Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
fajek1255

Fendt 512 C problem z automatyka przedniego napedu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
fajek1255    0

Witam. Posiadam fendta 512 C z 95 roku i mam problem z przednim napedem, mianowicie nie dziala mi automatyka. Od jakiegos czasu dzialo sie tak, ze jak wlaczylem przedni naped na utomatyke (tzn ze podczas skrecania kolami przod sie rozlaczał a gdy kola sie prostowały przod sie załaczał)przez jakis czas wszystko bylo ok, nastepnie podczas pracy zaczynal sie zacinac czyli przeslal rozlaczac. Nastepnie gdy skecilem kolami w prawo wszystko bylo ok przod sie rozlaczal i zalaczal, natomiast w lewo przy delikatnym skrecie naped sie rozlaczyl a przy mocniejszym skreceniu spowrotem zalaczal a teraz nie chce sie wcale zalaczyc. Napisze teraz troche obrazowo poniewzaz nie wiem jak nazwac kolejny przycisk od przedniego napedu ale sa ustawione obok siebie dwa przysiski wyllaczajace naped w linii poziomej, nad nimi sa dwa przyciski właczajace naped i ten caly rzad sie nie zalacza i nad nimi jest kolejny trzeci rzad przyciskow zalaczajacych na stale przedni i tylny most i to dziala.

Prosz o pomoc co moze byc przyczyna nie dizlania drugiego rzedu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    82

W dolnim rzędzie sa przyciski wylączające napęd i blokade, drugi automatyka, trzeci na stałe zalączone. Co do tej automatyki to bym zajżał do czujnika skrętu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fajek1255    0

W dolnim rzędzie sa przyciski wylączające napęd i blokade, drugi automatyka, trzeci na stałe zalączone. Co do tej automatyki to bym zajżał do czujnika skrętu...

czujnik skretu czy chodzi tu o krancówki w przednim moscie z lewej strony??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomas    0

kolego a wyświetla jakiś błąd? Też mam to nie sprawne chyba i jak napisałeś to i ja się wezmę za to. U mnie błędu nie ma

 

kolego a wyświetla jakiś błąd? Też mam to nie sprawne chyba i jak napisałeś to i ja się wezmę za to. U mnie błędu nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Jesli nie wyswietla sie zaden błąd to albo nastapilo uszkodzenie mechaniczne na koncowce czujnika, albo po prostu czujnik nie siedzi na swoim miejscu. Odkrec pokrywe z lewej strony w przednim moscie i sprawdz to.

Edytowano przez kosti68

Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fajek1255    0

kolego a wyświetla jakiś błąd? Też mam to nie sprawne chyba i jak napisałeś to i ja się wezmę za to. U mnie błędu nie ma

 

kolego a wyświetla jakiś błąd? Też mam to nie sprawne chyba i jak napisałeś to i ja się wezmę za to. U mnie błędu nie ma

 

kolego, zaden blad sie nie wyswietla wlasnie. i sprawdzalem przewody i wsio jest ok mam problem bo nie wiem jak wyjac te krancowki nie wiem czy je trzeba jakos wykrecic czy poprostu pociagnac i wyskoczy, bycmoze ze one tam siedza od nowosci i zapieczone jest i bedzie ciezko to zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

...i sprawdzalem przewody i wsio jest ok...

 

Naprawde dokonales pomiarow przewodow od czujnika do samego E-Boxu (sterownika)? Samo spojrzenie na przewody nie starczy... poza tym wyciagnij wtyczke od czujnika i zobacz czy wtedy wyskoczy jakis blad w kabinie.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fajek1255    0

Klego Kosti68, az taki dokladny to ja nie jestem... niestety ale wynika tez to ze maszyna pracuje i nawet nie ma kiedy tego zrobic, zauwazylem natomiast dzis ze jak wylacze wtyczke to nie wyskakuje zaden blad, ale tez jak wyciagne wtyczke wowczas automatyka wciakajac przycisk sie wlaczy(na wyswietlaczu pojawia sie zielkony i czerowy ciagniczek )i jak nastepnie podczas zapalonego ciagnika polacze kostke wowczas automatyka dalej dziala musze to przetestowac jerszcze jak dlugo bedzie dzialac ale jest tak jak pisalem w pierszym poscie ze jak skrecam kola w prawo autoamt. dziala prawidlowo natomiast w lewo przy delikatnym skrecie rozlacza a przy mocniejszym zalacza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipa1992    0

Witam. Posiadam ciągnik Fendt 512 c, pojawił się problem z przednim napędem, mianowicie przystał działać "ciągnąć", kontrolka działa poprawnie, na włączonym zapłonie słychać "stuknięcie" elektrozaworu przy włączaniu napędu, przyczyna leży po stronie mechanicznej. Z przystawki przedniego napędu(chyba kosz sprzęgłowy) wysypał się spory opiłek. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    82

Pewnie sie wysypał ząbek od jednej z tarczek, który sie ściał jak i raczej reszta też ale sie niewysypały..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

witam mam problem w moim fendt 512 od jakiś kilku dni jak jeżdże świecą światła STOP-u cały czas i sie nie wyłączają gdzie szukać przyczyny???


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Jesli pala sie obywda swiatla prawej i lewej to prawdopodobnie jest to wina przekaznika odpowiadajacego za swiatla STOP-u lub uszkodzony jest ktorys z wylacznikow magnetycznych.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

@kosti tak palą sie obydwa gdzie te wyłączniki sie znajdują??


