Skocz do zawartości
beni226

Massey Ferguson-Ekonomiczne obroty podczas prac polowych

Polecane posty

beni226    0

Tak jak w temacie. Mam MF 3070 i jak mam jężdzić podczas prac cięższych polowych odnosnie obrotów, tzn czy jeździć na pełnym gazie czy po prostu do zielonej kreski na obrotomierzu tak żeby to wszystko grało z mocą i ekonomią paliwa. Jak to jest u was???i jak robicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze: jaki masz pług?

Po drugie: ile ma mth Massey?

Po trzecie: jakie masz rodzaje ziem? III czy IV klasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
point    1

jak masz za duzo paliwa to mozesz jezdzic z gazem w podlodze, ale ja sie trzymam ok. 1800 obrotow :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

beni226    0

Ziemia to praktycznie IV klasa, mój MF niby ma 6000mth a odnosnie pracy to pisałem tak ogólnie bo przy orce to jeżdzę tak do 2000obr tylko przy innych sprzętach to raczej chyba też tak będzie\: brona, agregat itp.

 

A np jeśli jade na danym biegu i mam 1800obr i dorzuce pół bieg to czy to będzie ok w spalaniu i ergonomi pracy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Ja tam w każdej robocie ciężkiej.. w sensie orka agregat itp. To nie przekraczam 1800 i nie mniej niż 1500. :) Mowie o starszych silnikach,4cyl. :) To sprawdzone obroty.. - 22lata bez remontu silnika. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja podczas prac polowych MF 6140 nie przekraczam 1800 obr i np podczas orki jadąc na 1 D spalił mi jakieś 12 l ropy na 1 godz po zmniejszeniu prędkości 1 C spalanie już mocno spada w 10 l bez problemu.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Hmm, jak wiadomo silniki perkins-a słyną z małego spalania, lecz jest to uwarunkowane tym że silnik pracuje na stosunkowo niskich obrotach, wiadomo w orce te obroty nie będą bardzo niskie, ani też nie za wysokie. W moim 3065 turbina uruchamia się przy 1500obr/min. więc tą dolną granicą obrotów u mnie jest właśnie 1500obr, kręce go do max 1800-1900 w 5 skibach (po 35 na korpus).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    8

Przez 22 to można 500 mth zrobić ale można i 50000mth więc 22 lato to nic nie mówi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

A jeszcze jedna sprawa skoro obroty msmy ustalone. Jak to bedzie z przyśpieszaczem. Czy przykładowo moge cały czas na nim pracować w ciężkich pracach czy po prostu raczej lepiej aby go używać odo czasu do czasu zwiększać moc ciągnika.

 

Taki przykład czy lepiej:

 

1. Jęździć na Bieg A, zając, 2+przyśpieszacz cały czas włączony.

 

2. Jeździć na Bieg A, zając, 3 bez przyśpieszacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu możesz pracować na półbiegach, od tego są należy tylko wyłączać półbieg z niedużych prędkości bo to nie korzystnie wpływa na skrzynie gwałtowne wyhamowanie.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

a moim zdaniem wariant pierwszy na pewno wydłuży żywot wzmacniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Kolego Ginterpol wg ciebie na jakiej podstawie może wydłużyć żywot wzmacniacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    507

Panowie temat należy odczarować bo obrósł już magią. Skala na obrotomierzu z zaznaczonymi polami jest po to żeby z niej korzystać. W tym przypadku konstruktor silnika stwierdził że w zaznaczonym na zielono zakresie obrotów warunki pracy są najkorzystniejsze, oferowany moment obrotowy jest cały czas dostępny czyli dla operatora pojazd jest dynamiczny. To żółte pole to obroty dostępne ale nie zalecane do ciągłej pracy. Układ tłokowo korbowy jest policzony statycznie i dynamicznie do takiego zakresu i już. Aby jak najlepiej wykorzystać to co oferuje silnik dostarcza się skrzynię z jak największą ilościa przełożeń. Wzmacniacz oferuje nam dodatkowe przełożenie bez konieczności zatrzymywania się i zmiany połówek. Szególnie dobrze sprawdza się to w terenach pagórkowatych gdzie po podjeźdie w górę możemy przyspieszyć.

Turbosprężarka nie włącza się tylko pracuje stale. Jeżeli po zapaleniu silnika będzie wirnik stał to znaczy jest na dobrej drodze do zatarcia i należy ją regenerować. Oczywiście ze wzrostem obrotów silnika wzrasta prędkość obrotowa samej tubosprężarki ale przecież silnik potrzebuje coraz większej ilości powietrza ponieważ zwiększa się prędkość wymiany ładunku w cylindrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    11

w oraniu 2000-2200obr. jest wskazane :rolleyes: a polowki uzywac dla sytuacji krytycznych, kiedy potrzebna moc a szybka zmiana biegu nie jest przyjazna ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
(edytowany)

Ale kombinujecie ;) Spójrzcie na charakterystykę.

 

http://www.dlg-test....rguson-3070.pdf

 

Widać? ;) Tym cią-gnikiem jeździłbym na ok. 1800-1900rpm w ciężkich pracach. Powyżej 2000 rpm jak widać, robi się nieekonomicznie (wzrost jednostkowego zużycia paliwa niewspółmierny do wzrostu mocy).

Edytowano przez mirasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

Kolego Ginterpol wg ciebie na jakiej podstawie może wydłużyć żywot wzmacniacza?

