lukano

Termostat w Ursusie C360

Polecane posty

Roki212    1817

jak masz termostat to wtedy woda czy płyn ma mały obieg do póki sie sie nagrzeje krązy wewnątrz silnika, w miarę rozgrzewania otwiera sie i wtedy masz juz duży obieg i nastepuje wymiana z chłodnicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

więc pytam jaka jest różnica w dużym obiegu a jak jest w przypadku gdybym wyjął całkiem termostat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

między dużym obiegiem a tym jak wyjmiesz nie bedzie różnicy bo ciągle bedziesz miał wtedy duzy obieg to chyba logiczne... a jak bedzie sie zachowywał to sam sie przekonasz jak go wyjmisz, jednym sie grzeje innym jest ok, a jeszcze innym jest niedogrzany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

tzn ze po wyjęciu termostatu może bardziej się grzać niż z termostatem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

koledzy z forum pisali kiedys że było pare takich przypadków że bardziej sie grzał, ale jak mówiłem jak wyjmiesz to sie przekonasz co bedzie sie działo, w czasie pracy bedziesz widział jaka jest temp sielnika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

po całkowitym wyjęciu niby jest pełny obieg ale ciecz nie krąży prawidłową drogą- jesli usuwamy termostat dobrze jest wstawić tulekję z otworem wtedy zapewni pełny obieg

 

-ps ja mam deko powiekszony odstęp grzybka - i ciagnik prawidłowo działa niema efektu niedogrzania a zalezy mi na wiekszym obiegu zwłaszcza przy pracy polowej -początek -napewno dogrzany silnik jest efektywniejszy - mozna też zastosować śmigło z 4 łopatami-ja mam 2 i tez sie zastanawiam na wymianę na czas cięzkich prac lepsze chłodzenie nawiew na chłodnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

ale w jaki sposób może się bardziej grzać? Przecież jak go wyjmę to jest to samo jakby był zawsze otwarty duży obieg. Więc nie ma takiej możliwości żeby bardziej się grzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

wymień kolego pompę pewnie daje zły obieg albo trzeba przedmuchać chłodnicę - albo chłodnica przytkana zakamieniona -pomijam sprawę ciśnienia oleju jest prawidłowy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

nie wiem chyba może skoro ktoś pisał ze jemu sie grzał, właśnie kolega wcześniej napisał ze trzeba wstawić rurki kawałek zapomniałem wczesniej dodac aby był pełny obieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

w takim razie z otwartym termostatem układ też świruje? Chyba w fabryce taką usterkę usunęli by.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

z otwartym termoststem nie świruje jak masz czysta chłodnicę i sprawną pompę, świruje niektórym po wyjęciu jego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

jak wyjmiesz termostat i masz pustą obudowe trmoststu wtedy w tym miejscu woda zakręca i wraca do chłodnicy, nie ma pełnej mymiany z wnetrzem silnika, a własnie jak wstawisz rurke wtedy obieg jest pełny bo woda krązy wewnątrz silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

świruje chyba tylko tym co mają zakamienioną chłodnicę albo zużytą pompę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

ale jak jest otwarty termostat to jest to samo jakby go tam wcale nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

lepiej powiedz co Ci tam nie pasi w Twoim tym termostacie, ale termostat jest wsadzony w taki kawałek plastyku i jak jest otwarty woda inaczej przepływa niz jak by go nie było po to własnie jest ta rurka potrzebna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

no powinna być tam taka tulejka plastykowa wsadzasz w nią termostat i zakładasz do obudowy termoststu, w katalogu masz pokazane jako pierścień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

lepiej już nic nie kombinować tylko mechanicznie uszkodzić termostat i obieg wtedy pełny-nie jest prawdą jak go usuniemy że wtedy jest FULL obieg--nie prawda -płyn owaszem miesza się ale nie tak jak potrzeba

ps ja mam szczelinę ok 1 mmm i tak potrzebuję - w zimie nie pracuje ciagnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Roki u mnie jest całościowy termostat nowy bez tego czegoś. Czy sama obudowa, czy tulejka(u mnie była z puszki po piwie) nie grzał się, ale był troszkę nie dogrzany. elektrotech, zobacz na PW. :P


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek232    0

Moja C-330M chodzi już 15 lat bez termostatu i jakoś nic się nie dzieje, a został wymontowany ponieważ ojciec dużo jeździł w zimie i przy bardzo dużych mrozach zanim termostat puścił obieg to już przyłapało wodę w chłodnicy. Teraz cały czas mam na płynie i również jest bez termostatu. wiele osób w mojej okolicy ma wymontowane termostaty i silniki bez żadnego remontu chodzą im po 20 lat, tak więc na pewno bez termostatu silnik ci szybko nie padnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

ja pisałem jak jest w 330, w 360 może być inaczej i nie pamietam jak powinno tam być, masz katalog tam jest napewno pokazane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak, tylko jak wiemy silnik najlepiej pracuje przy temperaturach rzędu 90-100*C. Ekonomiczne spalanie, lepkość oleju i dobry luz między poszczególnymi elementami. :P


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj