Skocz do zawartości
witekarol

Ursus 1224

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
witekarol    2

zastanawiam sie nad zalozeniem w mojej szostce turbiny. czy ktos moze juz takie cos przerabial? jak to wplywa na zywotnosc silnika i skrzyni? czu w role moglby wejs intercoler? podobno goscie od ktorych tata kupowal ciagnik mowili ze skrzynia i silnik sa przystosowane do zalozenia turbiny. ile jest w tym prawdy, nie wiem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Co do skrzyni to 4 biegowa przystosowana jest do max. 140km, orginalnie w szesnastakach były 3 biegowe(w werjsach eksport były 4rki), teraz już montują 4rki, moim zdaniem nie opyla sie zakłaac, bo zmieniać korbowody itp. to żaden interes chyba, że komus sie nudzi, W podobnych pieniądzach kupisz 1614...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

skrzynie mam 4ro biegowa. wlasnie pisalem powyzej ze podobno silnik maojej szostki ma byc przystosowany do zalozenia turbiny..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    79

A to z jakim prawem ma być przystosowany? Ktoś powymieniał części w silniku na przystosowane do turbiny i jezdził na nich bez turbiny? :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

nie mam pojecia jakim cudem. to byla wersja eksportowa. a za czasow prl to wiadomo jak robili ciagniki, silnik mogl byc przystosowany do turbiny jednakze turbinba niekoniecznie musiala byc zalozona :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Niekoniecznie ściema, korpus silnika jest ten sam, jak włożyć do 1224 flaki ze 155 konnego silnika to lepiej śmiga, biorąc pod uwagę dwa ciągniki 1224 oba bez turbiny tylko różne flaki w silniku to różnice w mocy widać, w spalaniu tylko trochę się zwiększa, była myśl o turbinie ale przyszedł nowy ciągnik o większej mocy i już nie ma potrzeby przerabiania. Co do skrzyni to nie mam pojęcia jak można by ją przystosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9
Niekoniecznie ściema, korpus silnika jest ten sam, jak włożyć do 1224 flaki ze 155 konnego silnika to lepiej śmiga, biorąc pod uwagę dwa ciągniki 1224 oba bez turbiny tylko różne flaki w silniku to różnice w mocy widać, w spalaniu tylko trochę się zwiększa, była myśl o turbinie ale przyszedł nowy ciągnik o większej mocy i już nie ma potrzeby przerabiania. Co do skrzyni to nie mam pojęcia jak można by ją przystosować.

 

Nie sadze aby sama wymiana korbowodów i tłoków wpłynęła na moc. Pojemność zostaje ta sam, skok tłoka również, to z jakiej okazji ma się moc zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

jakiś wpływ to musi mieć bo jeden 1224 z przyczepami śmigał a drugim musiałem redukować i oba silniki były po remoncie w podobnym czasie, a składy przyczep były te same bo w ciągu dnia miałem zamienione ciągniki, to jeden z wielu przykładów porównywania mocy, 1214 też nie mogły podskoczyć do tego jednego mimo remontowanych silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29
jakiś wpływ to musi mieć bo jeden 1224 z przyczepami śmigał a drugim musiałem redukować i oba silniki były po remoncie w podobnym czasie, a składy przyczep były te same bo w ciągu dnia miałem zamienione ciągniki, to jeden z wielu przykładów porównywania mocy, 1214 też nie mogły podskoczyć do tego jednego mimo remontowanych silników.

 

 

a wielkośc kół była taka sama? u nas było podobnie jeden miał koła z tyłu 16,9 a drugi miał 18,4 ten z tymi mniejszymi kołami był wolnięjszy ale nie kucał pod górki. Ustawienie dawki paliwa,zapłonu,luzów zaworowych,wałek rozrządu mają duży wpływ na moc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Obwód opon ten sam, fakt że słabszy ma balony, ale na asfalcie większej różnicy to nie robi, a na pewno nie taką jaka była odczuwalna, również faktem jest ze silnik był robiony pod kątem maksymalizowania mocy żeby dawał rade z czynnym agregatem uprawowo siewnym, gdzie głównie chodzi o wałek bo rototiler sam się popycha, spalanie dużo się nie różni,jest porównywalne, tylko ze jeden idzie a drugi stęka.

Co do samej specyfiki silnika to nie wiem ponieważ był on dawany do warsztatu na remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Kolego od razu Ci mówię że się nie opłaca. Zmień lepiej silnik na turbo. A co do przeróbki.... Pompa paliwowa, turbina, tłoki, wycięcie w bloku silnika... ryzyko duże. Moim zdaniem jak z fabryki wyjechało tak niech jeździ :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klapadzg    0
A to z jakim prawem ma być przystosowany? Ktoś powymieniał części w silniku na przystosowane do turbiny i jezdził na nich bez turbiny? :lol: :lol:

 

Prawdopodobnie od 85 roku we wszystkich 1224 były montowane glowice z uszczelniaczami na zaworach ssących , zmacniane tłoki 3 pierścieniowe. Silniki były przystosowane do założenia turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    98

W jaki sposób można sprwdzić ciśnienie w kolektorze ssącym manometrem?? jest jakieś specjalne wejście czy trzeba kombinować?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

Witam

Mam ursusa 1224 i przy ruszaniu nawet na pusto sie dusi czy to przez turbine ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BRAMA    0

Zanim wykosztujesz się z turbiną wymień najpierw filtr paliwa i powietrza jeśli dawno nie były wymieniane.

A dymi?

Edytowano przez BRAMA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8111    0

Ja też obstawiam wytrącenie parafiny u mnie miałem taki sam przypadek w moim zetorze 8111, przeczyść siatkę na odstojniku i będzie w porządku. Ja w zime leje do oleju napędowego płyn przeciwko wytrącaniu parafiny i nawet pomaga środek ten nazywa sie Diesol.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to leję trochę brandki, a jak mi zostało paliwo w ciągniku na zimę to na wiosnę musieliśmy wszystkie przewody paliwowe udrażniać. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×