 

wzmacniacz zbudowany jest z dwóch blokad- mechanicznej i hydraulicznej. jak we wzmacniaczu działa blokada mechaniczna to tarcze wirują między bieżniami które nie wpływają korzystnie na ich żywot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

czyli co kolego Ginterpol po prostu najlepiej żeby wzmacniacz był cały czas włączony czy po prostu lepiej go nie używać???zbyt często???!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    10

Ja mam 6160 i orkę wykonuję przy obrotach 1500-1600. Jakie max obroty powinien mieć silnik 6 garowy? Mój rozpędza się do ok 2300, wówczas jedzie ok 38,5 km/h z górki nawet 39.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    96

U mnie w orce 3080 chodzi między 1800 a 2000 obr/min a max ma 2600


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szuma    12

aj swoim JD 6800 pracuje na obraotach 1700 a jak uslysze ze ma ciezko i zaczyna gwizdac turbina wtedy zmniejszam pół bieg i obserwuje temp cieczy chlodzacej.


"Siła w jedności, jedność w wierzę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziko1    0

Witam koledzy trochę z innej beczki. Obroty silnika w transporcie .

Biorąc pod uwagę że przyrost prędkości obrotowej silnika jest wprost proporcjonalny do przyrostu prędkości jazdy na najwyższym przełożeniu przeliczając ilość obrotów silnka wykonanych do pokonania określonej odleglości przy obrotach 1800lub 2300 jest taka sama. Zmienia się tylko czas pokonania danego odcinka oraz ewentualne róznice w spalaniu.Przy pracach polowych wykorzystujemy dobór odpowiedniego przełożenia i obrotów silnika

Teraz pytania: Sterowanie silnika elektroniczne turbina interculer praca na biegu jałowym.

-Czy dawka paliwa na wykonanie pełnego obrotu wału korbowego dla jednego cylindra jest taka sama nw całym zakresie prędkości obrotowej silnika?

-czy zwiększanie obrotów polega tylko na przyspieszaniu cyklu wtrysku paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie mam MF 6140

kilka dni temu sprawdzałem go w orce

i wyszedł mi ok 10l na godzinę

dodam iż obroty to 1500- 1700maks

ale raczej pracowałem na niskim zakresie

 

pług 3x35 (pozostałość po starym ciągniku, w planach dokupienie 4 korpusu)

ziemia III IV kl górek nie było

 

orałem na 1D 2C i 2D zależy od rysu ziemi

 

i zastanawia mnie to czy nie spalił on za dużo

 

liczyłem iż spali on jakieś 8-9 litrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Napisz ile spalił na 1 hektar, bo na godzine mazna zaorac 1 hektar i można i 0,5 hektara a to wielka różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Poznaniak
      Prosze o porade co moze byc przyczyną
      Ciagnik 3p stracił moc i wieksze obroty, pomyslałem zapchany filtr paliwa i wymieniłem go niestety po ok 200m ciagniecia zapala ale na gaz reaguje jakby z opuznieniem i tylko wkreca sie do 1200 z komina nie dymi nie widac bynajmniej.
      wiec odkrecam głowice ale uszczelka cała, zmieniam ja , wtyski do spradzenia i tez dobre  rurki przedmuchałem ,składam do kupy i to samo 200m ciagniecia luzujac wtryski aby odpowietrzc i jak juz wkoncu zapali to chodzi ale tak samo ze nie wchodzi na duze obroty, próbuje odłączyc waz od filtra powietrza ale w niczym nie pomaga, na zapalonym luzuje pokoleji wtryski i sika z kazdego. chodzi cały czas ale po zgaszeniu nie ma mowy o odpaleniu z rozrusznika
      Odkreciłem pompe wtryskowa i chce zawiesc do sprawdzenia jeszcze nie rozbierana a tam jest tez chyba jakies sitko filtr?
    • Przez restrukturyzacja2016
      Hej, ciągnik (MF 3060) pilnie potrzebuje wymiany ogumienia. Wiem, że był już takie tematy, ale ten będzie wyjątkowy.
      Stwierdziłem, że felgi - zarówno na przodzie jak i na tyle - są większe niż oryginalne. 
      Mowa jest o R38 z tyłu oraz R28 z przodu.
      Nie wiem, dlaczego są one inne niż powinny być, ale pytanie brzmi :
      Jakie ogumienie mogę zakupić? Nie ukrywam, że chciałbym coś szerszego niż mam.
      W chwili obecnej są 15.5 R38 z tyłu i 320/70 R28 z przodu. Wiem, że oryginalne powinny mieć numery 18.4-30 oraz 12.4-24.
      Czy mam szukać takie jak pasują na moje felgi? Czy może takie jak pisze na stronie, że powinny w nim być. Jakie ma to znaczenie? W jakich cenach będzie coś z "środkowej półki"? Na przód przydałyby się jakieś konkretniejsze, bo będą musiały znosić ciężary dźwigane turem. Oczywiście, wystarczą diagonalne.
    • Przez tomek44
      Witam jestem właścicielem MF 4235 od niedawna. Mam problem z rewersem mechanicznym otóż przy przesuwaniu dźwigni rewersu do przodu od czasu do czasu (średnio co 5 przesunięcie) występuje zgrzyt , przesuwając dźwignie do tyłu nie dzieje się nic, wchodzi ładnie. Czy jest to zużyty synchronizator czy problem tkwi gdzie indziej a może po prostu taka już jego uroda... Z góry dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez Adam11
      Witam, zapraszam do filmu, robimy wspomagania elektryczne też do MF, zapraszam do pytań 
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.