Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy rozbierał ktoś przedni napęd i wymieniał uszczelniacze lub ma ktoś jakiś schemat napędu mam most stożkowy olej cieknie mi z tych amortyzatorów i muszę to koniecznie zrobić

 

czy uszczelniał ktoś przedni napęd pisać

Opublikowano

racja a teraz takie pytanie jak ta tuleje ściągnąć trzeba otworzyć u góry ten dekielek ? bo chce uszczelniacz na ośce wymienić i nie wiem jak za bardzo a zwolnice już zrzuciłem i tak podejrzewam ze trochę oleju z mostu przesączyło sie do zwolnicy i przez to mi tak lało z góry dzięki a a może ktoś zrobić zdjęcie gdzie to ma być ten otwór bo za bardzo nie wiem a wole być pewny zanim coś zrobię głupiego i drogiego

Opublikowano (edytowane)

Tu masz przekrój przedniego most

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72019-zwolnica-przednia-mtz-82/?hl=%2Bzwolnica&do=findComment&comment=1382918

 

Post nr. 63 zdjęcie otworu w tulei zwrotnicy

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/40410-jak-i-czym-jest-smarowania-zwrotnica-w-mtz-82/page-4

 

A tu rysunek

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

Żeby wymienić uszczelniacz na poziomej i pionowej półosi musisz odkręcić pokrywkę, odkręcić 6 śrub trzymających tuleję zwrotnicy, jeden robaczek blokujący łożyska półosi poziomej.  Rozbieranie czysto intuicyjne nie trzeba instrukcji.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ja bym nie ruszał żadnych uszczelniaczy. W niemal 100% za wycieki oleju ze zwrotnicy odpowiada brak tego otworu. Zrobić go, uzupełnić oleje w przekładniach i obserwować ich poziom. 

Oczywiście od razu wykonać otwory pod kalamitki albo przynajmniej porządnie nasmarować tuleje w górnej części.

Opublikowano

Chce wymienić uszczelniacze w przekładni kątowej bo podejrzewa że przepuszcza do zwolnicy. pewnie ubyło w niej oleju.

lepiej zrobić to od razu niż za miesiąc obudzić się z wyrąbanymi zębatkami na wałkach. To nie wiele roboty.

Opublikowano

Panowie teraz tak ,siedziałem i głowiłem się nad tymi dziurami i stwierdziłem ze ich nie będę robił bo było dobrze do teraz przez 12 lat nic nie lało ale wpadłem na pomysł z zaworkami ciśnieniowymi które by to ciśnienie nadmierne odprowadzały. bo wtedy nie musiał bym smarować tych tulei bo by to olej robił i teraz głowie się jakie zaworki zamontować aby :

1.smarowało te zwrotnice

2. Jakie maks cienienie wytrzymują oringi , uszczelniacze a dziury na  zaworki takie myślałem wywierci gdzieś wyżej jak korek oleju

I pytanie takie czy ma sens wgl takie coś robić i czy jak bym zamontował te zaworki ciśnieniowe to podczas ich otwierania może się lać olej chociaż że są  wyżej jak stan oleju?

Opublikowano

Nie przekombinujesz. W całej zwolnicy w czasie jazdy poniewiera się olej i gdzie byś dziury nie zrobił to będzie nią waliło olejem. Tylko to jedno miejsce za łożyskiem jest spokojne i tylko tamtędy wydostanie się ono na zewnątrz bez oleju. Nie ma wiele roboty. Przy okazji wywalisz otwory na kalamitki bo inaczej łapie zwolnicę z czasem. ja mam je zrobione na samej górze obudowy na zgrubieniu. Smaruje dosłownie dwa razy w roku i nie ma grama oleju na obudowie.

 

Opublikowano

A u mnie i tak się lało mimo obecności "tego" otworu i nowych tulei, co ciekawe na starych z luzami nie lało się. Definitywnie rozwiązałem to, montując odpowietrzenie w postaci 1m wężyka silikonowego. Wężyk zawinięty w dół, żeby syfu nie łapał i tyle.

post-6498-0-17147000-1424030788_thumb.jpg

Opublikowano

Na razie stwierdziłem ze zamontuje po staremu bo traktor to tylko mi do ciężkich robót polowych potrzebny a tak to 60 tka daje rade z reszta.  Wymienię uszczelniacze i do kiedy wytrzymają to wytrzymają ale jak puszcza to zamontuje te wyżej wspomniane zaworki ciśnieniowe może się ten patent sprawdzi kto wie   i na bank jak to zrobię napisze mniej więcej na forum jak to działa i wgl na razie robię według oryginału dzięki panowie za pomoc w tej sprawie

Opublikowano (edytowane)

ta tuleje to trzeba wybić z legowiska czy ona ma sama spaść ? pukam młotkiem to do okola sie kreci tak z 2 cm w jedna i druga stronę  bo cholera rozebrałem tam kopułkę i patrze sucho tylko smar chwała panu ze ojciec przewidział co może się stać i nawalił smaru bo tak to zęby by poleciały a o tego robaczka to ci chodzi o ta mała srubke zaraz pod zebatka ? bo prubuje ja wykrecic ale co z tego jak korpus ja trzuma i nie da rady jej wykrecic

 

Edytowane przez kukum
Opublikowano

Zapytam przy okazji kolegów może ktoś ma stare albo zna wymiary koła talerzowego zwolnicy tego głębokiego i ataku? Dobrym olejem jest venol gl 5 tylko temperatur nie pamiętam dokładnie albo dla szukających szybkiego ratunku półpłynny smar epx 00 do przekładni.

Opublikowano (edytowane)

Koło  duże przedniej zwolnicy średnica mierzona po największym obwodzie 290 mm, ilość zębów 58.

Małe koło stożkowe średnica mierzona po największym obwodzie około 75 mm. Ciężko je zmierzyć w zwolnicy, ilość zębów 12.

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v