu przy pracy zapaliła się kontrolka od ładownia jak się później okazało powodem był kabel(niebiesko-czerwony) który przetarł się o obudowę alternatora po naprawieniu tej usterki wszystko działało ok jednak później obrotomierz przestał działać porostu zaczyna skakać ale tylko przy wyższych obrotach motogodziny bije tylko ze wolno wszystkie pozostałe wskaźniki działają prawidłowo światła tez ok wszystko sprawdziłem nie wiem co mam robić bardzo proszę o wyrażenie swoich opinii i pomoc w tej sprawie. dodam ze ciągnik pronar 82 a 2004 rok

Edytowano przez paradoks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2189

w pronarach dane o predkosci obrotowej silnika bierze jakis czujnik ktory jest w alternatorze dane te pobiera z diody jak ci obrotomierz skacze to mozliwe ze ta dioda sie przepalila albo nadpalila na skutek zwarcia z masa albo poszedl jakis przekaznik ktory znajduje sie nad bezpiecznikami


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, za takie posty od razu powinieneś bana dostać. To samo tyczy się postu użytkownika @Paatrykk5. Czujnikiem obrotów w tym ciągniku jest alternator. Nie ma tam żadnego dodatkowego układu. Sygnał nie jest pobierany z diody tylko z uzwojenia stojana przed mostkiem prostowniczym. Poza tym, dioda nie może się "nadpalić". Może mieć przerwę lub zwarcie (w zależności co spowodowało uszkodzenie). Najpierw należy doprowadzić do porządku ładownie. Naprawdopodobniej ślizga się pas, stąd wskazówka "skacze". Jeżeli napięcie ładowania jest w normie i cały układ sprawny, to przyczyny należy szukać w samym obrotomierzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paradoks    0

czujnik od obrotomierza?? pierwsze słyszę jak on wygląda gdzie się znajduje a przede wszystkim jak go sprawdzic bardziej podejrzewam ze to alternator daje za słaby impuls elektryczny

Edytowano przez paradoks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Alternator nie daje żadnego impulsu. Po prostu mierzona jest częstotliwość napięcia przemiennego generowanego przez alternator. Na wyjściu alternatora, do którego podłączony jest obrotomierz powinno występować napięcie przemienne około 8V. Oznacza to, że alternator jest sprawny i przyczyny należy szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paradoks    0

po przekręceniu kluczyka wskazówka letko się podnosi po odpaleniu nić nie reaguje a po naciskając gazu do oporu zaczyna skakać ale ale tylko do 1500 obrotów i pomyśleć ze od głupiego kabelka wszytko się popierdzieliło:( obrotomierz nie jest wymienialny<mogę się mylić> ja już coś to cała deska a to nie są tanie rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2189

kolego elektrotechnik ja za bardzo sie na elektryce nie znam i co dokladnie moze stac sie z dioda to nie wiem ale dzieki ze mnie poprawiles ale jednak tam obroty bierze z alternatora nie z kola zamachowego a moze jeszcze mi ktos powie czemu obrotomierz skacze jak sie wszystkie swiatla zapali spadekj napiecia czy cos innego ??

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to sobie przeczytaj moją sygnaturę, szczególnie punkt pierwszy. Co do "skakania" wskazówki, to poślizg pasa wywołuje takie objawy. Napisałem to w pierwszym moim poście, a Wam nawet nie chce się przeczytać tego tematu od początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paradoks    0

tylko ze pasek napięty do oporu możne ślizga dla tego ze trochę popękany jutro wymienię pasek ale wątpię aby to coś dało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paradoks    0

wymieniłem pasek i dalej to samo ale co ciekawe gdy włączę wszystkie swiatła to wskazówka skacze jak głupia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

też mam problem z ta instalacją.

zaczynając tak od początku:

-po przekręceniu kluczyka w położenie pierwsze wszystko wygląda poprawnie (wszystkie wskaźniki działają poprawnie, świeci się kontrolka ładowania, ciśnienia oleju, ciśnienia w układzie kierowniczym, obrotomierz lekko podnosi się w górę do wartości 0)

-po uruchomieniu silnika ładowanie dalej się pali, obrotomierz wariuje (przeważnie jednak skacze tak między 0-800 obr).

