Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie prawdopodobnie będzie się on nadawał do naprawy. Ale kumpel ma 2 MTZ i przy jednym działa a przy drugim nie. I jest spora różnica, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca.

Opublikowano

Jeżeli umie się dobrze operować gazem w mtz to biegi zmienia się zgrzytu nie używając sprzęgła ;) Stopień "mistrzowski" trzeba posiadać z 8 na 9 , ale to wszystko kwestia praktyki i wyczucia.

Opublikowano

Nie stopień mistrzowski tylko poćwiczyć.

A sam hamulec tarczy sprzęgłowej przydaje się tylko przy pierwszym wbiciu biegu, wcześniej zatrzymuje tarczę sprzęgłową. Przy zmianach biegów w czasie jazdy wyrównuje się prędkośę zębatek czy sprzęgieł kłowych biegów który chce się wbić.

Opublikowano

własnie hamulec skrzyni tylko ruszając z biegu jałowego się przyda, ale jak wduszę sprzęgło i poczekam z 5 sekund skrzynia się zatrzyma, wydaje mi się że na epx 000 skrzynia się wychamowuje lepiej, a z 8 na 9 żółw spróbujcie  z podwójnym sprzęgłem kurde muszę to nagrać 

dt 75 miał też hamulec skrzyni 

Opublikowano

Nie ma problemu  zmienić z 8 na 9 tylko trzeba na puszczonym sprzęgle odczekać aż silnik spadnie do  wolnych obrotów i wtedy wbić 9.

Gorzej jak pod obciążeniem trzeba z 8 zając na 9 żółw he he. Nie wiadomo czy przegazować bo redukujesz na reduktorze czy tylko dwa sprzęgła bo na głównej bieg wyżej. 

Opublikowano (edytowane)

Mialem na miarce po lewej stronie max stan oleju w skrzyni dzisiaj spuszczam korkiem obok skrzynki rozdzielczej od przedniego napedu i wylecialo moze z 15 litrow . Tyle ma byc czy co za czort?dodam jeszcze ze stoi przodem troche w gore .

Edytowane przez robi57362
Opublikowano

Gesty jakos zbytnio nie jest a pochylosc jest dosyc spora napewno kilka procent . Jak naprawie skezynke to spuszcze reszte i zaleje nowym . Tylko jakim ? Wiem sporo bylo napisane w tym temacie ale jedni zalewaja superolem a inni nawet smarem z olejem zeby gestszy byl. Ten co mam zalany to pewnie superol bo poprzedni wlasciciel twierdzil ze caly ciagnik chodzi na superolu. I jak dla mnie zle nie bylo

Opublikowano

Przeczytaj caly temat to sie dowiesz

przeczytałem i wiem tyle że ludzie katują własne maszyny jeżdząc bez oleju a ładowanie mieszanin smaru z olejem do skrzyni  to porażka 

 

Biegi bez zgrzytu tak jak jeden z kolegów pisał to wyczucie . Wystarczy  porobić kilka godz. bez stanu oleju i można zapomnieć o cichej

 

pracy skrzyni jak i mostu oraz łatwym operowaniu biegami  i gęsty olej  nic niepomoże

Opublikowano

Ale po co do skrzyni gęsty olej? W zimie rozchlapie breję po ściankach i pozbawiona będzie smarowania aż może się rozgrzeje i spłynie.

Mieszanina lub samym smarem i dopuszcza to instrukcja można nabić podporę wału przedniego mostu i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v