Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
przemo8126    1

Witam.

Szukałem kilkakrotnie tematu ale do tej pory nic na ten temat nie znalazłem.

Mianowicie problem z reduktorem polega na tym że, po wkleszczeniu biegu, wstecznego, polowego czy szosowego bardzo ciężko go wykleszczyć,tak jakby coś blokowało tryby bądź wodzik, nie ma tego problemu na dźwigni zmiany biegów, ale nawet ustawienie jej na luz nie pomaga. Wygląda to tak jakby sprzęgło ciągnęło, ale było robione kilka razy i nic to nie dało.

Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem, to proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Może spróbuj wyciskać sprzęgło na 2 razy, ja tak mam w swoim, że jak czasami na reduktorze nie da się przełączyć biegów to wciskam drugi raz sprzęgło i biegi wskakują normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo8126    1

Dzięki ale tego próbowałem, to pomaga przy zmianie biegów i redukcji na niższe. ale w tym przypadku jest tak że stojąc ciągnikiem na wzniesieniu, gdy uda mi się na siłę wykleszczyć reduktor wtedy ciągnik się ztacza (wtedy dopiero skrzynia się luzuje) ogólnie biegi ładnie chodzą więc tak jak pisałem sprzęgło bym wykluczył, tylko ten ten reduktor się zacina.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    577

Jeżeli ciągnik ma napęd to może się tak dziać jak opony przednie są zdarte (na włączonym napędzie oczywiście).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo8126    1

A więc Panowie te typy tak nie mają. Po czasie ale może komuś to pomoże.

Teraz biegi wchodzą bez zgrzytów, reduktor można przełączać trzymając gałkę dwoma palcami, oczywiście też jest kwestia wyczucia biegów, momentu zmiany itd.

Po rozebraniu skrzyni okazało się że dobra została tylko obudowa i może 2 tryby, końcówki wałków z łożyskami stożkowymi można powiedzieć że się zaspawały było trzeba rozcinać, wszystko się naprężyło, wysadziło kapę między skrzynią a mostem i był koniec jazdy.

Została wymieniona cała skrzynia i jest git. Koszt około 1/3 wartości ciągnika a wystarczyło pilnować poziomu i czystości oleju w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez scotii
      witam na wstępie ciągnik 1212 plus dołożony przedni napęd czyli 1214 jedyny ciągnik z ładowaczem w gospodarstwie wiec czas w garażu jest paraliżem gospodarstwa dowożenie sianokiszonki, słomy, kiszonki z kukurydzy ,obornika .
      Objawy związane ze skrzynia biegów podjeżdżając pod wzniesienie wciskając sprzęgło zdarza się nie zawsze ze ciągnik sie nie z tacza i nie jestem w stanie wyciągnąć biegu (dac na luz ) trzeba poderwac jeszcze do przodu i wykorzystać moment zanim zacznie działać siła w tył żeby go wyciągnąć . Czy jest możliwość ze biegi się blokują ? zakleszczają ? czy to inna kwestia ? zając i żółw działają o ile ma to jakieś znaczenie. Druga sprawa, pomijając już modlitwy o wrzucenie biegu tak czytałem juz duzo postów na ten temat i wkręcając śrubę od hamulca skrzyni może jakaś poprawa jest . Ale na pedale sprzęgła czuć ze coś skrobie po trybach przy wciskaniu w pewnym położeniu to położenie przesuwa się w miarę wkręcania wykręcania śruby hamulca co to może być? 
    • Przez papuszka23
      dziś zauważyłem spory wyciek oleju ze skrzyni pośredniej. z pomp raczej nie leciało w silniku jest stan, więc czyżby puścił uszczelniacz na wałku sprzęgłowym? mieliście już kiedyś taką ustrerkę? podpowiedzcie mi jak się za to zabrać? czy trzeba zdemontować skrzynię pośrednią?
      za wszystkie odpowiedzi i sugestie dziękuje!!!!!!!!!
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Podpowie ktoś jak odblokować skrzynie w 912. Zablokowało mi przy orce na 4 biegu teraz jak mam luz na dźwigni po prawej a po lewej wrzucony wsteczny, polowy czy szosowy ciągnik jedzie. Po wrzuceniu luzu po lewej stronie nie rusza. 
    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez FantasticMrF
      Witam

      Mam problem z zablokowaną skrzynią w Zetorze 8045
      Lewarki zmiany biegów normalnie działają. Biegi wszystkie normalnie wchodzą, jednak nawet na luzie po puszczeniu sprzęgła silnik dostaję sporę obciążenie tak jakby zablokowały się biegi.
      Po zdjęciu pokrywy wszystko jest w porządku.
      Co może być przyczyną?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.