Skocz do zawartości
witekarol

Ursus 1224

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
witekarol    2

zastanawiam sie nad zalozeniem w mojej szostce turbiny. czy ktos moze juz takie cos przerabial? jak to wplywa na zywotnosc silnika i skrzyni? czu w role moglby wejs intercoler? podobno goscie od ktorych tata kupowal ciagnik mowili ze skrzynia i silnik sa przystosowane do zalozenia turbiny. ile jest w tym prawdy, nie wiem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

Co do skrzyni to 4 biegowa przystosowana jest do max. 140km, orginalnie w szesnastakach były 3 biegowe(w werjsach eksport były 4rki), teraz już montują 4rki, moim zdaniem nie opyla sie zakłaac, bo zmieniać korbowody itp. to żaden interes chyba, że komus sie nudzi, W podobnych pieniądzach kupisz 1614...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

skrzynie mam 4ro biegowa. wlasnie pisalem powyzej ze podobno silnik maojej szostki ma byc przystosowany do zalozenia turbiny..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    87

A to z jakim prawem ma być przystosowany? Ktoś powymieniał części w silniku na przystosowane do turbiny i jezdził na nich bez turbiny? :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

nie mam pojecia jakim cudem. to byla wersja eksportowa. a za czasow prl to wiadomo jak robili ciagniki, silnik mogl byc przystosowany do turbiny jednakze turbinba niekoniecznie musiala byc zalozona :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze to sciema


sprzedam 

opony 420/70r24    www.olx.pl/oferta/opony-420-70r24-zam-14-9-r24-480-65r24-CID757-IDtMf7z.html

rozsiewacz SULKY     www.olx.pl/oferta/sprzedam-rozsiewacz-sulky-nie-amazone-rauch-kuhn-CID757-IDtaXg9.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Niekoniecznie ściema, korpus silnika jest ten sam, jak włożyć do 1224 flaki ze 155 konnego silnika to lepiej śmiga, biorąc pod uwagę dwa ciągniki 1224 oba bez turbiny tylko różne flaki w silniku to różnice w mocy widać, w spalaniu tylko trochę się zwiększa, była myśl o turbinie ale przyszedł nowy ciągnik o większej mocy i już nie ma potrzeby przerabiania. Co do skrzyni to nie mam pojęcia jak można by ją przystosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9
Niekoniecznie ściema, korpus silnika jest ten sam, jak włożyć do 1224 flaki ze 155 konnego silnika to lepiej śmiga, biorąc pod uwagę dwa ciągniki 1224 oba bez turbiny tylko różne flaki w silniku to różnice w mocy widać, w spalaniu tylko trochę się zwiększa, była myśl o turbinie ale przyszedł nowy ciągnik o większej mocy i już nie ma potrzeby przerabiania. Co do skrzyni to nie mam pojęcia jak można by ją przystosować.

 

Nie sadze aby sama wymiana korbowodów i tłoków wpłynęła na moc. Pojemność zostaje ta sam, skok tłoka również, to z jakiej okazji ma się moc zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

jakiś wpływ to musi mieć bo jeden 1224 z przyczepami śmigał a drugim musiałem redukować i oba silniki były po remoncie w podobnym czasie, a składy przyczep były te same bo w ciągu dnia miałem zamienione ciągniki, to jeden z wielu przykładów porównywania mocy, 1214 też nie mogły podskoczyć do tego jednego mimo remontowanych silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29
jakiś wpływ to musi mieć bo jeden 1224 z przyczepami śmigał a drugim musiałem redukować i oba silniki były po remoncie w podobnym czasie, a składy przyczep były te same bo w ciągu dnia miałem zamienione ciągniki, to jeden z wielu przykładów porównywania mocy, 1214 też nie mogły podskoczyć do tego jednego mimo remontowanych silników.

 

 

a wielkośc kół była taka sama? u nas było podobnie jeden miał koła z tyłu 16,9 a drugi miał 18,4 ten z tymi mniejszymi kołami był wolnięjszy ale nie kucał pod górki. Ustawienie dawki paliwa,zapłonu,luzów zaworowych,wałek rozrządu mają duży wpływ na moc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Obwód opon ten sam, fakt że słabszy ma balony, ale na asfalcie większej różnicy to nie robi, a na pewno nie taką jaka była odczuwalna, również faktem jest ze silnik był robiony pod kątem maksymalizowania mocy żeby dawał rade z czynnym agregatem uprawowo siewnym, gdzie głównie chodzi o wałek bo rototiler sam się popycha, spalanie dużo się nie różni,jest porównywalne, tylko ze jeden idzie a drugi stęka.

