Skocz do zawartości
Kamil103

Układ Pneumatyczny-MF 6270

Polecane posty

Kamil103    0

Witam! Mam pewien dylemat z układem pneumatycznym do MF-6270(sprowadzony z Francji)a tam, nie ma pneumatyki,jest tylko hamulec hydrauliczny.Posiadam też ursusa 4514 który ma pneumatykę(jednoobwodową)więc nie mogę przerobić przyczep na hydr-hamulce,I tu moje pytanie chciałbym sam zamontować pneumatykę do MF-tylko nie wiem od czego najlepiej nadał by się sprężarka-i oczywiście cały układ-Chciałbym się dowiedzieć co wchodzi w ten układ pneumatyczny(jakie zawory,reduktory)i jaki był by koszt tych części i różnica cenowa między Układem 1-obwodowym i 2-obwodowym,Widziałem gotowe układy ale cena jest ogromna http://allegro.pl/pneumatyka-kompresor-sprezarka-john-deere-i-inne-i1511814824.html,NO i czy trudno jest zamontować taki układ,I jaki elementy wchodzą w ten układ.Proszę o pomoc!!

Edytowano przez Kamil103

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

Wszystko da radę, najpierw zobacz gdzie można zamontować sprężarkę i skąd można do niej wziąć napęd. Na pewno będziesz potrzebował sprężarki, odolejacza, zaworu sterującego, zbiornika i jakiś przewodów do połączenia. My do MF 3080 wsadziliśmy sprężarkę i braliśmy podzespoły od ursusa

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/194146-sprezarka-w-mf-3080/


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1
(edytowany)

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

Edytowano przez Gustlikus

Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maks    83

Wszystko ladnie pieknie jak sie chce hamulce jednoobwodowe.

A co z tymi na dwa weze? Tam juz potrzebna jest sila hamowania, a nie tylko hamuj - nie hamuj.

 

Wie ktos ile kosztuje taki zawór z obsluga hamulcow jedno i dwuobwodowych? I jak jest w nich regulowana sila hamowania, mechanicznie dźwigienką?


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    73

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

Możesz coś więcej napisać o tym zaworze sterowanym elektrycznie? Gdzie go można kupić itp. Bo chciałem zrobić że zawór od powietrza będzie właśnie uruchamiany hydraulicznie ale jak jest możliwość zrobienia elektrycznie to byłoby to może lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1
(edytowany)

Dwu obwodowe to dalej nie problem potencjalny zawór pneumatyczny do automatyki;) A zawór do jedno obwodowych (do 2 obwodowych z hamuj nie hamuj + waz zasilania) tez się zda;)

 

http://allegro.pl/el...1520245127.html tu maz np tylko cewka do wymiany ~30 zł Ogólnie pneumatyka przemysłowa na 24V jest;) Więc cewki albo przewijać trzeba albo wymieniać;) Z autogazu pasują do większości;)

 

Ewentualnie możesz jeszcze wywiercić dziurę w kabinie i oryginalny zawór z c-330 użyć;) Albo od biedy nawet jakoś go w kabinie upchnąć;)

 

Jak nie to jeszcze Zetorowski zawór się powinien nadać od wałka WOM;) Tzn od sprzęgła wałka w 7211 itd go masz;)

 

http://danrol-sklep.pl/pl/p/ZAWOR-SPRZEGLA-WOM-ELEKTROZAWOR-ZETOR-5011-7745-NR-59112106/480

Edytowano przez Gustlikus

Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Tylko przy tych elektrozaworach nie bedzie mozliwosci chamowania z mniejszą siłą, tylko na maxa albo wcale, przy fabrycznych instalacjach jest tak ze nzcisne pedał chamulca do połowy to przyczepa hamuje na ok. 50%, atu tego nie będzie, lepiej użyc zaworu hydrauliczno-pneumatycznego np. od zetora i podłączyc pod przewody hydrauliczne od MF-a i hamowanie przyczepy będzie proporcjonalne do hamowania ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Zawór z zetora hmm;) Inne ciśnienia działania hamulców może się to nie sprawdzać;) A przyczepa i tak najczęściej hamuje na max ;) Już bym wolał dziurę w kabinie zrobić i mechaniczny zawór z C-330;) Poza tym odpowiednio rurki na nowo poprowadzić do hamulców może być zabawa;) No i nie wiem jak się na oleju hydraulicznym będzie spisywał ten zawór z zetora bo on czuły na jakość płynu hamulcowego;) No i w mf maż cały czas zachowywane jakieś ciśnienie na układzie hamulcowym;) Mi osobiście co chwile coś się z pneumatycznymi hamulcami w zetorze dzieje i nie mam do nich zaufania;) Tyle razy mi się zgubiły ze dość ich mam;) A teraz chwała bogu nie muszę ich już prawie wcale używać;)


Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Ja w 3085 mam założoną instalacje i zawór od Zetora 3320 to chyba taki sam jak w 7211, działa dobrze, tylko w mf-ie pompka chamulca daje troche mniejsze cisnienie niz w zetorze i zeby przyczepa hamowała trzeba bardziej wcisnąć hamulec, kiedys oglądałem kilka 3080 u handlarza sprowadzonych z niemiec i wszystkie miały w ten sposób założoną pneumatyke, a ten zawór od c-330 za pedałem hamulca też dobry pomysł i najprostszy, myslałem o tym ale nie chciałem wiercić dziur w kabinie, potem mysle może połonczyc zawór z pedałem za pomocą linki ale to nie pewne rozwiazanie, niektórzy montują pedał od 255 który ma w sobie zawór, u mnie wygląda to tak http://mf3085.fotosik.pl/zdjecia/1.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    60

A gdzie podłączyć ten zawór?? W którym miejscy go umieścić. Też mam zamiar zrobić pneumatykę w MF 3095 tylko nie wiem gdzie ten zawór podłączyć żeby to działało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubamaz    0

Cześć mam pytanie chce podłączyć w mf 255 instalacje pneumatyczną praktycznie ona nie była używana i chcę ja z kompletować teraz muszę kupić czujnik spadku ciśnienia bo sie kable po obrywały i rurki z kompletować. I mam pytanie czy to po tylu latach bedzie wszystko działać a rok ciagnika 1986. Dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    63
Dnia 28.03.2011 o 19:00, Gustlikus napisał:

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

szukam takiego zaworu, ale nie mogę znaleść, może jakis link


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.