Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu mam zamiar zabrać się za swój regulator, ale najpierw musze wiedzieć co do czego służy, oto fotki:

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Z tego co wiem 1 to cięgno od pozycyjnego regulatora siły , ale jak widzicie na kolejnym zdjęciu, nie ma do niego dźwigni, chciałbym wiedzieć do czego ją zamontować, na prawym błotniku nie ma miejsca aby ją przykręcić. Drut zakręcony wokół gazu ręcznego podtrzymuje właśnie to cięgno od regulatora, ale gdy go zdejmę to podnośnik z doczepionym pługiem powoli podnosi i gdy puszczę dzwignię podnoszenia przy kierownicy to gwałtownie opada, dlaczego tak się dzieje, czy możliwe, że cały regulator będzie do wymiany, czy to kwestia jakichś ustawień? dodam jeszcze, że to rocznik 1993 i przy kierownicy ma 3 dzwignie, jeśli to ma jakieś znaczenie.

2 to chyba regulator szybkości podnoszenia i opuszczania, ale mogę się mylić.

3,4,5 nie wiem do czego służą, jeżeli ktoś wie to będę wdzięczny.

Z góry dzięki za odpowiedz!

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu mam zamiar zabrać się za swój regulator, ale najpierw musze wiedzieć co do czego służy, oto fotki:

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Z tego co wiem 1 to cięgno od pozycyjnego regulatora siły , ale jak widzicie na kolejnym zdjęciu, nie ma do niego dźwigni, chciałbym wiedzieć do czego ją zamontować, na prawym błotniku nie ma miejsca aby ją przykręcić. Drut zakręcony wokół gazu ręcznego podtrzymuje właśnie to cięgno od regulatora, ale gdy go zdejmę to podnośnik z doczepionym pługiem powoli podnosi i gdy puszczę dzwignię podnoszenia przy kierownicy to gwałtownie opada, dlaczego tak się dzieje, czy możliwe, że cały regulator będzie do wymiany, czy to kwestia jakichś ustawień? dodam jeszcze, że to rocznik 1993 i przy kierownicy ma 3 dzwignie, jeśli to ma jakieś znaczenie.

2 to chyba regulator szybkości podnoszenia i opuszczania, ale mogę się mylić.

3,4,5 nie wiem do czego służą, jeżeli ktoś wie to będę wdzięczny.

Z góry dzięki za odpowiedz!

 

podaj mejla to wyśle ci zdjęcia z opisem

Opublikowano

3 i 4 to cięgna od siłowej i pozycyjnej regulacji ale nie wiem czy w tej kolejności a 5 to zapadka służąca do przełączania między regulacją siłową lub pozycyjną.

 

1 to dźwignia do sterowania regulatorem i powinna być za pośrednictwem tego krzyżakowego przegubu połączona dalej z tą dźwignią obok gazu ręcznego

 

to że Ci opada podnośnik i słabo podnosi bez tego drutu to normalne ponieważ regulator samoczynnie ustawia się w pozycję opuszczanie ale jak połączysz to z dźwignią obok gazu to ustawisz go w pozycji neutralnej i wtedy sterujesz podnośnikiem za pomocą dźwigni przy kierownicy.

 

jaki problem jest wstawić tu zdjęcia z opisem zamiast wysyłać na maila :unsure:

 

wtedy wszyscy skorzystają ;)

Opublikowano

spróbuj przez zewnętrzny serwer np ifotos. Ja z niego korzystam i jest ok.

Wchodzisz na ten serwer, wrzucasz tam zdjęcie i kopjujesz link na forum

nie trzeba pomniejszać ale też bez przesady z rozmiarem bo długo się zdjęcie ładuje

Opublikowano (edytowane)

gałką 5 łączysz wałek regulatora z cięgłem 4 lub 3 w zależnie czy jeździsz z regulacją siłową cy pozycyjną.

 

 

Polecam odnaleźć instrukcję...

 

Jak znajdę czas, to opiszę trochę lepiej, bo teraz mam dużo pracy ze swoim mtz <_<

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Połączone:

Mój MTZ nie ma regulatora siłowego (tego pod siedzeniem). Zostało to zdemontowane przez poprzedniego właściciela. Ogólnie to mam taki problem, że przy pługu lub agregacie podnośnik ,,pyka" i opada. Jest to dość uciążliwe. Opuszcza też dość szybko i trzeba uważać, ale wiem ze zawór dławiący wystarczy.
Moje pytanie brzmi
1. Dlaczego podnośnik opada i czy to rozdzielacz czy coś innego? Wymiana uszczelniaczy, czy lepiej zainwestować w nowy, tylko czy oryginalny czy jakiś inny.
2. Na którym wężu od siłownika założyć dławik(najlepiej zdjecie)

Opublikowano

W starych podnośnik opuszcza i ciężko z tym coś zrobić. Najszybciej wyrabiają się uszczelniacze  siłownika. Zrób je i zobaczysz co będzie. Jeśli nie pomoże to kup jednosekcyjny rozdzielacz z pozycję pływającą i pod niego podłącz podnośnik. starego ruskiego nie warto wymieniać na nowy ruski. Dławik zakładasz na wąż od podnoszenia. musisz kupić jednostronnego działania.

Szukaj podobnych tematów i się podłączaj a nie produkuj jeden za drugim nowy.

Opublikowano

Uszczelniacze siłownika robilem na wiosne, ale znow delikatnie sie zaczyna pocic. Z siłownika ten taki bolczyk obok tłoczyska polecono mi wyciągnąć bo to głownie przez to ciekło. Po wymianie uszczelniaczy jest tak samo, rzuca w dół maszynami. Ile taki rozdzielacz może kosztować? Mógłbyś mi coś polecic? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v