Skocz do zawartości
Kamil103

Układ Pneumatyczny-MF 6270

Polecane posty

Kamil103    0

Witam! Mam pewien dylemat z układem pneumatycznym do MF-6270(sprowadzony z Francji)a tam, nie ma pneumatyki,jest tylko hamulec hydrauliczny.Posiadam też ursusa 4514 który ma pneumatykę(jednoobwodową)więc nie mogę przerobić przyczep na hydr-hamulce,I tu moje pytanie chciałbym sam zamontować pneumatykę do MF-tylko nie wiem od czego najlepiej nadał by się sprężarka-i oczywiście cały układ-Chciałbym się dowiedzieć co wchodzi w ten układ pneumatyczny(jakie zawory,reduktory)i jaki był by koszt tych części i różnica cenowa między Układem 1-obwodowym i 2-obwodowym,Widziałem gotowe układy ale cena jest ogromna http://allegro.pl/pneumatyka-kompresor-sprezarka-john-deere-i-inne-i1511814824.html,NO i czy trudno jest zamontować taki układ,I jaki elementy wchodzą w ten układ.Proszę o pomoc!!

Edytowano przez Kamil103

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

Wszystko da radę, najpierw zobacz gdzie można zamontować sprężarkę i skąd można do niej wziąć napęd. Na pewno będziesz potrzebował sprężarki, odolejacza, zaworu sterującego, zbiornika i jakiś przewodów do połączenia. My do MF 3080 wsadziliśmy sprężarkę i braliśmy podzespoły od ursusa

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/194146-sprezarka-w-mf-3080/


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

Edytowano przez Gustlikus

Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maks    83

Wszystko ladnie pieknie jak sie chce hamulce jednoobwodowe.

A co z tymi na dwa weze? Tam juz potrzebna jest sila hamowania, a nie tylko hamuj - nie hamuj.

 

Wie ktos ile kosztuje taki zawór z obsluga hamulcow jedno i dwuobwodowych? I jak jest w nich regulowana sila hamowania, mechanicznie dźwigienką?


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    73

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

Możesz coś więcej napisać o tym zaworze sterowanym elektrycznie? Gdzie go można kupić itp. Bo chciałem zrobić że zawór od powietrza będzie właśnie uruchamiany hydraulicznie ale jak jest możliwość zrobienia elektrycznie to byłoby to może lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Dwu obwodowe to dalej nie problem potencjalny zawór pneumatyczny do automatyki;) A zawór do jedno obwodowych (do 2 obwodowych z hamuj nie hamuj + waz zasilania) tez się zda;)

 

http://allegro.pl/el...1520245127.html tu maz np tylko cewka do wymiany ~30 zł Ogólnie pneumatyka przemysłowa na 24V jest;) Więc cewki albo przewijać trzeba albo wymieniać;) Z autogazu pasują do większości;)

 

Ewentualnie możesz jeszcze wywiercić dziurę w kabinie i oryginalny zawór z c-330 użyć;) Albo od biedy nawet jakoś go w kabinie upchnąć;)

 

Jak nie to jeszcze Zetorowski zawór się powinien nadać od wałka WOM;) Tzn od sprzęgła wałka w 7211 itd go masz;)

 

http://danrol-sklep.pl/pl/p/ZAWOR-SPRZEGLA-WOM-ELEKTROZAWOR-ZETOR-5011-7745-NR-59112106/480

Edytowano przez Gustlikus

Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Tylko przy tych elektrozaworach nie bedzie mozliwosci chamowania z mniejszą siłą, tylko na maxa albo wcale, przy fabrycznych instalacjach jest tak ze nzcisne pedał chamulca do połowy to przyczepa hamuje na ok. 50%, atu tego nie będzie, lepiej użyc zaworu hydrauliczno-pneumatycznego np. od zetora i podłączyc pod przewody hydrauliczne od MF-a i hamowanie przyczepy będzie proporcjonalne do hamowania ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Zawór z zetora hmm;) Inne ciśnienia działania hamulców może się to nie sprawdzać;) A przyczepa i tak najczęściej hamuje na max ;) Już bym wolał dziurę w kabinie zrobić i mechaniczny zawór z C-330;) Poza tym odpowiednio rurki na nowo poprowadzić do hamulców może być zabawa;) No i nie wiem jak się na oleju hydraulicznym będzie spisywał ten zawór z zetora bo on czuły na jakość płynu hamulcowego;) No i w mf maż cały czas zachowywane jakieś ciśnienie na układzie hamulcowym;) Mi osobiście co chwile coś się z pneumatycznymi hamulcami w zetorze dzieje i nie mam do nich zaufania;) Tyle razy mi się zgubiły ze dość ich mam;) A teraz chwała bogu nie muszę ich już prawie wcale używać;)


Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Ja w 3085 mam założoną instalacje i zawór od Zetora 3320 to chyba taki sam jak w 7211, działa dobrze, tylko w mf-ie pompka chamulca daje troche mniejsze cisnienie niz w zetorze i zeby przyczepa hamowała trzeba bardziej wcisnąć hamulec, kiedys oglądałem kilka 3080 u handlarza sprowadzonych z niemiec i wszystkie miały w ten sposób założoną pneumatyke, a ten zawór od c-330 za pedałem hamulca też dobry pomysł i najprostszy, myslałem o tym ale nie chciałem wiercić dziur w kabinie, potem mysle może połonczyc zawór z pedałem za pomocą linki ale to nie pewne rozwiazanie, niektórzy montują pedał od 255 który ma w sobie zawór, u mnie wygląda to tak http://mf3085.fotosik.pl/zdjecia/1.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    60

A gdzie podłączyć ten zawór?? W którym miejscy go umieścić. Też mam zamiar zrobić pneumatykę w MF 3095 tylko nie wiem gdzie ten zawór podłączyć żeby to działało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubamaz    0

