witekarol

Ursus 1224

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
witekarol    2

zastanawiam sie nad zalozeniem w mojej szostce turbiny. czy ktos moze juz takie cos przerabial? jak to wplywa na zywotnosc silnika i skrzyni? czu w role moglby wejs intercoler? podobno goscie od ktorych tata kupowal ciagnik mowili ze skrzynia i silnik sa przystosowane do zalozenia turbiny. ile jest w tym prawdy, nie wiem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    90

Co do skrzyni to 4 biegowa przystosowana jest do max. 140km, orginalnie w szesnastakach były 3 biegowe(w werjsach eksport były 4rki), teraz już montują 4rki, moim zdaniem nie opyla sie zakłaac, bo zmieniać korbowody itp. to żaden interes chyba, że komus sie nudzi, W podobnych pieniądzach kupisz 1614...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

skrzynie mam 4ro biegowa. wlasnie pisalem powyzej ze podobno silnik maojej szostki ma byc przystosowany do zalozenia turbiny..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    90

A to z jakim prawem ma być przystosowany? Ktoś powymieniał części w silniku na przystosowane do turbiny i jezdził na nich bez turbiny? :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

nie mam pojecia jakim cudem. to byla wersja eksportowa. a za czasow prl to wiadomo jak robili ciagniki, silnik mogl byc przystosowany do turbiny jednakze turbinba niekoniecznie musiala byc zalozona :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Niekoniecznie ściema, korpus silnika jest ten sam, jak włożyć do 1224 flaki ze 155 konnego silnika to lepiej śmiga, biorąc pod uwagę dwa ciągniki 1224 oba bez turbiny tylko różne flaki w silniku to różnice w mocy widać, w spalaniu tylko trochę się zwiększa, była myśl o turbinie ale przyszedł nowy ciągnik o większej mocy i już nie ma potrzeby przerabiania. Co do skrzyni to nie mam pojęcia jak można by ją przystosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9
Niekoniecznie ściema, korpus silnika jest ten sam, jak włożyć do 1224 flaki ze 155 konnego silnika to lepiej śmiga, biorąc pod uwagę dwa ciągniki 1224 oba bez turbiny tylko różne flaki w silniku to różnice w mocy widać, w spalaniu tylko trochę się zwiększa, była myśl o turbinie ale przyszedł nowy ciągnik o większej mocy i już nie ma potrzeby przerabiania. Co do skrzyni to nie mam pojęcia jak można by ją przystosować.

 

Nie sadze aby sama wymiana korbowodów i tłoków wpłynęła na moc. Pojemność zostaje ta sam, skok tłoka również, to z jakiej okazji ma się moc zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

jakiś wpływ to musi mieć bo jeden 1224 z przyczepami śmigał a drugim musiałem redukować i oba silniki były po remoncie w podobnym czasie, a składy przyczep były te same bo w ciągu dnia miałem zamienione ciągniki, to jeden z wielu przykładów porównywania mocy, 1214 też nie mogły podskoczyć do tego jednego mimo remontowanych silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29
jakiś wpływ to musi mieć bo jeden 1224 z przyczepami śmigał a drugim musiałem redukować i oba silniki były po remoncie w podobnym czasie, a składy przyczep były te same bo w ciągu dnia miałem zamienione ciągniki, to jeden z wielu przykładów porównywania mocy, 1214 też nie mogły podskoczyć do tego jednego mimo remontowanych silników.

 

 

a wielkośc kół była taka sama? u nas było podobnie jeden miał koła z tyłu 16,9 a drugi miał 18,4 ten z tymi mniejszymi kołami był wolnięjszy ale nie kucał pod górki. Ustawienie dawki paliwa,zapłonu,luzów zaworowych,wałek rozrządu mają duży wpływ na moc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Obwód opon ten sam, fakt że słabszy ma balony, ale na asfalcie większej różnicy to nie robi, a na pewno nie taką jaka była odczuwalna, również faktem jest ze silnik był robiony pod kątem maksymalizowania mocy żeby dawał rade z czynnym agregatem uprawowo siewnym, gdzie głównie chodzi o wałek bo rototiler sam się popycha, spalanie dużo się nie różni,jest porównywalne, tylko ze jeden idzie a drugi stęka.

Co do samej specyfiki silnika to nie wiem ponieważ był on dawany do warsztatu na remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Kolego od razu Ci mówię że się nie opłaca. Zmień lepiej silnik na turbo. A co do przeróbki.... Pompa paliwowa, turbina, tłoki, wycięcie w bloku silnika... ryzyko duże. Moim zdaniem jak z fabryki wyjechało tak niech jeździ :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klapadzg    0
A to z jakim prawem ma być przystosowany? Ktoś powymieniał części w silniku na przystosowane do turbiny i jezdził na nich bez turbiny? :lol: :lol:

 

Prawdopodobnie od 85 roku we wszystkich 1224 były montowane glowice z uszczelniaczami na zaworach ssących , zmacniane tłoki 3 pierścieniowe. Silniki były przystosowane do założenia turbiny.


może ktoś mi doradzić jaki zestaw naprawczy kupić do silnika u1224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

W jaki sposób można sprwdzić ciśnienie w kolektorze ssącym manometrem?? jest jakieś specjalne wejście czy trzeba kombinować?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to podciśnień nie sprawdza się manomertami tylko wakuometrami. Myślę że bez kombinowania się nie obejdzie.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

Witam

Mam ursusa 1224 i przy ruszaniu nawet na pusto sie dusi czy to przez turbine ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BRAMA    0

Zanim wykosztujesz się z turbiną wymień najpierw filtr paliwa i powietrza jeśli dawno nie były wymieniane.

A dymi?

Edytowano przez BRAMA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8111    0

Ja też obstawiam wytrącenie parafiny u mnie miałem taki sam przypadek w moim zetorze 8111, przeczyść siatkę na odstojniku i będzie w porządku. Ja w zime leje do oleju napędowego płyn przeciwko wytrącaniu parafiny i nawet pomaga środek ten nazywa sie Diesol.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to leję trochę brandki, a jak mi zostało paliwo w ciągniku na zimę to na wiosnę musieliśmy wszystkie przewody paliwowe udrażniać. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
    • Przez bartosz55
      Widziałem kiedyś na ebay-u zetora 8145 (ursus 914) w angli z silnikiem pekinsa czy ktos z was montował taki silnik do swojego ursusa jak tak to jaki to był dokładnie silnik ? może jakieś fotki
    • Przez tobi0092
      Witam wszystkich forumowiczów .Mam problem w ursusie 1014 ,a mianowicie popychacz laski zaworowej tzw.szklanka spada w dół bloku co powoduje stuk w silnik poprzez zbyt duży luz zaworowy. Zaznaczam  ze zawory ustawione na luz 0.25 na ssacym i 0.3 wydechowy. Po wyciągnięciu laski z gniazda silą i ponownym ustawieniu zaworów problem się powtarza . Co może byc przyczyną takiego zachowania .Reszta szklanek pozostaje w swoim miejscu .Może ktoś się spotkał z takim problem i coś doradzi w tej kwestii.
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez Kobra66
      Witam! Może ktoś wie a moż posiada klucz którym można odkręcić nakrętkę od mocowania pompy wtryskowej od strony bloku silnika, albo podpowiedźcie czego do tej operacji używacie. Liczę na pomoc, pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.