Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

najlepiej byś miał jakiś termomet i sprawdził temperaturę wody a jak będzie zegar pokazywał no i druga kwestia czy jeżeli pokazywał Ci w ciągniku że gotuje Ci się woda to faktycznie tak było tzn po odkręceniu korka od chłodnicy było widać? Czy gotuje Ci się ciągnik nawet na postoju jeśli tak to obstawiam zapowietrzanie się układu i powiększyłbym dziurę odpowietrznika w termostacie.

Opublikowano

Zegar na 100% działa założyłem jeszcze nową pompę wody (wcześniej nową chłodnicę i termostat) i dalej to samo. Dodam że silnik jest po generalnym remoncie i po nim zaczął mi się grzać. Pomóżcie co to może być?

Opublikowano

Czy stosujeciew tych ciągnikach korki do chłodnic takie jak powinny być, czy tylko dla ozdoby aby nie wpadło coś do chłodnicy, tzn czy macie szczelne korki tak żeby trzymały ciśnienie w układzie? ja od lat mam korek bez uszczelki i nie mam problemuz tym ze przewód pęknie czy chłodnica cieknie, czy coś trace przez to że nie mam ciśnienia w układzie chlodzenia, poza tym że teoretycznie niby ciągnik nie zagotuje sie do 120stC? chociaż to chyba nie ma znaczenia bo jak się zaczyna grzać to się grzeje i tak :D

Opublikowano

kolego @wilek161 czy na wolnych obrotach tez Ci się gotuje na postoju bo na to nie odpisałeś

ja po remoncie w swojej c330 tez tak miałem ze ciągnik był na dotarciu wszystko z chłodzeniem wcześniej ok a tu lipa bo podczas docierania patrze na zegar a tam na czerwonym polu (a zakładałem nowy podczas remontu)

po odkręceniu korka i zakręceniu go spowrotem po chwili temperatura była już ok aż do ponownego schłodzenia silnika też tak masz zauważyłeś coś takiego jak nie to spróbuj?

przyczyną był u mnie termostat a dokładnie jego odpowietrznik

i tak jak już pisałem na af rozwierciłem go i jest ok a termostat działa mi poprawnie otwiera się i zamyka

spróbuj powiększyć odpowietrznik i sprawdź sam termostat czy dobrze pracuje?

no albo masz głowice zakamienioną no bo w wężach chyba nic Ci nie pozostało nic więcej nie przychodzi mi na myśl skoro resztę nowe zakładałeś? sprawdź też czy gdy zaczyna temperatura wzrastać i dodasz gazu czy ściska Ci któryś z węży?

Opublikowano

czemu gościu sie czepiasz odpowietrznika

przecież napisal że bez termostatu też mu się grzeje

ciągle cytam odpowietrznik i odpowietrznik

napisz mu żeby zluzował korek i patrzył na temperature

ale to nie to bedzie

kanały w glowicy chyba juz nie drożne

roztwór łogu sodowego

4 % kolego i wypucowac

Opublikowano

piszę mu bo nie odp jak jest niech odp na pytania to wykluczę tą możliwość, o głowicy też pisałem że może być nie drożna, a co do termostatu to pytanie czy bez wkładał tulejki bo może być tak że układ zacznie mu świrować

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Kupiłem nową chłodnicę, nowy termostat i dalej to samo, grzeje się, wskazówka dochodzi do czerwonego pola i ani drgnie dalej. Możliwe, że to może być wina tylko zegara?

Jeżeli dochodzi do czerwonego pola i dalej nie idzie to możliwe że temperatura jest dobra.

tak zrobiłem i wskazówka na wrzątku doszła do połowy czerwonego pola. Do ilu prawidłowo powinna dojść?

Jeżeli podczas pracy dochodzi do początku czerwonego pola, a we wrzątku do połowy to można sądzić że przy pracy silnik ma 90-95°C czyli w normie. Zmierz termometrem podczas pracy i będzie wiadomo.

