Skocz do zawartości
patrick30

Kupiony Case 5140 - problem z jazdą do przodu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
patrick30    0

Witam serdecznie

Ledwo co kupiłem ślicznego CASE 5140 z 1995r świeżo przywieziony z Holandii i sprawdził się najczarniejszy scenariusz, mianowicie wyjechał w pole zrobił hektar pola agregatem uprawowym 4,2m i powoli przestał ciągnąć do przodu .Jedynie dało się jechać na najniższym biegu i półbiegach i to tylko bez obciążenia.Natomiast z jazdą do tyłu jest wszystko OK. Wywnioskowaliśmy że poleciały tarczki sprzęgła w koszu od jazdy do przodu. Od jazdy do tyłu występuje oddzielny koszyk sprzęgłowy więc do tyłu jeździ normalnie.Dodam

,że ciśnienia w hydraulice są w porządku i były zamieniane miejscami elektrozawory od kierunków jazdy i nic to nie dało.Wszystko wskazuje na te tarczki. Czy ktoś z forumowiczów przerabiał może temat wymiany tych tarczek? jakie są koszty robocizny + części? możecie polecić mechanikó z usługą na miejscu??

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
case4230lp    0

Twój ma rewers ? JA w swoim case 4230 miałem do wymiany tarcze te małe od rewersu było uch 8 chyba i Jak wsadzaliśmy nowe w tą puszkę okazało się że ona była pęknięta za jednym razem wymieniliśmi te uszczelki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pitru    0

Witam kolegę polecam swoją pomoc w naprawie i zakupie części.

Jeżeli jesteś zainteresowany pisz na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mon21051    0

wiecie może jaki ma udzwig podnosnika wstyłu bo on nie ma siłowników spomagających i nie wiem czy wystarczy do agregatu aktywnego 3 metry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

Witam ponownie wszystkich..dziękuje za zainteresowanie i podpowiedzi ,każde są naprawdę cenne bo pierwszy raz mam do czynienia z ciągnikiem CASE i do dość sporej mocy jak na małe "hobbystyczne gospodrastwo - 15ha.

..do case4230lp tak oczywiście ma rewers elektro-hydrauliczny .podejrzenia są na uszkodzone tarczki jazdy do przodu

ale jak się rozbierze to się okaże

..dzięki na namiary do Mariusza(Zdun) ceny naprawy mają bardzo bardzo korzystne ale problemem jest odległość ok 300km x4 z traktorkiem na lawecie , nie wykluczone ,że skorzystam z usług w przyszłośći( oby lepiej nie było konieczności)

Tym czasem porozumieliśmy się z najbliższym dealer_em Case i już go naprawiają ,do końca tygodnia ma być na kołach. Wiem ,że koszty naprawy będą tam większe ale zadecydowały czynniki: pili teraz czas -wiadomo rozpoczęła się robota na ciągnik i drugi to odległość do warsztatu tylko ok50km ,trzeci to bardzo rzeczowe podejście do tematu. Chociaż i wstępne ustalenia kosztów naprawy nie są takie tragiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

oczywiście napisze ale rozsądnie będzie po całej operacji bo nie wiadomo co tam w nim "wybuchnie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

...płynu nie sprawdzałem a układy z płynem od jazdy do przodu i od jazdy do tyłu są oddzielne ??.. bo przecież do tyłu jeździ normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafraf    0

też myśle że to tarczki z tego co pamiętam to są po 4 do jazdy w przód i 4 tył koszt 40zl za zamiennik do 120 za orginał do tego przekładki i płyty od 40 do 300zł i oringi około 200zl minimalny koszty to na części to 500zl maksymalny jak trzeba cały kosz to 3500zl za kosz +800zł tarczki 2000za przekładki 300 tłok i 300 na uszczelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack83    14

w moim 5130 na zimnym oleju nie mam drugiego półbiegu na każdym zakresie.pozostałe sa.o dziwo jak sie rozgrzeje wszystko wraca do normy.co sie dzieje/?niepokoi mnie to!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

