Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam regulował ktoś drugi stopień wom w proximie 8441 podobno pisal ktos ze nie ma srob od regulacji przez okienko dziś rozebrałem i na szczęście były takie jest regulacja na pierwszy i drugi stopień jak w c360.

Wie ktoś może czy wychodziły różne wersje ze jedne miały na drugi stopień sruby a inne nie?

pytam jako ciekawostkę 

Opublikowano

Cześć, przekopałem cały wątek ale mimo wszystko zapytam - Zetor 5211- czy łożysko oporowe ma się kręcić razem z łopatkami czy łopatki mają być w minimalnej odległości od łożyska a samo łożysko ma się nie kręcić?

W instrukcji napraw i instrukcji obsługi jak byk jest napisane,że łożysko ma się obracać, a trzech mechaników twierdzi że łożysko ma się nie obracać 

Opublikowano
Dnia 11.11.2023 o 13:31, daro189 napisał:

Cześć, przekopałem cały wątek ale mimo wszystko zapytam - Zetor 5211- czy łożysko oporowe ma się kręcić razem z łopatkami czy łopatki mają być w minimalnej odległości od łożyska a samo łożysko ma się nie kręcić?

W instrukcji napraw i instrukcji obsługi jak byk jest napisane,że łożysko ma się obracać, a trzech mechaników twierdzi że łożysko ma się nie obracać 

Ma nie stykać się z łapkami , tam jest hydrauliczne sterowanie , somoregulujące . Aczkolwiek trzeba wyregulować łapki i siłownik wg instrukcji 

Opublikowano

gdy ustawisz odleglosci wedlug instrukcji -to nie bedzie dzialac, raz ta zrobiem i potem  przez okienko musialem podciagac.tu troche luzu,tam wyrobione , nowe czesci wymiarow fabrycznych nie trzymaja..

Opublikowano

Mam problem ze sprzęgłem w zetorze 7211.

Zostały wymienione tarcze, łapki, śruby, sprężyny łapek oraz wałki sprzęglowe, wysprzęglik oraz przewód pompka wysprzęglik. 

Wszystko wyregulowane według instrukcji.

Po wciśnieciu sprzęgła cieżko wbić bieg ale podczas jazdy już nie ma problemów. Na postoju gdy chcę wbić bieg zgrzyta wystarczy że załącze dodatkowo sprzęgło wom i wbijam bez zgrzytu. Sprzęgło bierze bardzo nisko.

Ktoś wie jaki powinien być skok łopatek 1 stopnia bo wydaje mi się że za malo wciskane są łapki.

A może pompka daje słabe ciśnienie i nie ma siły dobrze wycisnąć wysprzęglika?

A jest możliwość aby wałek 2 stopnia zabierał wałek 1 stopnia?

Za pomoc wielkie dzięki.

Opublikowano

Fachowcy, pedał sprzęgła w 7711 ciężko pracuje, wciśniesz do końca to trzeba mu pomóc wrócić do pierwotnej pozycji. Coś mi się tam przyciera, pompka pada,ktoś coś podpowie?

Opublikowano

Sprężyna pękła odciągająca pedał ,albo zatarł się sworzeń..co ma pompka do tego nic.

Opublikowano

Witam

Mam problem ze sprzęgłem w zetorze 7211. W zeszłym roku pracując w polu zakleszczyła mi się skrzynia biegów było już ciemno więc żeby nie dłubać po ciemku w polu wyłączyłem przeniesienie napędu na tylny most za pomocą dźwigni żółw N zając (bliźniacza dźwignia do tej od wyłączania WOM odpaliłem silnik na sprzęgle aby nie załączać skrzyni i tak ściągnęliśmy go do garażu około 180 m. Musiałem mieć odpalony silnik bo inaczej bym nim nie skręcił. Od tego momentu przy ruszaniu na wstecznym lub do przodu ciągnik podszarpuje, nie ma półsprzęgła tylko podszarpywanie a takto zmiana potem na wyższe biegi bez problemów. Problem nasilał się przy rozgrzaniu.  Rozjechaliśmy ciągnik tarcza jeszcze ok ale poszła nowa, nowe łopatki sprężyna dociskowa, kapturki, kołki łożysko oporowe. Wszystko ustawiliśmy książkowo ciągnik wysprzęgla poprawnie ale nadal podszarpuje przy ruszaniu, może ciut mniej ale szarpie. Co to może być ? Pomysły się skończyły.... Miał ktoś podobnie ? Prośba o pomoc

Opublikowano

Mozecie jeszcze sprawdzić przez otwór czy lopatki równo przylegają do łożyska przy lekkim naciśnięciu. Ewentualnie doregulowac. 

Mogliście mieć pecha i krzywą tarczę założyć, ale obstawiam że sprzęgło dostało temperatury i i coś się odkrztalcilo

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, ZYLA napisał:

Mozecie jeszcze sprawdzić przez otwór czy lopatki równo przylegają do łożyska przy lekkim naciśnięciu. Ewentualnie doregulowac. 

Mogliście mieć pecha i krzywą tarczę założyć, ale obstawiam że sprzęgło dostało temperatury i i coś się odkrztalcilo

Jak się odkształciło to koło i docisk do tokarza ?  Bardziej obstawiam docisk bo koło zamachowe jakby się odkształciło to by straszne bicie było czuć. No chyba że przylgnia ma jakieś nierówności 

Edytowane przez Krzysiukov
Opublikowano
W dniu 29.12.2023 o 19:58, Rolcpec napisał(a):

Mam problem ze sprzęgłem w zetorze 7211.

Zostały wymienione tarcze, łapki, śruby, sprężyny łapek oraz wałki sprzęglowe, wysprzęglik oraz przewód pompka wysprzęglik. 

Wszystko wyregulowane według instrukcji.

Po wciśnieciu sprzęgła cieżko wbić bieg ale podczas jazdy już nie ma problemów. Na postoju gdy chcę wbić bieg zgrzyta wystarczy że załącze dodatkowo sprzęgło wom i wbijam bez zgrzytu. Sprzęgło bierze bardzo nisko.

Ktoś wie jaki powinien być skok łopatek 1 stopnia bo wydaje mi się że za malo wciskane są łapki.

A może pompka daje słabe ciśnienie i nie ma siły dobrze wycisnąć wysprzęglika?

A jest możliwość aby wałek 2 stopnia zabierał wałek 1 stopnia?

Za pomoc wielkie dzięki.

Mam taki sam problem jaka była u cb przyczyną 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v