Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

spokój bo będzie ban !!!!

 

T-25 były robione w wersji 4x4 ale pod nazwo T- 30. silnik trochę mocniejszy był w wersji 4x4. Znajomy ze szkoły taki ma.

One są nawet nadal produkowane pod nazwo Ślązak. jest wersja 2x4 i 4x4.

Była wersja również T-40 4x4 (nie wiem czy również 2x4)

Opublikowano

ale czy ciapek da rade z napedem?

chyba mocy mu zabraknie?

tak samo w t-25 - malo mocy, chociaz w ciezkim terenie by sie przydalo bo zdaza sie ze kola w miejscu sie kreca a przod by sie przydal.

ale czy jest sens

Opublikowano
Ja kiedyś jak kupowałem Bizona to spotkałem się z T25 z przednim napędem pewnie dorabianym a ruski ma przecież jeszcze mniej mocy od c330 można by było spróbować założyć ale żeby traktor wytrzymał

Są produkowane i były importowane takie władimirce, może inaczej były oznakowane

Opublikowano
ale czy ciapek da rade z napedem?

chyba mocy mu zabraknie?

tak samo w t-25 - malo mocy, chociaz w ciezkim terenie by sie przydalo bo zdaza sie ze kola w miejscu sie kreca a przod by sie przydal.

ale czy jest sens

Zależy do czego komu ten ciapek jest potrzebny, ale znajomego zetrek 3 cyl z napędem w polu to tylko naped zwiększa spalanie i nic wiecej się nie dzieje bo jak jest bardzo mokro to poprostu się dusi ale są inne prace gdzie się przyda, samo to że durzekoła z przpdu to darni na mokrej łące nie drze przy nawrotach no i przy zgrabiarce itp się przyda na wiosne do rozsiewacza napewno się przyda no i jak ktoś pracuje w lesie to już chyba nie trzeba tłumachyc ciapek po lesie i najgorszym bagnie idzie jak pies sam wiem z doświadczenia że c330 na zwykłych łysych oponach jeździ tam gdzie sam mf 255 stojąc zgaszony zapada się samoistnie po osie. jak to pracownicy leśni opowiadają żadną 914 nie wjedzie tam gdzie ciapek chicaż bez napędu śmiga no a jak by miał napęd to chyba pusty po wodzie by jeździł :P

Opublikowano
spokój bo będzie ban !!!!

 

T-25 były robione w wersji 4x4 ale pod nazwo T- 30. silnik trochę mocniejszy był w wersji 4x4. Znajomy ze szkoły taki ma.

One są nawet nadal produkowane pod nazwo Ślązak. jest wersja 2x4 i 4x4.

Była wersja również T-40 4x4 (nie wiem czy również 2x4)

Wiem bo znajomy ma Władymira z 1999roku z poprzednim napędem oryginalnym ale prawie wcale go nie używa

Masz może jakieś foto tej wersji T40??

Opublikowano

Bardzo tanio ten napęd wyszedł! Do 912 kosztuje ok. 12 tysięcy ale ten w c330 to nie to samo co w 914!!! No i masa samego traktora to już inna bajka! Z napędem na pewno sobie będzie lepiej radził ale myślę, że c330 jest do tego za lekki!

Opublikowano
a ja zas nysle ze napend w c330 to fajna sprawa naprzyklad przy orce by sie przydal

 

 

w sumie przy orce mógłby sie przydać ale w końcu ile koni ma C-330???

a jeszcze jedno o ile KM jest mocniejsza z przednim napędem?

Opublikowano

Ile KM mocniejsza? Raczej słabsza, opory na przekładniach przedniego napędu zabierają troche mocy która z silnika trafia na koła.

