Skocz do zawartości

Fendt 512 C problem z automatyka przedniego napedu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam fendta 512 C z 95 roku i mam problem z przednim napedem, mianowicie nie dziala mi automatyka. Od jakiegos czasu dzialo sie tak, ze jak wlaczylem przedni naped na utomatyke (tzn ze podczas skrecania kolami przod sie rozlaczał a gdy kola sie prostowały przod sie załaczał)przez jakis czas wszystko bylo ok, nastepnie podczas pracy zaczynal sie zacinac czyli przeslal rozlaczac. Nastepnie gdy skecilem kolami w prawo wszystko bylo ok przod sie rozlaczal i zalaczal, natomiast w lewo przy delikatnym skrecie naped sie rozlaczyl a przy mocniejszym skreceniu spowrotem zalaczal a teraz nie chce sie wcale zalaczyc. Napisze teraz troche obrazowo poniewzaz nie wiem jak nazwac kolejny przycisk od przedniego napedu ale sa ustawione obok siebie dwa przysiski wyllaczajace naped w linii poziomej, nad nimi sa dwa przyciski właczajace naped i ten caly rzad sie nie zalacza i nad nimi jest kolejny trzeci rzad przyciskow zalaczajacych na stale przedni i tylny most i to dziala.

Prosz o pomoc co moze byc przyczyna nie dizlania drugiego rzedu??

Opublikowano

W dolnim rzędzie sa przyciski wylączające napęd i blokade, drugi automatyka, trzeci na stałe zalączone. Co do tej automatyki to bym zajżał do czujnika skrętu...

Opublikowano

W dolnim rzędzie sa przyciski wylączające napęd i blokade, drugi automatyka, trzeci na stałe zalączone. Co do tej automatyki to bym zajżał do czujnika skrętu...

czujnik skretu czy chodzi tu o krancówki w przednim moscie z lewej strony??

Opublikowano

kolego a wyświetla jakiś błąd? Też mam to nie sprawne chyba i jak napisałeś to i ja się wezmę za to. U mnie błędu nie ma

 

kolego a wyświetla jakiś błąd? Też mam to nie sprawne chyba i jak napisałeś to i ja się wezmę za to. U mnie błędu nie ma

Opublikowano (edytowane)

Jesli nie wyswietla sie zaden błąd to albo nastapilo uszkodzenie mechaniczne na koncowce czujnika, albo po prostu czujnik nie siedzi na swoim miejscu. Odkrec pokrywe z lewej strony w przednim moscie i sprawdz to.

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

kolego a wyświetla jakiś błąd? Też mam to nie sprawne chyba i jak napisałeś to i ja się wezmę za to. U mnie błędu nie ma

 

kolego a wyświetla jakiś błąd? Też mam to nie sprawne chyba i jak napisałeś to i ja się wezmę za to. U mnie błędu nie ma

 

kolego, zaden blad sie nie wyswietla wlasnie. i sprawdzalem przewody i wsio jest ok mam problem bo nie wiem jak wyjac te krancowki nie wiem czy je trzeba jakos wykrecic czy poprostu pociagnac i wyskoczy, bycmoze ze one tam siedza od nowosci i zapieczone jest i bedzie ciezko to zrobic

Opublikowano

...i sprawdzalem przewody i wsio jest ok...

 

Naprawde dokonales pomiarow przewodow od czujnika do samego E-Boxu (sterownika)? Samo spojrzenie na przewody nie starczy... poza tym wyciagnij wtyczke od czujnika i zobacz czy wtedy wyskoczy jakis blad w kabinie.

Opublikowano

Klego Kosti68, az taki dokladny to ja nie jestem... niestety ale wynika tez to ze maszyna pracuje i nawet nie ma kiedy tego zrobic, zauwazylem natomiast dzis ze jak wylacze wtyczke to nie wyskakuje zaden blad, ale tez jak wyciagne wtyczke wowczas automatyka wciakajac przycisk sie wlaczy(na wyswietlaczu pojawia sie zielkony i czerowy ciagniczek )i jak nastepnie podczas zapalonego ciagnika polacze kostke wowczas automatyka dalej dziala musze to przetestowac jerszcze jak dlugo bedzie dzialac ale jest tak jak pisalem w pierszym poscie ze jak skrecam kola w prawo autoamt. dziala prawidlowo natomiast w lewo przy delikatnym skrecie rozlacza a przy mocniejszym zalacza...

Opublikowano

Witam. Posiadam ciągnik Fendt 512 c, pojawił się problem z przednim napędem, mianowicie przystał działać "ciągnąć", kontrolka działa poprawnie, na włączonym zapłonie słychać "stuknięcie" elektrozaworu przy włączaniu napędu, przyczyna leży po stronie mechanicznej. Z przystawki przedniego napędu(chyba kosz sprzęgłowy) wysypał się spory opiłek. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Jesli pala sie obywda swiatla prawej i lewej to prawdopodobnie jest to wina przekaznika odpowiadajacego za swiatla STOP-u lub uszkodzony jest ktorys z wylacznikow magnetycznych.

