Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
KrzysieKmtz

alternator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KrzysieKmtz    0

Witam mam taki alternator

DSC01853_hxppwes.JPG

i chciałbym go podłączyć do takiego regulatora elektronicznego

DSC01852_hxppssq.JPG

lub do mechanicznego z zaciskami 15 i 67 i nie wiem jak je podłączyć :unsure:

jak ktoś mógłby mi powiedzieć jak należy podłączyć te 2 kombinacje był bym wdzięczny B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

M łączysz z DF, 54 to plus po zapłonie, B- masa, plus po zapłonie dajesz na kontrolkę ładowania a drugi koniec pod D+ i R


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Przede wszystkim musisz mieć reg do alternatora 9-cio diodowego

plus po zapłonie dajesz na kontrolkę a drugi koniec pod 15 i R a 67 łączysz z M :D


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Witam. Ja się dołączę do tematu bo po co tworzyć nowy.

Tak więc chciałbym zamontować mocniejszy alternator w traktorze renault 106.14

Aktualnie jest tam alternator 50A raczej oryginalny i jest tam niezła plątanina kabelków.

Tak to wygląda : http://img84.imageshack.us/i/77912682.jpg

I mam pytanie bo chciałbym założyć alternator co najmniej 90A do 120A np. ten : http://img819.imageshack.us/i/92069094.jpg/ Jest wg. taka możliwość? Jak to podłączyć? Nie chce narobić sobie bałaganu i dlatego pytam.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

@slawek36 dopisz na zdjęciach jakie numery mają styki na alternatorach wtedy będzie łatwiej ci pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Na razie ciężko mi powiedzieć bo jeszcze nie mam nowego alternatora także nie wiem jakie są tam styki.

Ale ogólnie chciałbym się dowiedzieć czy będzie możliwość podłączenia takiego alternatora w moim reno, bo u mnie dochodzi kilka wiązek kabli, po prostu jest więcej wyjść(tych styków) przy alternatorze, a w tych innych alternatorach(np. vw bosch 120A) wychodzi np. tylko jedna wiązka kabli, także wg. będzie możliwość założenia takiego alternatora? Czy mam szukać jakieś inne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Podłączyć zawsze można tylko trzeba wszystko dokładnie przemyśleć jak to trzeba podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Sprawdź w obecnie zamontowanym alternatorze jakie są oznaczenia styków.

Zamontować inny da się, ale możesz mieć np. obrotomierz podpięty pod alternator i gdy zamontujesz inny nie będzie ci działał.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksys    4
Napisano (edytowany)

dsc00001ce.th.jpg

dsc00002pn.th.jpg

dsc00003e.th.jpg

Podlączam się pod temat.Mam takie dwa alternatory.Pierwsze dwa zdjęcia to japoniec,być może ma już regulator wewnątrz ale nie wiem.trzecie zdjęcie to altek z Łady prod.bułgarskiej.proszę o pomoc jak podłaczyć ich do c 330/bo już dostaję małpiego rozumu.Dzieki.

Edytowano przez ksys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

ten alternator z Łady nie ma regulatora. Więc jeśli chodzi o alternator z Łady to styk 30 ten ze śrubką łączysz przewodem z rozrusznikiem tam gdzie masz podłączony przewód od akumulatora styk przy którym masz liczbę 67 po prawej stronie łączysz ze stykiem 67 regulatora, a ten styk otoczony takim plastikiem (czyli 15) łączysz ze stykiem 15 regulatora i z przewodem od kontrolki ładowania akumulatorów. TYLKO NAJWAŻNIEJSZE SPRAWDŹ CZY MASZ PLUS CZY MINUS NA ROZRUSZNIKU. Jeśli chodzi o c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

A przypadkiem te z łady nie były 6-cio diodowe bo takie same alternatory montowane są w wózkach widłowych i tam jest 6D


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Nie kolego @vcc ja mam taki sam w ciągniku z poloneza elmotu i on jest 9-cio diodowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Właśnie słowo klucz - "z poloneza" , ten od łady ma inne mocowanie do naciągu paska i z tego co wiem jest 6-cio diodowy


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2
Napisano (edytowany)

witam założyłem alternator od żuka i regulator też ładowanie 14,4 i mam jeden aku minus na masie i przepaliło mi elektroniczny przerywacz kierunków co mogło być przyczyną przepalenia przerywacza dodam że przed przepaleniem kierunki świeciły nie mrugały po włączeniu a i jak zrobić kontrolkę ładowania alternator 6 diodowy czy musi być przekaźnik 561 ?

Edytowano przez waldek315

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Z przerywaczem to mógł być zbieg okoliczności, co do kontrolki, bez przekaźnika się nie obejdzie chyba że przerobisz alternator na 9-cio diodowy, wtedy też trzeba wymienić regulator, wybierz opcję która ci bardziej pasuje


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

kupie nowy przerywacz i zobaczę bo rozebrałem stary i okazało się że jest tam przekaźnik 561 jeśli będzie dobry to będę miał go pod kontrolkę ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

A więc jak to podłączyć? W ciągniku renault w alternatorze mam wyjścia: B- B+ W(z tego co wiem W to jest od obrotomierza także mniejsza z tym bo i tak obr. mi nie chodzi) no i idą jeszcze 2 kabelki do szczotek. A chciałbym podłączyć alternator od golfa 3 TDI (120A), a tam widzę tylko wyjście B+, i jakieś 2 małe kabelki idą do DF i D+ i to jest koniec.Nie ma więcej wyjść, Jak to podłączyć do reno, gdzie podłączyć szczotki, gdzie B- itd.? pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Naprawdę nikt nie wie? Nie chce narobić bałaganu z elektryką dlatego proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Jak nie chcesz narobić bałaganu to zawołaj elektryka i za przysłowiową flaszkę ci podłączy, nikt ci nie odpowiada bo nie wiadomo jak masz podłączone i każda błędna informacja może spowodować spalenie alternatora lub instalacji więc się nie dziw że nikt nie odpowiada


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Kilka postów wyżej mam napisane jak jest podłączone, nawet mam zdjęcia. Podałem symbole, więc myślałem że chociaż coś można zdziałać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Sory kolego @slawek36 ale ja ci nie pomogę. Takiego alternatora nigdy nie podłączałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kilka postów wyżej mam napisane jak jest podłączone, nawet mam zdjęcia. Podałem symbole, więc myślałem że chociaż coś można zdziałać.

 

Kolego, symbole nic tu nie pomogą. Na miejscu podłączyłbym Ci to w 5 minut. Jednak nie wiedząc jaka instalacja jest w ciągniku niewiele można zdziałać. Gdybyś miał schemat instalacji, wtedy możnaby Ci pomóc za pośrednictwem forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Na GG poszedł opis jak co gdzie sprawdzić ale odpowiedzialność zawsze zostaje na tym co podłącza i sprawdza


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
    • Przez emsi
      Wigan pomoglby ktoś podłączyć ten alternator 
      http://www43.zippyshare.com/v/5NWLnVmJ/file.html
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez c330ursus
      Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator
       
      Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.