Witam ponownie ...Case dzisiaj zaorał pierwszy hektar po naprawie awarii..jak w temacie .W sumie to jazda wygląda tak samo jak i przed awarią , tylko jestem lżejszy o około +- 10000,00 pln !!! . Oprócz sprzęgła ,było jeszcze trochę innych problemów. Trochę szkoda tej kasy na remont ,byłby za to np. jakiś pług używany 4-skibowy obrotowy a tak to stary 4-skibowy Unia zagonowy i jazda. Mam jednak przeczucie ,że ten Case i tak przeżyje różne: Zetory,MTZ_y i inne Renówki..

pozdrowionka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaziek    0

Witam ponownie ...Case dzisiaj zaorał pierwszy hektar po naprawie awarii..jak w temacie .W sumie to jazda wygląda tak samo jak i przed awarią , tylko jestem lżejszy o około +- 10000,00 pln !!! . Oprócz sprzęgła ,było jeszcze trochę innych problemów. Trochę szkoda tej kasy na remont ,byłby za to np. jakiś pług używany 4-skibowy obrotowy a tak to stary 4-skibowy Unia zagonowy i jazda. Mam jednak przeczucie ,że ten Case i tak przeżyje różne: Zetory,MTZ_y i inne Renówki..

pozdrowionka

100000.pln to bardzo drogo niedał bym tyle za remont wole polskiego ursusa kapitalny remont bym zrobił i by mi jeszcze zostało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    1

patrick30, a mógłbyś napisac co dokładnie padło i jakie orientacyjne ceny części? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

...oczywiście , tak ogólnie to : główną przyczyną braku jazdy były zużyte części kosza sprzęgłowego od jazdy do przodu :

-tarczki

-przekładki

dodatkowo profilaktycznie należy wymienić : oring_i , ziemering_i tłoka sprzęgła;

To są jakby elementy eksploatacyjne,natomiast doszło parę innych nie planowanych części

- ogólnie od "przekazania mocy do napędu przedniego"

Koszt stanowi również:

-wymiana oleju + filtr w skrzyni (ok.1400pln)

Dodam, że Case był w serwisie tylko 2tygodnie ( w tym kilka dni na sprowadzenie części) i był w "bardzo dobrych rekach".Ciągnik jeździ już 2dni w polu i jest wszystko ok ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sianko8    0

100000.pln to bardzo drogo niedał bym tyle za remont wole polskiego ursusa kapitalny remont bym zrobił i by mi jeszcze zostało

tak zrobiłbyś kapitalkę ursusa tylko że, porał byś 20ha ciężkiej ziemi,i wrócił byś do warsztatu.Wiem co mówię miałem już ursusa i to nie jednego

Edytowano przez sianko8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez BENNY82
      Witam. Tak jak w tytule mam pytanie odnośnie wskazań wyświetlacza temperatury co on właściwie wskazuje temp, wody czy oleju hydr.? I ile kresek wskazuje po rozgrzaniu bo u mnie latem maks 3 a teraz przy. Takich temperaturach maks 2 kreski. Nosze sie z zamiarem wymiany termostatu ale nie chce tego robic na darmo bo może jest ok. Przy talerzowaniu rzepaczyska zapchala sie chlodnica i uroslo do polowy i sam nie wiem jak to ocenić. Prosze uzytkownikow z takimi samymi wyświetlaczami o podpowiedzi
       
    • Przez TheBociek1996
      Jak wiadomo grupa CNH na targach SIMA w Paryżu (22-26.02.2015 r.) ma zaprezentować nowe modele ciągników:
      Case IH Maxxum i Puma
      Steyr Profi i CVT
      New Holland T6 i T7

      Oto co udało mi się znaleźć w sieci.

      Case IH:

      Maxxum


      Puma



      oraz zapowiedź
      https://www.youtube.com/watch?v=XvZ8-4e1sbM

      New Holland:

      T6


      T7



      Niestety nic na temat Steyera nie udało mi się znaleźć.


      Jeśli będziecie mieć nowe informacje co się zmieniło wizualnie, technicznie, co będzie a czego nie, jak będą oznaczone nowe modele i jak będą odpowiadać w stosunku do siebie zachęcam to podzielenia się tym info tutaj.

      Oprócz Case IH do tematu postanowiłem wrzucić jeszcze Steyera i NH bo to ten sam koncern i po co robić zamieszanie, także jeśli będzie w złym dziale proszę o przeniesienie.
    • Przez ursusc360turbo123
      Witam. Czy wie ktoś z jakim momentem dokręcić Głowice i panewki w silniku D-239 ?(case 856 XL) 
    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

×