Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no to musisz zobaczyć już właśnie nie pamiętam ale jeśli dobrze kojarzę to z boku korpusu jest taka osłona którą się odkręca i jest wgląd na taśmę na wzmacniaczu i może być ona zaspawana albo dopiero po rozjechaniu i rozebraniu wzmacniacza może być zaspawana planetarka ale tak z doświadczenia ci powiem że jak chcesz to składać na nowych częściach to dłużej niż dwa lata ci to nie pochodzi bo taki teraz materiał najlepiej zamiast wzmacniacza wstawić wałki i po problemie 

Opublikowano

Witam,od niedawna posiadam u912,za wiele nie było nim jeszcze robione bo był silnik na dotarciu,ale teraz jak podrobie z godzinę to zaczyna w wariować ten cały wzmacniacz momentu,na zimnym oleju wszystko jest ok,z czasem przezucajac na zająca najpierw zwalnia a potem przyspiesza,a później to w ogóle nie ma różnicy pomiędzy żółwiem i zającem,filtry czyste,olej wymieniony,nigdzie nie ma wycieków,czy to wina tej mikro pompki?

Opublikowano

Wcześniej wzmacniacz działał? Jak pada mikropompa to ciągnik jeździ na żółwiu. Ciągnik nie zwalnia po przełączeniu na żółwia? Sprawdź taśmę i tłok hamulca taśmy.

Opublikowano

Nie zwalniał a poźniej to i na żółwiu pod obciążeniem praktycznie stawał w miejscu,jak jest zimny to wszystko gra,a ta taśmę i tłok gdzie sie sprawdza?

Opublikowano

Do sprawdzenia taśmy odkręcasz prostokątną pokrywę po prawej. Uszczelniacze na tłoku wymienia się z lewej strony pod filtrem oleju. Jest tam walcowa pokrywa na kwadratowej podstawie 4 otworami. Najlepiej jeszcze sprawdź ciśnienie na mikropompie, bo to tylko domysły.

Opublikowano

Koledzy wyraźcie ogólne opinie na temat wzmacniacza momentu w tych ciągnikach... Jeden pisze że wytrzymuje to dwa lata drugi pisze że dwadzieścia... Jeden przepracuje 1000 mth w orce na wzmacniaczu a drugi po remoncie przejeżdża z domu na pole i dalej to nie działa... Podajcie chociaż ile mth na tym można przepracować bez awarii przy prawidłowej eksploatacji??? Waham się czy założyć wzmacniacz czy go wyeliminować całkowicie ze skrzyni... 

Opublikowano (edytowane)

może ,jako ciekawostkę , napiszę ,że w nowszej serii  ( 7520-10540)  na wzmacniaczu można jeździć do woli i wytrzymują  ,bez zaglądania ,około 6000mtg jak pilnujesz poziomu oleju .Montowano takie jak w 80-tkach - jednostopniowe i dwustopniowe -każdy bieg główny dzielony na dwa półbiegi .

Jakby te pierwsze dało się wpasować do 80 -tek to bajka . :)

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Nie prawda wzmacniacz nie całkiem odpowiada półbiegowi tak jak w powershift,ponieważ jeśli się dłużej na nim jeździ to się tam tarczki zjadą i po wzmacniaczu tongue.gif

 

sam sie zjedziesz taśma odpowiada za zółwia a tarczki za zajonca  jak jest prawidłowo napienta cały dzien mozesz jechać nie wolno dawac na zajonca ponizej 1200 obr i odpalanie na zajoncu jest szkodliwe tak samo zima musi sie nagrzac

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim ursusem c385a. Gdy jadę na zającu i włączam przy kierownicy WOM to nie załącza się i w tym samym momencie przełączę na żółwia to WOM sie odrazu włącza lecz gdy daje gazu ciągnik nie przyspiesza jakby ciśnienie gdzieś uciekało i z powrotem włączam zająca WOM działa i ciągnik jedzie normalnie. I tak za każdym razem. Jeszcze czasami jak jadę na zającu i włączę WOM przy kierownicy to muszę dać dużo gazu i poczekać kilkanaście sek i włączy się WOM. Co może być przyczyną? Czy  ktoś miał podobne objawy? 

Opublikowano
Po mojemu to masz nieszczelność na tłoczku od taśmy ,tam ucieka ciśnienie. Jak jest żółw to olej na taśmę nie idzie i nie ucieka ciśnienie.Jak zając to ciśnienie idzie na taśmę, .tam ucieka i brakuje go do załączenia tarczek wom 
 

 

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od pewnego czasu mam problem z moim ursusem c385 a mianowicie mechanik robił mi remont wzmacniacza momentu gdyż wcześniej był zaspawany i spawy po krótkim czasie posciły( Nie ja spawałem takiego kupiłem), problem jest taki ze jak ciagnik sie rozgrzeje to przy dużym obciążeniu zachowuje sie tak jakby sprzęgło sie ślizgało i problem ma sie zebrac a jak sie juz zbierze to idzie bez problemów, sprzegło było robione pare tygodni przed remontem wzmacniacza wiec awarie sprzęgła wykluczam, co moze byc przyczyna? moze cos ze wzmacniaczem jest? 

Prosze o pomoc z góry dzieki.

Opublikowano

 

Witam wszystkich.

Od pewnego czasu mam problem z moim ursusem c385 a mianowicie mechanik robił mi remont wzmacniacza momentu gdyż wcześniej był zaspawany i spawy po krótkim czasie posciły( Nie ja spawałem takiego kupiłem), problem jest taki ze jak ciagnik sie rozgrzeje to przy dużym obciążeniu zachowuje sie tak jakby sprzęgło sie ślizgało i problem ma sie zebrac a jak sie juz zbierze to idzie bez problemów, sprzegło było robione pare tygodni przed remontem wzmacniacza wiec awarie sprzęgła wykluczam, co moze byc przyczyna? moze cos ze wzmacniaczem jest? 

Prosze o pomoc z góry dzieki.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v