Opublikowano

Ale macie pomysły, powymyslali te durackie wynalazki jak wskaźniki temperatury jakby to nikt nei widział czy się gotuje czy nie w ciapku woda, płyny chłodzące itd, jesli ciapek po otwarciu korka ( ja mam wszystkie korki nie szczelne żeby nie powodowały ciśnienia przez co wiem ze nie peknei mi żaden szlauf czy chłodnica nei bedzie ciekła, a więc jesli ciapek łapie wysoką temperaturę na wodzie ale się nie gotuje, to można przypuszczać że jest to 90-95st C jest pewne ryzyko że woda gotuje się w silniku a po dojściu do chłodnicy przestaje, ale może by tak zalać ciapka na czas docierania płynem chłodzacym, zwykle płyn ma temperaturę wrzenia 108stC, bo jeśli ciapek łapie wysoką temperaturę a się nie grzeje, to widocznie tak paskudnie przebiega docieranie, chyba nie ma sensu nic rozbierać zalać płyn i polatać z 50mtg w lekkich pracach, jak ma być dobrze to temepratura powinna po tym czasie unormować się, jeśli będzie gożej to wiadomo że coś jest nie tak, a może jakiś płyn do oleju czy dodatek na docieranie silnika? np. sdf stosuje jakieś takie płyny, może jest cos w tym stylu na rynku?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Płyn nie ma temperatury wrzenia 108°C sam z siebie, tylko odpowiedni korek powoduje zwiększenie ciśnienia, a tym samym podniesienie punktu wrzenia do 108°C. Woda w takim układzie też wrze w tej temperaturze. Masz całkowitą rację, że jeżeli woda się nie gotuje to temperatura jest dobra. I jest mało istotne co w tym czasie pokazuje wskaźnik. One mają dużą tolerancję (nawet 10°C), więc nie należy im bezgranicznie ufać.

Opublikowano

Jeżeli objaw o którym pisze kolega wystapił po remoncie silnika to śmiem twierdzić że następuje przedmuch z komór sapalania do układu chłodzenia , co skutkuje wysoką temperaturą w układzie . Pokusiłbym się jeszcze o wyrzucenie termostatu i zaślepienie obudowy tak aby woda wędrowala tylko na dużym obiegu ............. no chyba że kolega źle termostat zamontował ........ i nie następuje pełne otwarcie.

Opublikowano

kolego @malorolny kolega pisał wcześniej że bez termostatu jeszcze gorzej więc tu musi zmierzyć temperaturę najlepiej innym wskaźnikiem termometr i wtedy szukać przyczyny już chyba tylko w głowicy (zakładając że sprawdził termostat że dobrze się otwiera) lub po prostu tak jak koledzy piszą jeśli na do tarciu to może c330 mieć podwyższoną temperaturę. Ile kolego @wilek161 zrobiłeś mtg od czas u remontu?

Opublikowano

No tak , jak nie zaślepi sie obudowy to bez termostatu jest jeszcze gorzej ............. to że ciagnik jest na dotarciu nie ma nic do rzeczy ......... temperatura moze by c lekko podniesiona no ale nie o tyle .......... teraz jest wszystko tak spasowane że praktycznie nie wymaga docierania ....... niestety to nie tamte czasy ...........

Opublikowano

ja miałem wyżucony termostat z c 330

i nie miałem żadnych tulejek i zaślepek

i temperatury nie łapał kto wie jakiej

nic sie nie gotowało nie wrzało

układ mam szczelny

bo jak zaleje wiosna to do zimy bez dolewki chodzi

i jakoś nie chce mi sie wierzyć że jak wyżucisz termostat to nagle bedzie tylko duży obieg a w silniku bedzie woda kisła i sie grzła bóg wie do jakiej temperatury

durnota nie prawda

jak układ nie jest zakamieniony to sama temperatura wody wymusza rotacje jak w CO

Opublikowano

Tak , temperatura wody wymusza obieg , tylko zapomniałeś powiedzieć że aby to nastapiło musi być różnica poziomów ........ tzn odbiornik ciepła wyżej niż dawca ..........

Opublikowano

zgadzam się ale nie chodzi mi o temperaturę tylko o różnicę w obiegu cieczy przy braku termostatu a jaka przy otwartym termostacie?

 

co niektórzy piszą ze im układ świruje jak brak jest termostatu wiec dlatego pytam o różnicę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v