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

WITAM posiadam fendta 512 turboschift ostatnio ciężko biegi wchodzą szczególnie na zimnym oleju wręcz zgrzytają jeśli przełączam rewers to w momencie przełączania go bieg wchodzi mam do was pytanie czy to wina sprzęgła czy można je podregulować czy przyczyna może bć inna MIAŁ KTOŚ PODOBNY PROBLEM???

post-14648-0-22307000-1358514110_thumb.jpg

Edytowano przez damian83

...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurak    9

Ciekawe jak zamierzasz "podregulować" sprzęgło hydrokinetyczne? Wymieniałeś olej w skrzyni biegów? Wymieniałeś olej w sprzęgle? Jeśli tak to jaki zalałeś? Jeśli nie, polecam to zrobić w skrzyni biegów. Nie żałuj pieniędzy na dobry olej, filtr też powinien być oryginalny. Olej do sprzęgła też musi być taki jak podaje instrukcja w ściśle sprecyzowanej przez instrukcje ilości. Przekaźniki znajdują się z prawej strony na nadkolu, musisz zdemontować schowek i będziesz miał dostęp do przekaźników.


Pozdrawiam,
Robert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    289

A przypadkiem w tym ciągniku nie ma dwu sprzęgieł? Przecież sam zmiennik momentu nie pozwoliłby na zmianę biegu. Turbo zostawcie w spokoju, tu przyczyna może leżeć w tarczowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurak    9

Mi się jednak wydaje, że będzie miał sprzęgło hydrokinetyczne.


Pozdrawiam,
Robert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

co do przekażnika to zrobione) koszt 50pln KURAK chodzi mi o sprzęgło zwyłe nie o SPRZĘGŁOTURBO czy ktoś miał podobny problem z biegami???


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Przyczyna tkwi w zapowietrzonym układzie sterowania głównego sprzęgła jazdy. Jeśli odpowietrzenie nie przyniesie poprawy to uszkodzone jest wielotarczowe sprzęgło jazdy - wtedy należy zdjąć kabinę i ciągnik na dwie części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

dzięki Grzesiex za konkretną odpowiedż a powiedz mi gdzie te odpowietrzniki znajde??pod maską czy nadole?


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

dzięki Grzesiex za konkretną odpowiedż a powiedz mi gdzie te odpowietrzniki znajde??pod maską czy nadole?

 

Śledź rurkę od pompki sprzęgłowej. Natkniesz się na blok z odpowietrznikiem. Skontroluj stan płynu hydraulicznego. Nie jest to płyn hamulcowy. Tam należy w razie konieczności dolewać specjalnego oleju mineralnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

@kurak, TY DURNIU nie masz pojęcia to sie nie wypowiadaj bo mieszasz ludziom w głowie,

co ma sie sprzegło hydrokinetyczne do zgrzytania w fendtach podczas przełaczania lub właczania biegów???,

a już te wasze wymiany olejów lekarstwem na wszystko co się psuje , co za bzdura!!! Jak jest olej to jest, jeszcze tak nie było zeby po wymianie sie sam ciągnik naprawił

kloedze nie wysprzegla do końca bo ma coś walnięte i biegi mu zgrzytają a ty mu każesz olej w turbo wymieniać, w głowie sobie wymień- tak samo ci to pomoże jak i jemu.

 

Co do automatyki przedniego napędu- proponuje nic nie ruszać, czasem przy spadku napięcia tak sie dzieje ze nie działa jak należy , a wystarczy sporo używać swiateł np nocą , ale po jakims czasie wraca to do normy, czeste przypadki. A jeśli wogóle nie działało to koło bezpieczników jest zielona płytka o wym około 5x5cm z mikrobezpiecznikami , które mogły sie przepalić. Można przelutować lub kupić nową koszt 600-700zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witia1    0

mam problem w 206v ;cały czas załączony jest przedni napęd w jaki sposób pozbyć sie tego problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez MariuszSaby
      Witam
      Czy to jest normalne,że jak się włączy  tylny wałek wom , to na wolnych obrotach słychać grzechotanie ?? Oczywiście żadna maszyna nie jest podpięta czyli wałek nie pracuje pod obciążeniem .
    • Przez kermit154
      Witam.
       
      Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.
       
      Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.
       
      Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.
       
      Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.
       
      Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.
       
      Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.
       
      Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.
       
      Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.
       
      Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:
       
       
      4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.
       
      oraz
       
      5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora
       
      Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.
       
      Odpowiednio:
       
      4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.
       
      Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.
       
      5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)
       
      Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.
       
      Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?
       
      Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?
       
      Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.
       
      Bardzo proszę o pomoc.
       
      Dziękuję.
    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
    • Przez Ares1x
      Witam co użytkownicy Fendt'ów 511/512 myślą o nich? Warto inwestować w to pieniądze? Jak z awaryjnością? 
    • Przez HugoTomek
      Witam.
      kupiłem Fendt 512 C i mam pytanie, potrzebuję instrukcji obsługi w języku polskim w wersji elektronicznej najlepiej bo papierowe są dostępne ale strasznie drogie, prosze o pomoc.
      Może ktoś by mi polecił jakieś pługi od razu do tego typu fendt?? Chodzi mi o jakieś obrotowe 4 skibowe do 49 tyś (nowe)
×