Skocz do zawartości
sztrauser

w MTZ 82 dma dmucha i pluje olejem

Polecane posty

sztrauser    0

Witam mam taki problem nie dawno zauważyłem że z odmy w ciężkiej pracy leci taki dymek ale to raczej normalne, ale wczoraj zrobiłem moim MTZ 90 km można powiedzieć że prawie na maxa obrotach ale leciał na pusto bo jechałem po przyczepę i po powrocie zauważyłem że z odmy dmucha również olej bo obryzgał mi silnik po tej podróży wydmuchnął około 2 litry oleju, co sie stało i jak to naprawić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

Prawdopodobniez poszly pierscienie lub pompa paliwowa poszla i daje rope do silnika aon ja wywala z olejem tylko ze ropa jest lzejsza i moze byc tak ze jak zassie ja to i olej wypcha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Gdyby leciała ropa do silnika to oleju by przybyło a nie ubyło i to dwa litry, poza tym olej miesza się z ropą a nie osiada na dnie tym bardziej przy pracującym silniku. Kompresja ucieka ci pod tłoki i to wygląda na to że dużo. Możliwe że przytarły lub pękły pierścienie. Jeśli masz możliwość to sprawdz kompresję na cylindrach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yahooo777    698

Na bank pierścienie obstawiam


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

pompa na pewno nie bo jest po regeneracji + nowe wtryski. Możliwe że to te pierścienie bo jak było zimno to długo kręcił żeby odpalić jak było nawet koło +5 a sa nowe aku i rozrusznik szybko obrotowy, ale jak pierscienie to czemu nie kopci i jak dotąd to oleju nie ubywało. Zastanawiam sie czy głowica może mieć duży wpływ na to co sie stało może sa nadpalone gniazda?? Ciśnienie oleju w silniku trzyma się tak od 4 do 5 no to moim zdaniem ładnie. Czekam na dalsze porady i dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

przegoniłeś go na pełnych obrotach to może dlatego bo przecież normalnie w pracy to on tak nie dostaje po D

zobaczysz czy w polu będzie tak samo i dopiero zdecydujesz ale też bym pierścienie obstawiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

No aż tak mocno w kite nie dostawał normalnie tak jak sie jedzie po szosie 45 km w 1,5 godziny , no zobaczę jak bedzie tak dalej robił to dostanie nowe pierścionki i sie zobaczy co z ą głowicą. Silnik prawdopodobnie ma przejechane 1700Mt to czy juz mogły sie zużyć pierścienie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Mógł nie mógł, zależy jak go eksploatowałeś, zmieniałeś oleje itp, mógł Ci sie popaść też feler jakiś


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

No ja o niego dbam wymiany itp wszystko jest robione na czas ale mam go dopiero rok jestem jego II właścicielem i od tego roku ciągle coś w nim dłubie, albo poprzedni właściciel nie dbał albo naprawdę jakiś wadliwy jest,po żniwach siadły mi satelity kupiłem nowe, pompa hydrauliczna -nowa, reduktor siłowy-nowy, siłownik podnośnika- nowy pompa po regeneracji i wtryskiwacze-nowe i parę drobiazgów dobrze że części do MTZ sa mało wiele tanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Mój mtz kręci się na 2600 obrotów, jeżdżę dużo po drogach i nigdy z odmy nie puścił oleju. To coś innego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

No raczej stawiam na pierścienie i mam nadzieje że tylko to, jak rozbiorę to zobaczę jak tam te gniazda w głowicy wyglądają bo to jeszcze mnie nie pokoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    359

Problem mtz dymi na bialo z odmy zalozylem tylko inna pompe wtryskowa cisnienie mialem 2.5 na rozgrzanym teraz jest 0.8 na max obr co sie stalo slinik nie przegrzany nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    26

Zajrzyj jak ten olej wygląda.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    19

Ja tak miałem to pompa poszła. Bagnet śmierdział ropą i ole był bardzo rzadki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    359

wcześniej  nie dmuchało z odmy mam już pompę wtryskową po regeneracji olej wymieniony nadal dmucha, chyba że jeszcze pozostałośc ropy w obiegu ale mi sie wydaje że coś się zejbało może pompa olejowa? ale od czego jest nowa na zimnym 4 at na gorącym 0,5 at a było 2,5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    26

Jeśli 0.5 na gorącym no to olej może być rozrzedzony. Woda by ci wyparowała z oleju, ropa nie musi. Ale zepsucie pompy olejowej nie powodowałoby plucia przez odmę. Olej jeżeli jest rozrzedzony, to przedostaje się przez ten filtr odmy i skapuje na dekiel. Wiatr go rozwiewa i masz obryzgane. Chyba, że daje jakieś ciśnienie odma.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    359

już wiem co może być jak miałem prze4stawiony rozrząd z powodu ukręconego wałka pompy wtryskowej kopcił mi na biało nie przepalał i wypalił gniazda zaworowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    26

U. Aż tak?


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Co to może być ze z odmy nic nie leci dymem ani olejem a z tłumika olejem wali i oleju ubywa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

u mnie było tak ze filterek od chłodnicy oleju sie zatkał i gotował olej dym leciał przez odme wystraszyłem sie ze go zatarłem o dziwo jak zagotował olej w silniku cisnienie miał 2,5 atm tak wiec nie wiedziałem co do konca sie stało łapie za rurki od chłodnicy górna letnia a na dole zimna i znalazłem przyczyne dymu z odmy. Tak zapytam ten filterek myje sie ropa przy kazdej zmianie oleju czy zostawia sie go w spokoju, ja kupiłem nowy juz dla swietego spokoju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×