Co do samej specyfiki silnika to nie wiem ponieważ był on dawany do warsztatu na remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Kolego od razu Ci mówię że się nie opłaca. Zmień lepiej silnik na turbo. A co do przeróbki.... Pompa paliwowa, turbina, tłoki, wycięcie w bloku silnika... ryzyko duże. Moim zdaniem jak z fabryki wyjechało tak niech jeździ :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klapadzg    0
A to z jakim prawem ma być przystosowany? Ktoś powymieniał części w silniku na przystosowane do turbiny i jezdził na nich bez turbiny? :lol: :lol:

 

Prawdopodobnie od 85 roku we wszystkich 1224 były montowane glowice z uszczelniaczami na zaworach ssących , zmacniane tłoki 3 pierścieniowe. Silniki były przystosowane do założenia turbiny.


może ktoś mi doradzić jaki zestaw naprawczy kupić do silnika u1224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

W jaki sposób można sprwdzić ciśnienie w kolektorze ssącym manometrem?? jest jakieś specjalne wejście czy trzeba kombinować?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to podciśnień nie sprawdza się manomertami tylko wakuometrami. Myślę że bez kombinowania się nie obejdzie.


sprzedam 

opony 420/70r24    www.olx.pl/oferta/opony-420-70r24-zam-14-9-r24-480-65r24-CID757-IDtMf7z.html

rozsiewacz SULKY     www.olx.pl/oferta/sprzedam-rozsiewacz-sulky-nie-amazone-rauch-kuhn-CID757-IDtaXg9.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

Witam

Mam ursusa 1224 i przy ruszaniu nawet na pusto sie dusi czy to przez turbine ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BRAMA    0

Zanim wykosztujesz się z turbiną wymień najpierw filtr paliwa i powietrza jeśli dawno nie były wymieniane.

A dymi?

Edytowano przez BRAMA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8111    0

Ja też obstawiam wytrącenie parafiny u mnie miałem taki sam przypadek w moim zetorze 8111, przeczyść siatkę na odstojniku i będzie w porządku. Ja w zime leje do oleju napędowego płyn przeciwko wytrącaniu parafiny i nawet pomaga środek ten nazywa sie Diesol.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to leję trochę brandki, a jak mi zostało paliwo w ciągniku na zimę to na wiosnę musieliśmy wszystkie przewody paliwowe udrażniać. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Misiak1177
      Witam, mam problem taki, że w 16 stuka mi coś w okolicy wałka rozrządu na wolnych obrotach to słychać najbardziej, jak dodam gazu to się ucisza, nie mam pojecia co jest napewno nie głowica, ani dół silnika stawiam na popychacze zaworowe te miseczki w które wkłada się laskę popychacza, miał ktoś taki przypadek lub wie co się dzieje gdy te miseczki są podjechane ?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Ostatnim czasem zauważyłem że ursus 1634 stracił ,że tak powiem trochę na werwie. Iść idzie ale jednak to to nie co było wcześniej.  Trochę bardziej mułowaty sie zrobił. Podłączyłem  manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania i na postoju po dobrej przygazówce wskazówka ledwie się bujnie. Próbowałem puścić go na drogę, trójka i but to tak przy rozpędzaniu do 0,2,   może 0,3 bara wskazówka podskoczyła.    Jako takiego dymienia nie obserwuję, z odpalaniem zero problemu.   Co to może być?   Turbo,  Korektor dawki? Odłączałem korektor dawki, ten wężyk to brak zmian.  NIe chce bez potrzeby zmieniać turbiny jezeli jest ok.   Pozdrawiam i prosze o opinie. Jakie ciśnienia uzyskujecie w swoich szóstkach?
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez xzy
      Witam, mam problem z ursusem 6 cyl . Sprawa jest tego typu ze leci mi olej z kolektora wydechowego . 1 i chyba 2 od strony chłodnicy.  Do tego leci dym z odmy  . Tylko dym leci z odmy od razu jak odpalam  . Na zimnym silniku też .  Ciągnik został niedawno kupiony . I gość gadał że kiedyś tam robił głowicę w nim i nie ustawial  zaworów później .  Więc zawory są na pewno są do nastawienia .  Do tego ciśnienie na zimnym przy małych obrotach no tak niecałe 3 . Na dużych 4 . I przy 70 stopniach przy obrotach 600-700 jest już sporo poniżej jeden.  A na wysokich obrotach na ciepłym trzyma też 4 no może nie całe 4 .  Co to może być ? Czy wystarczy nastawić zawory czy może głowicę czy może jeszcze coś innego ? 
      Co ciekawe jest to co jest ale ciągnik ma siłę i nie jest mulowaty i do tego mogę jeszcze powiedzieć że ciągnik nie kopci
    • Przez mateunia19
      Witam. Wlaśnie skończyłem remont Ursusa 385. Wymieniłem pierścienie, wszystkie wtryskiwacze, nieszczelność zaworów w głowicy i tak zauważyłem że po zapaleniu kopci na biało?? przed remontem przy zapaleniu kopcił na czarno.
      czy to może być wina niewyregulowanych zaworów?? ustawiał mi znajomy mechanik co robi ciągniki ale zawsze nie ma czasu więc tutaj moje pytanie. Pompa wtryskowa była wyregulowana w lecie i teraz nic nie majstrowałem przy niej.
      Czy może tak musi być za nim się wszystko nie zgra ze sobą...???
      dzięki za rady....
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.