 

Uciąg zwykłej C330 na ściernisku wynosi około 800 kG i do trzeciego biegu włącznie jest w stanie tracić trakcje (przynajmniej teoretycznie ;)). Także napęd 4x4 w orce czy podorywce uzasadniony jest tylko na trzech pierwszych biegach w celu zmniejszenia poślizgu, no i oczywiście w ciężkich warunkach terenowych :D Dołożenie napędzanej przedniej osi w trzydziestce zwiększy uciąg na ściernisku gdzieś o ok. 400 kG

Opublikowano

dobrze piszesz mirasek

tak jest zawsze z napedem na cztery kola ze zabiera moc i jednoczesnie wzrosnie waga ciagnika oraz koszt uzytkowania bo dodatkowe elementy napewno beda sie zuzywaly no i spalanie wieksze

 

do twojej wypowiedzi dodalbym ze dobrze zadbany ciapek na sciernisku tez traci trakcje na czwartym biegu i na tym biegu wykonuje wiekszosc prac, zadko korzystam z trojki chyba ze ciapek traci przyczepnosc lub kopie sie na czworce wtedy tylko uzywam nizszych biegow.

Opublikowano
Ile KM mocniejsza? Raczej słabsza, opory na przekładniach przedniego napędu zabierają troche mocy która z silnika trafia na koła.

 

Uciąg zwykłej C330 na ściernisku wynosi około 800 kG i do trzeciego biegu włącznie jest w stanie tracić trakcje (przynajmniej teoretycznie :D). Także napęd 4x4 w orce czy podorywce uzasadniony jest tylko na trzech pierwszych biegach w celu zmniejszenia poślizgu, no i oczywiście w ciężkich warunkach terenowych :D Dołożenie napędzanej przedniej osi w trzydziestce zwiększy uciąg na ściernisku gdzieś o ok. 400 kG

 

Dobrze gada ;)

Co do straty mocy to racją jest że na włączonej blokadzie ma ciężej :D W górę idzie lepiej bo ma lepszą trakcję ale i trzeba schodzić bieg niżej :) Choć ja ciapkiem pod wielkie góry zawsze dawałem radę wyjechać.Czasem było ciężko bo się ślizgał ale nigdy nie ugrzązłem :D Myślę że do takich maszyn z jakim pracuje 330 (bo moc jej na takie pozwala) to napęd jest na prawdę zbędny :D On jest za lekki i tak się będzie ślizgał na 2 koła a jak dać 4x4 to na 4 :D

 

Co innego do tura.Jeśli ktoś ma przy 330 tura i ma kasę to chyba warto pobawić się w napęd,niż kupować inny ciągnik do tura :D

Opublikowano
On jest za lekki i tak się będzie ślizgał na 2 koła a jak dać 4x4 to na 4 ;)

Tyle że w przypadku przykładowego ścierniska (nie mówie o glinie czy mokrym torfie) z napędem na tył może sie ślizgać nawet na czwórce jak stwierdził kolega, a z 4x4 przy swojej mocy dopiero po wbiciu dwójki czy jedynki może stracić trakcje. Inna sprawa czy starczy mu mocy do uciągu narzędzia na trójce bez poślizgu :D

 

Maksymalna siła uciągu zależy głównie od masy przypadającej na oś napędową (pomijam rozmiar opon, bieżnik i warunki podłoża), w przypadku ciągnika z napędem na tył jest to jakieś 50-75% całkowitej masy, w przypadku traktora 4x4 jest to cała jego masa co zwiększa możliwości osiągnięcia większego uciągu o analogicznie 25-50%. Przy ciężkiej pracy na niskich biegach gdzie siła na kołach może znacznie przekraczać możliwe wartości uciągu (poślizg) napęd 4x4 jest bardzo pomocny, przy pracach polowych także, jednak żeby dobrze wykorzystać ten dostępny uciąg trzeba mieć troche więcej rumaków pod maską niż ma C330 :D

Opublikowano

c-330 4x4 to bardzo prosty wniosek: Jesli lubimy sie odrozniac i mamy na to kase to dlaczego nie, ale jesli chcemy dobrze wykorzystac moc i w miare lagodnie eksloatowac ciapka to wystarczy "zdrowy" silnik i oponki z dobrym "karbem" (najlepiej radjalne) ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v