Skocz do zawartości
pronarek

przyczepa d-83

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pronarek    2

Witam

Ostatnio z ojcem uznaliśmy że przydałaby się nam przyczepa wywrotka głównie do wożenia zboża na skup mam w domu sztywną d-83 i chiałbym ją przerobić na wywrotkę (głównie dlatego ze jeżdzę ze zbożem ponad 40 km w jedną stronę a na nią sypie spokojnie 12t i mtz daje radę i jest owiele wygodniej z niż z dwoma d-50). Najgorsze jest to ze nie wiem jak się do tego zabrać i potrzebuje pomocy bo nie wiem jakie siłowniki użyć itd

 

PS

Bede wdzięczny za każde zdjęcie kazdą sugestie i pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JEDREK    17

po pierwsze zastanow sie czy to ci sie oplaci a nie lepiej kupic np hl???? a jak juz chcesz ja przerobic to potrzeba ci bedzie 2 silowniki na 3 stronny wywrot to nie przerabiaj bo rama nie wtrzyma tego nastepnie musisz dorobic 2 rame a na nia przenies podpoge i burty dokupic 4 uchwyty (lub dorobic samemu) zebys mial jak wywracac. ale moim zdaniem to cie za drogo wyniesie ;) pozrawiam


ursus 360 ursus 385 i Fortschritt 323A górą!!!!!!!!!!:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coffey23    17

czemu ma się nie opłacać jeśli? bez sensu stwierdzenia. u mnie dwie przyczepy d-50 miały robiony wywrot bo były sztywne i się opłacało zrobisz rame z mocnego kutego ceownika i uchwyty do siłowników i cała filozofia najlepiej podpatrz w jakieś wywrotce jak jest to zrobione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Bardziej opłacało by się kupić np. podwozie od jakiejś przyczepy ciężarowej i zrobić to od podstaw druga rama burty z zawiasami. A po drugie 12ton to duży ładunek i jeśli tego nie robiłeś i np przy wyładunku spawy nie wytrzymają i się rozwali przyczepa i może jeszcze kogoś przygnieść a więc przekalkuj sobie to wszystko bardzo dobrze czy być sobie poradził i czy to się opłaca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    265

My kiedyś przerabialiśmy na wywrot ciężarową przyczepe pod zabudowe cos takiego http://moto.allegro.pl/krone-1998r-bdf-przyczepa-sprowadzona-zabudowy-i1469025750.html dokupiona była nadbudowazwykła skrzyniowa i robiona była tylko na wywrot do tyłu czyli siłownik z przodu jak u naczep. całość wyszła nasz ze 12 tys i ładowność 16 ton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    505
przyczepy d-50 od nowości som wywracalne człowieku co ty oiszesz

wiekszosc tych przyczep wyszla jako sztywne


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Zdecydowanie łatwiej zbudować skrzynię wywrotką na ramie z linku niż przerabiać D-83. Roboty masa, trzeba dołożyć z tonę stali(tak z grubsza), kupić siłowniki. Gdybyś miał gotową skrzynię ładunkową wywrotki, to jeszcze można myśleć. Moim zdaniem ekonomicznie nieopłacalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy94    73

Jak już to D-55 były wywrotki a D-50 sztywne ;)

Ja właśnie jestem w trakcie przerabiania D-50 i całkowity koszt (materiał, tłok + robocizna) to ok 4,5-5tyś

Edytowano przez Cichy94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co wy gadacie, że sie nie opłaca według mnie to dobry pomysł.Sami tak bedziemy robic. U nas wielu sąsiadów tak ma i widze, że na te przyczepy można bardzo dużo naładować.Niektórzy robią na 3 siłowniki nawet. według mnie samemu nie warto sie męczyc pytaliśmy się w zakładzie to z materiałem i używanymi tłokami chcą 5 tyś, czyli mysle ze nieduzo.D 83 można kupic w idealnym stanie i z burtami 110cm bo taka była na allegro tyle ze troche daleko za 7tys. Łącznie mysle ze tak 11-12 tys to by kosztowało. Co można za tyle kupic d55,6011 albo 8011 no i jeszcze jakies brandyski. Ale wątpie zeby na którąs z nich weszło tyle co na d83. Taka przyczepa nadaje sie rowniez do słomy z racji swoich wymiarów. Jako wady to moge podac to ze jezeli jest na blizniakach to troche ciężko idzie no i raczej ciężko było by ją przerobic na wywrot do tyłu(w porównaniu do d55).No a jak ktoś chce przyczepe do naprawde ciężkich zadań to jedynie pts12 nasówa mi sie na myśl ale do takiej to musi byc naprawde spory konik zapięty :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

P4 mógłbym równać do brandyski, a nie wywrotnego starocia D-83(słabe resory, nietrwałe piasty). Tu jest gotowa za te same pieniądze,

http://www.rolnicze24.pl/dolnoslaskie/maszyny-rolnicze/przyczepy-rolnicze/przyczepa-brandys-

13t-bss-ps2-1713.html

Albo ta jako baza do przeróbki, DMC ma przyzwoite.

http://otomoto.pl/autosan-p4-A39100.html

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czym sie różni ta z linku na dole od d83 bo według mnie to to samo jest.Czy było tak ze ten autosan jest odpowiednikiem sanoka bo juz sie gubie?

