Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W miejscowości Łętownia w woj małopolskim spotkałem Ursusa C-330 4x4.

Przedni dyfer pochodzi od "Uaza", wał wychodzący ze skrzyni biegów pochodzi od "dużego Fiata". W chwili obecnej cena takiego napędu wynosi ok. 5 tyś. zł.

Rozmawiałem z właścicielem tej maszyny i mówi, że w górach przedni napęd w "30" jest niezastąpiony.

a544652041527c57m.jpg 32d1483f8b5a8003m.jpg 201826468e9b6db4m.jpg b226e09e9be11928m.jpg 9e091f574c55e06em.jpg eee6e2730d3d12ffm.jpg

Opublikowano

5 tys naped do 330??Jak tak to nawet nie drogo..Przydatny napewno jest.Zastanawia mnie czy jest tam jakas blokada machanizmu..Wogue nie jeździłęm ciągnikiem z napędem..Więc nie wiem jak to jest z tą blokadą.Gdyby w fabryce Ursusa były produkowane 330 z napędem...Pewnie miałbym 330 4*4

Opublikowano

może i słaby ciągnik ale jak wpadniesz przodem w jakieś mokre miejsce na polu to bez napędu możesz nie wyjechać sam a tak to załączasz napęd i wyjeżdżasz. Już kilka razy tak siadłem, gdybym miał napęd to bym sam wyjechał. Jak kopałem piasek to sama trzydziestka nie mogła wyjechać z dołu bo przednie koła siadały w piasku a tył był lekki (pomimo dociążenia). Do wyjeżdżania używałem 3512 i linki. Ja jeździłem ciapkiem a tata ferdkiem mnie wyciągał. Wolałem tak niż bym miał szpadlem kopać :P . jak bym miał napęnd to bez problemu bym wyjechał.

Opublikowano
może i słaby ciągnik ale jak wpadniesz przodem w jakieś mokre miejsce na polu to bez napędu możesz nie wyjechać sam a tak to załączasz napęd i wyjeżdżasz. Już kilka razy tak siadłem, gdybym miał napęd to bym sam wyjechał. Jak kopałem piasek to sama trzydziestka nie mogła wyjechać z dołu bo przednie koła siadały w piasku a tył był lekki (pomimo dociążenia). Do wyjeżdżania używałem 3512 i linki. Ja jeździłem ciapkiem a tata ferdkiem mnie wyciągał. Wolałem tak niż bym miał szpadlem kopać :P . jak bym miał napęnd to bez problemu bym wyjechał.

zgadzam się w 100% ale ciapek to zawsze ciapek. rozumiem 360 to już można przodek dołożyć

Opublikowano

Nie wiem czy można by założyć TURa, co do rozmiaru kół to są 16, tylko nie wiem jak szerokie.

Napęd można wyłączyć, właściciel ciągnika pracował już nią w lesie i "30" świetnie się sprawowała.

Podobno, że kręci się lekko-założony jest układ kierowniczy od U C-360.

Co do solidności, skoro "30" pracuje w lesie i napęd wytrzymuje to chyba musi być solidny.

C-330 4x4 w polu sprawuje się bardzo dobrze-dodam, że pracuje w górach.

Do transportu też się nadaję, szczególnie że do tej "30" właściciel ma jeszcze przyczepę z napędem na oś przekazywanym przez WOM.

Opublikowano

Przedni napęd i napęd do przyczepy a po czym wy jeździcie po wodzie? Mam c330 i wiem z doświadczenia że z wozem konnym wjedzie wszędzie na bagnie w lesie i pójdzie tam gdzie 914 utopi się na amen, ostatnio wałowałem łąke po podsiewie i szła jak burza ugrzęzłem z 10 razy ale odpinam wał i sama wyskoczy (czego nie da się powiedziec o mf 255), napewno napęd przydał by się ale tylko w takich sytuacjach, w polu i tak uciągu na te 30 km nie brakuje, a znajomi którzy mają zetory 5245 żadko używają przodu w polu bo tylko więcej pali a w ekstremalnych warunkach się dusi.

Jeśli ktoś pracuje ciapkiem w lesie napęd się przyda ale nigdzie poza tym. A na marginesie podobno stronami bardzo popularny jest T25 z przodem może ktoś coś na ten temat?

Opublikowano
A nie wiecie chłopaki ile może kosztować napęd do C-360?? Przydałby się :P

 

 

Urzytkownik zetor6340 podal gdzies nr telefonu do firmy ktora to robi, cos kolo 7 tysiecy to kosztowalo z wszystkim

Opublikowano
Urzytkownik zetor6340 podal gdzies nr telefonu do firmy ktora to robi, cos kolo 7 tysiecy to kosztowalo z wszystkim

 

Dzięki coś będziemy myśleć nad napędem 4x4 w C-360 :P

Opublikowano

Ja osbiście mam 4x4 w c360 i sprawuje sie to FANTASTYCZNIE jest to całkiem inny ciągnik. Wiecie jak wygląda cofanie zwykłą 60.... a tu nawet z samozbierającą cofam gdzie trzeba a teren u nas jest BARDZO górzysty. A działa to tak że normalnie załącza się przedni napęd podczas jazdy tylko żeby go wyłączyć trzeba sie zatrzymać. Ogólnie jest to wspaniała rzecz. minusy to troche słaby skręt(krzyzaki) i ciężko chodzi kierownica ale ja zakladam wspomaganie i nie można załączać przodku na terenowych biegach

Opublikowano

Co do tej trzydziestki to powątpiewam w wytrzymałość przedniej osi z turem, most Uaza znam od podszewki i nie jest to konstrukcja specjalnie wytrzymała (w dokumentacji technicznej nośność przedniej osi wynosi 960kg). Ciekawe jaki ma typ zwrotnic, kulkowe czy jeszcze na tulejach. Na pierwszych lżej sie skręca ale są mniej wytrzymałe, drugie odwrotnie. Nie wiem jak zgrał przełożenia, najprościej sprawdzić to na asfalcie załączając napęd i jadąc prosto, przód może nawet lekko nadbiegać, ale nigdy wolniej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v