Skocz do zawartości
News
robert812

Problem z załączeniem przedniego napędu MTZ820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robert812    54

Tak jak w temacie, mój Belarus jest z 2010 roku i ma przepracowane dopiero 300 godzin. Przedni napęd od jakiegoś czasu załączał się ciężko ale teraz nie mogę go włączyć w ogóle. Próbowałem wielu sposobów, jadąc do przodu, do tyłu, szybko, wolno itp. ale dźwignia stoi w miejscu i ani drgnie. Używałem juz na prawdę dużej siły i postanowiłem zapytać żeby czegoś nie urwać. Co robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    786

Podnieś przednie koło do góry, odepnij dzwignie od przystawki napędu i próbuj włączyć kręcąc przy okazji przednim kołem żeby ułatwić zaskoczenie sprzęgła kłowego. Jeśli nie da się ruszyć dzwignią to masz do rozebrania przystawke.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio87    8

zanim sie zabierzesz za rozbieranie ciagnika wez WD40 i popsikaj tam pod tym ochraniaczem gumowym w kabinie...nieraz tam troche piachu naleci na kuleczke.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert812    54
(edytowany)

Dzis uporałem się z tą awarią. Okazało się że zatarła się kuleczka i fiutek który po niej chodzi. Wyglądało jakby było od nowości złożone bez smaru. Zdjąłem najpierw prawe schodki które przeszkadzały mi w dostępie i wyjąłem na zewnątrz cały mechanizm zalączania przodu. Wyczyścilem, wysmarowałem i złożyłem, teraz przód załącza się lepiej niż gdy ciągnik był nowy.

Edytowano przez robert812

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Też mam dokładnie taki sam problem tylko nie rozumiem o co chodziło robert812 jak powiedział "mechanizm zalączania przodu" czy chodziło o przystawkę co jest przykręcona do skrzyni i wychodzi z niej wał, czy chodziło o coś innego??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Chodzi o ten mechanizm co jest do podłogi przykręcony przez który dźwignia przechodzi. To dzięki niemu są wyczuwalne te 3 punkty przy przełączaniu. Ja nie rozbierałem tego gdyż polanie ropą ze strzykawki z góry po dźwigni usprawnia włączanie na dłuższy czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42
(edytowany)

@Junkers Jeśli masz załączanie przedniego mechanicznie to moge ci pomuc...

Musisz od przystawki tej co masz przy skrzyni (tylko chyba najpierw musisz zdjąć schodki bo nie będzie dojścia) odłączyć ten pionowy pręt co idzie do kabiny, w kabinie też od tej rączki co za nią ciągniesz (takie małe zawleczki wyciągnąć), zdjąć 2 sprężyny od pedała hamulca, i tam pod samą kabiną masz taki uchwyt przez który przechodzi ten pręt, musisz go całego odkęcić (2xM12) i wyciągnąć ten cały pręt z tym uchwytem w dół, potem ten pręt jest skręcany (jeden w drugi) musisz to rozkręcić klucz 13 (tylko pamiętaj nie zmieniaj długości na tym skręcaniu, bo jak będzie za długi ten pręt, to przud będzie ciągnoł tylko na automacie), dalej wyciągnąć z tego mocowania, wyczyścić wszystko nasmarować i złożyć z powrotem...

Myślę, że opisałem to w miare zrozumiale, jeśli nie będziesz czegoś rozumiał, Zapraszam na PW lub GG...

Ja to rozbierałem 2 razy, lubię jak przud załancza się jednym paluszkiem :)

 

 

P.S. Ooo kolega też z Łódzkiego, to może zajedź do mnie to ci pokażę co i jak, heh

Edytowano przez piotr820

KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Zrobiłem i działa lepiej niż kiedykolwiek :) aż nie można w to uwierzyć że chodziło tak ze mogłem tą dźwignię urwać czyli w cale nie chodziło. Dodatkowo ten mechanizm oczyściłem w środku papierem ściernym do błysku, bo był tam taki czarny trudny do wyczyszczenia brud. W sumie nie potrzebnie zawracałem głowę, bo nic trudnego tam nie ma.

Najgorsze są tam sprężyny od hamulców, pół godziny je zakładałem i ręce postrącałem zanim wpadłem na pomysł że można je założyć/wciągnąć w kilka sekund sznurkiem od prasy <_<

Ale mądrzejszy o to doświadczenie od razu mówię, nie odkręcajcie tej blaszki na 2xm12 na klucz 17 co są sprężyny od hamulców zapięte, nie warto, lepiej zdjąć zabezpieczenie z tej tulejki i ją zsunąć z tego mechanizmu z tą kulką, tylko przydały by się szczypce rozwierne na taki typ zabezpieczenia bez dziurek. Schodów też nie potrzeba odkręcać jeśli mamy zdjąć to zabezpieczenie.

Good Farmer i piotr820 dzięki za rady, co do zaproszenia to chętnie ale może kiedy indziej, bo drogi zasypane takim białym czymś, że za 2 dni bym nie dojechał :lol:


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jak jest z tym automatycznym załączaniem przedniego napędu, zrobiłem mały test na śniegu i dosyć dużym balotem sianokiszonki po pasówce, włączyłem bieg(2 szosa na żółwiu i lekki gaz) i tylne koła obracały się w miejscu, później włączałem dźwignie napędu, po woli do góry żeby wyczuć w którym momencie włączy się przód i z tego co zaobserwowałem to włącza się dopiero jak jest włączanie normalne czyli na stałe u samej góry a przecież w ok połowie jest włączanie automatyczne jeśli koła tylne w stosunku do przednich tracą przyczepność o ileś tam procent, co wy na to??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    58

Ja to załączam w polu zawsze na stałe i jest ok ale nie wiem czy dobrze robię? A w innych ciągnikach to jest w ogóle ten napęd automatyczny? Sporo robię jd 5080r kuzyna to ta,m się włącza napęd guzikiem i już, guzik nie ma 3 pozycji tylko 2 a więc zał-wył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys123    0

WITAM. Mam problem z moim mtz 920 na stożku, a mianowicie po włączeniu go w sobotę zauważyłem że ciągnik strasznie podskakuje jak włączę go na stałe. Czym to może byc spowodowane? Dodam że ciągnik mam od lipca ale dopiero teraz użyłem napędu.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.