Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem nie dawno zauważyłem że z odmy w ciężkiej pracy leci taki dymek ale to raczej normalne, ale wczoraj zrobiłem moim MTZ 90 km można powiedzieć że prawie na maxa obrotach ale leciał na pusto bo jechałem po przyczepę i po powrocie zauważyłem że z odmy dmucha również olej bo obryzgał mi silnik po tej podróży wydmuchnął około 2 litry oleju, co sie stało i jak to naprawić???

Opublikowano

Gdyby leciała ropa do silnika to oleju by przybyło a nie ubyło i to dwa litry, poza tym olej miesza się z ropą a nie osiada na dnie tym bardziej przy pracującym silniku. Kompresja ucieka ci pod tłoki i to wygląda na to że dużo. Możliwe że przytarły lub pękły pierścienie. Jeśli masz możliwość to sprawdz kompresję na cylindrach.

Opublikowano

pompa na pewno nie bo jest po regeneracji + nowe wtryski. Możliwe że to te pierścienie bo jak było zimno to długo kręcił żeby odpalić jak było nawet koło +5 a sa nowe aku i rozrusznik szybko obrotowy, ale jak pierscienie to czemu nie kopci i jak dotąd to oleju nie ubywało. Zastanawiam sie czy głowica może mieć duży wpływ na to co sie stało może sa nadpalone gniazda?? Ciśnienie oleju w silniku trzyma się tak od 4 do 5 no to moim zdaniem ładnie. Czekam na dalsze porady i dziękuje.

Opublikowano

przegoniłeś go na pełnych obrotach to może dlatego bo przecież normalnie w pracy to on tak nie dostaje po D

zobaczysz czy w polu będzie tak samo i dopiero zdecydujesz ale też bym pierścienie obstawiał

Opublikowano

No aż tak mocno w kite nie dostawał normalnie tak jak sie jedzie po szosie 45 km w 1,5 godziny , no zobaczę jak bedzie tak dalej robił to dostanie nowe pierścionki i sie zobaczy co z ą głowicą. Silnik prawdopodobnie ma przejechane 1700Mt to czy juz mogły sie zużyć pierścienie??

Opublikowano

No ja o niego dbam wymiany itp wszystko jest robione na czas ale mam go dopiero rok jestem jego II właścicielem i od tego roku ciągle coś w nim dłubie, albo poprzedni właściciel nie dbał albo naprawdę jakiś wadliwy jest,po żniwach siadły mi satelity kupiłem nowe, pompa hydrauliczna -nowa, reduktor siłowy-nowy, siłownik podnośnika- nowy pompa po regeneracji i wtryskiwacze-nowe i parę drobiazgów dobrze że części do MTZ sa mało wiele tanie :)

Opublikowano

wcześniej  nie dmuchało z odmy mam już pompę wtryskową po regeneracji olej wymieniony nadal dmucha, chyba że jeszcze pozostałośc ropy w obiegu ale mi sie wydaje że coś się zejbało może pompa olejowa? ale od czego jest nowa na zimnym 4 at na gorącym 0,5 at a było 2,5

Opublikowano

Jeśli 0.5 na gorącym no to olej może być rozrzedzony. Woda by ci wyparowała z oleju, ropa nie musi. Ale zepsucie pompy olejowej nie powodowałoby plucia przez odmę. Olej jeżeli jest rozrzedzony, to przedostaje się przez ten filtr odmy i skapuje na dekiel. Wiatr go rozwiewa i masz obryzgane. Chyba, że daje jakieś ciśnienie odma.

Opublikowano

u mnie było tak ze filterek od chłodnicy oleju sie zatkał i gotował olej dym leciał przez odme wystraszyłem sie ze go zatarłem o dziwo jak zagotował olej w silniku cisnienie miał 2,5 atm tak wiec nie wiedziałem co do konca sie stało łapie za rurki od chłodnicy górna letnia a na dole zimna i znalazłem przyczyne dymu z odmy. Tak zapytam ten filterek myje sie ropa przy kazdej zmianie oleju czy zostawia sie go w spokoju, ja kupiłem nowy juz dla swietego spokoju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v