Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie. Mam MF 3070 i jak mam jężdzić podczas prac cięższych polowych odnosnie obrotów, tzn czy jeździć na pełnym gazie czy po prostu do zielonej kreski na obrotomierzu tak żeby to wszystko grało z mocą i ekonomią paliwa. Jak to jest u was???i jak robicie?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po pierwsze: jaki masz pług?

Po drugie: ile ma mth Massey?

Po trzecie: jakie masz rodzaje ziem? III czy IV klasa.

Opublikowano

Ziemia to praktycznie IV klasa, mój MF niby ma 6000mth a odnosnie pracy to pisałem tak ogólnie bo przy orce to jeżdzę tak do 2000obr tylko przy innych sprzętach to raczej chyba też tak będzie\: brona, agregat itp.

 

A np jeśli jade na danym biegu i mam 1800obr i dorzuce pół bieg to czy to będzie ok w spalaniu i ergonomi pracy???

Opublikowano

Hmm, jak wiadomo silniki perkins-a słyną z małego spalania, lecz jest to uwarunkowane tym że silnik pracuje na stosunkowo niskich obrotach, wiadomo w orce te obroty nie będą bardzo niskie, ani też nie za wysokie. W moim 3065 turbina uruchamia się przy 1500obr/min. więc tą dolną granicą obrotów u mnie jest właśnie 1500obr, kręce go do max 1800-1900 w 5 skibach (po 35 na korpus).

Opublikowano

A jeszcze jedna sprawa skoro obroty msmy ustalone. Jak to bedzie z przyśpieszaczem. Czy przykładowo moge cały czas na nim pracować w ciężkich pracach czy po prostu raczej lepiej aby go używać odo czasu do czasu zwiększać moc ciągnika.

 

Taki przykład czy lepiej:

 

1. Jęździć na Bieg A, zając, 2+przyśpieszacz cały czas włączony.

 

2. Jeździć na Bieg A, zając, 3 bez przyśpieszacza.

Opublikowano

Panowie temat należy odczarować bo obrósł już magią. Skala na obrotomierzu z zaznaczonymi polami jest po to żeby z niej korzystać. W tym przypadku konstruktor silnika stwierdził że w zaznaczonym na zielono zakresie obrotów warunki pracy są najkorzystniejsze, oferowany moment obrotowy jest cały czas dostępny czyli dla operatora pojazd jest dynamiczny. To żółte pole to obroty dostępne ale nie zalecane do ciągłej pracy. Układ tłokowo korbowy jest policzony statycznie i dynamicznie do takiego zakresu i już. Aby jak najlepiej wykorzystać to co oferuje silnik dostarcza się skrzynię z jak największą ilościa przełożeń. Wzmacniacz oferuje nam dodatkowe przełożenie bez konieczności zatrzymywania się i zmiany połówek. Szególnie dobrze sprawdza się to w terenach pagórkowatych gdzie po podjeźdie w górę możemy przyspieszyć.

Turbosprężarka nie włącza się tylko pracuje stale. Jeżeli po zapaleniu silnika będzie wirnik stał to znaczy jest na dobrej drodze do zatarcia i należy ją regenerować. Oczywiście ze wzrostem obrotów silnika wzrasta prędkość obrotowa samej tubosprężarki ale przecież silnik potrzebuje coraz większej ilości powietrza ponieważ zwiększa się prędkość wymiany ładunku w cylindrach.

Opublikowano

Kolego Ginterpol wg ciebie na jakiej podstawie może wydłużyć żywot wzmacniacza?

 

wzmacniacz zbudowany jest z dwóch blokad- mechanicznej i hydraulicznej. jak we wzmacniaczu działa blokada mechaniczna to tarcze wirują między bieżniami które nie wpływają korzystnie na ich żywot.

Opublikowano

Ja mam 6160 i orkę wykonuję przy obrotach 1500-1600. Jakie max obroty powinien mieć silnik 6 garowy? Mój rozpędza się do ok 2300, wówczas jedzie ok 38,5 km/h z górki nawet 39.

Opublikowano

aj swoim JD 6800 pracuje na obraotach 1700 a jak uslysze ze ma ciezko i zaczyna gwizdac turbina wtedy zmniejszam pół bieg i obserwuje temp cieczy chlodzacej.

Opublikowano

Witam koledzy trochę z innej beczki. Obroty silnika w transporcie .

Biorąc pod uwagę że przyrost prędkości obrotowej silnika jest wprost proporcjonalny do przyrostu prędkości jazdy na najwyższym przełożeniu przeliczając ilość obrotów silnka wykonanych do pokonania określonej odleglości przy obrotach 1800lub 2300 jest taka sama. Zmienia się tylko czas pokonania danego odcinka oraz ewentualne róznice w spalaniu.Przy pracach polowych wykorzystujemy dobór odpowiedniego przełożenia i obrotów silnika

Teraz pytania: Sterowanie silnika elektroniczne turbina interculer praca na biegu jałowym.

-Czy dawka paliwa na wykonanie pełnego obrotu wału korbowego dla jednego cylindra jest taka sama nw całym zakresie prędkości obrotowej silnika?

-czy zwiększanie obrotów polega tylko na przyspieszaniu cyklu wtrysku paliwa.

Opublikowano

panowie mam MF 6140

kilka dni temu sprawdzałem go w orce

i wyszedł mi ok 10l na godzinę

dodam iż obroty to 1500- 1700maks

ale raczej pracowałem na niskim zakresie

 

pług 3x35 (pozostałość po starym ciągniku, w planach dokupienie 4 korpusu)

ziemia III IV kl górek nie było

 

orałem na 1D 2C i 2D zależy od rysu ziemi

 

i zastanawia mnie to czy nie spalił on za dużo

 

liczyłem iż spali on jakieś 8-9 litrów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v