Opublikowano (edytowane)

WITAM posiadam fendta 512 turboschift ostatnio ciężko biegi wchodzą szczególnie na zimnym oleju wręcz zgrzytają jeśli przełączam rewers to w momencie przełączania go bieg wchodzi mam do was pytanie czy to wina sprzęgła czy można je podregulować czy przyczyna może bć inna MIAŁ KTOŚ PODOBNY PROBLEM???

post-14648-0-22307000-1358514110_thumb.jpg

Edytowane przez damian83
Opublikowano

Ciekawe jak zamierzasz "podregulować" sprzęgło hydrokinetyczne? Wymieniałeś olej w skrzyni biegów? Wymieniałeś olej w sprzęgle? Jeśli tak to jaki zalałeś? Jeśli nie, polecam to zrobić w skrzyni biegów. Nie żałuj pieniędzy na dobry olej, filtr też powinien być oryginalny. Olej do sprzęgła też musi być taki jak podaje instrukcja w ściśle sprecyzowanej przez instrukcje ilości. Przekaźniki znajdują się z prawej strony na nadkolu, musisz zdemontować schowek i będziesz miał dostęp do przekaźników.

Opublikowano

A przypadkiem w tym ciągniku nie ma dwu sprzęgieł? Przecież sam zmiennik momentu nie pozwoliłby na zmianę biegu. Turbo zostawcie w spokoju, tu przyczyna może leżeć w tarczowym.

Opublikowano

Przyczyna tkwi w zapowietrzonym układzie sterowania głównego sprzęgła jazdy. Jeśli odpowietrzenie nie przyniesie poprawy to uszkodzone jest wielotarczowe sprzęgło jazdy - wtedy należy zdjąć kabinę i ciągnik na dwie części.

Opublikowano

dzięki Grzesiex za konkretną odpowiedż a powiedz mi gdzie te odpowietrzniki znajde??pod maską czy nadole?

 

Śledź rurkę od pompki sprzęgłowej. Natkniesz się na blok z odpowietrznikiem. Skontroluj stan płynu hydraulicznego. Nie jest to płyn hamulcowy. Tam należy w razie konieczności dolewać specjalnego oleju mineralnego.

Opublikowano

@kurak, TY DURNIU nie masz pojęcia to sie nie wypowiadaj bo mieszasz ludziom w głowie,

co ma sie sprzegło hydrokinetyczne do zgrzytania w fendtach podczas przełaczania lub właczania biegów???,

a już te wasze wymiany olejów lekarstwem na wszystko co się psuje , co za bzdura!!! Jak jest olej to jest, jeszcze tak nie było zeby po wymianie sie sam ciągnik naprawił

kloedze nie wysprzegla do końca bo ma coś walnięte i biegi mu zgrzytają a ty mu każesz olej w turbo wymieniać, w głowie sobie wymień- tak samo ci to pomoże jak i jemu.

 

Co do automatyki przedniego napędu- proponuje nic nie ruszać, czasem przy spadku napięcia tak sie dzieje ze nie działa jak należy , a wystarczy sporo używać swiateł np nocą , ale po jakims czasie wraca to do normy, czeste przypadki. A jeśli wogóle nie działało to koło bezpieczników jest zielona płytka o wym około 5x5cm z mikrobezpiecznikami , które mogły sie przepalić. Można przelutować lub kupić nową koszt 600-700zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykK2000
      Następująco, podczas jazdy do przodu zapina dopiero po przełączeniu na 3 lub 4 półbieg, natomiast po wrzuceniu rewersu do tyłu ciągnie już na wszystkich, podczas przełączania półbiegów podczas rewersu do przodu słychać że ciągnik przełącza wszystkie połbiegi ale nie jest w stanie na nich ruszyć z wyjątkiem tego 3 i 4 na których jedzie bez problemu. Żółw zając nic nie zmienia cewki działają prawidłowo.
      Nie wyrzuca żadnych innych komunikatów, z wyjątkiem gdy własnie coś "padło", próbując go wygrzebać na łące do tyłu wrzucił błąd od półbiegów 1,2,3,4 i był zapięty jedynie 3 półbieg wtedy jedynie pojawił się ten komunikat do zjechania.
      Może miał ktoś taki przypadek bądź wie gdzie szukać, przejrzałem juz inne posty ale nie widziałem tam przypadku takiego żeby do tyłu jechał na tych półbiegach a do przodu już nie.
    • Przez Krzychu9557
      Witam pacjent 514c nie mogę odpowietrzyć układu paliwa. Dodam że w podstawie filtra musiałem przegwintowac odpowietrznik na 8 bo już gwintu nie było.nigdzie się nie poci proszę o pomoc
    • Przez Zordon14
      Witam, ile oleju wchodzi do silnika w fendt 515c? nigdzie nie moge znalezc a przymierzam sie do zmiany.
    • Przez konradrolnik6784
      witam czy miał ktoś problem może z nie wyświetlaniem obrotów wałka wom na pulpicie w fendzie 512???
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie wszystkich .Koledzy ma taki problem z fendt 515 jak wjade do  rowu przodem albo najade na bruzde w polu wyskakuje symbol podnosnika.wtedy przestaje działać podnosnik.Musze skasowac błąd zapalic ciagnik od nowa i wszystko wraca do normy. zastanawiam sie gdzie jest problem może ktos tak miał .z góry dziekuje za cenne rady i podpowiedzi pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v