Problem przestaje być zauważalny po przekroczeniu 1000-1100 obr, tzn kontrolka ładowania gaśnie i obrotomierz działa poprawnie. Lecz gdy ponownie zmniejszę obroty silnika poniżej 1000obr , znowu zapala się kontrolka ładowania i obrotomierz znów szaleje.

-Druga sprawa to to że nawet przy gdy pracuje przy dużych obrotach silnika (najczęściej 1600-2000) po zapaleniu świateł (w masce i roboczych z tyłu ciągnika) obrotomierz ląduje na 0 lecz kontrolka ładowania się nie zapala. Niekiedy zauważalne jest taż przygasanie świateł.

Napięcie paska klinowego jak i jego stan jest w b.dobrym stanie.

 

@Elektrotechnik możesz powiedzieć czy mam szukać przyczyny problemu w alternatorze (alternator ma 1000w) i czy da się z tym uporać w domu czy jest konieczne oddanie go do elektryka.


POWER IS BACK
POWER IS MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najprawdopodobniej przyczyna leży w alternatorze, chociaż nie można wykluczyć samej instalacji. Należy posprawdzać wszystkie połączenia, oraz sam alternator zaczynając od pomiarów napięcia ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszosw    0

Podepne się pod temat.

Case cs

Musiałem po odpaleniu przegazować na ok 1400 do 1600 obr/min by kontrolka zgasła.

Na złomie kupiłem z audi disla alternator 120 Ah.

Teraz muszę przegazować do 900 1000 obr/ min ok. kontrolka gaśnie ( znaczna poprawa )pojawił się nowy problem skazówka skacze i niewychodzi poza 1500 obr/

min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boo45    2
Napisano (edytowany)

U mnie niestety ale również pojawił się problem z elektryką w pronar 82a. Gdy ciągnik jest na wysokich obrotach wszystko działa ok, natomiast gdy gwałtownie zdejmę nogę z gazu obrotościomierz idzie na 0, gasną światła, kontrolki na desce rozdzielczej. Odczepiłem kabelek od alternatora[idący pod obrotościomierz] i mimo tego gdy dodam gazu wskazówka obrotościomierza rusza się. Czyli zakładam że mam tu jakieś zwarcie. Bezpieczniki są ok, instalacja sprawdzona pobieżnie tez wygląda ok. Jutro za dnia będę wszystko po kolei rozbierał. Czy są jakieś szczególne miejsca, które mam sprawdzić dokładniej? Według schematu pierwszym podejrzanym pkt jest układ xmta15. Ale co i jak bedę zapewne wiedział jak wszystko rozbiorę. Jakby ktoś miał jakieś wskazówki będę wdzięczny.

Edytowano przez boo45

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik551
      Witam cieknie mi gdzieś koło orbitrola pod kabiną gdy się olej rozgrzeje jak się dostać do orbitrola bo od spodu to rozdzielacz zasłania
    • Przez Rolnik551
      Da radę rozjechac ciągnik od tyłu muszę doiść do skrzyni a nie chce reduktora i wszystkiego rozbierać 
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , drodzy koledzy i koleżanki mam problem z Pronarem 82 SA ... mianowicie ostatnio podczas wykonywania podorywki coś się zchrzaniło z silnikiem , jechałem normalnie na prawie maksymalnych obrotach i było okej aż nagle na uwrociu zdjąłem nogę z gazu i zauważyłem że silnik nie pracuję tak jak powinien i co ok. 2-5 sekund puszcza chmurę niebieskiego dymu i tak jakby na mocy stracił ponieważ podczas ruszania z dwójki drogowej na żółwiu ma problem się na pusto zebrać . Ma przepracowane 4000 mtgh i wcześniej (tak od 2400 mtgh) stopniowo coraz to bardziej zaczynał kopcić na czarno jak ruska lokomotywa bez obciążenia ( na pusto pod lekką góreczkę ) . Miał ktoś kiedyś taką przygodę ze swoim mtz`tem ?
      Dodam że na postoju na bardzo wolnych obrotach co 5 minut tak jakby na chwilę nie pracował na wszystkich garach i po chwili wydaję dźwięk jakby ciągnął 20t i szaro siwy dym 
    • Przez Wicher1337
      Witam jakie są opinie Pronara 82tsa opowie mi ktoś wady i jego zalety??
    • Przez Wicher1337
      Witam jakie są opinie Pronara 82tsa opowie mi ktoś wady i jego zalety??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.