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Gubisz się ;) . P4( inaczej D616 z Zasławia) jest na piastach na 10 szpilek, gdzie bez problemu założysz koło od naczepy. Jej ładowność fabryczna to 11,5t, i długość 7,1m(D83 ma chyba 6,2m) i szerokość dostosowana do europalet. W późniejszym okresie produkowano je na pojedynkach z aluburtami i jeszcze większej ładowności. Ciągałem ciężarówkami obie i P4 idzie jak po sznurku a ta druga ciągle tańczy i chce się wywrócić przy manewrach. A tak teraz wyglądają, przy tej samej ramie i zawieszeniu pneumatycznym.

http://www.zaslaw.pl/oferta,16-z-obrotnica-dmc-16-18t

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to teraz juz wiem.Wczesniej slyszalem juz, ze jest tez przyczepa podobna do d83,na pierwszy rzut oka to od razu rzuca sie to, ze posiada ona 2 slupki a nie jeden na środku. Mimo wszystko bardziej pasowala by mi ta pierwsza. Do slomy to zaslaw bylby lepszy jednak czesto przwozilbym nia obornik a tutaj musle ze trzeba by ze 120 koni zeby ja ruszyc.Tak duzego ciągnika nie posiadam,beda co prawda zmiany ale nie az takie.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Masa własna tej przyczepy to 4,5t, czyli nie wiele większa, albo niemal równa tamtej po dobudowie nadstawek. Nie wiem z czego to wynikało, że pierwotnie miała dwa słupki na stronę i ten króciutki metrowy bort z tyłu. Konstrukcyjnie to mocna przyczepa o dużym rozstawie osi i bardzo mocnej ramie. Ta bardzo podobna do D83, to D81 Kożuchów - mocne piasty, mocniejsza konstrukcyjnie od D83 i ładowności 10t.

P.S.

Gdyby taką P4 postawić na pojedynczych kołach od naczepy(385/60/22,5), to pewnie miała by niemal identyczną masę własną jak d83.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1980    2

Odkopię trochę temat mam możliwość kupienia w małych pieniążkach d83 stan prawie ideał. W rozmowie z kierowcami PKS mówią że się opłaca ciągali je za jelczami i w rozmowie wyszło że lepsze są od d616. Teraz pytanie moje ktoś przerabiał bądź ma przerobioną takową na wywrotkę? Bo z tego co oglądałem zdjęć trochę po necie nie ma dużo zabawy z tym potrzebował bym dokładniejsze zdjęcia tej przeróbki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0188
      Cześć, chcialbym spuscic olej hydrauliczny z przyczepy wywrotki i belarki, jak to zrobić? 
    • Przez zetorlublin7341
      Witam panów i panie, produkuje aktualnie maszynę do okrywania folia perforowana ziemniaczków wczesnych i mam problem gdyż potrzebuje zrobić napęd do zwijania jej z zagonów, myślałem nad patentem od won skrzynia biegów i przeniesienie napędu na zwinkę ale chyba za bardzo skomplikowane myślałem też nad hydromotorem ich ceny są ostatnio fajne mam na oku nawet danfosa za 200zl z tym że tak jaka wydajność mniej więcej jak zredukować mu obroty , podobno wystarczy tylko dokupić zawór z pokrętłem, proszę o pomoc tych co wmiare się znają czy taki patent pozwoli mi na pracę zwijacza do foli na różnych obrotach? I jeszcze jedno co potrzeba nie w traktorze do takiego silnika olejowego jakie przeróbki w instalacji w traktorze c 330, byłbym wdzięczny za wszelkia pomoc i rady
    • Przez wiesiek63zmc
      Witam . Moje pytanie dotyczy wytrzymałości np. rury stalowej do aluminiowej przy tych samych wymiarach średnicy i grubości ścianki.Chodzi mi o wytrzymałość na zginanie.Chcę użyć alu. do żmijki zbożowej ,ślimak pozostaje stalowy
    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez crew19877
      witam, posiadam c328 z przednim turem, do obslugi mam dzwignie na blotniku. Chce zamontowoac z tylu wyjscie na szybkozlacze pod przyczepe sanoka. Zamieszcze kilka zdjec moze ma ktos jakis pomysl jak to zrobic u mnie. 
      czy musze kupic takie cos https://www.olx.pl/oferta/rozdzielacz-kkipra-c-330-ursus-CID757-ID31BpF.html#4d8dc4309f
       




×