Skocz do zawartości

Problem z załączeniem przedniego napędu MTZ820


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie, mój Belarus jest z 2010 roku i ma przepracowane dopiero 300 godzin. Przedni napęd od jakiegoś czasu załączał się ciężko ale teraz nie mogę go włączyć w ogóle. Próbowałem wielu sposobów, jadąc do przodu, do tyłu, szybko, wolno itp. ale dźwignia stoi w miejscu i ani drgnie. Używałem juz na prawdę dużej siły i postanowiłem zapytać żeby czegoś nie urwać. Co robić?

Opublikowano

Podnieś przednie koło do góry, odepnij dzwignie od przystawki napędu i próbuj włączyć kręcąc przy okazji przednim kołem żeby ułatwić zaskoczenie sprzęgła kłowego. Jeśli nie da się ruszyć dzwignią to masz do rozebrania przystawke.

Opublikowano (edytowane)

Dzis uporałem się z tą awarią. Okazało się że zatarła się kuleczka i fiutek który po niej chodzi. Wyglądało jakby było od nowości złożone bez smaru. Zdjąłem najpierw prawe schodki które przeszkadzały mi w dostępie i wyjąłem na zewnątrz cały mechanizm zalączania przodu. Wyczyścilem, wysmarowałem i złożyłem, teraz przód załącza się lepiej niż gdy ciągnik był nowy.

Edytowane przez robert812
Opublikowano

Też mam dokładnie taki sam problem tylko nie rozumiem o co chodziło robert812 jak powiedział "mechanizm zalączania przodu" czy chodziło o przystawkę co jest przykręcona do skrzyni i wychodzi z niej wał, czy chodziło o coś innego??

Opublikowano

Chodzi o ten mechanizm co jest do podłogi przykręcony przez który dźwignia przechodzi. To dzięki niemu są wyczuwalne te 3 punkty przy przełączaniu. Ja nie rozbierałem tego gdyż polanie ropą ze strzykawki z góry po dźwigni usprawnia włączanie na dłuższy czas

Opublikowano (edytowane)

@Junkers Jeśli masz załączanie przedniego mechanicznie to moge ci pomuc...

Musisz od przystawki tej co masz przy skrzyni (tylko chyba najpierw musisz zdjąć schodki bo nie będzie dojścia) odłączyć ten pionowy pręt co idzie do kabiny, w kabinie też od tej rączki co za nią ciągniesz (takie małe zawleczki wyciągnąć), zdjąć 2 sprężyny od pedała hamulca, i tam pod samą kabiną masz taki uchwyt przez który przechodzi ten pręt, musisz go całego odkęcić (2xM12) i wyciągnąć ten cały pręt z tym uchwytem w dół, potem ten pręt jest skręcany (jeden w drugi) musisz to rozkręcić klucz 13 (tylko pamiętaj nie zmieniaj długości na tym skręcaniu, bo jak będzie za długi ten pręt, to przud będzie ciągnoł tylko na automacie), dalej wyciągnąć z tego mocowania, wyczyścić wszystko nasmarować i złożyć z powrotem...

Myślę, że opisałem to w miare zrozumiale, jeśli nie będziesz czegoś rozumiał, Zapraszam na PW lub GG...

Ja to rozbierałem 2 razy, lubię jak przud załancza się jednym paluszkiem :)

 

 

P.S. Ooo kolega też z Łódzkiego, to może zajedź do mnie to ci pokażę co i jak, heh

Edytowane przez piotr820
Opublikowano

Zrobiłem i działa lepiej niż kiedykolwiek :) aż nie można w to uwierzyć że chodziło tak ze mogłem tą dźwignię urwać czyli w cale nie chodziło. Dodatkowo ten mechanizm oczyściłem w środku papierem ściernym do błysku, bo był tam taki czarny trudny do wyczyszczenia brud. W sumie nie potrzebnie zawracałem głowę, bo nic trudnego tam nie ma.

Najgorsze są tam sprężyny od hamulców, pół godziny je zakładałem i ręce postrącałem zanim wpadłem na pomysł że można je założyć/wciągnąć w kilka sekund sznurkiem od prasy <_<

Ale mądrzejszy o to doświadczenie od razu mówię, nie odkręcajcie tej blaszki na 2xm12 na klucz 17 co są sprężyny od hamulców zapięte, nie warto, lepiej zdjąć zabezpieczenie z tej tulejki i ją zsunąć z tego mechanizmu z tą kulką, tylko przydały by się szczypce rozwierne na taki typ zabezpieczenia bez dziurek. Schodów też nie potrzeba odkręcać jeśli mamy zdjąć to zabezpieczenie.

Good Farmer i piotr820 dzięki za rady, co do zaproszenia to chętnie ale może kiedy indziej, bo drogi zasypane takim białym czymś, że za 2 dni bym nie dojechał :lol:

Opublikowano

Jak jest z tym automatycznym załączaniem przedniego napędu, zrobiłem mały test na śniegu i dosyć dużym balotem sianokiszonki po pasówce, włączyłem bieg(2 szosa na żółwiu i lekki gaz) i tylne koła obracały się w miejscu, później włączałem dźwignie napędu, po woli do góry żeby wyczuć w którym momencie włączy się przód i z tego co zaobserwowałem to włącza się dopiero jak jest włączanie normalne czyli na stałe u samej góry a przecież w ok połowie jest włączanie automatyczne jeśli koła tylne w stosunku do przednich tracą przyczepność o ileś tam procent, co wy na to??

Opublikowano

Ja to załączam w polu zawsze na stałe i jest ok ale nie wiem czy dobrze robię? A w innych ciągnikach to jest w ogóle ten napęd automatyczny? Sporo robię jd 5080r kuzyna to ta,m się włącza napęd guzikiem i już, guzik nie ma 3 pozycji tylko 2 a więc zał-wył.

Opublikowano

WITAM. Mam problem z moim mtz 920 na stożku, a mianowicie po włączeniu go w sobotę zauważyłem że ciągnik strasznie podskakuje jak włączę go na stałe. Czym to może byc spowodowane? Dodam że ciągnik mam od lipca ale dopiero teraz użyłem napędu.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v