Cześć mam pytanie chce podłączyć w mf 255 instalacje pneumatyczną praktycznie ona nie była używana i chcę ja z kompletować teraz muszę kupić czujnik spadku ciśnienia bo sie kable po obrywały i rurki z kompletować. I mam pytanie czy to po tylu latach bedzie wszystko działać a rok ciagnika 1986. Dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    66
Dnia 28.03.2011 o 19:00, Gustlikus napisał:

Możesz dołożyć do przyczepy hydrauliczne;) Nie wyjmując pneumatycznych;) A pneumatykę z pneumatyki od C-330 tylko zawór sobie kup sterowany elektrycznie;) i pod stop podłącz;) No a jak nie to mały słowniczek hydrauliczny będzie musiał zawór z C-330 przesuwać;)

 

Ja osobiście wolę te hydrauliczne;)

szukam takiego zaworu, ale nie mogę znaleść, może jakis link


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ursus-moc
      Witam kupię ładowacz stacjonarny elektryczny do obornika woj małopolskie
    • Przez jejku
      jakie macie patenty na łuskanie kolbach kukurydzy mam tego klatki i nie chce mi się ręcznie a łuskarki nie opłaca się teraz kupować
    • Przez crystal169
      Witam, od poprzedniej wiosny szukam, siłownika do liniowania u dealerów i jak juz znalazłem okazało sie ze kosztuje około 12 tys netto, odrazu cena mnie odrzuciła. Ale tak teraz myślę co by było gdybym zakupił siłownik dwustronnego działania o odpowiedniej długości, podłączył go do kostki od obrotu jak to jest oryginalnie, (zaznaczam tu że w kostce obrotu mam 3 zaslepione śrubą otwory od dołu kostki.
      Teraz takie pytanko, czy ktoś robił taki eksperyment może, albo zna sie lepiej na działaniu takich kostek, czy nie rozreguluje jej jesli tam odkręce te śruby aby sprawdzic czy idzie olej.Pozdrawiam
    • Przez jasina
      Witam wszystkich, buduje pojazd typu sam ale zdalnie sterowany i cały czas mam dylemat czy napęd mechaniczny czy hydrauliczny doradzicie mi coś ?
       moje założenia.
       
      Masa pojazdu 300-400KG
      Masa całkowita 800KG
      Napęd 8x8
      Wymiary długość 320cm szerokość 145cm
      Układ skrętu przegubowy skręt hydrauliczny
      Układ napędowy silnik hydrauliczny, przeniesienie napędu koła łańcuchowe plus reduktor dwu biegowy
      Sterowanie RC proporcjonalne
      Zapotrzebowanie na moc 10-15KM max
      Maksymalna prędkość 15KM/h
       
      Więc tak silnik jazdy będzie połączony przekładnią łańcuchową z reduktorem (suzuki Jimmy) 2 biegi o przełożeniu  1.5:1  oraz drugi bieg  2.2:1 z reduktora wałami pójdzie na przekładnie jedna przekładnia z przodu na 4 przednie koła a druga z tyłu i też napęd na 4 koła. Przekładnie dokładnie takie http://allegro.pl/przekladnia-katowa-piaskarka-rozsiewacz-solarka-i6159899524.html   Z przekładni na wahacze i już łańcuchami na koła.
       
      Przełożenie z silnika na reduktor to już mogę eksperymentować czyli jeśli lepiej by się sprawdzał silnik wysokoobrotowy a obroty zredukować mechanicznie to nie ma w tym żadnych przeszkód tu proszę o doradztwo.
      Myślałem rozdzielaczu (tylko czy można płynnie sterować silnikiem?)
       
      1 sekcja odpowiedzialna za jazdę silnik prawe lewe obroty
      2 sekcja układ skrętu (pojazd przegubowy) dwa siłowniki hydrauliczne
      3 sekcja wyciągarka silnik hydrauliczny prawe lewe obroty
      4 sekcja na zimę zakładany pług do śniegu obrotowy prawo lewo dwa siłowniki hydrauliczne
       
      Co do silnika spalinowego czy jeśli silnik hydrauliczny będzie miał moc np. 10KM a jego sprawność to 70% to wystarczy mi np. silnik spalinowy o mocy 13KM tak by podczas dużego obciążenia pompy silnik po prostu nie zgasł? Ostatecznie chce dać silnik dwucylindrowy o mocy 24KM
      Ten pojazd będzie zdalnie sterowany z napędem 8x8 on nie ma być szybki, moc dodatkową chce uzyskać jeszcze dzięki przełożeniom i reduktorowi.
      Od was tak naprawdę chce porady co do 
      Pompa
      Silnik jazdy
      Zbiornik filtry chłodnica
      Silnik wyciągarki (silnik będzie spięty z przekładnią ślimakową)
      Rozdzielacz
      i co jeszcze potrzeba ?
       
      I kilka linków na czym się trochę wzoruje.
      https://www.youtube.com/watch?v=QpIQ_nu_9Yw
      https://www.youtube.com/watch?v=1ZI7wOPRUhc
       
      Bardzo proszę o odp ewentualnie proszę pytać
      Dziękuję Ryszard
    • Przez Luki1988
      Potrzebuje sterować dwustronnym siłownikiem przyciskiem elektrycznym 12v.
      Potrzebuję do tego rozdzielacza z elektrozaworem ale czy wystarczy dzielnik hydrauliczny taki jak poniżej w linku czy musi być rozdzielacz jedno sekcyjny z elektrozaworem?
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ELEKTROZAWOR-DZIELNIK-HYDRAULICZNY-62-90L-STEROWANY-ELEKTRYCZNIE-12V-DO-TURA/15804
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.