Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam! Mam pewien dylemat z układem pneumatycznym do MF-6270(sprowadzony z Francji)a tam, nie ma pneumatyki,jest tylko hamulec hydrauliczny.Posiadam też ursusa 4514 który ma pneumatykę(jednoobwodową)więc nie mogę przerobić przyczep na hydr-hamulce,I tu moje pytanie chciałbym sam zamontować pneumatykę do MF-tylko nie wiem od czego najlepiej nadał by się sprężarka-i oczywiście cały układ-Chciałbym się dowiedzieć co wchodzi w ten układ pneumatyczny(jakie zawory,reduktory)i jaki był by koszt tych części i różnica cenowa między Układem 1-obwodowym i 2-obwodowym,Widziałem gotowe układy ale cena jest ogromna http://allegro.pl/pneumatyka-kompresor-sprezarka-john-deere-i-inne-i1511814824.html,NO i czy trudno jest zamontować taki układ,I jaki elementy wchodzą w ten układ.Proszę o pomoc!!

Edytowane przez Kamil103
Opublikowano (edytowane)

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

Edytowane przez Gustlikus
Opublikowano

Wszystko ladnie pieknie jak sie chce hamulce jednoobwodowe.

A co z tymi na dwa weze? Tam juz potrzebna jest sila hamowania, a nie tylko hamuj - nie hamuj.

 

Wie ktos ile kosztuje taki zawór z obsluga hamulcow jedno i dwuobwodowych? I jak jest w nich regulowana sila hamowania, mechanicznie dźwigienką?

Opublikowano

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

Możesz coś więcej napisać o tym zaworze sterowanym elektrycznie? Gdzie go można kupić itp. Bo chciałem zrobić że zawór od powietrza będzie właśnie uruchamiany hydraulicznie ale jak jest możliwość zrobienia elektrycznie to byłoby to może lepiej.

Opublikowano (edytowane)

Dwu obwodowe to dalej nie problem potencjalny zawór pneumatyczny do automatyki;) A zawór do jedno obwodowych (do 2 obwodowych z hamuj nie hamuj + waz zasilania) tez się zda;)

 

http://allegro.pl/el...1520245127.html tu maz np tylko cewka do wymiany ~30 zł Ogólnie pneumatyka przemysłowa na 24V jest;) Więc cewki albo przewijać trzeba albo wymieniać;) Z autogazu pasują do większości;)

 

Ewentualnie możesz jeszcze wywiercić dziurę w kabinie i oryginalny zawór z c-330 użyć;) Albo od biedy nawet jakoś go w kabinie upchnąć;)

 

Jak nie to jeszcze Zetorowski zawór się powinien nadać od wałka WOM;) Tzn od sprzęgła wałka w 7211 itd go masz;)

 

http://danrol-sklep.pl/pl/p/ZAWOR-SPRZEGLA-WOM-ELEKTROZAWOR-ZETOR-5011-7745-NR-59112106/480

Edytowane przez Gustlikus
Opublikowano

Tylko przy tych elektrozaworach nie bedzie mozliwosci chamowania z mniejszą siłą, tylko na maxa albo wcale, przy fabrycznych instalacjach jest tak ze nzcisne pedał chamulca do połowy to przyczepa hamuje na ok. 50%, atu tego nie będzie, lepiej użyc zaworu hydrauliczno-pneumatycznego np. od zetora i podłączyc pod przewody hydrauliczne od MF-a i hamowanie przyczepy będzie proporcjonalne do hamowania ciągnika.

Opublikowano

Zawór z zetora hmm;) Inne ciśnienia działania hamulców może się to nie sprawdzać;) A przyczepa i tak najczęściej hamuje na max ;) Już bym wolał dziurę w kabinie zrobić i mechaniczny zawór z C-330;) Poza tym odpowiednio rurki na nowo poprowadzić do hamulców może być zabawa;) No i nie wiem jak się na oleju hydraulicznym będzie spisywał ten zawór z zetora bo on czuły na jakość płynu hamulcowego;) No i w mf maż cały czas zachowywane jakieś ciśnienie na układzie hamulcowym;) Mi osobiście co chwile coś się z pneumatycznymi hamulcami w zetorze dzieje i nie mam do nich zaufania;) Tyle razy mi się zgubiły ze dość ich mam;) A teraz chwała bogu nie muszę ich już prawie wcale używać;)

Opublikowano

Ja w 3085 mam założoną instalacje i zawór od Zetora 3320 to chyba taki sam jak w 7211, działa dobrze, tylko w mf-ie pompka chamulca daje troche mniejsze cisnienie niz w zetorze i zeby przyczepa hamowała trzeba bardziej wcisnąć hamulec, kiedys oglądałem kilka 3080 u handlarza sprowadzonych z niemiec i wszystkie miały w ten sposób założoną pneumatyke, a ten zawór od c-330 za pedałem hamulca też dobry pomysł i najprostszy, myslałem o tym ale nie chciałem wiercić dziur w kabinie, potem mysle może połonczyc zawór z pedałem za pomocą linki ale to nie pewne rozwiazanie, niektórzy montują pedał od 255 który ma w sobie zawór, u mnie wygląda to tak http://mf3085.fotosik.pl/zdjecia/1.html

Opublikowano

Cześć mam pytanie chce podłączyć w mf 255 instalacje pneumatyczną praktycznie ona nie była używana i chcę ja z kompletować teraz muszę kupić czujnik spadku ciśnienia bo sie kable po obrywały i rurki z kompletować. I mam pytanie czy to po tylu latach bedzie wszystko działać a rok ciagnika 1986. Dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam

Opublikowano
Dnia 28.03.2011 o 19:00, Gustlikus napisał:

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

szukam takiego zaworu, ale nie mogę znaleść, może jakis link

Opublikowano

Sterowanie zaworu hamowania w ciągnikach z hamulcami hydraulicznymi najprościej jest wykonać przez podłaczenie się do wyjścia na przyczepy,wtedy przy naciśnięciu pedału hamulca olej wypycha nam siłowniczek (np. ze stara 200  ze  sprzęgła czy coś podobnego) który  przez dzwignie steruje nam zawór np.zetorowski czy c360 i mamy 1 obwodówkę do tego podpinamy zawór z przyczepy hzs i mamy 2 obwody, u mnie to pracuje na ciśnieniu ok 7atm. oczywiście ręczny też jest, dobra sprawa  ręczny zaciągnięty to przyczepy zahamowane przy zgaszonym ciągniku,przy hamulcach hydraulicznych  po zgaszeniu ciągnika nie ma  hamowania,a przy sprzęgłach mokrych większość ciągników nie zostawimy na biegu,a jak do tego są dwie przyczepy i jest z górki to jest problem.

Opublikowano

Witam, odkopie temat.

Udało się komuś z sukcesem doposażyć ciągnik Massey Ferguson 6270 (wersja hamulce hydrauliczne z wysoką maska i z klimatyzacją), w instalacje pneumatyczna przyczep jedno obwodową?

- Jaka zastosować sprężarkę i gdzie zamontować?

- Jaki zawór kupić sterujący hamulcami? Najwygodniej gdyby był właśnie sterowany  z wyjścia hydraulicznych hamulców?

- Zbiornik na powietrze jaki i gdzie zamontować?

 

Jeśli jest na to patent proszę o wskazówki.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v